Nice, gefeliciteerdquote:
Feliquote:
Ben je dan ook klaar met je opleiding?quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:59 schreef Nexie het volgende:
[..]
Nice, gefeliciteerd
Ik heb morgen als het goed is het allerlaatste tentamen van de hele opleiding. Best een raar (en eng) idee eigenlijk.
Ja maar, als bank ga jij gewoon na hoelang iemand nog kan terugbetalen, je leent meer aan iemand die jonger is dan iemand die bijna doodgaat, of aan iemand die waarschijnlijk minder lang leeft/kan werken/kan betalen. Je hoeft niet te lenen, maar als je dat wilt natuurlijk wel met de regels van de degene van wie je het leent. Ik vind het ook wel krom, maar ik snap de bank ook.quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:59 schreef Techno het volgende:
[..]
Dat gaat ze geen moer aan, toch? Iets met privacy enz. Maar daar geven mensen ook al geen moer meer om, want die hebben immers 'niets te verbergen'. Helaas.
Nahh, heb nog wel afstudeerstage. Maar het einde is in zicht!quote:Op donderdag 15 januari 2009 23:01 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ben je dan ook klaar met je opleiding?
OMGquote:Op donderdag 15 januari 2009 22:59 schreef Techno het volgende:
[..]
Dat gaat ze geen moer aan, toch? Iets met privacy enz. Maar daar geven mensen ook al geen moer meer om, want die hebben immers 'niets te verbergen'. Helaas.
Ik snap exact wat je bedoeld ja, ik ben daar zelf behoorlijk principieel in.quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:59 schreef Techno het volgende:
[..]
En wat voor opleiding doe je eigenlijk?quote:Op donderdag 15 januari 2009 23:02 schreef Nexie het volgende:
[..]
Nahh, heb nog wel afstudeerstage. Maar het einde is in zicht!
Informatica. Ik heb het alleen nu al een beetje gezien en ik moet nog beginnen met werkenquote:Op donderdag 15 januari 2009 23:04 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
En wat voor opleiding doe je eigenlijk?
Je hebt gelijk. Iemand die chronisch ziek is krijgt waarschijnlijk ook geen hypotheek. Dus eigenlijk heel logisch.quote:Op donderdag 15 januari 2009 23:02 schreef PrincePolly het volgende:
[..]
OMGTuurlijk geven ze daar wel iets om. Een hypo wordt vaak afgedekt met een levensverzekering. Als je een reele kans hebt om te sterven of in ieder geval eerder dan gemiddeld dan is hun risico tot uitbetalen dus veel groter. Volledig terecht dus.
Zelfde als je met een gebroken been niet verzekerd bent als je gaat autorijden. Of vind je dat ook raar?
A: Kan ik van jou 200.000 euro lenen?quote:Op donderdag 15 januari 2009 23:03 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik snap exact wat je bedoeld ja, ik ben daar zelf behoorlijk principieel in.
Dacht je dat ze zulke risico's niet incalculeerden bij hun polissen en dergelijke? Die risico's zitten echt wel verwerkt in hun tarieven. Daar betalen 'gezonde' mensen net zo goed voor. Zo slim zijn ze namelijk wel. Want, je kunt net zo goed onder een auto liggen morgen, of wat dan ook.quote:Op donderdag 15 januari 2009 23:02 schreef Tegan het volgende:
Ja maar, als bank ga jij gewoon na hoelang iemand nog kan terugbetalen, je leent meer aan iemand die jonger is dan iemand die bijna doodgaat, of aan iemand die waarschijnlijk minder lang leeft/kan werken/kan betalen. Je hoeft niet te lenen, maar als je dat wilt natuurlijk wel met de regels van de degene van wie je het leent. Ik vind het ook wel krom, maar ik snap de bank ook.
Maar niet fijn voor die bepaalde iemanden, dat snap ik ook. Maar om te zeggen dat commercielen daarom boeven zijn: neenquote:Op donderdag 15 januari 2009 23:06 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Iemand die chronisch ziek is krijgt waarschijnlijk ook geen hypotheek. Dus eigenlijk heel logisch.
quote:Op donderdag 15 januari 2009 23:03 schreef Kluts het volgende:
Ik snap exact wat je bedoeld ja, ik ben daar zelf behoorlijk principieel in.
Misschien een andere opleiding als je klaar bent met deze opleiding. Of je gaat bij een bedrijf werken en laat je omscholen tot iets anders.quote:Op donderdag 15 januari 2009 23:05 schreef Nexie het volgende:
[..]
Informatica. Ik heb het alleen nu al een beetje gezien en ik moet nog beginnen met werken
Haha, dat heb ik ook al een keertje meegemaakt, heeél vreemd!quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:59 schreef Nexie het volgende:
[..]
Nice, gefeliciteerd
Ik heb morgen als het goed is het allerlaatste tentamen van de hele opleiding. Best een raar (en eng) idee eigenlijk.
Wie zegt dat dan?quote:Op donderdag 15 januari 2009 23:07 schreef PrincePolly het volgende:
Maar om te zeggen dat commercielen daarom boeven zijn: neen
Ik ben inderdaad al flink aan het rondkijkenquote:Op donderdag 15 januari 2009 23:08 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Misschien een andere opleiding als je klaar bent met deze opleiding. Of je gaat bij een bedrijf werken en laat je omscholen tot iets anders.
Mensen met een minimum inkomen krijgen ook geen hypotheek of met schulden.quote:Op donderdag 15 januari 2009 23:07 schreef PrincePolly het volgende:
[..]
Maar niet fijn voor die bepaalde iemanden, dat snap ik ook. Maar om te zeggen dat commercielen daarom boeven zijn: neen
Jij:quote:
quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:59 schreef Techno het volgende:
[..]
Dat gaat ze geen moer aan, toch? Iets met privacy enz. Maar daar geven mensen ook al geen moer meer om, die boeven, want die hebben immers 'niets te verbergen'. Helaas.
eeuuuhhh jaquote:Op donderdag 15 januari 2009 23:10 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Mensen met een minimum inkomen krijgen ook geen hypotheek of met schulden.
Opeens heb je het je wordt conducteur.quote:Op donderdag 15 januari 2009 23:10 schreef Nexie het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad al flink aan het rondkijkenEr is alleen best wel veel interessants, met natuurlijk allemaal ook hun nadelen.. Nog best moeilijk, maar ik heb in ieder geval een diploma op zak dan dus eigenlijk kan het niet "verkeerd" aflopen
Haha, 1x is ook wel genoeg voor mijn vak van morgen inderdaadquote:Op donderdag 15 januari 2009 23:08 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Haha, dat heb ik ook al een keertje meegemaakt, heeél vreemd!
bijna 1/3 had hem ook niet gehaald, mede door spanning etc.
Maar goed; ik ben echt even blij. Was wel een leuk vak, maar niet leuk genoeg om nog een keer te leren
Daarom is het ook niet raar dat ze chronisch zieken uitsluiten voor een hypotheek.quote:
Leuk geprobeerd, maar dat is een door jou aangepaste quote. Het origineel:quote:
Als je kansloos wilt trollen, dan heb je aan mij een verkeerde.quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:59 schreef Techno het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |