Je kan zonder tussenkomst van je huisarts een afspraak maken met het GGDquote:Op donderdag 15 januari 2009 22:38 schreef Tegan het volgende:
[..]
Idd. Gewoon bij de huisarts eerst, of kan je ook meteen naar de GGD? (Ik haat mijn huisarts.)
Zo'n SOAtest stelt geen reet voor. Weet nog dat ik toen bij de dokter kwam, dat ik een SOA en AIDStest wilde doen. In het kader van: Als ik er toch ben, test dan maar alles.quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:35 schreef Tegan het volgende:
[..]
Hm. Dat valt wel mee dan. Misschien toch maar een keer zo'n test doen.
Dit moest ook direkt na de gesprekken over eendebekken, he?quote:
Ik heb de SOA-lijn (quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:38 schreef Tegan het volgende:
[..]
Idd. Gewoon bij de huisarts eerst, of kan je ook meteen naar de GGD? (Ik haat mijn huisarts.)
Als je het heb, kom je er toch vanzelf wel een keer achter.quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:41 schreef Kluts het volgende:
[..]
Zo'n SOAtest stelt geen reet voor. Weet nog dat ik toen bij de dokter kwam, dat ik een SOA en AIDStest wilde doen. In het kader van: Als ik er toch ben, test dan maar alles.
Toen zei de dokter:
Och, AIDS, dat komt in deze omgeving niet zoveel voor. Dus daar hoef je je niet persé op te laten testen.
Ik:![]()
![]()
Wat is dat nou voor kul-argument, doe mij maar gewoon zo'n test!
Huisarts: Ja, maar als dan blijkt dat je het hebt is het heel lastig om nog een hypotheek te krijgen enzo.
Een van de meest vage gesprekken die ik ooit heb gehad.
Ja, maar dat geldt voor alles natuurlijk.quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:44 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Als je het heb, kom je er toch vanzelf wel een keer achter.
WTF?!quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:41 schreef Kluts het volgende:
Zo'n SOAtest stelt geen reet voor. Weet nog dat ik toen bij de dokter kwam, dat ik een SOA en AIDStest wilde doen. In het kader van: Als ik er toch ben, test dan maar alles.
Toen zei de dokter:
Och, AIDS, dat komt in deze omgeving niet zoveel voor. Dus daar hoef je je niet persé op te laten testen.
Ik:![]()
![]()
Wat is dat nou voor kul-argument, doe mij maar gewoon zo'n test!
Huisarts: Ja, maar als dan blijkt dat je het hebt is het heel lastig om nog een hypotheek te krijgen enzo.
Een van de meest vage gesprekken die ik ooit heb gehad.
Kans is zéér klein. Maar toch, het afwachten op de uitslag is een hel. Er gaat van alles door je hoofd in die 2 weken. Ik wist namelijk niet wat die gozer waar mijn ex mee is vreemdgegaan onder de leden had. Bij rondvraag bleek het een player te zijn die het met iedereen doet ZONDER CONDOOM.quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:42 schreef automatic_ het volgende:
HIV test stelt geen reet voor, want dat doen ze met hetzelfde bloed als wat jij geeft bij een SOA test
Maar bij de GGD vroegen ze het; Wilt u zichzelf oko laten testen op HIV?
Ik moest toen wel even nadenken, omdat het een impact op je leven heeft als je het wél hebt, maar goed; heb het laten doen.
timing is alles!quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:42 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dit moest ook direkt na de gesprekken over eendebekken, he?.
quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:43 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik heb de SOA-lijn () van de GGD gebeld
quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:25 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik had het 4 jaar geleden gedaan (mijn ex was 2x vreemdgegaan zonder condoom) En toen krijg een stokje in mijn euh.... plassert. Heb 3 dagen lang met tranen in mijn ogen geplast
Het is natuurlijk anders als je het gewoon laat testen voor de zekerheid, dan dat er zoiets als bij jou was...quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:46 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Kans is zéér klein. Maar toch, het afwachten op de uitslag is een hel. Er gaat van alles door je hoofd in die 2 weken. Ik wist namelijk niet wat die gozer waar mijn ex mee is vreemdgegaan onder de leden had. Bij rondvraag bleek het een player te zijn die het met iedereen doet ZONDER CONDOOM.
Kun je moeilijker een hypotheek krijgen enzoquote:Op donderdag 15 januari 2009 22:46 schreef Tegan het volgende:
[..]
. Ok, tof, ga ik ook doen. Aids-test wil ik ook wel. Ik zou dat altijd willen weten, en ik vind het zelf altijd raar dat sommigen dat soort dingen liever niet weten...
Het argument was dat het zoveel impact kán hebben en daarom testen ze daar ook niet automatisch op. Bedoel; ik zou het aan de ene kant ook niet willen weten (struisvogel spelen), maar aan de andere kant is het natuurlijk wel handig om te weten.quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:46 schreef Tegan het volgende:
[..]
. Ok, tof, ga ik ook doen. Aids-test wil ik ook wel. Ik zou dat altijd willen weten, en ik vind het zelf altijd raar dat sommigen dat soort dingen liever niet weten...
Klopt, maar afwachten is altijd een helquote:Op donderdag 15 januari 2009 22:46 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Kans is zéér klein. Maar toch, het afwachten op de uitslag is een hel. Er gaat van alles door je hoofd in die 2 weken. Ik wist namelijk niet wat die gozer waar mijn ex mee is vreemdgegaan onder de leden had. Bij rondvraag bleek het een player te zijn die het met iedereen doet ZONDER CONDOOM.
Ja, maar dan nog zou ik het willen weten. Dat dit een gevolg is kan je zelf ook niets aan doen toch?quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:48 schreef PrincePolly het volgende:
[..]
Kun je moeilijker een hypotheek krijgen enzo
Heb er een stuk of 3 gehadquote:Op donderdag 15 januari 2009 22:48 schreef Tegan het volgende:
[..]
Het is natuurlijk anders als je het gewoon laat testen voor de zekerheid, dan dat er zoiets als bij jou was...
Krijg je een sms met de uitslag? Cool.quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:50 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Klopt, maar afwachten is altijd een hel
Ik kreeg een sms van de GGD, dus ik dacht; Huh sms? Ooo wacht! SOA-test! En toen ging ik wel een shaken![]()
(terwijl ze bij slecht nieuws zouden bellen)
Heb 2 weken lang gejankt (alleen al om het feit dat mijn "liefde van mijn leven" was vreemdgegaan) maar HIV is zo een definitief iets. Je komt er nooit meer van af.quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:48 schreef Tegan het volgende:
[..]
Het is natuurlijk anders als je het gewoon laat testen voor de zekerheid, dan dat er zoiets als bij jou was...
Ja, kei hip! Haha.quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:51 schreef Tegan het volgende:
[..]
Krijg je een sms met de uitslag? Cool.
Schandalig eigenlijk dat commerciele instellingen over dergelijke medische gegevens mogen beschikken.quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:48 schreef PrincePolly het volgende:
Kun je moeilijker een hypotheek krijgen enzo
Ze vragen gewoon of je ergens last van hebt en je MOET dat eerlijk beantwoorden. Helemaal NIET schandalig dus, want als jij pleite bent over twee jaar wat dan?quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:54 schreef Techno het volgende:
[..]
Schandalig eigenlijk dat commerciele instellingen over dergelijke medische gegevens mogen beschikken.
Ugh nee ik zou echt niet willen weten wanneer ik dood zou gaan etc. Dat zijn gewoon van die mysteries van het leven die je zo moet laten, net als ~*ware liefde*~quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:54 schreef Tegan het volgende:
Ik zou het altijd willen weten. Liever dat ik weet dat ik ziek ben dan dat ik doe alsof ik gezond ben terwijl ik dat niet ben. Als ik nu op een briefje zou kunnen krijgen watvoor ziektes ik allemaal nog krijg, en wanneer ik doodga, zou ik het zo lezen. Zonder erover na te denken.
Eigenlijk wel. Terwijl HIV steeds behandelbaarder wordt.quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:54 schreef Techno het volgende:
[..]
Schandalig eigenlijk dat commerciele instellingen over dergelijke medische gegevens mogen beschikken.
Dat gaat ze geen moer aan, toch? Iets met privacy enz. Maar daar geven mensen ook al geen moer meer om, want die hebben immers 'niets te verbergen'. Helaas.quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:55 schreef PrincePolly het volgende:
Ze vragen gewoon of je ergens last van hebt en je MOET dat eerlijk beantwoorden. Helemaal NIET schandalig dus, want als jij pleite bent over twee jaar wat dan?
Daarom zijn ze trouwens ook commercieel. Ze kunnen ook roodharige weigeren omdat die eigenlijk lelijk zijn enzo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |