abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65083240
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 19:47 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Wat is Palestina dan volgens jou? De Westelijke Jordaanoever en Gaza?
Ja. Dat is toch simpel?
  donderdag 15 januari 2009 @ 19:50:28 #252
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65083266
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 19:49 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja. Dat is toch simpel?
Even voor de zekerheid, de meningen lopen hier nogal uiteen.
pi_65083270
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 19:45 schreef Mylene het volgende:

[..]

Palestijnen hoeven van mij niet weg hoor

Een vrij Palestina betrekt in mijn ogen alleen wat meer dan alleen Israël. Jordanië houdt Palestina ook bezet, voor zo'n 80% denk ik. Waarom wordt er ook geen aanspraak gemaakt op dat gebied?
Omdat het hele beleid wat Israel voert ingaat tegen (onder andere Nederlandse) grondwettelijke vrijheden van de mens.
Israel richt zich niet op samenleving, maar op segregatie. En dan niet eens dat de aanhangers van de andere religie evenveel vrijheden en mogelijkheden hebben in dat gebied als zijzelf, maar op een manier waardoor Palestijnen het onmogelijk wordt gemaakt om een normaal leven te leiden.
quote:
Grondwet voor het Koninkrijk der Nederlanden van 24 augustus 1815

Hoofdstuk 1. Grondrechten

Artikel 1

Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Als het fundament van de staat van Israel ingaat tegen basic vrijheden van de mens, dan is het echt lastig om hun agressieve moordlustige onmenselijke beleid wat zij daar al decennia handhaven te rationaliseren.
pi_65083302
Ik zie het probleem dus niet zo. Het lijkt op het zoeken naar een probleem. Palestijnen willen geen Jordanië, Jordanië wil geen Palestina zijn. Iedereen, de rest van de wereld is het erover eens. Klaar. Heel simpel, geen probleem.
pi_65083367
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 19:51 schreef Monidique het volgende:
Ik zie het probleem dus niet zo. Het lijkt op het zoeken naar een probleem. Palestijnen willen geen Jordanië, Jordanië wil geen Palestina zijn. Iedereen, de rest van de wereld is het erover eens. Klaar. Heel simpel, geen probleem.
Palestina streeft naar de vernietiging van Israël, dus erkent ook niet het Israël van 1948. Jordanië was, net als Israël, ooit onderdeel van Palestina.

Hoe duidelijk wil je het hebben?

[ Bericht 9% gewijzigd door Frutsel op 15-01-2009 20:31:28 ]
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_65083385
quote:

[..]

Ja. Dat is toch simpel?
Even mierenneuken, dat zijn de palestijnse gebieden en dat heeft geen flikker met palestina te maken.
Scheelt een hoop onbegrip als je het weer ter sprake brengt.
pi_65083416
quote:

[..]

Omdat Jordanië geen Palestijnse gebieden bezet,
Wut...? 80% van het gebied Palestina is nu Jordanië! Volgens mij weet je niet waar je over praat!
quote:
omdat Jordanië weliswaar heel veel Palestijnse vlluchtelingen heeft, en problemen heeft gehad met de Palestijnen, maar geen Palestijnen onderdrukt in en op hun eigen land. Jordanië is Jordanië, Palestina is Palestina; er wordt over het algemeen ook niet gewezen naar de Palestijnse gebieden vóór 1948 in hedendaags Israël.

Dus zo simpel is het eigenlijk, geen rare contradictie hier.
Dat is dan toch onterecht? En dat heeft dan toch WEL te maken met jodenhaat? Of ben ik nu gek?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_65083420
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 19:53 schreef cultheld het volgende:

[..]

Palestina streeft naar de vernietiging van Israël, dus erkent ook niet het Israël van 1948. Jordanië was, net als Israël, ooit onderdeel van Palestina.

[ afbeelding ] Hoe duidelijk wil je het hebben?
o, leuk.

Heb je nog meer plaatsverwekkende schaamte-opwekkende posts, of hou je het op een per topic?
  donderdag 15 januari 2009 @ 19:55:14 #259
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65083435
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 19:51 schreef Monidique het volgende:
De slachting en Gaza en de lauwe houding van de rest van de wereld doen me denken dat je er weer eens naast zit.
pi_65083452
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 19:54 schreef Karrs het volgende:

Wut...? 80% van het gebied Palestina is nu Jordanië! Volgens mij weet je niet waar je over praat!
WTFZOMG! ...en de helft van Polen is eigenlijk Duitsland. Zullen we het gewoon bij de realiteit houden?
quote:
Dat is dan toch onterecht? En dat heeft dan toch WEL te maken met jodenhaat? Of ben ik nu gek?
Ik denk dat jij gek bent.
pi_65083483
quote:

[..]

[..]

Duh, dat het feitelijk gewoon te doen is om de Joden die er zijn wonen.
pi_65083490
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 19:54 schreef Monidique het volgende:

[..]

o, leuk.

Heb je nog meer plaatsverwekkende schaamte-opwekkende posts, of hou je het op een per topic?
Want? Het is jou nooit opgevallen dat je geen Palestijn hoort over het Jordaanse grondgebied, maar wel over Jeruzalem en Bethlehem? Die dubbele moraal moet zelfs de grootste antisemiet met enig gezond verstand opvallen.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_65083534
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 19:55 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

De slachting en Gaza en de lauwe houding van de rest van de wereld doen me denken dat je er weer eens naast zit.
Dit mag je nog eens uitleggen. Ten eerste, ik zit er nooit naast, dat weet je. Ik ben Hij Die Altijd Gelijk Heeft. Je zult wel jaloers zijn, ofzo. Ten tweede, hoe blijkt uit de huidige oorlog en de reacties daarop dat Palestijnen misschien toch wel heel Jordanië willen, of andersom, en dat iedereen dat erkent?

Ik ben benieuwd!
pi_65083547
quote:

[..]

[..]

Jordanië is niet degene die aan het moorden en uitroeien is.

De hele tijd dat lafhartige excuus van "muhh dan is het dus wel Jodenhaat", het heeft niets met religie te maken, het komt er simpelweg op neer dat je het beleid wat Israel voert niet kan rationaliseren zonder te stellen dat er "Jodenhaat" heerst.

Mensen die zich voeden op haat zijn irrelevant.
pi_65083576
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 19:55 schreef Monidique het volgende:
Zullen we het gewoon bij de realiteit houden?
Die van jou of die van vrijwel alle anderen?
pi_65083655
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 19:58 schreef g0dz0r het volgende:

[..]

Die van jou of die van vrijwel alle anderen?
Mijn realiteit is dé realiteit. Ik kan er weinig aan doen dat zoveel mensen een gebrek hebben aan intelligentie, helder (in)zicht en logisch redeneren, en alle combinaties daarvan.
  donderdag 15 januari 2009 @ 20:00:55 #267
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65083669
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 19:57 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dit mag je nog eens uitleggen. Ten eerste, ik zit er nooit naast, dat weet je. Ik ben Hij Die Altijd Gelijk Heeft. Je zult wel jaloers zijn, ofzo. Ten tweede, hoe blijkt uit de huidige oorlog en de reacties daarop dat Palestijnen misschien toch wel heel Jordanië willen, of andersom, en dat iedereen dat erkent?

Ik ben benieuwd!
Ik doelde niet op het Jordanie gedoe, ik kreeg de indruk dat je sowieso de oplossing van het conflict heel duidelijk en algemeen bekend vond.
  donderdag 15 januari 2009 @ 20:01:27 #268
39631 GoeRoe86
Libera eas de ore leonis!
pi_65083691
Dus wat jullie eigenlijk zeggen is: Ze moeten niet zeiken dat hun het leven onmogelijk wordt gemaakt in Gaza. Ze moeten maar gewoon bij Jordanië gaan zeuren dat ze daar een stuk land van willen.

Het is je niet opgekomen dat de reden dat daar bij Israël een vrij Palestina moet komen omdat ze anders als tweede rangs burgers worden behandeld (Arabieren mogen niet eens stemmen in Israël).

Nee Gazanen, jullie moeten niet zeiken, immers: Jordanië hoorde vroeger ook bij Palestina
  Moderator donderdag 15 januari 2009 @ 20:01:38 #269
8781 crew  Frutsel
pi_65083697
quote:
Hamas says it will agree to year-long renewable ceasefire if Israel pulls out forces within 7 days and reopens border crossings immediately
pi_65083713
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 20:00 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Ik doelde niet op het Jordanie gedoe, ik kreeg de indruk dat je sowieso de oplossing van het conflict heel duidelijk en algemeen bekend vond.
Ik denk dat de uiteindelijk oplossing heel duidelijk is, ja, maar daar had ik het, zoals je na het nalezen kennelijk hebt gezien, niet over.
  donderdag 15 januari 2009 @ 20:02:32 #271
39631 GoeRoe86
Libera eas de ore leonis!
pi_65083731
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 19:57 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd!
Dude, stop met trollen
  donderdag 15 januari 2009 @ 20:03:22 #272
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65083777
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 20:01 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik denk dat de uiteindelijk oplossing heel duidelijk is, ja, maar daar had ik het, zoals je na het nalezen kennelijk hebt gezien, niet over.
Ik heb mijn bril niet op
  donderdag 15 januari 2009 @ 20:03:51 #273
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65083795
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 20:02 schreef GoeRoe86 het volgende:

[..]

Dude, stop met trollen
Hij mag dat.
pi_65083816
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 20:02 schreef GoeRoe86 het volgende:

[..]

Dude, stop met trollen
Je hebt gelijk. Ik zal de meningen de meningen laten...
pi_65083827
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 20:01 schreef GoeRoe86 het volgende:
Het is je niet opgekomen dat de reden dat daar bij Israël een vrij Palestina moet komen omdat ze anders als tweede rangs burgers worden behandeld (Arabieren mogen niet eens stemmen in Israël).
Vrije palestijnse gebieden lijkt me tzt logisch, ze moeten immers toch een plekje krijgen maar een vrij palestina lijkt me te hoog gegrepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')