abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65071730
nucleotiden.
  donderdag 15 januari 2009 @ 14:58:54 #202
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_65071739
Lang verhaal kort:

Media --> Hype --> Populair

Producent --> Produceert populaire producten die goed verkopen

Media brengt weer een nieuwe hype --> populair

Het is een vicieuze cirkel. En zolang de gemiddelde inwoner van NL van laagdrempelig vermaak houdt, zal dit ook hetgeen zijn wat 1) een hype wordt, en 2) het meest geproduceerd & verkocht wordt.
Primum non nocere
pi_65071770
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:49 schreef Florian_ het volgende:
Wat jullie vergeten is dat een overgroot deel van de Nederlandse samenleving gewoon hersenloos is. Ze houden gewoon van laagdrempelig vermaak. Ze kijken De Lama's en Shownieuws, lezen de Telegraaf en Autoweek en zijn lekker gelukkig met hun baantje als pijpenlasser of metselaar. Prima natuurlijk, maar je hoeft bij hun echt niet aan te komen dat er op tv "meer serieuze documentaires" moeten komen. Het interesseert ze simpelweg gewoon niet
En dat overgroot deel word alleen maar groter als er meer zenders bijkomen waar het alleen maar om laagdrempelig vermaak gaat.

Natuurlijk is het prima als je met weinig gelukkig bent, maar als we dadelijk allemaal als Tokkies leven, gaan rellen om niks en mensen belachelijk maken omdat dat op TV heel normaal is lijkt me dat geen goede ontwikkeling, en daar gaat het me om!
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  donderdag 15 januari 2009 @ 14:59:48 #204
158452 IQM
I am the one
pi_65071772
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:53 schreef De_Ananas het volgende:
Ok bij deze mijn serieuze reactie, ff jullie noobs ownen

Het ging oorspronkelijk toch over GS? Nou, zij doen het goed, ze maken van iets wat ontzettend kut is iets succesvols. Ik zou er echter niet trots op zijn omdat het tegen mijn principes ingaat, dom vermaak maken voor domme mensen.

De pizza vergelijking gaat totaal niet op, je kunt media niet vergelijken met een restaurant. Media creeeren de vraag zelf, dat doen de mensen niet. Hetzelfde als met MTV en TMF, als zij morgen opeens allemaal hardcore gaan uitzenden is dat razendpopulair over een aantal maanden. Een pizzaboer kan geen eigen vraag creeeren, hij is er niet creatief genoeg voor en er zijn genoeg substituten, tevens is eten iets wat met smaak te maken heeft en tv/muziek veel minder. Je gaat tenslotte geen pizza eten als je ervan moet kotsen.

Media hebben in Nederland een voorbeeldfunctie, ze moeten zorgen om objectief (of subjectief als het duidelijk is) nieuws over te brengen op de maatschappij. GS doet dat subjectief zoals ze zelf ook zeggen, dat is te prijzen, maar ze doen het wel op een ontzettend domme manier. Ze creeeren zelf de vraag, een hype met van alles en nog wat, waardoor mensen niet meer naar de kwaliteit kijken.

De media in mijn ogen moet de bevolking opvoeden, of in ieder geval iets normaals toevoegen. Als je allemaal onzin gaat brengen zoals GS en de Telegraaf doet houdt je de bevolking dom wat niet de bedoeling is. Het is een teken van zwakte, van de mediabedrijven die het zo brengen en ook van de bevolking die te dom is voor fatsoenlijk nieuws. Hoe valt een ''krant'' serieus te nemen als de helft over het schaamhaarkapsel van Gerard Joling gaat? Dan is heel je geloofwaardigheid weg en dat is net belangrijk in de mediawereld.

Jammer genoeg zijn er in Nederland een hoop domme mensen die het gewoon klakkeloos volgen, is het nou zo moeilijk om zelf na te denken?

Samenvatting: De media heeft een voorbeeldfunctie en zou derhalve alleen op een fatsoenlijke manier nieuws over moeten brengen, wat ze nu in mijn ogen niet doen. Ze creeeren zelf de vraag naar tyfusprogramma's en dergelijke waardoor de bevolking dom blijft.
Die invloed zal MTV/TMF vast hebben, maar het zal nooit zomaar morgen alleen maar hardcore uitzenden. Waarom niet? Omdat dan een grote groep zal afhaken. Ik blijf erbij dat mediabedrijven reageren op de vraag en de tendens in de maatschappij.

En de helft van de Telegraaf gaat echt niet over de schaamhaarperikelen van Geer, omdat die redacteuren er zo op geilen. Het gaat daarover, omdat zij weten dat een deel van Nederland het graag leest. Er is gewoon een grote groep mensen in Nederland dat leeft van de roddels in de Privé. De Telegraaf maakt daar gebruik van.
Er is een grote groep mensen die leeft van het zeiken op de gevestigde orde. GeenStijl maakt daar gretig gebruik van.
Scio Melius
Op zaterdag 6 juni 2009 15:53 schreef Emimich het volgende:
Gelul.
pi_65071777
Iemand die ook geen zin heeft om aan de discussie mee te doen?
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
pi_65071792
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:58 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Dat is echt belachelijk waarom zou in godsnaam de taak van opvoeding bij de media neergelegd moeten worden?
Ja ik las het ook net zelf en het slaat ook nergens op

Ik bedoel niet opvoeden maar dat ze de bevolking niet dom moeten houden door de 300 jurkjes van Paris Hilton te gaan analyseren. De media heeft nu eenmaal een grote invloed op de mensen dus ze hebben wel enige verantwoordelijkheid.
pi_65071796
quote:

[..]

Dat is echt belachelijk waarom zou in godsnaam de taak van opvoeding bij de media neergelegd moeten worden?
Ik denk dat het meer bedoeld word dat de media een bepaald denkbeeld neerzetten dat mensen volgen. Half Nederland was bijv. van oorsprong toch pro Israël?
We are living in a material world, and I am a material girl
pi_65071811
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:53 schreef De_Ananas het volgende:
Ok bij deze mijn serieuze reactie, ff jullie noobs ownen

Het ging oorspronkelijk toch over GS? Nou, zij doen het goed, ze maken van iets wat ontzettend kut is iets succesvols. Ik zou er echter niet trots op zijn omdat het tegen mijn principes ingaat, dom vermaak maken voor domme mensen.

De pizza vergelijking gaat totaal niet op, je kunt media niet vergelijken met een restaurant. Media creeeren de vraag zelf, dat doen de mensen niet. Hetzelfde als met MTV en TMF, als zij morgen opeens allemaal hardcore gaan uitzenden is dat razendpopulair over een aantal maanden. Een pizzaboer kan geen eigen vraag creeeren, hij is er niet creatief genoeg voor en er zijn genoeg substituten, tevens is eten iets wat met smaak te maken heeft en tv/muziek veel minder. Je gaat tenslotte geen pizza eten als je ervan moet kotsen.

Media hebben in Nederland een voorbeeldfunctie, ze moeten zorgen om objectief (of subjectief als het duidelijk is) nieuws over te brengen op de maatschappij. GS doet dat subjectief zoals ze zelf ook zeggen, dat is te prijzen, maar ze doen het wel op een ontzettend domme manier. Ze creeeren zelf de vraag, een hype met van alles en nog wat, waardoor mensen niet meer naar de kwaliteit kijken.

De media in mijn ogen moet de bevolking opvoeden, of in ieder geval iets normaals toevoegen. Als je allemaal onzin gaat brengen zoals GS en de Telegraaf doet houdt je de bevolking dom wat niet de bedoeling is. Het is een teken van zwakte, van de mediabedrijven die het zo brengen en ook van de bevolking die te dom is voor fatsoenlijk nieuws. Hoe valt een ''krant'' serieus te nemen als de helft over het schaamhaarkapsel van Gerard Joling gaat? Dan is heel je geloofwaardigheid weg en dat is net belangrijk in de mediawereld.

Jammer genoeg zijn er in Nederland een hoop domme mensen die het gewoon klakkeloos volgen, is het nou zo moeilijk om zelf na te denken?

Samenvatting: De media heeft een voorbeeldfunctie en zou derhalve alleen op een fatsoenlijke manier nieuws over moeten brengen, wat ze nu in mijn ogen niet doen. Ze creeeren zelf de vraag naar tyfusprogramma's en dergelijke waardoor de bevolking dom blijft.
Dit slaat nergens op. Ik vind eet liever een boord zuurkool dan dat ik een uur op mijn kamer naar takkenherrie als hardcore moet luisteren
pi_65071822
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:59 schreef Hoogstaande het volgende:
Iemand die ook geen zin heeft om aan de discussie mee te doen?
Ik ben de discussie nu wel een beetje zat ja waar wil je het over hebben ?
  donderdag 15 januari 2009 @ 15:01:25 #210
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_65071849
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 15:00 schreef De_Ananas het volgende:
De media heeft nu eenmaal een grote invloed op de mensen dus ze hebben wel enige verantwoordelijkheid.
Klopt
Primum non nocere
pi_65071852
quote:

[..]

Ik bedoel niet opvoeden maar dat ze de bevolking niet dom moeten houden door de 300 jurkjes van Paris Hilton te gaan analyseren. De media heeft nu eenmaal een grote invloed op de mensen dus ze hebben wel enige verantwoordelijkheid.
Ik wil best 300 jurkjes van Paris geanalyseerd zien vind ik goed vermaak.
Mijn ouders voeden me verder wel op
pi_65071889
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:59 schreef IQM het volgende:

[..]

Die invloed zal MTV/TMF vast hebben, maar het zal nooit zomaar morgen alleen maar hardcore uitzenden. Waarom niet? Omdat dan een grote groep zal afhaken. Ik blijf erbij dat mediabedrijven reageren op de vraag en de tendens in de maatschappij.

En de helft van de Telegraaf gaat echt niet over de schaamhaarperikelen van Geer, omdat die redacteuren er zo op geilen. Het gaat daarover, omdat zij weten dat een deel van Nederland het graag leest. Er is gewoon een grote groep mensen in Nederland dat leeft van de roddels in de Privé. De Telegraaf maakt daar gebruik van.
Er is een grote groep mensen die leeft van het zeiken op de gevestigde orde. GeenStijl maakt daar gretig gebruik van.
Ze creeeren de vraag wel degelijke zelf, niet zo extreem als dat ik het stel maar ze doen het wel.
  donderdag 15 januari 2009 @ 15:02:22 #213
158452 IQM
I am the one
pi_65071892
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:59 schreef BobbyB het volgende:

[..]

En dat overgroot deel word alleen maar groter als er meer zenders bijkomen waar het alleen maar om laagdrempelig vermaak gaat.

Natuurlijk is het prima als je met weinig gelukkig bent, maar als we dadelijk allemaal als Tokkies leven, gaan rellen om niks en mensen belachelijk maken omdat dat op TV heel normaal is lijkt me dat geen goede ontwikkeling, en daar gaat het me om!
Jij en ik zullen geen Tokkie worden, omdat wij beter weten. En blijkbaar weet een grote groep mensen niet beter en volgen zij maar wat graag de meute. Dat is een ontwikkeling die de maatschappij dan doormaakt. Doe je weinig aan.

Er zijn altijd groepen die weerstand bieden, die niet meegaan met de meute. Je hoeft dus echt niet bang te zijn dat de maatschappij naar de k wordt geholpen.
Scio Melius
Gelul.
pi_65071921
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 15:00 schreef behangplakker het volgende:

[..]

Ik denk dat het meer bedoeld word dat de media een bepaald denkbeeld neerzetten dat mensen volgen. Half Nederland was bijv. van oorsprong toch pro Israël?
Ja maar dat ligt toch echt aan de mensen zelf, de media geven natuurlijk een bepaald denkbeeld af maar het is aan de mens zelf om een afweging te maken en een mening te vormen.
pi_65071927
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 15:01 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Ik wil best 300 jurkjes van Paris geanalyseerd zien vind ik goed vermaak.
Mijn ouders voeden me verder wel op
Je snapt m'n punt wel.
pi_65071937
quote:

[..]

Ik vind dat de media alles uit mag zenden wat ze willen. Het is aan jezelf of je het gaat kijken of niet. En als mensen op zoek zijn naar dingen om beïnvloed te worden is de tv/krant niet de enige plek waar je beïnvloed kunt worden. Neem dit forum, iedere willekeurige mongool kan mensen beïnvloeden. Ik bedoel, NB kreeg met een stom lulverhaaltje al mensen zo ver om mensen geld te laten doneren(en bloemetjes te sturen ), Dus waarom zou iemand anders dat niet kunnen, alleen dan bijv. iemand pro israël of palestina of wat dan ook maken?
pi_65071965
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 15:02 schreef IQM het volgende:

[..]

Jij en ik zullen geen Tokkie worden, omdat wij beter weten. En blijkbaar weet een grote groep mensen niet beter en volgen zij maar wat graag de meute. Dat is een ontwikkeling die de maatschappij dan doormaakt. Doe je weinig aan.

Er zijn altijd groepen die weerstand bieden, die niet meegaan met de meute. Je hoeft dus echt niet bang te zijn dat de maatschappij naar de k wordt geholpen.
Wil nog niet zeggen dat het goed is.
pi_65071991
Wil trouwens niet zeggen dat ik vind dat er helemaal geen regels moeten zijn. Ik vind bijv. wel dat kinderen en zwakzinnigen in bescherming moeten worden genomen door bepaalde regels.
pi_65072004
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 15:03 schreef Silentalarm het volgende:

[..]

Ik vind dat de media alles uit mag zenden wat ze willen. Het is aan jezelf of je het gaat kijken of niet. En als mensen op zoek zijn naar dingen om beïnvloed te worden is de tv/krant niet de enige plek waar je beïnvloed kunt worden. Neem dit forum, iedere willekeurige mongool kan mensen beïnvloeden. Ik bedoel, NB kreeg met een stom lulverhaaltje al mensen zo ver om mensen geld te laten doneren(en bloemetjes te sturen ), Dus waarom zou iemand anders dat niet kunnen, alleen dan bijv. iemand pro israël of palestina of wat dan ook maken?
D'r zit een verschil tussen een forum en de media. Je wilt niet weten wat de invloed van de media is op een land, ze hebben een bepaalde verantwoordelijkheid.
pi_65072037
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 15:00 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Ik ben de discussie nu wel een beetje zat ja waar wil je het over hebben ?
Muziek
pi_65072080
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:59 schreef IQM het volgende:

[..]

Volledig mee eens. Je zou eigenlijk kunnen zeggen dat de consument erom vraagt, de media erop inspeelt en het uitbreid en dat de consument daar weer op inspeelt
  donderdag 15 januari 2009 @ 15:06:40 #222
158452 IQM
I am the one
pi_65072084
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 15:04 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Wil nog niet zeggen dat het goed is.
De ijstijd is ook niet echt bevorderlijk voor de mens. Moet je er dan maar wat tegen doen?

Je moet grote golven in de ontwikkeling van de mensheid, die er al eeuwen waren, niet zomaar willen veranderen. Breng je alleen maar meer in de war. Dingen komen en dingen gaan. Uiteindelijk reguleert het zichzelf wel. Maar mensen worden steeds ongeduldiger en willen steeds meer zelf in de hand hebben.
Scio Melius
Gelul.
pi_65072087
Wie bespeelt hier een instrument of zit in een band?
pi_65072090
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 15:03 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Je snapt m'n punt wel.
Natuurlijk, maar zolang er ook een aanbod is van kwaliteitstv en educatief verantwoorde programma's ga ik niet klagen over een paar hersenloze zenders.
Ook ik kan op zn tijd genieten van heerlijk dom vermaak !
pi_65072099
quote:

[..]

Omdat de media steeds een belangrijkere rol speelt in de opvoeding blijkbaar. Ik vind het ook niet okee, maar mama en papa moeten allebei hard werken om veel geld te verdienen voor de 3 Mercedessen, vakantie huisje etc, dus in het weekend slapen ze lekker uit en zit het kind naar TV te kijken en komt vervolgens langs zenders als TMF, SBS waar veel, in mijn ogen, dom, asociaal of achter gedrag, heel normaal gevonden word.

Dit geld overigens niet alleen bij kinderen, maar ook steeds meer bij volwassenen. Je ziet zelf hoe makkelijk een goeiemoggel reclame word overgenomen door mensen. Dat ook je gedrag e.d. beïnvloed word door de media is dus helemaal niet gek.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')