abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65069095
15/01 Palestijnse burgers nergens veilig na aanval op VN-gebouw

De oorlog in de Gazastrook lijkt in een definitieve plooi te vallen. De Israëlische grondtroepen trekken steeds dieper het dichtbevolkte Gaza-stad in. De grondtroepen kammen huis na huis uit op zoek naar Hamas-strijders. Het VN-gebouw werd ook geraakt door enkele bommen. De duizenden bewoners van de stad wacht een hachelijk lot.

Mensen ter plekke vrezen dat het grondoffensief, gesteund door gevechtsvliegtuigen en helikopters, kan uitmonden in een waar bloedbad, indien de Israëlische soldaten Hamas in Gaza-stad niet snel een kop kleiner kan maken.

Nergens veilig

De inwoners proberen zo goed en kwaad mogelijk te verschuilen, maar nergens lijken ze veilig omdat het Israëlische leger alle plaatsen waar mogelijk Hamasstrijders verscholen zitten, als doelwitten aanziet. Intussen is de dodentol onder de Palestijnen al de kaap van de 1.000 gepasseerd. Meer dan de helft daarvan zijn burgers.

Vandaag hebben de soldaten ook het VN-hoofdgebouw in Gaza-stad onder vuur genomen. Volgens bronnen werden er zeker drie fosforbommen afgeschoten en is een deel van het gebouw in brand geschoten. Honderden Palestijnse burgers houden zich in dat gebouw verscholen. Er zouden al zeker drie doden zijn gevallen.

Volgens de Israëlische minister van Defensie, Ehud Barak, gaat het om een zware vergissing, maar de VN-secretaris-generaal Ban Ki-Moon is erg ontstemd over de aanval.

http://www.gva.be/nieuws/(...)8-A5D6-DB0056B90E4D}
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_65069101
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:36 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

CNN is ook niet helemaal schoon van Pallywood!

Hier wat kritiek op de video.
Over die Noorse arts:
quote:
A high-profile Norwegian doctor who has said the September 11 terrorists were justified in their attack is now treating patients in Gaza and is being accused of presenting "hard-core propaganda" to TV interviewers in his telling of the conflict between Hamas and Israel.

Dr. Mads Gilbert has become an unofficial advocate of the Palestinian cause, his critics say.

International media reports, including those from the BBC, CBS, CNN and FOX’s sister station Sky News, present Gilbert as an ordinary doctor.

But a look at his record shows that Gilbert, 61, is a political activist and member of the Norwegian Maoist "Red" party, and he has been involved in solidarity work for the Palestinians since the 1970s. He has criticized the international aid organization Doctors Without Borders for refusing to take sides in conflicts.

Gilbert volunteers at the Al-Shifa Hospital in Gaza with the Norwegian Aid Committee (NORWAC), an aid organization funded by the Norwegian government, and he has been interviewed by the media on a variety of issues. Israeli government officials have said Hamas hides weapons in the hospital where Gilbert works.

NGO Monitor, an Israeli human rights watchdog group, says Gilbert presents one-sided criticism of Israel to the media and has accused Israel of deliberately targeting civilians in its Gaza offensive to stop Hamas from firing rockets into Israel.

In addition to being supportive of the terrorist organization Hamas, Gilbert has voiced support for the Sept. 11, 2001, attacks on the World Trade Center and the Pentagon.

"The attack on New York did not come as a surprise after the policy that the West has led during the last decades," Gilbert told the Norwegian newspaper Dagbladet on Sept. 30, 2001. "The oppressed also have a moral right to attack the USA with any weapon they can come up with."

When asked if he supported a terror attack on the U.S., Gilbert said, "Terror is a bad weapon but the answer is yes within the context which I have mentioned."

Gerald Steinberg, executive director of NGO Monitor, said Gilbert's characterization of the situation in Gaza is "in the form of incitement of hatred."

"We question the accuracy and the political biases — if they exist — by groups that claim to promote human rights, humanitarian and non-political goals," Steinberg told FOXNews.com. "A doctor is someone who is not supposed to take a political side."

"We found out he justified the 9/11 attacks.… Here's a guy with a radical political background who is being interviewed as if he were a neutral medical observer," Steinberg said.
volledig artikel

Ander artikel: Norwegian Doctors in Gaza: Objective Observers or Partisan Propagandists?
  Donald Duck held donderdag 15 januari 2009 @ 13:53:36 #223
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_65069112
Of je iets als objectief beschouwt is subjectief. Als de nieuwsbron overeenkomt met je eigen mening wil je die maar al te graag als objectief bestempelen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_65069262
200 jaar hebben de joden over de hele wereld valse claims guit en de joden willen domineren over de hele wereld. De global order en kapitalisme zorgen voor doden van kinderen. Kapitalisme, kapitalisme..

Veiligheids raad had ons moeten beschermen en niet de superieur beschermen. De veiligheidsraad supports de agressor.

Ze doen te weinig. ze zijn niet in staat om iets te doen en zijn niet capabel. Hij roept iedereen op om de humaniteit te steunen (geen idee wat hij ermee bedoelde)

Ze roepen iedereen op tegen de kapitalisme te vechten. Veel mensenrechten organisaties hebben geen doel en zitten allemaal in het complot.

Nations of the world shall blame US en VS Supportus zullen verantwoordelijk worden gehouden voor hun support voor Israël.

Je kan geen 1000 mensen vermoorden en dan weglopen.

Nature of agressor is de jood

De wereld moet geleid worden door brotherhood en niet door de werelddominantie .

bedankt voor het kapot snijden van de banden met Israël . De Israëlische kogels werken vanuit binnenin en zorgen voor blindheid en doofheid ook al doden ze je niet. (geen idee wat hij ermee bedoelde)

Wij zijn rechtvaardig en wees aan onze kant. De rest zijn criminelen.

(Dat ze zelf raketten afschieten vergeten ze dan maar even )

Alle westerlingen moeten demonstreren. Folteringen zijn niet vreemd. Er blijken ook Israëlische soldaten te zijn die het niet eens zijn met de regering en veroordelen de opdrachten.

De wereld veranderd snel. de toekomst zal zorgen dat de mensen Amerika en hun vrienden zal gaan haten.

Dat was dus een interview met hamas?
why hebben de islamitische landen zich er niet in gemengd.

Er is nu overleg met alle hoofd islamtische (nog wat) en die zullen oproepen tot steun aan de palestijnen.

Ik snap de volgende vraag niet Heeft iets met economie te maken geloof ik

Ah, snap hem door het antwoord. De Palestijnse economie was prima, want wij doen niet aan kapitalisme, dus het is bij ons redelijk constant.

Dit was dus een interview met de president ergens in een leeg oud gebouw. Hij was trouwens helemaal ingepakt.
Het kan wat onsamenhangend zijn, maar het lukt me niet alles te typen.

1.5 miljoen op het hoofd van (kon ik niet verstaan) egyptische (weer niet verstaan) veroordeeld u dit, of niet? En weg is het beeld weer en hoor alleen een haan kraaien grrr. Het antwoord word gewoon geboycot door die beelden en deze zijnniet van al-jazeera geloof ik
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_65069266
  donderdag 15 januari 2009 @ 13:57:21 #226
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_65069267
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:51 schreef Meki het volgende:

[..]

Al Jazeera is absoluut objectief. daar mag NOS en RTL4 zeker een voorbeeld aan van nemen,.
Sinds dit conflict speelt ben ik Al Jazeera gaan volgen en het valt me ook op hoe objectief ze zijn. Reporters leggen woordvoerders aan Israëlische kant welliswaar regelmatig het vuur aan de schenen, maar dat mag je verwachten en heeft niets met "gebrek aan objectiviteit" te maken. Al Jazeera laat veel zien van dat wat er aan aan beide kanten gebeurd (ook de gevolgen van Hamas-raketten) en daarom zijn ze eerlijk in hun verslaggeving.
  donderdag 15 januari 2009 @ 13:58:35 #227
154880 Bolter
Awesomeness
pi_65069313
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:36 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

CNN is ook niet helemaal schoon van Pallywood!

Hier wat kritiek op de video.
Deze beelden heeft de NOS ook laten zien. Vond het ookal niet echt overtuigend. "There were scores of women and children here"... Uh jahoor .
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_65069321
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:40 schreef NoizEkick het volgende:

[..]

Een livestream uitzenden vind ik wat anders dan continu Israël proberen zwart te maken. En dat is wel waar Al Jazeera mee bezig is helaas.
je wil zeggen dat westerse media wel een onbevooroordeeld beeld schetsen ?
pleased to meet you
  donderdag 15 januari 2009 @ 13:58:47 #229
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_65069322
Aardig wat beschietingen nu in Gaza Stad
pi_65069335
Jee, die beelden Eén en al rook
pi_65069376

Ziekenhuis beschoten door de duivelse zionisten
pi_65069390
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:50 schreef NoizEkick het volgende:

[..]

Dan moet je de interviews op Al Jazeera eens zien wanneer er een pro-Israël spreker is. Is eigenlijk meer een soort aanval van beschuldigingen en het in de mond leggen van uitspraken. En dat terwijl ze claimen dat ze enige Arabische zender is die objectief is. Niet echt dus.

-edit: Ik heb het dus over AJ English. Arabisch is ook maar abracadabra voor mij.
Vanmorgen was dat wel wat extreem ja.
Maar kan me het ergens wel voorstellen, want die Israelische spokesman draaide de laatste dagen werkelijk om iedere vraag heen. Gaf maar geen antwoord op simpele ja/nee vragen, bijvoorbeeld over het gebruik van Witte fosfor..

Maar goed, dat interview kon beter idd, ben ik met je eens.
Maar dat was een beetje een uitzondering.

Persoonlijk kijk ik kiever naar Al Jazeera English dan naar CNN, Sky etc.
Ze laten meer mensen aan het woord, en ze besteden gewoon meer aandacht aan het conflict, bovendien veel live.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  donderdag 15 januari 2009 @ 14:03:35 #234
100696 NoizEkick
of iets dergelijks
pi_65069510
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:58 schreef moussie het volgende:

[..]

je wil zeggen dat westerse media wel een onbevooroordeeld beeld schetsen ?
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:52 schreef NoizEkick het volgende:

Mja, eigenlijk is geen enkele zender in deze echt objectief.
Le-zen.
pi_65069534
Beelden komen maar binnen over de gruweldaden en misstanden daar in Gaza
pi_65069558
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:57 schreef beantherio het volgende:

[..]

Sinds dit conflict speelt ben ik Al Jazeera gaan volgen en het valt me ook op hoe objectief ze zijn. Reporters leggen woordvoerders aan Israëlische kant welliswaar regelmatig het vuur aan de schenen, maar dat mag je verwachten en heeft niets met "gebrek aan objectiviteit" te maken. Al Jazeera laat veel zien van dat wat er aan aan beide kanten gebeurd (ook de gevolgen van Hamas-raketten) en daarom zijn ze eerlijk in hun verslaggeving.
Dat vuur aan de schenen leggen had ook aan de andere kant gemogen. Dan pas was je neutraal. beide kanten zijn fout. Vanmorgen nog 15raketten op Israël.

Snap dat het aantal niet te vergelijken is, maar dat is het nooit wanneer er slachtoffers vallen aan welke kant ook.

Ik hoor trouwens gewoon een radio daar.

Hoe kan het toch dat ik die haan steeds hoor
pi_65069589

CNN verslag via Rammatan zender
pi_65069593
een ding is zeker, de haan als nationaal symbool van de Fransen heeft concurrentie gekregen ..
pleased to meet you
pi_65069627
Gaza: Europees Parlement dringt aan op staakt-het-vuren

Israël moet het militaire offensief staken en de radicale Palestijnse organisatie Hamas moet de raketaanvallen op het zuiden van Israël stopzetten en meewerken aan een politieke oplossing. Het EP toont zich "ontzet over het lijden van de burgerbevolking in Gaza" en betreurt de aanvallen op burgerdoelen en VN-gebouwen.

De resolutie werd goedgekeurd met 570 tegen 11 stemmen. De tekst spreekt zich niet uit over een mogelijke impact van het Israëlische offensief op de relaties tussen de Europese Unie en Israël. Verscheidene Europarlementsleden bepleitten de voorbije dagen een uitstel van de geplande opwaardering van de betrekkingen met Israël. (TIP)

http://www.tijd.be/nieuws(...)uren.8130102-431.art
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')