nou helemaal normaal vind ik het ook niet. Van een vriend mag je verwachten dat hij loyaal naar jou is en in ieder geval geen dingen voor je verborgen houdt omdat jij anders "dingen gaat denken". Als hij bang is dat je dingen gaat denken moet hij ze niet doen. Of ze duidelijk aan jou uitleggen.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 02:18 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Edit: een goeie vriend van mij die ook bevriend met haar was spreekt haar erg veel nu, ik baal hier ook van, hij was zelfs bij haar thuis en had aan een andere gezamelijke vriend gevraagd dit niet aan mij te vertellen omdat ik dan "dingen zou denken". Nou kreeg ik dit dus later wel te horen. Ik wordt gewoon schijtchagrijnig van die gast, maar anderzijds doet hij niks fout natuurlijk.
Ik ben niet bang dat die vriend iets bij mij zou flikken of zo, zoals ik al zei waren die 2 voor het uitging al bevriend met elkaar. Ik durf ook niet hierover te beginnen tegen hem, omdat ik bang ben een vriend kwijt te raken in moeilijke tijden. Niet dat hij me zo makkelijk zou laten zitten, maar meer dat het goeie contact dat ik met hem heb in de war zal raken.quote:Op zondag 25 januari 2009 00:58 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
nou helemaal normaal vind ik het ook niet. Van een vriend mag je verwachten dat hij loyaal naar jou is en in ieder geval geen dingen voor je verborgen houdt omdat jij anders "dingen gaat denken". Als hij bang is dat je dingen gaat denken moet hij ze niet doen. Of ze duidelijk aan jou uitleggen.
Misschien kan je dit ook gewoon vragen aan die vriend (of hij gewoon eerlijk tegen je kan zijn). Het is al moeilijk genoeg zonder dit soort complicaties.
Ik maak al een hele verandering in mezelf mee, ik probeer door de zuurste appel heen te bijten. Maar als ik op de feiten gewezen wordt, zoals bijvoorbeeld als ik geconfronteerd wordt met een liedje wat bij ons hoorde, een plek waar we vaak kwamen, of zelfs extreem kleine dingen zoals thee die we samen dronken of iets wat me laat herinneren aan dingen die we samen hebben gedaan is het elke keer weer een steek in het hart.quote:Op zondag 25 januari 2009 04:01 schreef Chev het volgende:
Beste sinterklaaskapoentje en Kabouter_Krullenput,
Er zijn zó ongelovelijk veel voorbeelden, inclusief die van mij, waarin je iemand sterker maakt en die je daarna spontaan laat vallen... niet normaal joh je bent écht de enige niet.
Zie het als een goede daad, niet meer dan wat je al gedaan had kon je beter doen op dat moment, achteraf is makkelijk praten.
Ga eerst eens bij jezelf na of je tijdens je relatie je partner kon aanvoelen bij je ex wat er in haar om ging, en wat er is gebeurd waardoor je dat niet meer kon doen?
Antwoorden komen soms wel, soms helemaal niet, en je zal zitten met vragen die je waarschijnlijk maar deels beantwoord krijg, verders moet je of naast je neer kunnen leggen of voor jezelf op basis van de feiten een eigen waarheid van maken omdat je anders geen rust vind.
Dit kan best in meerdere stappen/maanden gebeuren. Probeer je rust te nemen op dit moment je moet ff niks, je kan alles. Ik beloof je dat je in de komende maanden meer over jezelf leerd dan dat je het afgelopen jaar heb gedaan![]()
Dus zoiezo krijg je er iets positiefs voor terug al is het even doorbijten.
hier kan ik mij ook bij aansluiten.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 21:11 schreef arjan1202 het volgende:
[..]
Jou verhaal klinkt bijna hetzelfde als mijne 5 maand geleden. Ben op vakantie geweest en ook over eventueel samen wonen aangezien ik al op mezelf zou gaan wonen dit jaar. En inderdaad het gevoel was weg. En had haar ook uit een dal geholpen en ze was er eindelijk uit en toen ging het uit. En ja je kan het niet begrijpen en je moet het ook niet willen begrijpen want dan vreet je jezelf helemaal op. De eerste 2 maanden zijn zwaar en klote maar daarna kom je er zeker weer bovenop, geef het de tijd en vind het geluk in jezelf en je komt er weer sterker uit!
ja onzekerheid is een gigantische killer.quote:Op zondag 25 januari 2009 12:56 schreef Stampurtjuh het volgende:
Daar ben ik weer, heb gisteren de vrouw die ik leuk vindt weg gejaagd met mijn onzekerheid.
Een onzekerheid die uit mijn vorige relatie heb opgelopen, waar ik een hele tijd geleden over gepost had in deze topic.
Voelt erg klote moet ik zeggen.
Ja dat denk ik ookquote:
Ik denk dat je wel gelijk hebt. Het is nu 1.5 maand geleden maar ik heb me bijna nog nooit zo eenzaam gevoeld. Ik weet ook dat ik nog wel even te gaan heb... Kwestie van maanden.quote:Op zondag 25 januari 2009 13:57 schreef Chev het volgende:
Herinneringen, plekken waar je samen geweest ben, iets wat je samen gegeten hebt, dinen die je gedaan heb triggeren altijd iets, daar is geen ontkomen aan, in 't begin is het heel heftig maar na een aantal maanden is het kort en bondig.
Na een half jaar kan je er soms nog even sip van worden. Gedachten kan ik in iedergeval niet tegenhouden die komen gewoon, dan gewoon je hoofd schudden, schouders recht, zo natuurlijik mogelijk een glimlach op je gezicht zetten en wat anders gaan doen als je je er niet 100% prettig bij voelt.
De week van te voren hadden we een soort ruzie, of beter gezegt "heftig gesprek". De dagen daarop waren voor mij extreem verwarrend en pijnlijk. Ze zei nauwlijks wat haar dwarszat en wat ik ook vroeg, ze liet niks los. Ik was wokken bij de chinees met mijn klas (waar ik maar weinig door mijn keel kreeg) en ging daarna door naar haar. Fuck.quote:Onzekerheid, tja dat komt op het laatst zeker naar boven, want ik weet niet hoe dat met jullie zat maar ik voelde het aankomen op de dag dat ze uit maakte, ik wist dat het ging gebeuren, ik voelde hetal was het om een andere reden dan ik dacht hehe.
Ja dat gevoel dat ken ik dus ook dat geen enkele vrouw goed genoeg is en dat je dan geen onzekerheid uitstraald.quote:Op zondag 25 januari 2009 13:13 schreef thestoryofus2009 het volgende:
[..]
ja onzekerheid is een gigantische killer.
Goed, dan doe je het niet...quote:Op zondag 25 januari 2009 21:45 schreef mspoez het volgende:
Wat een nare situaties allemaal, sterkte hoor!
Ik begrijp wel dat het ergens prettig kan zijn om te analyseren wat er mis is gegaan, waar je de fout in gegaan bent, maar zeker in gevallen als jullie veelal schetsen ( alles goed, alles fijn tot op een bepaald moment als vanuit het niets de relatie van de andere kant wordt stopgezet heeft het zo weinig nut, denk ik dan. Je breekt jeh et hoofd over wat er dan toch mis was en waarom hij/zij dat gedaan heeft, maar je kan niet in hun hoofden kijken en je gaat de kronkels in hun denken niet snappen... Waarom dan jezelf kwellen?
als het uit gaat dan kan er een goede reden zijn maar in mijn geval denk ik gewoon dat we ons zelf niet waren zijn en ik het wel door heb.quote:Op zondag 25 januari 2009 22:07 schreef mspoez het volgende:
Ik bedoel het niet misprijzend of vervelend, vraag het me gewoon af. Sorry als het verkeerd overkwam!
Je hebt helemaal gelijk. Probeer het ook niet te doen. Maar helaas gaat het niet zo gemakkelijk. Is nog te vers allemaal.quote:Op zondag 25 januari 2009 22:07 schreef mspoez het volgende:
Ik bedoel het niet misprijzend of vervelend, vraag het me gewoon af. Sorry als het verkeerd overkwam!
Tja het hoe en waarom willen begrijpen om er achter te komen of je deze dingen had kunnen vermijden, of jij de 'schuldige' bent, of je dingen beter had kunnen doen (zodat je dat niet nogmaals doet), jezelf te verbeteren indien mogelijk en een realistisch zelfbeeld te maken over hoe je de afgelopen perioden je doen en laten heb geleeft.quote:Op zondag 25 januari 2009 21:45 schreef mspoez het volgende:
Wat een nare situaties allemaal, sterkte hoor!
Ik begrijp wel dat het ergens prettig kan zijn om te analyseren wat er mis is gegaan, waar je de fout in gegaan bent, maar zeker in gevallen als jullie veelal schetsen ( alles goed, alles fijn tot op een bepaald moment als vanuit het niets de relatie van de andere kant wordt stopgezet heeft het zo weinig nut, denk ik dan. Je breekt jeh et hoofd over wat er dan toch mis was en waarom hij/zij dat gedaan heeft, maar je kan niet in hun hoofden kijken en je gaat de kronkels in hun denken niet snappen... Waarom dan jezelf kwellen?
quote:Op zondag 25 januari 2009 23:41 schreef thestoryofus2009 het volgende:
als het uit gaat dan kan er een goede reden zijn maar in mijn geval denk ik gewoon dat we ons zelf niet waren zijn en ik het wel door heb.
liefde maakt blind... en dat kan jaren lang zijn![]()
als je een relatie beeindigd van 2 jaar en je huilt niet, bent volledig apathisch en je gaat meteen stappen met vriendinnen dan zit er iets niet goed...
Ieder verwerkt het op zijn eigen manier.. de een met een ander, de ander in z'n eentje, drinkent, rokend, blowend, uitgaand ect..er is geen juiste manier ben ik bang.
ik heb haar nooit slecht behandeld, sterker nog, ik heb dingen voor haar gedaan wat ze nooit meer in haar leven zal ervaren.
En dat zal altijd bij blijven.. maar met een ander kan je ook op een gegeven moment nieuwe leuke dingen beleven.. en dat mag best even duren.
Momenten die uniek zijn/waren neem je mee, doe je mogelijk nog een keer of nooit weer dat beslis je zelf, maar jezelf afsluiten voor nieuwe liefde in angst die herinneringen kwijt te raken of te herbeleven en je dan beter of slechter voelen zijn er toch je kan 't alleen weten door het te doen.
en achteraf, ja altijd achteraf, is het gewoon verkeerd gegaan doordat we meer tijd nodig hadden.
ik was mezelf ff niet met een hele goede reden.
Tja dat klinkt bekend, iedereen maakt fouten in het leven, maar in een relatie moet je elkaars fouten kunnen vergeten en vergeven (tenzij 't om vreemdgaan is bijv.) en dingen voor elkaar over hebben, daar in tegen leer je nu wel onwijs veel, op een heel pijnlijke manier
heb het vandaag met mijn beste vriendin erover gehad en die snapte er ook geen fuck van en kwam ik ook steeds meer tot de conclusie dat de breuk tussen ons echt zo verkeerd is![]()
En toch is het gebeurd, voor een van jullie twee is het een geldige reden geweest om het uit te maken, hoe stupide het ook lijkt voor de ander.. een herenspinsels, beinvloeding of gewoonweg onzekerheid of twijfel.
Als je er wat aan wil doen, en je denkt dat het zin heeft, dan moet je er wat aan doen, zo niet dan is dit het einde van een (mooie) droom.
ik weet ook niet of ik hierna nog een vriendin wil, alles zal 2e keuze blijven...
Zo denken we allemaal als het net uit is..tot je je weer gaat intresseren in nieuwe mogelijke partners, kieskeuriger, voorzichtiger maar wel geintresseerd
dat komt vanzelf.
maar met mijn huidige rijstijl op mijn motor is dat wellicht ook geen probleem meer![]()
dat gaat ook te onwijs nu
't is je eigen leven misschien heb je dit wel even nodig, zorg er alleen voor dat je niet op je bek gaat en je motor een kinderwagen of fietser mee sleurt ofzo hé![]()
Ik zie nu pas dat mijn reactie vrij kortaf overkomt.. Sorry!quote:Op zondag 25 januari 2009 22:07 schreef mspoez het volgende:
Denk niet dat iemand dat kan die niet compleet gestoord isquote:Op maandag 26 januari 2009 09:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik zie nu pas dat mijn reactie vrij kortaf overkomt.. Sorry!
Maar serieus, ben je in staat om een jarenlange jarenlange relatie zomaar te vergeten, achter je te laten en er niet meer over na te denken? Nou ik niet.. De ander iig. een beetje begrijpen helpt me om de pijn van een scheiding een plaatsje te geven. Met dien verstande dat je idd. niet alles kunt begrijpen.
er zijn geen tips die helpen.quote:Op maandag 26 januari 2009 12:52 schreef 2PaCaVeLi het volgende:
Hier ook iemand die zich behoorlijk verrot voelt.
Na een relatie van 7,5 jaar is het over en uit![]()
Helaas was het niet mijn keus en dat maakt het zor erg.
Het gaat nu al wel iets beter maar het voelt ontzettend raar.
Mis haar enorm maar aan de andere kant ben ik ook gewoon kwaad.
Door dit hele gedoe eet en slaap ik slecht, wat een bagger.![]()
Hebben jullie nog handige tips?
mmm, ik heb bindingsangst en verlatingsangst. al mijn hele leven en ben daardoor heel gesloten.quote:Op maandag 26 januari 2009 13:37 schreef 2PaCaVeLi het volgende:
@thestoryofus2009: Dat heb ik ook te erg gewoon.
Alle foto's heb ik al weggehaald anders is het alleen maar janken.
Godver wat een raar gevoel.
Had je lang een relatie?
Sterkte!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |