stapje voor stapje gaat het toch beter he?nog gefeliciteerd !!quote:Op donderdag 22 januari 2009 23:04 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Moaa
Het begint voor mij nu echt op te klaren. Er waren echt dagen dat ik er ontzettend mee zat. En op die dagen had ik het gevoel dat alles tegen me was.
Dit is nu redelijk weg. Heb gewoon lekker mijn school en werk. Daarbuiten heb ik eigenlijk helemaal geen tijd.
Ik was Woensdag jarig, en wou eigenlijk helemaal geen feestje houden. Aangezien ik het gevoel had dat er toch niet veel mensen kwamen.
Maar Woensdag werd er meteen gevraagd wanneer ik een feest ging houden door een aantal mensen op het werk, vandaag op school werd ik ook oneindig gevraagd.
Geeft me toch wel een goed gevoel.
Zit momenteel in een kleine sociale dip. Hopend hier snel uit te komen en snel nieuwe leuke mensen te leren kennen
quote:Op donderdag 22 januari 2009 17:07 schreef Chev het volgende:
Goh ik wou het kort houden, maar type toch weer aardig wat
Is niet eens écht meer nodig om alle dingen te typen maar vind het wel prettig om op papier te zetten en anderen er misschien wel mee te helpen..same here![]()
[..]
Nee is geen verkeerde aanname dompertje.
Wat ik zag tijdens de relatie heeft me ook wel aan het denken gezet.
't ligt hem volgens mij ook niet helemaal aan haar, ik weet hoe ze kon zijn en zodra ze van haar ouders weg was alleen met mij zonder zorgen (dus nog voordat ik een huis kocht) dan kon ze ontspannen, relaxen geen plichten, geen regels, geen verwachtingen, en kon ze een heel zelfstandige zijn, dat zag ik, dat merkte ik.
Maar zodra ze weer thuis was was ze zó verschrikkelijk gespannen altijd, aanhankelijk en afhankelijk van haar ouders (en die aan haar) dat die haar continu proberen te sturen, controlleren en beschermen voor fouten in het leven, maar niet realistisch nadenken over wat goed is voor hun dochter en haar in feite klein en terug te houden, want van fouten maken in je leven is het enige waar je écht wat van leerd.beetje overbeschermd opgevoed dus?enigskind?je moet inderdaad de ruimte krijgen om op je bek te gaan
En op een gegeven moment kreeg ik door dat ze mij ook net zo aan het sturen was, dat vond ik natuurlijk niet altijd erg, maar soms, als ik er wat over zei , of gewon weg nee zei dan accepteerde ze dat vaak niet, of dat duurde heel lang, en op het laatst werd ik er dood ongelukkig van toen ik me voelde alsof ik wel moest doen wat ze zei anders ging ze bij me weg.. écht niet gezond voor m'n geest of portomonee![]()
De mentaliteit waarmee ze verders door het levengaat ging en de keuzes die ze maakte en daarbij is haar eigen weg geweest die erg zwart wit is (iets/iemand is goed of slecht voor haar geen tussenweg), zonder na écht na te denken of rekening te houden met anderen een weg inslaat/kiest en de rest moet maar volgen, waardoor kon ze geen vriendschap volhouden die ze (helaas vond ik altijd) bij handjes vol liet vallen als een baksteen hun de schult gevende hiervan.. empathie heet dat geloof ik, ik kon haar lezen en schrijven tot op een gegeven moment, andersom was dat zeker niet 't geval, op het laatst kon ik dat niet meer, ofwel té veel tekenen dat het al mis ging :')ze komt erg veeleisend over zeg,beetje perfectionistisch?
Oppervlakkig staat voor 'niet diepgaand of niet grondig', ik denk dat dat wel geweest is, maar dat het op een gegeven moment weg was, op, en opgebrand, hoe dit kan is onduidelijk ik denk doordat ze onzeker was of ze met mij wou samenwonen, het haar benouwde en soms vraag ik me af of ze nu voor het gemak een relatie heeft (voor de verkeerde redenen) ofdat ze werkelijk
Liefde maakt écht blind shit hehehe
hahah das zeker ja stekenblind ,maar weten dat je echt van iemand gehouden hebt is erg positief,zie ik weinig[liefde] bij vrienden met relatie komt vaak zo kil over ken je dat ?zo'n relatie zou ik echt niet willen
![]()
Ik hoop voor haar dat ze 't geluk krijgt in haar leven die ze verdiend en zelfstandig kan worden, want dat heeft ze nodig, en nee niet om haar dan terug te krjigen.. van mijn kant heb ik 't nu wel gezien hoe ze ismaar misschien ooit 'n normaal contact wanneer ze is bijgedraait.
[..]normaal contact als je elkaar ziet zou ik ook willen,vrees dat het er niet inzit
Ach soms komt het even op, was James Blund aan het luisteren die ik van m'n werk had meegenomen op m'n mp3 speler het het liedje: Goodbye my lover, goodbye my friend, you have been the one, you have been the one for me.
Tja en kon 't liedje toen gewoonweg ff niet af zetten, weer een stapje dichtberbij het loslaten.
Moest ik ook maar gaan doen hè, sportenzit nu elke avond maar te gamen op de xbow of pc, of gewoon tv/film te kijken, wel (erg) leuk hoor maar beetje beweging en conditie zou beter zijn
![]()
[..]Precies,en nieuwe mensen zien !
Ik heb alles gegeven en gedaan of geprobeerd,alleen soms heb ik nog 't idee dat ik té weinig heb gedaan, mezelf heb tegen gehouden in alles wat mijn ex aan me vroeg, en dat doe ik nog steeds door bepaalde ideeën in de ijskast te zetten zo van 'dat komt nog wel'
toch heb ik al veel bereikt vind ik zelf
maar wil nog meer, alleen de motivatie is er niet om te starten.
[..]
Ik had nooit niet de behoefte om te flirten tijdens m'n relatie en kijk nu elke dag uit naar 3 aantrekkelijke dames die ik onderweg naar m'n werk soms tegen kom, lekker mee praten beetje aankijken enzodenk ook totaal niet aan m'n ex als ik met 'n andere vrouw praat
(gelukkig) zie wel of er iets gebeurd
zo niet dan niet, ik sta open voor allemaal nieuwe dingen in het leven die ik nog nooit eerder gedaan heb
mijn ex is ook totaal niet in de picture als er met mij geflird wordt ,deed dit ook niet tijdens mijn relatie,al vond ex dat ik dit wel deed [bezitterig]![]()
Dag ex hallo wereld
![]()
![]()
Ps: Dompertje gaat ook goed met jou zo te horen nuniks meer gehoord van je ex (hoop ik voor je?) en al een paar lekkere mannen (hapjes) op 't oog?
haha lekker plezier maken hoor! Jij ook!1 van de positieve dingen genieten die er zeker zijn nu we vrijgezel zijn
![]()
quote:Op donderdag 22 januari 2009 23:15 schreef mspoez het volgende:
Nieuweling-alert. Ben sinds juli weer alleen.
Ik heb even gescand wat hier allemaal staat. Toch 'fijn' om dezelfde dingen te lezen als die je zelf denkt, soms.
Ik dacht dat het wel goed ging met me, vond mijn bed niet zo koud meer, had wel een goed gevoel bij alleen zijn met mijn kinderen. Maar vandaag opeens een dip. dipjes worden telkens korter ,vanaf juli is best wel kort![]()
Was gewoon aan het smsen met iemand en die zei iets (niks bijzonders, gewoon dat april wel ver weg is(ik heb aangegeven minstens tot april niet af te willen spreken)) waardoor ik meteen mijn telefoon wilde wegleggen omdat ik acuut overal bulten en jeuk kreeg, zegmaar. herkenbaar,is nog erg vroeg ..komt wel weer ..eerste keer dat ik echt een date had was gezellig maar volgende dag over mijn nek gegaan ,bleek ook te vroeg te zijn :{
Even daarna was ik bij een kennisje aan het computerEHBO-en en in haar mailbox zag ik een mail van mijn ex staan (ze doen iets samen, niks raars, weet ik ook gewoon) en ze vertelde dat hij aan het feesten is en nogal losgeslagen, overal vrouwen, bladiebla, en ik kon alleen maar denken - *leegte* en de tranen liepen zo over mijn wangen. Hij heeft me zo'n zeer gedaan, ik heb echt het idee dat er iets stuk is in me. Nee, ik ben er toch nog lang niet...je raakte mij en denk ik ook veel andere hier ,je verwoord het zo duidelijk...een stukje wat kapot gemaakt is en inderdaad een leegte die je voelt ,maar heus ,heeft tijd nodig die we allemaal moeten nemen hieris hij de vader van je kinderen ?
Mijn relaties zijn wat minder oppervlakkig, dus dat heeft zijn tjid nodig. Maar idd. gaat het nu snel veel beter. En met u?quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:15 schreef JoeyT het volgende:
En, iemand al over zijn of haar ex heen?
Minder dan? Overigens heeft oppervlakkigheid er weinig mee te maken, kijk op de werkelijkheid des te meer...quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Mijn relaties zijn wat minder oppervlakkig, dus dat heeft zijn tjid nodig. Maar idd. gaat het nu snel veel beter. En met u?
Nee maar d'r broer was hals over de kop vertrokken destijds vanwege zijn toen tijdige ex die geen onderdak had en was binnen 3 dagen uit huis dus daar hadden z'n ouders niks op in te brengenquote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:07 schreef dompertje het volgende:
Beetje overgestemd opgevoed dus ?enigskind?je moet inderdaad de ruimte krijgen om op je bek te gaan
Haha ja dat klopt wel zo'n beetje, ze was niet altijd makkelijk, maarja iedereen heeft dat wel 's op bepaalde dagen, ik ookquote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:07 schreef dompertje het volgende:
ze komt erg veeleisend over zeg,beetje perfectionistisch?
Tja maar je hebt helaas geen keus, er over nadenken is goed, als je jezelf maar niet de schult blijft geven!!!quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:42 schreef dompertje het volgende:
Das de ellende,omdat we het niet kunnen volgen gaan we zelf aannames doen .Fout,maar logisch,schiet je niks mee op .
Tja ik heb echt van haar gehouden, zou wat dingen anders gedaan hebben als ik wist wat ik nu weet, maarja wie nietquote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:07 schreef dompertje het volgende:
hahah das zeker ja stekenblind ,maar weten dat je echt van iemand gehouden hebt is erg positief,zie ik weinig[liefde] bij vrienden met relatie komt vaak zo kil over ken je dat ?zo'n relatie zou ik echt niet willen
Nah ik denk het ook niet, en is misschien maar beter om dit gewoon aan het lot over te laten.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:07 schreef dompertje het volgende:
Normaal contact als je elkaar ziet zou ik ook willen,vrees dat het er niet inzit.
Ik zie elke dag nieuwe mensen in de trein en busquote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:07 schreef dompertje het volgende:
Precies,en nieuwe mensen zien !
Beziggerigquote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:07 schreef dompertje het volgende:
mijn ex is ook totaal niet in de picture als er met mij geflird wordt ,deed dit ook niet tijdens mijn relatie,al vond ex dat ik dit wel deed [bezitterig]
Tja genoeg dingen zou je zeggenquote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:07 schreef dompertje het volgende:
haha lekker plezier maken hoor! Jij ook!1 van de positieve dingen genieten die er zeker zijn nu we vrijgezel zijn
Laat je niet op je kop zitten hoor Enneacanthus we zijn allemaal mensen met emoties.. ik heb mijn vader gehad die wel 10x tegen me heeft gezegt dat ik NIET moet antwoorden op haar emails.. en toen ik er 'n halve dag over na had gedacht (nadat ik een impulsieve zeer directe/grove mail in mijn hoofd al klaar had staan om haar goed de waarheid te zeggenquote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Zo herkenbaar wat Chev en Dompertje schrijven.. Ben dus toch zo stom geweest om te reageren op haar mail, is een scheldpartij geworden en nu wil ze me per sé nooit meer zien. Nou ja, ik vind het best. Nu is het iig. écht afgelopen en vriendschappelijk contact terwijl we nog niet over elkaar heen waren, dat werkt toch niet.
(Ben een keertje erg boos geworden toen ze me opbelde en ze klaagde dat ze me miste, terwijl ze onderweg was naar haar nieuwe vriendje. Of ze me bewust aan het lijntje hield weet ik niet, maar dat soort dingen is me veel te verwarrend.)
Dus je impliceert dat iedereen met liefdesverdriet geen kijk op de werkelijkheid heeft.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:11 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Minder dan? Overigens heeft oppervlakkigheid er weinig mee te maken, kijk op de werkelijkheid des te meer...
Mijn relatie loopt soepeltjes.
dat gevoel heb ik ook zo sterk.quote:
Checkquote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:38 schreef Vandaag... het volgende:
eerste hulp-tip:
alle schaamte laten varen en vrienden bellen of in het ergste geval je moeder en keihard gaan zuipen.
Checkquote:alleen thuis op de bank waarna je na 2 biertjes in een hartvochtige huilbui uitbarst.
Checkquote:Bij voorkeur uit voorzorg al haar contactgegevens wissen.
Dank.quote:Sterkte!![]()
Nee helaas maken velen van ons hetzelfde mee in iets andere vormenquote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:18 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Nog eerste hulp-tips?
edit: Nu begin ik het topic pas door te lezenBovenstaande reactie had van mij kunnen zijn. Parallelle werelden ofzo?
![]()
Mij helpt het wel,maar het kan samen gaan,ik kijk ook voorruit.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:45 schreef mspoez het volgende:
Wat me opvalt is dat er nog veel geanalyseerd wordt hier. Helpt dat? Ik heb zelf vooral het gevoel dat wat voorbij is beter niet meer te veel kan worden bekeken, zeker niet als ie niet meer écht in je leven hoeft te zijn (nee dompertje, hij is niet de papa). Wat gebeurd is is gebeurd, daar verander je niets meer aan, wat je toenf out gedaan hebt heb je gedaan.
Ik ben zelf meer bezig met vooruitkijken en proberen te helen. Begrijp je wat ik wil zeggen?
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:05 schreef Chev het volgende:
Ja tuurlijk begrijp ik dat mspoez.
Ligt aan de persoon denk ik, ik wil graag alles begrijpen, maar ben er achter gekomen dat bepaalde dingen niet te begrijpen zjin, daarom is het creëren van een gedachtengang op basis van de fijten voor mij wel fijn :)Mee eens,geeft toch duidelijkheid
Maar misschien is dat iets voor mannen of rammen?hahahah denk voor rammen chev
![]()
Hé vanvond lekker relaxed op de bank tv kijken met een biertje krijg bezoek dus word gezellig, jullie al plannen voor 't weekend?ja,brn net thuis uit de kroeg[saai],morgen feest bij iemand
Moeilijk joh,die antwoorden heb je nu niet.Een achtbaan nu,maar geen contact nu is even lekker.Voel jij je gebruikt?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 02:09 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Pff, vorige week praat je nog over samenwonen. Een weekje later is het allemaal voorbij. Het 'gevoel' is weg. Kan. Maar hoe zo snel? Ligt het aan haar grillige karakter? Ligt het aan mij? Misschien wel. Ik heb haar uit een dal geholpen, haar sterker gemaakt. Nu heeft ze me niet meer nodig. Als een Gorbatsjov ben ik ten onder gegaan aan mijn eigen perestrojka. En zo komen ineens stomme vergelijkingen in je hoofd, zal wel met het niet kunnen begrijpen te maken hebben.
Jou verhaal klinkt bijna hetzelfde als mijne 5 maand geleden. Ben op vakantie geweest en ook over eventueel samen wonen aangezien ik al op mezelf zou gaan wonen dit jaar. En inderdaad het gevoel was weg. En had haar ook uit een dal geholpen en ze was er eindelijk uit en toen ging het uit. En ja je kan het niet begrijpen en je moet het ook niet willen begrijpen want dan vreet je jezelf helemaal op. De eerste 2 maanden zijn zwaar en klote maar daarna kom je er zeker weer bovenop, geef het de tijd en vind het geluk in jezelf en je komt er weer sterker uit!quote:Op zaterdag 24 januari 2009 02:09 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Pff, vorige week praat je nog over samenwonen. Een weekje later is het allemaal voorbij. Het 'gevoel' is weg. Kan. Maar hoe zo snel? Ligt het aan haar grillige karakter? Ligt het aan mij? Misschien wel. Ik heb haar uit een dal geholpen, haar sterker gemaakt. Nu heeft ze me niet meer nodig. Als een Gorbatsjov ben ik ten onder gegaan aan mijn eigen perestrojka. En zo komen ineens stomme vergelijkingen in je hoofd, zal wel met het niet kunnen begrijpen te maken hebben.
Mij helpt analyseren ontzettend veel, als je begrijpt wat er gebeurd is, of als je begrijpt wat er in de ander omgaat, dan kun je dat gemakkelijker een plaatsje geven. Zeker als die ander veel voor je betekent heeft.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:45 schreef mspoez het volgende:
Wat me opvalt is dat er nog veel geanalyseerd wordt hier. Helpt dat? Ik heb zelf vooral het gevoel dat wat voorbij is beter niet meer te veel kan worden bekeken, zeker niet als ie niet meer écht in je leven hoeft te zijn (nee dompertje, hij is niet de papa). Wat gebeurd is is gebeurd, daar verander je niets meer aan, wat je toenf out gedaan hebt heb je gedaan.
Ik ben zelf meer bezig met vooruitkijken en proberen te helen. Begrijp je wat ik wil zeggen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |