ja "vandaag" is een leuke meid.
wel makkelijk als een vrouw een keer heel open is, gewoon haar gevoelens en beweegredenen en zelfanalyse geeft...
maakt het wel makkelijker.
begin mijn ex ook steeds beter te snappen...
toen ik nog met der had wou ze iedere keer mijn ouders zien.
vond ze gezellig want dan gingen we naar mijn huis waar dus echt een hele relaxte sfeer was.
mijn pa en ma waren donders gek met haar, werd altijd flink omhelst, altijd lekker eten en lekkers.
en ze waren ontzettend trots en blij met haar.
resulteerde ook wel in verwennerij waardoor ze soms zich ongemakkelijk voelde

weet nog goed dat een maand voor het overlijden van mijn moeder we gingen shoppen.
aangezien mijn moeder nooit een dochter heeft gehad en nooit tijd om te shoppen met een meisje kreeg ze behoorlijk dure kleding. stond ze opeens te huilen in de winkel omdat ze het zo raar vond dat ze dat zo kreeg

(het is nu trouwens der lievelingsbroek).
ze werd beschouwd als een soort dochter en heel liefdevol behandeld (itt haar vorige schoonouders).
maar goed, mijn moeder kreeg dus een hersenbloeding op een ochtend en direct mijn vriendin gebeld die er eigenlijk de hele tijd bij was. mijn moeder heeft 36 uur zitten vechten tegen iets wat ze niet meer kon winnen en elk uur ging ze achteruit. al haar functies vielen dus langzaam uit. op het laatst ademde ze heel raar, gorgelend naar lucht terwijl ze vuurrood werd en haar ogen geen leven meer vertoonden.
dat heeft uren geduurd totdat het ademen onbeschrijflijk naar werd.
en toen overleed ze dus terwijl we daar met ons kleine gezinnetje, mijn vriendin en een vriendje van mijn broertje (ook een soort kind van mijn moeder) daar stonden.
ik heb er uiteraard veel met anderen over kunnen praten, ik kan er enigzins vrede mee hebben dat het lot zo is. alleen het beeld van de laatste momenten is erg naar. ik heb altijd gezegd dat ze er over moest praten, dan niet met mij dan met iemand anders. dat heeft ze nooit gedaan. ze heeft later zelfs gezegd dat ze het er moeilijk mee had. x aantal weken geleden kregen we het er toevallig over...wou ze er liever niet over praten omdat ze zich het herinnerde, voor de geest kon halen...
ons gezin, wat er van over is, kreeg ook een klap. de gezelligheid en geluk waren ook een beetje gestorven met mijn moeder. en mijn ex wou niet meer graag mee naar huis. ze is sindsdien ook nog maar 1 of 2 keer geweest.
mijn broertje ging dus de liefde zoeken bij allerlei meisjes waar mijn pa dus weer boos om werd.
ik stond tussen mijn broertje en pa in en werd helemaal gek.
de klap op de vuurpijl was dat we met 2e kerstdag thuis komen en mijn pa een brief van de belasting had gehad.
een naheffing...en dat was een bedrag waar je u tegen zei...mijn pa ging dus ff door het lint, niet een gezellige kerst dus...
gooi daar extreme studiestress bij, een vriendje die emotioneel word en het onvermogen om zoiets op een normale manier te verwerken of te praten.
dan stop je het weg en dan zoek je de gemakkelijkste uitweg om negatieve gevoelens te ontwijken.
door het uit te maken met mij heeft ze afstand genomen van dat alles.
weet niet exact hoe dat psychologisch heet maar er is een beschrijving voor...
ze gaat nu veel uit, spreekt volgensmij elke dag af en zoekt mijn inziens toenadering met zelfverzekerde jongens.
volgensmij snapt ze niet dat ik sterker uit deze ellende ben gekomen dan ik erin ben gegaan aangezien sinds mijn eerste bewustzijn ik een extreme angst heb om mijn ouders te verliezen.
in principe kan ik de hele wereld aan en heb afgerekend met mijn angsten alleen kan ze dat niet zien

maar goed, ik kan ook zoiets verzinnen om mezelf wijs te maken dat zij een probleem heeft waardoor het uit is