Bedankt voor informatie! Hier kan ik echt wat mee!quote:
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 12 februari 2009 14:39 schreef cinnamongirl het volgende:
Nou mijn laatste punt is binnen van afgelopen semester. Ik heb alles gehaald! Helaas 3 zessen en een zeven, maar toch.
Nu komt het erop aan. Dit semester moet ik 50 ECTS halen waaronder de Bachelorscriptie. Ik werk momenteel nog maar 20 uur per week, dus ik heb goede hoop dat dit lukt. Er staat dan ook erg veel op het spel: het wel of niet aan de Master beginnen.
Hoe zit dat bij jullie universiteiten en toelating tot de Master ondanks een deficientie?
De aanwezigheidsplicht hangt echt van het vak af. Er zijn heel weinig vakken met aanwezigheidsplicht.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 13:37 schreef aaipod het volgende:
[..]
Bedankt voor informatie! Hier kan ik echt wat mee!
Is er misschien nog een Groningse student hier aanwezig die wat kan vertellen over een aanwezigheidsplicht op de Rug? Ik heb vernomen dat die er niet is, maar dat je door aanwezig te zijn bij de werkgroepen wel een bonuspunt kan verdienen of iets dergelijks. (Maar dat hoorde ik van een niet al te slim uitziende blondine in een stampvolle kroeg rond 5:00, vandaar dat ik nog naar bevestiging zoek)
edit: En @Florian, jij ook bedankt
@Aaipod: dit geeft mooi aan hoe schools een uni kan zijn. Ik zou me egt niet te druk maken om het niveauverschil tussen HBO en de Uni. Omdat Uni's graag willen dat je zo snel mogelijk afstudeert, word je aan alle kanten geholpen (qua studeren dus), da's in Leiden iig zo.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 10:37 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Mijn docent werd helemaal boos toen de door haar ondervraagde student met allerlei aannames kwam en niet heel technisch de Depex/Bergel-criteria had toegepast![]()
Niet in Groningenquote:Op zaterdag 14 februari 2009 18:06 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
@Aaipod: dit geeft mooi aan hoe schools een uni kan zijn. Ik zou me egt niet te druk maken om het niveauverschil tussen HBO en de Uni. Omdat Uni's graag willen dat je zo snel mogelijk afstudeert, word je aan alle kanten geholpen (qua studeren dus), da's in Leiden iig zo.
Verbintenissenrecht ís ook veel leuker dan goederenrechtquote:Op zondag 15 februari 2009 20:27 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik merk nu al dat ik verbintenissenrecht veel leuker vind dan goederenrecht
Dat zeiden ze begin dit jaar op de UvT net ook. "Als je hier gestudeerd hebt dan weten ze dat je tenminste iets van Goederenrecht afweet" en meer van dat soort onzin.quote:Op zondag 15 februari 2009 20:23 schreef N.i.c.k het volgende:
In Nijmegen wordt Goederenrecht over het algemeen toch duidelijk als moeilijkst ervaren. Het is dan ook wel hun paradepaartje.
Mmm. Het is zeer goed verdedigbaar dat ik door het product in mijn karretje te leggen verklaar het aanbod van Super de Boer te aanvaarden. Ook door het product niet in mijn karretje of bij de kassa te leggen maar duidelijk hoorbaar te roepen "ik aanvaard het aanbod", zou dit kunnen gebeuren. Maar ik geef toe dat jouw idee het meest redelijk is.quote:Op maandag 16 februari 2009 00:00 schreef Argento het volgende:
Als ik zou moeten kiezen, kies ik ook voor goederenrecht. Het goederenrecht is wat meer technisch juridisch gevat in een mooi gesloten systeem van regels. Overigens is het praktisch zeer relevant omdat het juist heel relevant is om te weten wanneer iets geleverd is voor de vraag wie eigenaar is.
Juist bij de supermarkt vind ik dat heel boeiend. In wezen is het moment dat je het op de band legt en afrekent, het moment waarop het ontstaan van de koopovereenkomst (die ontstaat m.i. immers niet op het moment dat je het produkt in je karretje stopt, zoals je wel ns hoort beweren.
Ik denk dat dit ook veel met marktwerking te maken heeft. De AH kan best het recht aan haar zijde hebben als ze gaat procederen voor een pak melk, maar ik denk dat het niet winstmaximaliserend gaat werken om in deze context af te gaan wijken van andere aanbieders.quote:Dan is er nog vrijblijvendheid want er is niemand die jou aan de koopovereenkomst gebonden acht op het moment dat je het produkt weer terug in het schap wil leggen),
Nou, dat rokje kan niet veel korter worden.quote:Op zondag 15 februari 2009 20:32 schreef N.i.c.k het volgende:
Ondernemingsrecht daarentegen, ben benieuwd wat zij in de zomer aan zal trekken.
Ik volg dit semester Strafproces op dinsdagavond, Verbintenissen B op woensdagavond en Environmental Law op donderdagmorgen. En misschien moet ik ook maar eens kijken of ik Grondrechten nog ergens in kan plannen, ik heb me zojuist voor het vaardighedentraject daarvan ingeschreven.quote:Op maandag 16 februari 2009 01:37 schreef GlowMouse het volgende:
Ik heb jou nog niet rond zien lopen
Huur is een bijzondere overeenkomst die geregeld wordt in Boek 7 van het Burgerlijk Wetboek (Titel 4). Daarnaast is het een verbintenis, dus gelden ook de algemene regels van Boek 6. En voor het sluiten van deze overeenkomst is een rechtshandeling van TS vereist, waarvoor je teruggrijpt op Boek 3.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:58 schreef Florian_ het volgende:
Huurcontract getekend, maar wil het anuleren...?
Ik zat dit topic te lezen en dacht, "laat ik eens een artikel zoeken dat hier betrekking op heeft". Ik kwam er alleen met mijn kennis van het recht (lees: geen) niet 100% uit. Tips?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |