Dan loop je risico.quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:19 schreef ItaloDancer het volgende:
Maar goed je kunt 'gewoon' turbo's/sprinters/speeders long kopen op olie natuurlijk
Volgens mij gaat het artikel over verdienen aan speculanten die 'mijn' constructie in de praktijk uitvoeren. Die hebben opslag nodig (tankers e.d.). Door het grote prijsverschil tussen de futures is er voor arbitrage spelletjes opeens meer vraag naar dit soort opslag.quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:23 schreef ItaloDancer het volgende:
Je post zat er tussen SeLangik bedoelde in het algemeen: als particulier profiteren van een stijgende olieprijs.
Maar wellicht gaat het artikel dat ie gelezen heeft idd over verdienen aan het verschil in de waarde van de futures. Dat zou ook verklaren waarom het beleggen in fondsen die de olieprijs 1:1 volgen geen zin heeft.
Gewoon een turbo pakken, of een olie ETF.quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:27 schreef M.Melandri het volgende:
Heb jij nog suggesties voor oliefondsen Selang?
Ja dat bedoel ik dus ookquote:Op woensdag 14 januari 2009 23:26 schreef SeLang het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het artikel over verdienen aan speculanten die 'mijn' constructie in de praktijk uitvoeren. Die hebben opslag nodig (tankers e.d.). Door het grote prijsverschil tussen de futures is er voor arbitrage spelletjes opeens meer vraag naar dit soort opslag.
Welnee half procentje eraf bij openingquote:Op donderdag 15 januari 2009 07:47 schreef edwinh het volgende:
goeie dag, nikkei onder de 8. -5% wordt weer een slechte dag vandaag maar denk toch minder slecht als gisteren. ik hou mijn longs nog effe vast
Heb je echt longs?quote:Op donderdag 15 januari 2009 07:47 schreef edwinh het volgende:
goeie dag, nikkei onder de 8. -5% wordt weer een slechte dag vandaag maar denk toch minder slecht als gisteren. ik hou mijn longs nog effe vast
Klopt, het artikel ging er dan ook over dat tankers opeens populair zijnquote:Op woensdag 14 januari 2009 23:26 schreef SeLang het volgende:
Volgens mij gaat het artikel over verdienen aan speculanten die 'mijn' constructie in de praktijk uitvoeren. Die hebben opslag nodig (tankers e.d.). Door het grote prijsverschil tussen de futures is er voor arbitrage spelletjes opeens meer vraag naar dit soort opslag.
Ik denk dat die renteverlaging gaat tegenvallen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 09:13 schreef LXIV het volgende:
Vooralsnog blijven we liggen. Renteverlaginkje er overheen en we kunnen weer plussen.
Ok daar heb je me, ik heb nauwelijks opgeletquote:
in de minquote:
w00t 10% verlies op m'n enige long.quote:Op donderdag 15 januari 2009 09:13 schreef pberends het volgende:
w00t, 5% rendement op m'n enige long.
Goh, een analist die het bij het rechte eind heeftquote:MARKET COMMENT: AEX +0,6% door ASML, Philips, Unilever
15-01-2009 09:17:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX noteert donderdag kort na een licht lagere opening licht hoger nu ASML hoger opende na de vierdekwartaalcijfers en Philips meetrekt, aldus handelaar Peter Jurgens van Keijser Capital. Hij wijst verder op de winst van een andere zwaargewicht in de AEX, Unilever. "Maar de cijfers van ASML waren onderliggend niet goed. Kennelijk beloont de belegger nu even alleen de zogeheten 'big figure'. Houdt overigens de AEX goed in de gaten, want de kans is groot dat de bescheiden winst van korte duur zal zijn", aldus Jurgens. De omzetten zijn nog zeer laag. De AEX noteert donderdag rond 9.10 uur 0,6% hoger op 248,83 bij een opening op 246,84 punten. (ANS)
Alweer een euro goedkoper dan de opening... geen idee ook waarom iemand nu AMSL zou willen kopen. In 2003 stonden ze nog op 6 euro.quote:
Intel liet ergere cijfers zien dan toen de techbubble in elkaar klapte. AMSL moet onder de 6 euro!quote:Op donderdag 15 januari 2009 09:35 schreef LXIV het volgende:
Omdat ASML een van de allermooiste Nederlandse bedrijven is. Bovendien is de kaspositie erg goed en hebben ze laten zien te kunnen omgaan met een recessie door die periode juist alle aandacht te richten op R&D. Heb geen geld, maar onder het tientje koop ik er ook een paar hoor!
gaat wel erg hard naar beneden weer...quote:Op donderdag 15 januari 2009 09:38 schreef pberends het volgende:
AEX -1,07%, gaat weer ouderwets lekker.
quote:MARKET COMMENT: AEX bereidt succesvolle test voor
15-01-2009 10:02:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX maakt zich op voor een succesvolle test van de steunzone 240 tot 230 punten, aldus technisch analist Roelof-Jan van den Akker van ING Wholesale Banking. Die test zal in zijn visie tussen nu en volgende week plaatsvinden. Daarna zal de AEX op de korte termijn opveren naar 250 tot 255 punten. "We hebben in het begin van het jaar een rally van de AEX gezien die was gebaseerd op drijfzand met lage volumes. Dat is de reden waarom het er nu zo hard van afgaat. Er ligt een nog niet geheel gevulde 'gap' op 239,20 punten, waarvan ik verwacht dat deze nu wel gevuld zal worden. Dat gebeurde eerder niet en dat niveau fungeert nu als eerste richtpunt. De AEX zal daar doorheen gaan en steun vinden op de horizontale steunlijn die ligt rond 230 punten, een niveau waar de AEX al een aantal keer op opveerde", aldus Van den Akker. Hij geeft aan dat niet alleen de AEX, maar ook bijvoorbeeld de DAX zich in een consolidatiefase bevindt en dat dit grote zijwaartse patroon voorlopig intact zal blijven. De AEX noteert donderdag rond 10.00 uur 1,7% lager op 243,21 punte
Die is eruit geklapt dus kan dat toch niet meer.quote:
Die is vrij short ja.quote:
Verwachtingen zijn volledig waarheid geworden.quote:Eurozone inflatie dec -0,1% (maand); +1,6% (jaar) 11:00:00
Eurozone inflatie dec verwachting was -0,1% (maand) 11:00:00
Eurozone kerninflatie dec +0,4% (maand); +1,8% (jaar) 11:00:00
Eurozone inflatie ex-tabak dec -0,1% (maand); +1,5% (jaar) 11:00:00
Eurozone inflatie dec verwachting was +1,6% (jaar) 11:00:00
Dus 1,6% inflatie jaar over jaar.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:07 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Verwachtingen zijn volledig waarheid geworden.
Voeding volatiel, like wtfquote:De kerninflatie, waarin volatiele zaken als energie, voeding, tabak en alcohol buiten beschouwing worden gelaten, bedroeg 1,8% op jaarbasis. Vergeleken met november komt de kerninflatie uit op 0,4%.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |