Dat hangt helemaal van jezelf af.quote:Op donderdag 15 januari 2009 19:22 schreef Dave7 het volgende:
Hoe risicovol is het om een gedeelte van mijn beleggingen in dollargenoteerde fondsen te doen? En hoe groot mag dat gedeelte maximaal zijn in % van de totale portefeuille?
Het liefst zou ik voor het grootste deel in Amerikaanse aandelen zitten, omdat ik daar het meeste rendement van verwacht. Maar wat als vanaf 2009 de dollar ineens compleet wegzakt, dan weet ik niet of het een verstandige zet is... Meest slechte scenario zou zijn als de beleggingen niet stijgen en de dollar wel zakt.quote:Op donderdag 15 januari 2009 19:29 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat hangt helemaal van jezelf af.
Hou er rekening mee dat euro fondsen ook $ exposure hebben, en $ fondsen hebben ook ¤ exposure. Door de globalisering wordt het thuisland van bedrijven steeds minder belangrijk. De grote internationals hebben van nature al een grote internationale spreiding.
Heel interessant inderdaad.quote:Op donderdag 15 januari 2009 19:13 schreef SeLang het volgende:
Het waarderings plaatje per vandaag, S&P500=822.
Blauwe diamandje is vandaag.
Nog steeds niet goedkoop.
[ afbeelding ]
quote:
Ik heb op mijn kooplijst vrijwel uitsluitend Europese fondsen staan. Maar dat zijn bijna allemaal internationals met een aanzienlijke exposure buiten Europa. Ik schat de totale exposure naar de USA op 25% (heel ruw geschat).quote:Op donderdag 15 januari 2009 19:42 schreef Dave7 het volgende:
Hoeveel zou jij maximaal in dollars beleggen van een portefeuille Selang?
Op korte termijn en voor dit jaar zie ik niet veel risico in de dollar, maar op lange termijn blijft de dollar dramatisch als munteenheid. Zeker niet voor de longterm in dollargenoteerde fondsen zitten.quote:Op donderdag 15 januari 2009 19:22 schreef Dave7 het volgende:
Hoe risicovol is het om een gedeelte van mijn beleggingen in dollargenoteerde fondsen te doen? En hoe groot mag dat gedeelte maximaal zijn in % van de totale portefeuille?
Wat wil je dat er gebeurd op je vakantie dan? Een crash zodat je daarna kan instappen?quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:08 schreef SeLang het volgende:
Het PPT heeft het feestje alweer verpest
Maar ik heb liever dat ze hun kapitaal bewaren voor als ik op vakantie ben.
Een beetje zijwaards bewegen of omhoog.quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:13 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat wil je dat er gebeurd op je vakantie dan? Een crash zodat je daarna kan instappen?
Gefeliciteerd met je pensioen!quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:18 schreef SeLang het volgende:
[..]
Een beetje zijwaards bewegen of omhoog.
Alles is goed, zolang er maar geen bodem wordt gezet als ik in de rimboe ben zonder internet access.
Dat wordt nog lastig trouwens, want mijn voornemen voor 2009 is om 50% van de tijd op vakantie te zijn.
Januari - thuis
Februari - weg
Maart - thuis
April - weg
etc
Waarschijnlijk wel als we het dieptepunt raken. Maar een beetje winst pakken tijdens oplevende beurzen mag ook wel!quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:22 schreef M.Melandri het volgende:
Financials kunnen nog makkelijk lager
tja, ik heb nog een lading sprinters staan long > -52,35%quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:23 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel als we het dieptepunt raken. Maar een beetje winst pakken tijdens oplevende beurzen mag ook wel!
Dat is geen alltime low hoor (maar wel een lowquote:Op donderdag 15 januari 2009 20:22 schreef edwinh het volgende:
olie btw op all time low 34,66 USD
-2,79 USD
-7,45 %
nee sry ik las verkeerd het stukje text inmiddels had ik het al naar 5 jaars low gezet :p en dat is ook LOW IDDquote:Op donderdag 15 januari 2009 20:24 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat is geen alltime low hoor (maar wel een low).
Ik herinner me nog $10, een jaar of 10 geleden.
quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:18 schreef SeLang het volgende:
[..]
Een beetje zijwaards bewegen of omhoog.
Alles is goed, zolang er maar geen bodem wordt gezet als ik in de rimboe ben zonder internet access.
Dat wordt nog lastig trouwens, want mijn voornemen voor 2009 is om 50% van de tijd op vakantie te zijn.
Januari - thuis
Februari - weg
Maart - thuis
April - weg
etc
PPT heeft m'n sms-je ontvangen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:31 schreef M.Melandri het volgende:
ze hebben er hard voor moeten werken maar het resultaat mag er zijn; alle 3 groen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |