Nou....quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:53 schreef BasEnAad het volgende:
Ik schrik hier wel van. Ik vertrouw die hele EU en de politie voor geen cent. Moet het hier een of andere politiestaat worden waarin iedereen verdachte is??
quote:Op dinsdag 23 september 2008 16:06 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Die sociale druk en de schending van privacy maken het grote onderzoek omstreden. ,,Onzin, als je niks te verbergen hebt, heb je niets te vrezen,’’ meent Tweede Kamerlid Fred Teeven (VVD). ,,Ik vind dit een heel goede zaak. Het scheelt veel tijd en leidt tot het oppakken van meer daders.’’ Zijn CDA-collega Sybrand van Haersma Buma zou DNA-onderzoek het liefst verplicht stellen. ,,Maar dit is al een mooie stap in de goede richting,’’ zegt hij.
AD.nl. En dat was in April 2007.
Meer Fred Teeven privacy uitspraken:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
een RFID chip kan ook niet zo goed tegen een magnetron kuur van 10 - 20 secquote:Op woensdag 14 januari 2009 17:56 schreef RonVlieger het volgende:
[..]
Waar baseer je dit op? Je paspoort blijft geldig als de RFID chip onleesbaar is, zelfs in de VS (ze zullen dan alsnog je vingerafdrukken nemen natuurlijk). Ik kan iedereen niet aanraden per ongeluk een hamer op hun paspoort te laten vallen!
Een betere optie, voor de tweakers onder ons: de RFID-zapper http://events.ccc.de/congress/2005/wiki/RFID-Zapper(EN)
Het beschermen van je privacy tegen de nieuwe Gestapo zal wat creativiteit vergen.
Meneer Teven heeft het idd heel mooi over de situatie in de huidige wereld, in het huidige klimaat. De andere kant van de medaiille laat hij niet zien.quote:
Dan heb je uiteindelijk geen legitimatiebewijs meer? Niet overal wordt rijbewijs geaccepteerd.quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:29 schreef Refragmental het volgende:
Wat trouwens als je weigert je vingerafdrukken te geven?
Getverdemme!!quote:
Dan krijg je geen paspoort / id kaart. Kortom na verloop van tijd kom je volledig buiten de samenleving te staan en kan je niks meer.quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:29 schreef Refragmental het volgende:
Wat trouwens als je weigert je vingerafdrukken te geven?
Dat is dan ook het hele bezwaar tegen dit soort plannen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:30 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Juist, ik ben bang dat de goeden hier juist wel onder lijden.
Je kunt er grapjes over maken, maar dit is wel een kweekbron voor agressie. Zo werk je terrorisme juist alleen maar in de hand. Men gaat zich alleen maar meer verzetten tegen 'het systeem'.quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:45 schreef Chriz2k het volgende:
Ik word gewoon een guerilla vrijheidsstrijder, beetje overheidsgebouwen opblazen en dergelijke.
Het was dan ook geen grapje, ik word hier oprecht agressief van.quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:48 schreef Nee het volgende:
[..]
Je kunt er grapjes over maken, maar dit is wel een kweekbron voor agressie. Zo werk je terrorisme eigenlijk alleen maar in de hand. Men gaat zich alleen maar meer verzetten tegen 'het systeem'.
Wat probeer je hier te zeggen?quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:48 schreef Nee het volgende:
[..]
Je kunt er grapjes over maken, maar dit is wel een kweekbron voor agressie. Zo werk je terrorisme juist alleen maar in de hand. Men gaat zich alleen maar meer verzetten tegen 'het systeem'.
Hier nog éénquote:Op woensdag 14 januari 2009 18:50 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Het was dan ook geen grapje, ik word hier oprecht agressief van.
Daar zal men over 2 jaar ook toevallig achter komen met als gevolg dat we DNA mogen afstaanquote:Op woensdag 14 januari 2009 19:16 schreef voetballeh het volgende:
gewoon dit aandoen als je gaat uit stelen / moorden / etc.
[ afbeelding ]
En het staat nog modieus ook.
Dus....wat een vingerafdruk uithaalt in een paspoort.....het kan zo teniet worden gedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |