abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65258340
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:02 schreef Greys het volgende:

[..]

Vertel eens dan Lynda? Hoezo op een andere manier? In het ziekenhuis ofzo dan, omdat je het over zuurstof hebt? Ik ga eens even wat vorige topics teruglezen, anders stel ik vast domme vragen
Ja staat ergens in het vorige topic Niet echt boeiend!
Maar wel de reden waarom ik gestopt ben met roken, het moest!
En na een week kon ik ook zeggen ik ben nu langer gestopt dan ik OOIT gedaan heb! En dat is nu nog steeds zo

Dus jij gaat gewoon mij volgen oke?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 20 januari 2009 @ 20:19:30 #102
163650 Greys
pi_65258522
Ja ga ik doen! Gaat het nu wel goed met je?

Ik heb na het eten wel het allerzwaarste moment zeg, allememaggies!
Dat trek ik echt nog héél slecht!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 20 januari 2009 @ 20:24:45 #103
163650 Greys
pi_65258739
One day, 20 hours, 24 minutes and 34 seconds. 33 cigarettes not smoked, saving ¤ 7,49. Life saved: 2 hours, 45 minutes.

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 20 januari 2009 @ 20:26:07 #104
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65258787
Ja, dat herken ik.
En weet je wat ik ook nog heel lang had. Bij allerlei 'eerste keren' waar ik een sigaret gewend was zeg maar.
1 jaar na het stoppen had ik een sollicitatie-gesprek en toen had ik na afloop ook heel sterk zoiets van 'en nu...' maar dat worden op een gegeven moment echt fracties van secondes hoor. Het blijft niet een enorm lange hunkering. It get's better babe!
pi_65258806
Na het eten had ik het de eerste tijd ook hoor.. Maar nu echt nog weinig momenten dat ik denk van ja lekker! of ja nu wil ik een peuk!
Al verwacht ik wel dat morgen wat zwaarder zal worden (1e wedstrijd weer van voetbal na ziekenhuis en winterstop) normaal pafte ik makkelijk een pakje weg tijdens een wedstrijd (3 a 4 uur tijd, incl voor en naborrel)

En gaat nu goed hoor op wat omstandigheden na.. elke dag met stapjes vooruit
Denk eens aan het geld wat je gaat uitsparen..
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 20 januari 2009 @ 20:55:17 #106
163650 Greys
pi_65260059
Nou het gaat nu gewoon echt klote Ruzie met Heer G en die roept 'steek anders ff een peuk op'. Dat vind ik dan weer onredelijk omdat ik tot nu toe de vrolijkheid zelve was en ik boos om iets heel anders was. Hadden jullie dat ook, dat je omgeving bij elk woordje dat ze niet aanstond riepen 'Oh gestopt met roken zeker?'
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 20 januari 2009 @ 21:01:38 #107
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65260337
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:55 schreef Greys het volgende:
Nou het gaat nu gewoon echt klote Ruzie met Heer G en die roept 'steek anders ff een peuk op'. Dat vind ik dan weer onredelijk omdat ik tot nu toe de vrolijkheid zelve was en ik boos om iets heel anders was. Hadden jullie dat ook, dat je omgeving bij elk woordje dat ze niet aanstond riepen 'Oh gestopt met roken zeker?'
Mijn zus beweert nu nog steeds dat ik toen niet te genieten was met kerst terwijl ik dus nog wel weet dat dat was omdat zij maar aan het pushen was of ik haar kinderwagen niet over wilde nemen alvast, voor ooit.
Heeeeeeeeeel irritant. Ik vond het echt wel heel erg meevallen.

Niet gaan roken nu hoor! Dat is het niet waard! En zoals je zegt, je was boos om iets anders en het hoort er wel bij dat je een tikkie sneller aangebrand bent. Even doorbijten, ook voor HeerG.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 20 januari 2009 @ 21:28:08 #108
163650 Greys
pi_65261570
Ik doe het(het doorbijten)
We hebben haast nooit ruzie, maar ik vind het zo kinderachtig om elk dingetje nu op het stoppen met roken af te wimpelen Maar het zal ook wel het slaapgebrek zijn, want ik was erg vroeg wakker. Hoezee voor het stoppen! En ik kan niet roken hoor want ik heb expres niets in huis.
Morgen komen er twee niet-rokende vriendinnen dus dan zit ik ook goed. En dan zien we de dag er na wel weer. Ik heb me er op verkeken, ik had het veel makkelijker verwacht

En je zus met de kinderwagen!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 20 januari 2009 @ 21:31:57 #109
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65261745
Het is net zo'n afknapper als 'je moet zeker ongesteld worden'. Daar kan ik ook altijd zo giftig om worden.
Het is niet alsof je er iets aan kan doen dat je dan net even iets, een tikkeltje maar hoor, geprikkelder bent.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 20 januari 2009 @ 21:43:16 #110
163650 Greys
pi_65262351
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 21:31 schreef Brighteyes het volgende:
Het is net zo'n afknapper als 'je moet zeker ongesteld worden'. Daar kan ik ook altijd zo giftig om worden.
Het is niet alsof je er iets aan kan doen dat je dan net even iets, een tikkeltje maar hoor, geprikkelder bent.
Ik heb deze week allebei dus, tel uit je winst
Heer G is blij dat hij morgen voor 3 dagen naar Noorwegen moet!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 20 januari 2009 @ 21:50:15 #111
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65262686
Aha, dat verklaart wel het eea. Dapper trouwens om nu dan ook gelijk te stoppen!
Eigenlijk zou Heer G extra-extra lief moeten zijn.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 20 januari 2009 @ 22:00:29 #112
163650 Greys
pi_65263198
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 21:50 schreef Brighteyes het volgende:
Aha, dat verklaart wel het eea. Dapper trouwens om nu dan ook gelijk te stoppen!
Eigenlijk zou Heer G extra-extra lief moeten zijn.
Hij is nu aan het strijken
Boven!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_65263325
Rookt heer G ook?
Dan voor straf buiten gooien Die opmerkingen zijn zo flauw.. je kan ook tegen opmerkingen maken elke keer als hij er een opsteekt.. wel gemeen
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 20 januari 2009 @ 22:25:17 #114
163650 Greys
pi_65264396
Hij rookt sigaren Lynda, dus als ik zeg dat ie die buiten moet roken staat die ziel drie kwartier in de regen
Nee hoor, ik moet er maar tegen kunnen. Op feestjes kan ik anderen ook niet verbieden te roken.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 20 januari 2009 @ 23:05:46 #115
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_65266518
Ik verzoek anderen toch wel vriendelijk vanaf nu (even) niet in mijn huis te roken.
Nu heb ik nog geen visite gehad, dus dat is wel makkelijker praten.

Maarrr, vrienden hebben het voor me over en zullen het begrijpen dat dat even moeilijk voor me is.
En zo niet, dan waren het geen echte vrienden.

Two weeks, one day, 23 hours, 5 minutes and 46 seconds. 319 cigarettes not smoked, saving ¤ 71,83. Life saved: 1 day, 2 hours, 35 minutes.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 20 januari 2009 @ 23:47:22 #116
163650 Greys
pi_65268118
Sanne wat ga je goehoeddddd!!!

Kan jij me even geruststellen ook dat dat constante zenuwengevoel dat ik nu in de avonden heb snel overgaat? Dat is die nicotineverslaving natuurlijk nog he? Toch? Toch? Toch?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_65268153
Zo. Ik heb echt een moeilijke dag gehad, maar ook erg goed nieuws. Echt een rollercoaster. Allereerst was ik knetterbrak de hele dag. Dat maakte het nee zeggen een stuk lastiger. Ik heb verrot geslapen, ruzie gehad in de trein, had een belangrijke presentatie die voor m'n gevoel echt kapot slecht ging maar ik had wel een 8.5 (wat serieus nergens op sloeg), had een goed gesprek over een jaar in Boedapest studeren volgend jaar, gegeten bij twee vriendinnen van me die allebei kettingrokers zijn en een half uur met mijn moeder aan de telefoon gehangen, onder andere over Boedapest.

Ik had eigenlijk zo´n idee dat zij het echt een slecht idee zou vinden, wat ik best jammer vond aangezien m´n moeder en ik echt een goede band hebben gekregen het laatste jaar. Maar ze was helemaal mee enthousiast met me.

Toen heb ik het een tijdje met haar gehad over m´n financièle situatie, hoe ik van plan was het allemaal te gaan betalen. Vooral het verhuizen is een hoge kostenpost. Na al m'n plannen te hebben uitgelegd hoe ik het van plan was te gaan betalen vertelde dat ik me daar wat minder zorgen over zou moeten maken, dat we het er dit weekend wel even over zouden hebben maar dat het allemaal sowieso wel goed zou komen. Ik zou nog 200 euro van m'n moeder krijgen waarover ik had gezegd dat ze die maar even moest houden tot ik weg wilde gaan zodat ik het iig niet uit kon geven. Dat wilde ze niet. Oftewel het klinkt alsof m'n ouders wel wat willen meefinancieren aan m'n reis. Dat is zeker positief
"Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
pi_65268198
Greys, dat is na een dag of 4, 5 wel voorbij hoor, althans in die mate.
"Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 20 januari 2009 @ 23:58:27 #119
163650 Greys
pi_65268477
Zo Dzy, dat was me het dagje wel voor je!
Hulde dat je het allemaal zonder sigaretten hebt doorstaan, bikkel!
En wat fijn van je moeder! Lief van haar om je dag toch mooi nog even goed te maken zo!

Dank voor de geruststelling ook!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_65269321
Oh ja ik heb me hier ooit gemeld en weer afgemeld. Inmiddels ben ik 1 jaar, 11 dagen en 40 minuten gestopt. Wat me grofweg 7380 euro heeft bespaard. En ik vind het nog steeds regelmatig moeilijk, maar het went.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 januari 2009 @ 09:41:45 #121
163650 Greys
pi_65273070
Dipkip!!!!!
Ik ben trots op je!!!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 21 januari 2009 @ 09:45:05 #122
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65273150
Sanne, you go girl! Goed hoor!

En Dipkip, jij ook!

Greys, je ben al bezig aan je derde dag!
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 januari 2009 @ 09:46:57 #123
163650 Greys
pi_65273195
Jaaaaaaa! En vanavond twee niet-rokende vriendinnen op visite.
Ik denk dat Dag 3 niet zo moeilijk gaat zijn als Dag 2 en 1

Ik ben zo trots op ons allemaal!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_65275233
Dag 3: Je merkt direct aan je lichaam dat je gestopt bent, oa het ademen gaat makkelijker en je hebt meer energie dan 3 dagen geleden.

Voel je het al Greys ;-)

Dit soort weetjes heb ik dus ten uit en treuren gelezen toen ik net gestopt was
En ik ben er nu ook weer meer mee bezig op de een of andere manier. Blijft het echt altijd moeilijk of gaat het over?

Over het niet roken in huis.
Ik wilde dus ook nooit zo'n vervelende ex-roker worden. Maar ik merk gewoon dat ik er meer last van heb als er in huis gerookt is. Nou wordt er eigenlijk alleen gerookt als de kapper (5 rokers in huis) hier is en dat is om de 5 weken. En met de verjaardagen. Het 'gevaar' voor vanavond kapper/roken is geweken. Kleinste is ziek dus de kapster gaat naar een andere lokatie. Ben echt gewoon opgelucht
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
pi_65275387
-het verlangen naar nicotine duurt slechts 3 minuten : volhouden dus ! net genoeg tijd voor een reep chokolade

-de moeilijkste dag is vaak de derde dag : na 3 dagen is de nicotine uit het lichaam verdwenen en de motivatie kan ev. dalen : nicotinesubstitutie is aan te raden. vroeg naar bed dus en nog meer chokolade en water

-de rookgewoonten (sigaret aansteken..) houden gewoonlijk 3 weken aan Nou dat vind ik niet helemaal waar. Heb het nu nog wel eens..
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')