Ik heb me maar even aangemeld bij een hardloopgroepje voor beginners

want ik liep te hard en kon het slecht volhouden, die minuten. Het uur na nordic walking is er een hardloopgroep, waar ik dus ook in mee loop.
2 x meegeweest en het gaat enorm goed. Je loopt toch als beginner lekkerder in een groep vind ik zelf. Hoewel ik totaal geen 'groepjesmens' ben en ook nooit zal worden, voel ik me er toch prettig bij.
Het stimuleert net iets meer dan in je uppie.
En wat ook leuk is dan, is dat er mensen zijn die altijd een heel eind langzamer zijn dan jou
Niet sarcastisch bedoeld maar je voelt je wel wat gesterkt daardoor.
Ik kan slechts 1 avond per week mee, dus daar laat ik het dan bij en de 2e keer per week doe ik mijn eigen schema, die de trainer opgeeft. Eind februari stopt het, dus dan ga ik Evy weer raadplegen, vanaf les 10 zo'n beetje denk ik dan. En dan maak ik het af. Maar in principe zou ik eind februari de 5 kilometer ook moeten kunnen lopen, de loopgroep kan dat ook.
Je leert er ook wel een hoop van, hoe je een goede warming up en cooling down doet. En je leert je tempo beter vinden vind ik, je kletst wat met je buurman of vrouw en dan weet je gelijk of je het goede tempo hebt.
Dus ik maak dit eerst even af, daarna ga ik vanaf maart weer met Evy verder dus. Met muziek is toch wel leuker, doch zoals ik zei, in zo'n groepje voel je je ook wel fijn.
Denken jullie dat het kwaad kan om op 1 avond eerst een uur te nordiccen in tamelijk hoog tempo en daarna nog een uur te gaan hardlopen? zou dat teveel kunnen zijn voor je spieren?
Morgen hou ik een complete rustdag. Maar vanmiddag was ik ook al dik een uur wezen nordiccen met de trouwe viervoeter

dus ik ben wel zeer actief bezig al zeg ik het zelf. Vind het gewoon reuze leuk.
Iemand nog tips of opmerkingen?
Vanavond trouwens in de sneeuw gelopen, man wat een weer zeg. Ik zei al tegen de rest, je voelt je net Rocky Bilboa zo door die sneeuwvlokken te rennen.