abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65420864
Vandaag de laatste les van de eerste Start To Run serie Ik ga nu weg
Coolest trailer ever
Cafeïne is the shoehorn to my colon!
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_65420905
Hier trouwens mijn vorige run
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_65422920
Zo. Het zit erop. Vanaf 0 begonnen heb ik de eerste serie Start To Run 0-5 km voltooid. Evy was zeer fier op me
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_65423355
Vandaag: Start To Run deel 1 Les 27

6.84 km in 37'41", dus gemiddeld 5'30"/km en 528 calorieën verbrand.
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
  dinsdag 27 januari 2009 @ 16:53:11 #80
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_65460777
Yooo, ik kom me hier ook even melden hardloopvrinden, want ik ben ook weer bezig.

Mijn doel: De halve marathon op tweede paasdag in Utrecht.
Mijn probleem: Ik moet nog tyfusveul trainen.
Mijn rondje vandaag: 10,6 km in een 'sukkeldrafje' van 68 minuten. Het is m'n derde keer dat ik een rondje langer dan 5 km ren dus op zich is het denk ik niet eens zo 'slecht'?

Ik wil drie keer per week rennen, twee keer in de week met een paar vrienden (waarvan één 'm ook gaat/wil lopen) en één keer in de week alleen. Denken jullie dat het haalbaar is in een tijd zonder dat ik voor de finish voorbij wordt gerend door melaatsen, invaliden en ouden-van-dagen?
Gourmetten of steengrillen?
  dinsdag 27 januari 2009 @ 20:29:52 #81
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_65468798
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:29 schreef JortK het volgende:
Tweede paasdag is echt veel te vroeg
die 21 km kan hij misschien wel uitlopen aangezien hij nu met vrijwel geen training 10 km loopt, maar hij loopt wel veel kans op blessures, vooral als hij zichzelf wil pushen om ook nog een goede tijd te lopen
Ik zou het niet doen...
pi_65469157
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:29 schreef JortK het volgende:
Tweede paasdag is echt veel te vroeg
Dat dacht ik nou ook
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
  dinsdag 27 januari 2009 @ 21:44:56 #84
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_65471498
ok.. geen uitstel meer mogelijk!
Morgen gaan we weer!

Ik zit alleen nog een beetje te dubben welke les ik zal gaan lopen.. twee maanden geleden ben ik na les 13 gestopt, geen idee waar ik nu weer zal gaan beginnen.

En wat trekken we aan deze dagen? Tight vanzelfsprekend.. Runningshirt met sweater?
Mijn kast is nog niet zo goed gevuld met buitensport-kleding
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 23:34:31 #85
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_65476102
Okay, bedankt voor de reacties, dit sterkt me in mijn missie.

Whoehelppp
pi_65476663
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 23:34 schreef Silenus het volgende:
Okay, bedankt voor de reacties, dit sterkt me in mijn missie.

Whoehelppp
Voor een eenmalige weddenschap kun je het wel proberen maar tis een risico en je kan daarna absoluut niet op dat soort afstanden door blijven trainen. Als Utrecht een normaal agenda-item is dan moet je die schrappen en Amsterdam (najaar) n je agenda zetten.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  dinsdag 27 januari 2009 @ 23:58:16 #87
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_65476787
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 23:53 schreef FJD het volgende:

[..]

Voor een eenmalige weddenschap kun je het wel proberen maar tis een risico en je kan daarna absoluut niet op dat soort afstanden door blijven trainen. Als Utrecht een normaal agenda-item is dan moet je die schrappen en Amsterdam (najaar) n je agenda zetten.
Ik heb nog ruim anderhalve maand he. Het enige wat ik dus moet doen is de afstand die ik vandaag heb gerend dubbel rennen ( ) en dat dus...sneller.

Als ik elke week drie keer train moet dat toch een 'mogelijkheid' zijn. Ik maak op zich wel redelijk grote sprongen nu qua conditie. Ik ga donderdag weer rennen met een paar vrienden, kijken wat het dan wordt.
pi_65480204
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 23:58 schreef Silenus het volgende:
Ik heb nog ruim anderhalve maand he. Het enige wat ik dus moet doen is de afstand die ik vandaag heb gerend dubbel rennen ( ) en dat dus...sneller.
Daar gaat nog een week aan rust vanaf.
quote:
Als ik elke week drie keer train moet dat toch een 'mogelijkheid' zijn. Ik maak op zich wel redelijk grote sprongen nu qua conditie. Ik ga donderdag weer rennen met een paar vrienden, kijken wat het dan wordt.
Het risico ligt niet op het conditionele vlak. Op het conditionele vlak is je grootste risico wss. iets van uitdroging/uitputting maar als je goed naar je lichaam blijft luisteren en ook durft uit te stappen dan komt dat wel goed.

Het risico ligt op het fysieke vlak. Ik ben eind april begonnen met lopen en liep eind oktober de halve marathon van Amsterdam. M'n sportarts (geen nobody op atletiek gebied) gaf aan dat dat eigenlijk te snel is voor iemand met een normaal postuur. Je lichaam kan nog niet voor zo'n lange periode de impact van het hardlopen opvangen en daarmee loop je een risico op een heleboel nare blessures.

Of het gebeurt dat is een tweede, dat weet je nooit, je kunt ook morgen op een normale training een blessure oplopen maar met het op deze manier opschroeven van je trainingsbelasting neem je wel een aanzienlijk risico op een blessure en als dat niet nodig is dan zou ik dat risico ook niet nemen.
  woensdag 28 januari 2009 @ 12:37:57 #89
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_65487871
Ok, bedankt voor je reactie FJD.

Conditioneel ben ik er ook inderdaad niet zo bang voor, ik ben 25, altijd gezond en denk dus ook dat dat 'wel moet lukken'.

Qua fysiek zou je misschien wel gelijk kunnen hebben, ik voel het nu wel goed aan m'n knieën, met traplopen bijvoorbeeld. Zou vandaag ook niet kunnen rennen. Maar als ik jullie advies op wil/zou volgen zou ik dus beter de 10km kunnen rennen? Dat gaat nu prima, alleen in een belachelijke tijd, dus daar is makkelijker op te trainen?
pi_65490496
Naar mijn mening is de beste strategie om nu Evy 5 t/m 10 te gaan volgen (of zelf een schema laten samenstellen op hardloopschema.nl, automatisch en basisgebruik is gratis) en dan te kijken of er ergens een 10km loop wordt gehouden over een week of 10.

Utrecht 10km loop zou je er wel tussen door kunnen gooien. Het is niet 100% volgens de voorschriften maar waar een halve marathon echt een risico vormt zou je een eenmalige 10km wel als acceptabel risico kunnen aanvaarden. Kan me voorstellen dat als je met vrienden uit Utrecht en omgeving loopt dat het dan ook wel leuk is om die loop te doen.

Je moet echter niet je trainingsafstanden zomaar enorm omhoog gaan gooien. Dus niet denken "ow joh ik liep de 10km in Utrecht dus dat kan ik dan vanaf nu wel als standaard trainingsrondje nemen". Op de lange termijn is het echt een recept voor overbelasting. De pest met overbelastingsblessures is dat ze heel geleidelijk komen en nog geleidelijker weggaan. Rule of thumb is geloof ik om je weekafstand nooit met meer dan 10% te verhogen.

Dat is iig wat ik er van weet
pi_65493159
Vandaag ook weer begonnen met start to run.
Ik ben in oktober gestopt bij les 14, vanaf die tijd wel iedere week meerdere keren getraind voor wedstrijdzwemmen, dus ook verder gewerkt aan mijn conditie.
Vandaag ben ik weer begonnen bij les 5 wat me goed af ging, over 2 dagen weer les 6 en zo weer lekker verder. Ook het trainen voor het wedstrijdzwemmen blijf ik doen. Mijn doel is om eerst de eerste serie uit te lopen, en dan zie ik wel of er in die tijd ergens wedstrijden zijn waar ik aan mee kan gaan doen.
pi_65512606
mag ik me hier ook melden als hardloper als ik alleen naar mn eigen gehijg luister?
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_65517510
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 20:41 schreef Sanderrrr het volgende:

[..]

Ik heb mijn schoenen bij Runnersworld in Nijmegen gehaald, goede service. Medewerker liet me daar idd buiten wat lopen en legde me wat uit over verschillende type zolen.
Mijn fysiotherapeut heeft me erop geattendeerd dat de "loopanalyse" niet op een loopband gemaakt moet worden, maar dat doen ze blijkbaar ook niet bij de Runnersworld?
De aankoop van schoenen heb ik maar uitgesteld aangezien ik voorlopig toch niet mag hardlopen

De aanhechting van de pees naar de knieschijf is iets ontstoken doordat ik, blijkbaar, te enthousiast begonnen ben. Gisteren ben ik (ondanks verkoudheid) toch even naar de sportschool gegaan, op lage intensiteit trainen op crosstrainer/roeiapparaat/fiets was het advies. Niet vaker dan 2x per week en vanaf volgende week maandag ga ik bij de fysio werken aan de functionele stabiliteit en kracht van m'n knie.

Ik onthou het topic voor als ik weer mag/kan gaan hardlopen
pi_65555470
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 08:33 schreef Serinde het volgende:

[..]

Mijn fysiotherapeut heeft me erop geattendeerd dat de "loopanalyse" niet op een loopband gemaakt moet worden, maar dat doen ze blijkbaar ook niet bij de Runnersworld?
De aankoop van schoenen heb ik maar uitgesteld aangezien ik voorlopig toch niet mag hardlopen

De aanhechting van de pees naar de knieschijf is iets ontstoken doordat ik, blijkbaar, te enthousiast begonnen ben. Gisteren ben ik (ondanks verkoudheid) toch even naar de sportschool gegaan, op lage intensiteit trainen op crosstrainer/roeiapparaat/fiets was het advies. Niet vaker dan 2x per week en vanaf volgende week maandag ga ik bij de fysio werken aan de functionele stabiliteit en kracht van m'n knie.

Ik onthou het topic voor als ik weer mag/kan gaan hardlopen
We kijken er erg naar uit! Sterkte!
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
  vrijdag 30 januari 2009 @ 17:56:12 #95
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_65573919
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 23:31 schreef beertenderrr het volgende:
mag ik me hier ook melden als hardloper als ik alleen naar mn eigen gehijg luister?
Nee dan mag je je hier melden. Lijkt me trouwens best vermoeiend, zonder muziek hardlopen?? Muziek geeft mij toch wel wat extra energie.
pi_65581491
Net les 5 van Evy gelopen, ging lekker. Zelfs nog 3 minuten lopen aan vast geplakt.
pi_65590549
Net de eerste keer na deel 1 zonder Evy gelopen. Het is wel stil zonder haar
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_65590782
Hier is mijn run te zien.

5.98 km in 32'55" dus gemiddeld 5'30"/km en 461 calorieën verbrand.
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_65591003
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 17:56 schreef Sanderrrr het volgende:

[..]

Nee dan mag je je hier melden. Lijkt me trouwens best vermoeiend, zonder muziek hardlopen?? Muziek geeft mij toch wel wat extra energie.
ja daar was ik al lid maar ook hier gaat het over hardlopen, dus ja

ik loop betere tijden zonder muziek hoor dan gaan de hersens echt op 0, met muziek is het meer 0,5 maar tijdens trainingen is (eigen) muziek toch wel lekker
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_65597109
Zonder muziek zou ik niet eens gaan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')