Nou de lever zit daar toch in de buurt? (waar mijn pijn zit?) Bedankt voor je berichten en ik laat het zeker weten.quote:Op woensdag 14 januari 2009 00:39 schreef Grunn1988 het volgende:
[..]
Waarom was je bang dat het je lever zou zijn? Drink je veel?
Nou goed, hopelijk heb ik je een beetje kunnen ondersteunen qua gedachtengang. Dan ga ik ook slapen!
Je weet trouwens dat je galblaas een soort van onderdeel van je lever is? Er komt een grote galbuis uit je lever en die gaat naar je twaalfvingerige darm. Daartussen zit die blaas en je kan prima zonder eentje leven.
Sterkte morgen! Hopelijk laat je nog even van je horen.
galsten kunnen ze volgens mij vergruizen net als nierstenen....quote:Op woensdag 14 januari 2009 00:41 schreef stapjeterug het volgende:
maar om even mijn vraag te herhalen; mocht het om een galsteen gaan wat voor een behandeling is daar voor?
Thnx!quote:Op woensdag 14 januari 2009 00:41 schreef prupke het volgende:
[..]
Het kan van alles zijn
Mijn zus heeft ooit door het hoesten haar borstbeen gekneusd.... en daardoor trok de pijn naar andere delen van haar lijf.
Ik heb laatst een spier zodanig verrekt (maar dat heb jij niet anders had je wel eerder geevloekt/gejoekert van de pijn) en daar heb ik een 3 weken last van gehad.
Ga morgen gewoon naar de huisarts
Daar heb je meer aan
Ik wens je iig beterschap en ik hoop dat je pijn snel weg gaat
Ik had het hierboven al gepost, maar zal het even kopiëren:quote:Op woensdag 14 januari 2009 00:41 schreef stapjeterug het volgende:
maar om even mijn vraag te herhalen; mocht het om een galsteen gaan wat voor een behandeling is daar voor?
Dat van dat vet kloptquote:Op woensdag 14 januari 2009 00:44 schreef prupke het volgende:
[..]
galsten kunnen ze volgens mij vergruizen net als nierstenen....
Maar als je gal in die zin zo vol zit met stenen en vernaggelt is word je galblaas verwijderd)
(lees : dan kots je jezelf zo binnenste buiten totdat je groen en geel ziet)
zonder galblaas = leven op eten met veel minder vet dan je gewend bent ws.
( ik spreek uit ervaring van een voorval in de familie )
quote:Op woensdag 14 januari 2009 00:45 schreef prupke het volgende:
waar zit je pijn precies :
[ afbeelding ]
Ik heb het dan ook over ongeveer 20 jaar geledenquote:Op woensdag 14 januari 2009 00:50 schreef Grunn1988 het volgende:
[..]
Dat van dat vet kloptMaar vergruizen wordt niet zoveel gedaan lees ik net in Kumar. Het is eerder dat ze dat doen als de patiënt niet fit genoeg is voor de operatie.
MIjn advies : Niet te veel voelen en gewoon proberen te gaan slapenquote:Op woensdag 14 januari 2009 00:55 schreef stapjeterug het volgende:
[..]
Misschien nog iets lager als ik zo ff voel
Bedankt voor de tips!quote:Op woensdag 14 januari 2009 00:58 schreef prupke het volgende:
[..]
MIjn advies : Niet te veel voelen en gewoon proberen te gaan slapen
Door te drukken op plaatsen (indien gekneusd ) kan je meer pijn opwekken.
Probeer het iig warm te houden en pak een pijnstiller (paracetamol, advil, of bruistablet) en indien je er morgen geen last meer van hebt, toch even een afspraak maken met de dokter
en beterschap
Doe ik zekerquote:Op woensdag 14 januari 2009 01:03 schreef prupke het volgende:
laat even weten wat de Huisarts zegt , zodat we weten hoe het met je is/gaat
Bij mensen heeft de milt geen voordeel bij inspanning. Wel een taak bij immuunsysteem.quote:Op woensdag 14 januari 2009 00:54 schreef prupke het volgende:
[..]
ach je kan leven :
-met 1 nier
-je milt? heb je niet nodig als je niet intensief sport
Dunne darm kan, maar heeft wel nadelen doordat je voedingsstoffen niet meer opneemt. Dikke darm is niet zo'n probleem.quote:-stukkie dikke of dunne darm?? (he we hebben nog altijd de optie stoma)
quote:-blinde darm? ja die kan je er uit slopen net als de amandelen!
pancreas? ook daar kan je wel een stukkie van missen mits niet te veel....
euhmmm....
Misschien omdat T.S. weet dat haar lever rechts zit!?quote:Op woensdag 14 januari 2009 00:39 schreef Grunn1988 het volgende:
[..]
Waarom was je bang dat het je lever zou zijn? Drink je veel?
Duurt wel lang he, voor je dat doorkrijgtquote:Op woensdag 14 januari 2009 08:18 schreef Grunn1988 het volgende:
Bij nader inzien.... ze heeft geen koorts... ik weet het ook niet
Dan moeten jullie in Groningen eens nieuwe boeken kopen. Die bloedreserve blijkt helemaal niet zo belangrijk te zijn als bij bijvoorbeeld honden. Er liggen in normale milten vooral een hoop thrombo's te wachten. Humane milten knijpen ook helemaal niet samen.quote:@dotKoen: je milt herbergt ook een halve liter bloed en knijpt zich leeg bij inspanning (miltsteek!), dus je hebt hem wel degelijk voor inspanning. Je kan zonder, maar met een groot infectierisico.
Haha. Het was laat gisteravond en ik zat tot mijn neus in de tractus digestivus aandoeningen (en nu verder met acuut nierfalenquote:Op woensdag 14 januari 2009 09:50 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Duurt wel lang he, voor je dat doorkrijgt.
[..]
Dan moeten jullie in Groningen eens nieuwe boeken kopen. Die bloedreserve blijkt helemaal niet zo belangrijk te zijn als bij bijvoorbeeld honden. Er liggen in normale milten vooral een hoop thrombo's te wachten. Humane milten knijpen ook helemaal niet samen.
Dan zou ik toch ook wat kortademigheid verwachten en trauma. Spontane pneumothoraces bij vrouwen zijn zeer zeldzaam.quote:Op woensdag 14 januari 2009 09:59 schreef Swindler het volgende:
pneumatorax? Klachten lijken erg op klachten die ik had/heb.
Hee DDM! Cholecystitis is te moeilijk voor ElisaB, dat zijn geen normale dingenquote:Op woensdag 14 januari 2009 01:40 schreef DDM het volgende:
[..]
Misschien omdat T.S. weet dat haar lever rechts zit!?
Maar wel sweet deze battle between the students. Al vind ik een cholecystitis niet waarschijnlijk.
T.S. moet gewoon even naar haar huisarts gaan.
En wanneer en hoe had jij die dan? Je hebt het vaak na een trauma (mes tussen je ribben, kap op je borstkas) en dat ontbreekt in dit verhaal volledig. De klachten passen er ook niet bij, want een pneumothorax is een acuut beeld en kwakkelt niet een paar dagen aan.quote:Op woensdag 14 januari 2009 09:59 schreef Swindler het volgende:
pneumatorax? Klachten lijken erg op klachten die ik had/heb.
Heel erg goed, helemaal over het hoofd gezien dat de mogelijke oorzaak van de skeletklachten ook al in het verhaal stond!quote:Op woensdag 14 januari 2009 10:21 schreef CartWOman het volgende:
Lijkt me een gekneusde rib door het hoesten.
Beterschap en succes bij de HA.
Ik heb hem 2 weken geleden gehad , spontane pneumatorax klachten werden steeds heviger en na 3 dagen na ziekenhuis gegaan. Dus bij mij was dit wel het geval momenteel is mijn long nog 3 cm ingeklapt. (ik ben lang , jong , en dunquote:Op woensdag 14 januari 2009 10:18 schreef Grunn1988 het volgende:
[..]
En wanneer en hoe had jij die dan? Je hebt het vaak na een trauma (mes tussen je ribben, kap op je borstkas) en dat ontbreekt in dit verhaal volledig. De klachten passen er ook niet bij, want een pneumothorax is een acuut beeld en kwakkelt niet een paar dagen aan.
Jij wordt níet mijn huisartsquote:Op woensdag 14 januari 2009 10:24 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Heel erg goed, helemaal over het hoofd gezien dat de mogelijke oorzaak van de skeletklachten ook al in het verhaal stond!
Haha!quote:Op woensdag 14 januari 2009 10:01 schreef dotKoen het volgende:
Hee DDM! Cholecystitis is te moeilijk voor ElisaB, dat zijn geen normale dingen. En je weet we dat je je nu ook mengt in deze battle hé?
![]()
Precies, 'When you hear hoofbeats, think horses, not zebras'. Daarom ging ik ook voor de pijn vanuit het bewegingsapparaat. TS gaat als ik het goed is begreep vandaag naar HA, dus ben benieuwd wat het oordeel van de echte arts is.quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:42 schreef DDM het volgende:
[..]
Haha!Was bedoelt als antwoord op Grunn1988 en er was al uitgelegd wat cholecystitis betekent. Nee, ik ga me zeker niet mengen in deze battle
Ik distantieer me hier van. Al moet ik stiekem wel een beetje lachen om de diagnosen die geopperd worden. Pijn uitgaand van het bewegingsapparaat staat natuurlijk op nummer 1. Te meer omdat je dit vaker ziet na een doorgemaakte ziekte-episode van een bovenste luchtweginfectie. Neem tenminste aan dat T.S. dat bedoelt met ziek zijn. T.S. moet gewoon naar de huisarts gaan en niet overspoelt worden met "enge" diagnosen.
Daar!quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:42 schreef DDM het volgende:
T.S. moet gewoon naar de huisarts gaan en niet overspoelt worden met "enge" diagnosen.
Nou ja, misschien is TS wel dood geworden. Dan is het natuurlijk niet zo gek dat er geen reactie meer komtquote:Op zondag 18 januari 2009 00:38 schreef Greys het volgende:
Allemachtig, wat is het toch godsgruwelijk irritant dat mensen daarna niets meer laten horen
Oh ja. Dat had ik 'even over het hoofd gezien' dat dat ook een oorzaak zou kunnen zijnquote:Op zondag 18 januari 2009 00:39 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Nou ja, misschien is TS wel dood geworden. Dan is het natuurlijk niet zo gek dat er geen reactie meer komt
Geeft nix; een kleinigheidje hou je tochquote:Op zondag 18 januari 2009 00:40 schreef Greys het volgende:
Oh ja. Dat had ik 'even over het hoofd gezien' dat dat ook een oorzaak zou kunnen zijn
Zorgwekkend! Ja...quote:Op zondag 18 januari 2009 00:38 schreef Greys het volgende:
Allemachtig, wat is het toch godsgruwelijk irritant dat mensen daarna niets meer laten horen
quote:Op zondag 18 januari 2009 00:47 schreef Greys het volgende:
Ze is daarna nog gewoon online geweest volgens haar profiel.
Ze was vast met stomheid geslagen door alle uitstekende adviezen hier
Ik denk dat je terminale pancreas vergifiging hebt met een daaraan gekoppeld SARS probleem.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:50 schreef F04 het volgende:
Ik heb momenteel eigenlijk precies de zelfde symptomen als TS, alleen is het bij mij rechtsboven bij mijn navel net naast mijn ribben. Stel als ik problemen heb met mijn galblaas, kan ik hier nog een tijdje mee doorlopen of is het echt nodig dat ik binnen 2 dagen bij de huisarts zit?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |