abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 januari 2009 @ 22:42:15 #1
210298 stapjeterug
En weer vooruit!
pi_65009954
Hopelijk zit ik in het juiste subforum..

Sinds een paar dagen heb ik ontzettende pijn net onder mijn rechter ribben/ borst,.. het voelt alsof ik iets gekneusd heb. Maar omdat er verder geen klap op gekomen is lijkt me dit onwaarschijnlijk.
Sinds gister is de pijn extreem. En ook erger geworden.
Vooral met diep inademen voel ik een brandende/ stekende pijn. Wanneer ik moet hoesten (dit gebeurt ook vaak tegenwoordig) is de pijn bijna niet te doen! Het voelt als een extreme spierpijn. En houd dan ook even aan.
Vooral 's nacht in bed als ik me ff omdraai is dat een hele worsteling (pijn) en uit bed komen is enorm pijnlijk. Daarnaast heb ik vorige week ook enorme last van mijn rug gehad, en met griep op bed gelegen.
misschien iets mee te maken? De pijn is begonnen nadat ik ziek was.

Omdat ik niet zo snel naar de huisarts ga en morgen nog even af wil wachten (kan nu toch niet bellen) maar even een berichtje hier. Misschien heeft iemand het zelfde(gehad)?
  dinsdag 13 januari 2009 @ 22:44:27 #2
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_65010070
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 22:42 schreef stapjeterug het volgende:
Misschien heeft iemand het zelfde(gehad)?
Vast wel; sommigen zijn er aan dood gegaan en anderen hadden slechts een spiertje verrekt.

Ik zou eens een medisch geschoolde bezoeken, want als het echt zo erg is als jij zegt, dan moet je niet zitten te FOK!ken, maar de huisartsenpost bellen
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  dinsdag 13 januari 2009 @ 22:49:21 #3
106302 mustisuc
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_65010341
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 22:44 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Vast wel; sommigen zijn er aan dood gegaan en anderen hadden slechts een spiertje verrekt.

Ik zou eens een medisch geschoolde bezoeken, want als het echt zo erg is als jij zegt, dan moet je niet zitten te FOK!ken, maar de huisartsenpost bellen
inderdaad, het klinkt niet gezond en ik zou als ik TS was zou ik morgen gelijk een afspraak gemaakt hebben met de huisarts
  dinsdag 13 januari 2009 @ 22:52:23 #4
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_65010933
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 23:07:15 #6
152894 Ex-Lekkerlander
Nee, ik woon er niet meer
pi_65011234
het valt nog mee dat je het tot nu toe nog overleefd heb
"In sinopel 3 vogels van goud, geplaatst 2 en 1."
Het is niet alleen maar onzin wat ik verkondig !!!!
  dinsdag 13 januari 2009 @ 23:08:39 #7
3185 Adelante
To let it go now
pi_65011287
Rechts pijn duidt meestal op hartproblemen
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 13 januari 2009 @ 23:09:54 #8
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_65011343
Gekneusde rib is goed mogelijk. Volgens mij kun je zelfs een rib kneusen door te hard niezen.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 23:11:12 #9
33954 ElisaB
pi_65011399
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 23:08 schreef Adelante het volgende:
Rechts pijn duidt meestal op hartproblemen
Nee schat, dat is links
pi_65011480
Ga naar een huisarts!

Maar ik wil nog wel even weten:
- Is de pijn na gisteren verplaatst? (Naar de hele buik?)
- En zo ja, is de buik hard?
- Is de pijn zo erg dat je er juist van wil bewegen of juist helemaal niet?
- Straalt de pijn door naar de rug? (Of is het totaal anders?)
- Ben je bekend met galstenen?
- Is er een zwelling te voelen?
- Heb je koorts?
- Wat is je voorgeschiedenis qua ziekten (bijvoorbeeld maagzweer?)
- Slik je medicijnen?
- Welke kleur heeft je ontlasting?
- Welke kleur heeft je oogwit?

Ik denk dat je een cholecystitis (galblaasontsteking) of wellicht galstenen hebt (daarom al die vragen), maar dat kan ook zijn omdat ik daar maandag een toets over heb. De symptomen klinken mij in ieder geval bekend in de oren.

Als je weet wat het is, wil je het dan vermelden?

[ Bericht 2% gewijzigd door Grunn1988 op 13-01-2009 23:18:18 ]
  dinsdag 13 januari 2009 @ 23:14:10 #11
3185 Adelante
To let it go now
pi_65011553
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 23:11 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Nee schat, dat is links
echt waar? ik dacht altijd dat het hart een beetje links zat en dat je dan rechts pijn zou hebben bij problemen.... 't klinkt nu ook niet erg logisch nee

daarom moet TS ook vooral niet hier naar goedbedoelde adviezen luisteren
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 13 januari 2009 @ 23:21:23 #12
33954 ElisaB
pi_65011877
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 23:14 schreef Adelante het volgende:
echt waar? ik dacht altijd dat het hart een beetje links zat en dat je dan rechts pijn zou hebben bij problemen.... 't klinkt nu ook niet erg logisch nee

daarom moet TS ook vooral niet hier naar goedbedoelde adviezen luisteren
Je hart zit een beetje linksig in het midden (voor de kijker een beetje rechtsig). Maar sommigen zijn verkeerdom gebouwd, dus bij hen is het net andersom. Ingewikkeld
pi_65011932
Een cholecystitis? Lijkt me onwaarschijnlijk. Die pijn zit in de bovenbuik, is altijd aanwezig en meestal gepaard met braken, misselijkheid en koorts.

Nee, pijn achter sternum die een paar dagen bestaat, stekend van aard, gepaard met inademen en beweging klinkt toch echt als pijn aan het spieren en/of het skelet. Syndroom van Tietze bijvoorbeeld. Ook het feit dat TS het als spierpijn aanvoelt wijst erop dat het geen viscerale pijn is.

Ik zou toch even met de HAP bellen, die waarschijnlijk zullen zeggen dat het niet ernstig is. Je kunt eventueel morgen naar de huisarts.

Ik ben geen arts.
pi_65012009
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 23:21 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Je hart zit een beetje linksig in het midden (voor de kijker een beetje rechtsig). Maar sommigen zijn verkeerdom gebouwd, dus bij hen is het net andersom. Ingewikkeld
Ja, een situs inversus komt zo vaak voor dat je daar echt rekening mee moet houden ...
pi_65012451
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 23:22 schreef dotKoen het volgende:
Een cholecystitis? Lijkt me onwaarschijnlijk. Die pijn zit in de bovenbuik, is altijd aanwezig en meestal gepaard met braken, misselijkheid en koorts.

Nee, pijn achter sternum die een paar dagen bestaat, stekend van aard, gepaard met inademen en beweging klinkt toch echt als pijn aan het spieren en/of het skelet. Syndroom van Tietze bijvoorbeeld. Ook het feit dat TS het als spierpijn aanvoelt wijst erop dat het geen viscerale pijn is.

Ik zou toch even met de HAP bellen, die waarschijnlijk zullen zeggen dat het niet ernstig is. Je kunt eventueel morgen naar de huisarts.

Ik ben geen arts.
Je zegt dat het achter het sternum zit! Hoe kom je daarbij? Er staat rechts onder de ribben. Tevens hoeft dit niet direct spierpijn te zijn. Het kan net zo goed bewegingspijn zijn (bij hoesten en omdraaien in bed!) bij peritoneale prikkeling. Wellicht is het griepje van vorige week op de galblaas geslagen? Daar moet je natuurlijk naar vragen verder (koorts?).

En nee, ik ben ook nog geen arts
pi_65012529
TS, als ik jou was zou ik morgen toch even een arts bellen. Dit is te heftig en duurt te lang voor een verrekt spiertje.

Sterkte en beterschap!
pi_65012786
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 23:34 schreef Grunn1988 het volgende:

[..]

Je zegt dat het achter het sternum zit! Hoe kom je daarbij? Er staat rechts onder de ribben. Tevens hoeft dit niet direct spierpijn te zijn. Het kan net zo goed bewegingspijn zijn (bij hoesten en omdraaien in bed!) bij peritoneale prikkeling. Wellicht is het griepje van vorige week op de galblaas geslagen? Daar moet je natuurlijk naar vragen verder (koorts?).

En nee, ik ben ook nog geen arts
Je hebt helemaal gelijk over dat sternum, ik had de TT verkeerd gelezen. Griepjes die op de galblaas slaan? Niet over gelezen, maar lijkt me niet logisch qua mechanisme. Een patient met een cholecystitis ligt doodstil door inderdaad de geprikkelde buik, is echt ziek, in tachycardie, koortsig. Neem aan dat TS dat wel verteld had. Net zoals verergering bij eten van (vet) voedsel.
Feit blijft dat de pijn blijkbaar goed te lokaliseren is, wat niet voor peritoneaalprikkeling pleit.

Ik moet wel zeggen dat de rechterbovenkwadrantpijn volgens Kumar meer voor cholecystitis kan pleiten dan ik dacht, lijkt me dus toch goed om even de HAP te bellen.

[ Bericht 5% gewijzigd door dotKoen op 13-01-2009 23:52:43 ]
  dinsdag 13 januari 2009 @ 23:48:04 #18
210298 stapjeterug
En weer vooruit!
pi_65013028
Pijn zit echt op een centraal punt. Voor de vrouwen onder ons; precies onder de rechter BH beugel. Heb ook even gedacht dat dat het was. Totaal geen last van mijn buik en er zijn ook geen opzwellingen.
pi_65013219
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 23:42 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk over dat sternum, ik had de TT verkeerd gelezen. Griepjes die op de galblaas slaan? Niet over gelezen, maar lijkt me niet logisch qua mechanisme. Een patient met een cholecystitis ligt doodstil door inderdaad de geprikkelde buik, is echt ziek, in tachycardie, koortsig. Neem aan dat TS dat wel verteld had. Net zoals verergering bij eten van (vet) voedsel.
Feit blijft dat de pijn blijkbaar goed te lokaliseren is, wat niet voor peritoneaalprikkeling pleit.
Ga dat eens even opnieuw leren! Ontsteking van het viscerale peritoneum is inderdaad slechts vaag te lokaliseren, maar prikkeling van het pariëtale peritoneum kan je met één vinger aanwijzen. Voorbeeld: een appendicitis merk je eerst rond de navel (viscerale peritoneum, die ligt op de appendix) en daarna verplaatst het naar de rechter onderbuik (McBurney) en dan wordt ook de pariëtale peritoneum geprikkeld.

Verder neem je dingen aan waar je TS niet naar vraagt. Laat haar eerst eens even antwoord geven Studeer je btw ook GNK? Welk jaar?

Edit: ik zie je dat magische Kumar (ook) voor je hebt liggen. Mag je raden waar ik mijn dingen van weet
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 23:48 schreef stapjeterug het volgende:
Pijn zit echt op een centraal punt. Voor de vrouwen onder ons; precies onder de rechter BH beugel. Heb ook even gedacht dat dat het was. Totaal geen last van mijn buik en er zijn ook geen opzwellingen.
Kan je mijn andere vragen misschien ook beantwoorden? Thnx
  dinsdag 13 januari 2009 @ 23:58:49 #20
210298 stapjeterug
En weer vooruit!
pi_65013492
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 23:12 schreef Grunn1988 het volgende:

- Is de pijn na gisteren verplaatst? (Naar de hele buik?)
Nee pijn zit op zelfde plek
- En zo ja, is de buik hard?
Nee dus, geen last van buik verder
- Is de pijn zo erg dat je er juist van wil bewegen of juist helemaal niet?
Liever niet bewegen
- Straalt de pijn door naar de rug? (Of is het totaal anders?)
Gaat niet door naar de rug, maar heb wel voorgaande de pijn een paar dagen enorme rugpijn gehad.
- -Ben je bekend met galstenen?
Nee
- Is er een zwelling te voelen?
Nee, maar als ik er op druk, lichtelijk, doet het wel zeer
- Heb je koorts?
Vorige week gehad, zoals in bericht; heb griep gehad toen geen last gehad van deze pijn, is naderhand gekomen.
- Wat is je voorgeschiedenis qua ziekten (bijvoorbeeld maagzweer?)
Geen ziektes
- Slik je medicijnen?
Slik geen medicijnen
- Welke kleur heeft je ontlasting?
Zelfde als ieder ander
- Welke kleur heeft je oogwit?
Wit

Ik denk dat je een cholecystitis (galblaasontsteking) of wellicht galstenen hebt (daarom al die vragen), maar dat kan ook zijn omdat ik daar maandag een toets over heb. De symptomen klinken mij in ieder geval bekend in de oren.

Als je weet wat het is, wil je het dan vermelden?
Laat ik weten
  woensdag 14 januari 2009 @ 00:00:35 #21
33954 ElisaB
pi_65013548
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 23:24 schreef dotKoen het volgende:
Ja, een situs inversus komt zo vaak voor dat je daar echt rekening mee moet houden ...
In elk geval vaker dan een situs reversus (maar dan zit ook het hoofd achterstevoren, dus dat zie je sneller).
pi_65013831
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 23:58 schreef stapjeterug het volgende:

[..]

Hmmm... pijn rechtsboven in de buik, bewegingspijn, drukpijn doen mij echt aan een cholecystitis denken. Misschien toch maar even bellen met de huisartspost?

In 95% schijnt een galsteen de oorzaak te zijn. Risicofactoren hiervoor zijn: vrouwelijkheid, hogere leeftijd, zwaarlijvigheid, snel gewichtsverlies, veel vet eten, de pil (of andere medicatie) en nog wat ziektes (maar die had je niet zei je). Herken je deze risicofactoren?
pi_65013868
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 23:52 schreef Grunn1988 het volgende:

[..]

Ga dat eens even opnieuw leren! Ontsteking van het viscerale peritoneum is inderdaad slechts vaag te lokaliseren, maar prikkeling van het pariëtale peritoneum kan je met één vinger aanwijzen.
Je hebt gelijk, ik verwarde een galsteen met een cholecystitis. Bij het laatste kan je blijkbaar, in tegenstelling tot galstenen ook prikkeling van het pariëtale blad krijgen.
quote:
Verder neem je dingen aan waar je TS niet naar vraagt. Laat haar eerst eens even antwoord geven Studeer je btw ook GNK? Welk jaar?
We zitten hier natuurlijk niet in de spreekkamer en er is geen arts-patientrelatie . Tweedejaars in Nijmegen.
  woensdag 14 januari 2009 @ 00:09:44 #24
33954 ElisaB
pi_65013917
Jullie vallen om het hardst over elkaar heen om moeilijke dingen te zeggen. Het is jammer dat je dat met dit onderwerp doet, maar anders was het om te lachen

Jou eens op met je dokter voelen en intelligent zitten doen in een poging de rest van het volk te imponeren. Het is dom!
  woensdag 14 januari 2009 @ 00:10:46 #25
210298 stapjeterug
En weer vooruit!
pi_65013959
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 00:06 schreef Grunn1988 het volgende:

[..]

Hmmm... pijn rechtsboven in de buik, bewegingspijn, drukpijn doen mij echt aan een cholecystitis denken. Misschien toch maar even bellen met de huisartspost?

In 95% schijnt een galsteen de oorzaak te zijn. Risicofactoren hiervoor zijn: vrouwelijkheid, hogere leeftijd, zwaarlijvigheid, snel gewichtsverlies, veel vet eten, de pil (of andere medicatie) en nog wat ziektes (maar die had je niet zei je). Herken je deze risicofactoren?

Vrouwelijkheid jep! 24 jaar, normaal gewicht, eet verder gezond en slik de pil inderdaad. verder geen ziektes of medicijnen.
pi_65013964
Ik vermoed spierpijn.
Laatst heerste er een raar virus, nml onderrugpijn.
Nu zul je denken dat is geen virus maar als 30 mensen in je omgeving onderrugpijn hebben anderhalve week lang dan moet het bijna wel een virus zijn en ook deze klacht hoorde ik al weer van 3 mensen, nml borstspierpijn...
Vaag...
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_65014011
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 00:08 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, ik verwarde een galsteen met een cholecystitis. Bij het laatste kan je blijkbaar, in tegenstelling tot galstenen ook prikkeling van het pariëtale blad krijgen.
[..]

We zitten hier natuurlijk niet in de spreekkamer en er is geen arts-patientrelatie . Tweedejaars in Nijmegen.
Ah chill. Ik heb rode slippers van je uni, maar dat terzijde. Ik doe het derde jaar in Groningen. In ieder geval; bij een galsteen krijg je koliekpijn en beweeg je liever ("dan ren je door het huis van de pijn") en bij peritonitis doet elke beweging pijn. Daarom vroeg ik ook of ze liever stil lag of bewoog. Kolieken kunnen overigens in het begin voorkomen. Sinds gisteren was de pijn heel erg, dus misschien is toen de pariëtale prikkeling gekomen? Zomaar een gedachtensprongetje.

[ Bericht 0% gewijzigd door Grunn1988 op 14-01-2009 00:20:50 ]
  woensdag 14 januari 2009 @ 00:12:32 #28
210298 stapjeterug
En weer vooruit!
pi_65014019
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 00:06 schreef Grunn1988 het volgende:

[..]

En mocht het een galsteen zijn wat gebeurt er dan? qua behandeling?
  Admin woensdag 14 januari 2009 @ 00:13:59 #29
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_65014067
Zeg lieve artsen in spé, les 1, geen diagnose via i-net.
Dit is nu niet echt de bedoeling en dat horen jullie ook te weten.

TS, bel een arts, ik wil ook wel even je diagnose stellen hoor, je bent een week geleden grieperig geweest, je hoest en je hebt pijn. Lijkt me dan meer in de longen te zitten dan in de galblaas heren.
Oftwel
Geen diagnose via i-net.
In alle jaren FOK! nog nooit een juiste diagnose zien stellen
Kortom, bel een arts, sterkte
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_65014087
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 00:09 schreef ElisaB het volgende:
Jullie vallen om het hardst over elkaar heen om moeilijke dingen te zeggen. Het is jammer dat je dat met dit onderwerp doet, maar anders was het om te lachen

Jou eens op met je dokter voelen en intelligent zitten doen in een poging de rest van het volk te imponeren. Het is dom!
. Nu heb ik wellicht wat overbodig jargon gebruikt (tachycardie en sternum). De rest is echt de enige naam voor betreffende begrippen.
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 00:10 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik vermoed spierpijn.
Laatst heerste er een raar virus, nml onderrugpijn.
Nu zul je denken dat is geen virus maar als 30 mensen in je omgeving onderrugpijn hebben anderhalve week lang dan moet het bijna wel een virus zijn en ook deze klacht hoorde ik al weer van 3 mensen, nml borstspierpijn...
Vaag...
Dat vind ik ook waarschijnlijk dan de galblaasontsteking.
  Admin woensdag 14 januari 2009 @ 00:15:54 #31
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_65014126
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 00:12 schreef Grunn1988 het volgende:

[..]

Ah chill. Ik heb rode slippers van uni, maar dat terzijde. Ik doe het derde jaar in Groningen. In ieder geval; bij een galsteen krijg je koliekpijn en beweeg je liever ("dan ren je door het huis van de pijn") en bij peritonitis doet elke beweging pijn. Daarom vroeg ik ook of ze liever stil lag of bewoog. Kolieken kunnen overigens in het begin voorkomen. Sinds gisteren was de pijn heel erg, dus misschien is toen de pariëtale prikkeling gekomen? Zomaar een gedachtensprongetje.
Ze heeft griep gehad en ze hoest Do the math

Kappen nou
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_65014164
Je hebt uiteraard een kleine kans (huisgenoot van 19 van een kameraad had ze laatst ook). Een verwijdering van de galblaas is de eerste keus bij symptomatische galstenen. Dit gaat dan via laparoscopie (kleine buisjes met camera's enzo in je buik, heb je twee of drie kleine littekentjes). Als het daadwerkelijk ook een ontsteking is zal men een aantal dagen wachten tot het rustig is. Maar in erge gevallen gaat hij er ook direct uit.
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 00:09 schreef ElisaB het volgende:

Flikker op. TS vraagt erom en dan krijgt ze het. Bemoei je ergens anders mee als je niets nuttigs hebt te zeggen.

Maar inderdaad, je moet een arts bellen. Ik zeg niet dat ik het bij het juiste eind heb. Geef alleen antwoord op je vragen. (BEL NOU EENS )
  woensdag 14 januari 2009 @ 00:17:34 #33
210298 stapjeterug
En weer vooruit!
pi_65014179
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 00:13 schreef yvonne het volgende:

TS, bel een arts, ik wil ook wel even je diagnose stellen hoor, je bent een week geleden grieperig geweest, je hoest en je hebt pijn. Lijkt me dan meer in de longen te zitten dan in de galblaas heren.
Oftwel
Geen diagnose via i-net.
Gaat ook zeker gebeuren morgen, maar je weet maar nooit of mensen het gevoel kennen, of weten wat het is. Of er in ieder geval iets van kennen of over kunnen vertellen. Vind de reacties wel fijn. Maar nogmaals de huisarts wordt zeker gebelt!
pi_65014188
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 00:13 schreef yvonne het volgende:

Oftwel
Geen diagnose via i-net.
Lieve Yvonne, ik heb TS ook al minstens 2 keer geadviseerd de HAP te bellen. En we stellen geen diagnose (TS is immers niet mijn patient), maar discussiëren (zoals het op een forum gebruikelijk is) over probleem dat TS voorlegt.
pi_65014192
Gewoon naar de huisarts. en medische vragen verbieden in LIF.
pi_65014270
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 00:17 schreef stapjeterug het volgende:

[..]

Gaat ook zeker gebeuren morgen, maar je weet maar nooit of mensen het gevoel kennen, of weten wat het is. Of er in ieder geval iets van kennen of over kunnen vertellen. Vind de reacties wel fijn. Maar nogmaals de huisarts wordt zeker gebelt!
Nou Yvonne, je hoort het. Wij vertellen gewoon wat we denken te weten en TS snapt dat wij geen artsen zijn. Ze gaat heus wel naar de huisarts
  Admin woensdag 14 januari 2009 @ 00:21:07 #37
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_65014294
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 00:17 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Lieve Yvonne, ik heb TS ook al minstens 2 keer geadviseerd de HAP te bellen. En we stellen geen diagnose (TS is immers niet mijn patient), maar discussiëren (zoals het op een forum gebruikelijk is) over probleem dat TS voorlegt.
Schat, als je iets mankeert en je krijgt dit allemaal onder ogen dan maak je je alleen maar meer zorgen hoor, les 2
"Stel de patient gerust*
Maar goed, niet teveel raars verzinnen, gewoon bij de basisgegevens blijven en ik ga naar bedje

woensdag 14 januari 2009 @ 00:22:07 #38
210298 stapjeterug
En weer vooruit!
pi_65014329
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 00:15 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ze heeft griep gehad en ze hoest Do the math

Kappen nou
Ik heb wel vaker griep gehad, maar deze pijn nog nooit. Hoesten plus griep betekend voor mij niet dat ik deze onverklaarbare pijn heb.....
  Admin woensdag 14 januari 2009 @ 00:22:27 #39
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_65014342
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 00:16 schreef Grunn1988 het volgende:

Flikker op. TS vraagt erom en dan krijgt ze het. Bemoei je ergens anders mee als je niets nuttigs hebt te zeggen.
Nou heb je het voor elkaar
Niemand doet zo tegen Vrouwe ElisaB
Ga je schamen en je mond spoelen

pi_65014373
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 00:21 schreef yvonne het volgende:

[..]

Schat, als je iets mankeert en je krijgt dit allemaal onder ogen dan maak je je alleen maar meer zorgen hoor, les 2
"Stel de patient gerust*
Maar goed, niet teveel raars verzinnen, gewoon bij de basisgegevens blijven en ik ga naar bedje
Patiënten gaan sowieso het net op om te zoeken en komen altijd bij de minst prettige dingen uit. Dit is gewoon wat ik denk, maar dat hoeft niet waar te zijn natuurlijk. Maar dat snapt ze hopelijk wel. Welterusten in ieder geval
pi_65014415
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 00:21 schreef yvonne het volgende:

[..]

"Stel de patient gerust*
Ehh, TS is niet mijn patiënt . En verder waren dat niet les 1 en les 2.
pi_65014434
Dat is waar. Ik kan me wel vinden in het geen diagnoses stellen, maar met google kom je hetzelfde tegen. En daarbij; wat is een diagnose? Dan zou je dus alleen mogen zeggen: "Naar de HA gaan." Maar op dat idee komt TS zelf ook nog wel.
pi_65014464
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 00:24 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Ehh, TS is niet mijn patiënt . En verder waren dat niet les 1 en les 2.
Patiënten zie je in je praktijk. Diagnose hoor je inderdaad niet te stellen via het net. Maar er over discussiëren mag en TS snapt dat
pi_65014577
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 23:36 schreef kissa het volgende:
TS, als ik jou was zou ik morgen toch even een arts bellen. Dit is te heftig en duurt te lang voor een verrekt spiertje.

Sterkte en beterschap!

Niets mis met mijn advies toch?
Echt goed bedoeld ...
  woensdag 14 januari 2009 @ 00:36:08 #45
210298 stapjeterug
En weer vooruit!
pi_65014765
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 00:29 schreef kissa het volgende:

[..]

Echt goed bedoeld ...
Zeker niet en bedankt voor je bericht, maar zoals ik al eerder zei maak ik morgen een afspraak. Omdat ik er nogal mee zit (ken deze rare pijn niet) wilde ik al een soort van voorkennis op doen Ik was namelijk ook bang dat het misschien mijn lever kon zijn..... zou nog steeds kunnen natuurlijk, maar was gewoon benieuwd naar reacties. Daar lijkt me een forum ook voor bedoelt. Misschien is er wel iemand die het zelfde heeft... je weet maar nooit
  woensdag 14 januari 2009 @ 00:36:24 #46
33954 ElisaB
pi_65014776
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 00:22 schreef yvonne het volgende:
Nou heb je het voor elkaar
Niemand doet zo tegen Vrouwe ElisaB
Ga je schamen en je mond spoelen

Huepen
pi_65014812
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 00:29 schreef kissa het volgende:

[..]

Echt goed bedoeld ...
Dat van het arts bellen is goed. Dat het te heftig is om aan spieren/skelet te liggen ben ik het niet helemaal mee eens.
pi_65014896
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 00:36 schreef stapjeterug het volgende:

[..]

Zeker niet en bedankt voor je bericht, maar zoals ik al eerder zei maak ik morgen een afspraak. Omdat ik er nogal mee zit (ken deze rare pijn niet) wilde ik al een soort van voorkennis op doen Ik was namelijk ook bang dat het misschien mijn lever kon zijn..... zou nog steeds kunnen natuurlijk, maar was gewoon benieuwd naar reacties. Daar lijkt me een forum ook voor bedoelt. Misschien is er wel iemand die het zelfde heeft... je weet maar nooit
Waarom was je bang dat het je lever zou zijn? Drink je veel?

Nou goed, hopelijk heb ik je een beetje kunnen ondersteunen qua gedachtengang. Dan ga ik ook slapen!

Je weet trouwens dat je galblaas een soort van onderdeel van je lever is? Er komt een grote galbuis uit je lever en die gaat naar je twaalfvingerige darm. Daartussen zit die blaas en je kan prima zonder eentje leven.

Sterkte morgen! Hopelijk laat je nog even van je horen.
  woensdag 14 januari 2009 @ 00:41:02 #49
210298 stapjeterug
En weer vooruit!
pi_65014942
maar om even mijn vraag te herhalen; mocht het om een galsteen gaan wat voor een behandeling is daar voor?
pi_65014954
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 00:36 schreef stapjeterug het volgende:

[..]

Het kan van alles zijn

Mijn zus heeft ooit door het hoesten haar borstbeen gekneusd.... en daardoor trok de pijn naar andere delen van haar lijf.

Ik heb laatst een spier zodanig verrekt (maar dat heb jij niet anders had je wel eerder geevloekt/gejoekert van de pijn) en daar heb ik een 3 weken last van gehad.

Ga morgen gewoon naar de huisarts
Daar heb je meer aan

Ik wens je iig beterschap en ik hoop dat je pijn snel weg gaat
Thank Drunk I'm a Goddess!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')