dat is toch wel het minste wat je mag verwachten als je voor zo'n beroep kiestquote:Op dinsdag 3 maart 2009 12:58 schreef DeHovenier het volgende:
Mijn instructeur is wel een chille gast, hij heeft geduld, schiet niet uit zijn slof, zegt geen onaardige dingen etc,. blijft dingen herhalen ook al doe ik het steeds fout, wordt niet boos etc
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 18:25 schreef Plasterk het volgende:
Trouwens, ik hoorde ook zonet dat er maar 1 iemand was geslaagd in de eerste sessie van het vernieuwde theorie-examen.
Waarom heb je dan niet gelijk examen gedaan? Iedereen hier die eerst die TTT gaat doen en er geld voor lapt, hebben jullie allemaal examenvrees ofzo? Nu heb je 150 euro voor de TTT betaald, 250 voor dit examen en nog eens 250 voor het komende examen. Je had jezelf 400 euro kunnen besparen. Had je heel wat biertjes voor kunnen kopen.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 15:01 schreef Alec690 het volgende:
Teleurstelling groot. Vooral omdat de TTT nog zo super ging 3 weken geleden. Examinator van toen zei zelfs dat ik m'n rijbewijs gehad zou hebben ALS het een examen zou zijn.
Mijn godquote:Op woensdag 4 maart 2009 21:33 schreef Juicyhil het volgende:
M`n rijinstructeur vertelde tegen me dat ze eerdaags bij de rijlessen ook een praktijkboek gaan uitdelen. Moet je dus voordat je gaat rijden eerst een hoofdstuk lezen, vervolgens ga je dat daarna in praktijk brengen. Althans, das zo bij VBOC. Ik vind het eerlijk gezegd nergens op slaan
Straks moet je nog minimaal HBO hebben voor een rijbewijs
Zoiets heb je ook al bij de Rijopleiding In Stappen en dan ook steeds met allerlei scrips die je van tevoren moet leren. Te sneu voor woorden dat boek. Dan zijn ze bijvoorbeeld een paar pagina's lang aan het uitleggen hoe je moet in- en uitstappen.quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:33 schreef Juicyhil het volgende:
M`n rijinstructeur vertelde tegen me dat ze eerdaags bij de rijlessen ook een praktijkboek gaan uitdelen. Moet je dus voordat je gaat rijden eerst een hoofdstuk lezen, vervolgens ga je dat daarna in praktijk brengen. Althans, das zo bij VBOC. Ik vind het eerlijk gezegd nergens op slaan
Straks moet je nog minimaal HBO hebben voor een rijbewijs
Gewoon vragen om een nieuwe instructeur , bij zo'n vent die je alleen maar afzeikt duurt het alleen maar langer en die lessen zijn toch echt te prijzig om je 2 uur lang ongemakkelijk te voelenquote:Op dinsdag 3 maart 2009 12:20 schreef Kahlen het volgende:
Ik mocht vandaag ook weer rijden. Wat heb ik toch een chagerijn als instructeur. Heb nu een nieuwe gekregen en deze man kan mij toch boos worden als ik iets verkeerd doe. Echt zeuren gewoon, de hele tijd door. Maar ik twijfel of dit nu nadelig is. Het is zo irritant dat ik het niet nog een keer doe (althans, dat probeer ik) en zo leer ik het volgens mij sneller.
Gelukkig had hij na het roken van een peuk een wat beter humeur.
Het ging in iedergeval beter als vorige week, ik had maar 3 ingrepen in 2 uur tijd en die man grijpt redelijk snel in .
We zullen zien, ik probeer het nog wat vol te houden. Hopelijk zeikt hij volgende week minder, ik heb zelf een ochtendheur en dan is het niet relaxed als om 07:30 al die vent tegen je loopt te roepen dat je niet luisterd etc.
Die examinator ziet echt wel als je kijkt, ziet er alleen maar amateuristischer uit als je enorm in de spiegels kijkt, hij heeft een spiegeltje wat precies op je ogen gericht is dus dat komt wel goed. Je kan je het beste gewoon bezighouden met het autorijden, in plaats van alle stiekeme trucjes, raak je alleen maar meer afgeleid.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:53 schreef StarmanFR het volgende:
Ja, overdreven veel in je spiegels kijken bij elke beweging die je maakt.
Leuk verjaardagskado. Ik ben ook de derde keer geslaagd, drie dagen voordat ik 20 werd en de afgiftedatum is hetzelfde als mijn geboortedatum (wel een ander jaartal uiteraard).quote:Op vrijdag 6 maart 2009 13:47 schreef StarmanFR het volgende:
Ik heb mijn rijbewijs op 3 november gehaald, de dag dat ik 19 werdHeb het de 3de keer gehaald en ik kan je zeggen dat ik blij ben dat ik er vanaf ben!
En iedereen die nog moet, succes; en vergeet niet overdreven te spiegelen! Dat vinden ze heel belangrijk!
Mwa, afzeiken is een groot woord. Ik zal morgenochtend eens zien hoe het gaat, mag ik weer 2 uur in de auto met meneer ochtendhumeur. Ik vermoed dat ik elke rij instructeur in meer of mindere mate irritant vind omdat ik het altijd beter weet en dat werkt niet zo goed met autorijdenquote:Op donderdag 5 maart 2009 16:10 schreef Proximo het volgende:
Gewoon vragen om een nieuwe instructeur , bij zo'n vent die je alleen maar afzeikt duurt het alleen maar langer en die lessen zijn toch echt te prijzig om je 2 uur lang ongemakkelijk te voelen
Ligt er een beetje aan hoe je het brengt maar ik kan me wel bepaalde situaties voorstellen dat je er schijt ziek van wordt. Hij wilt het jou leren en met argumenten komen leer je zelf ook niks van, je zoekt excuses terwijl je het gewoon fout doet en daar van moet leren. Argumenten daarvoor zoeken schiet niet op, je kan wellicht onderbouwen waarom je dat geen deed wat je deed, maar het komt erop neer dat dat er niet toe doet omdat het fout gaat.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 11:19 schreef Kahlen het volgende:
Tijdens de koffiepauze kreeg ik de vraag of ik zenuwachtig was voor een examen. De instructeur schatte in van niet en dat klopt. Hij zei dat ik geen tussentijdse toets hoef te doen. Bij 99 van de 100 leerlingen wil hij dat ze die toets doen, maar ik hoef dat niet omdat ik hem niet nodig heb en het ook wel in 1 keer kan halen volgens mijn instructeur. Prima, daar had ik ook op gerekend (maar had hem dat nooit verteld).
Verder ging het wel goed. Meneer is maar 1 keer heel erg woedend geworden en ik dacht echt dat hij mij gewoon uit de auto zou zetten. Bij elke situatie die ik verkeerd doe heb ik wel argumenten en dat is hij spuugzat. Na een minuut of 3 was hij weer gekalmeerd en had hij geen rode kop meer. Maar wat kan die vent boos worden zeg, mijn god. Hij is onlangs gescheiden en ik begrijp wel waarom
Maar vorige keer werd hij 3 keer heel boos en nu maar 1 keer. We zijn dus op de goede weg. Moet alleen nog wel 10 lessen erbij nemen, totaal kom ik op zijn laagst met 30 lessen uit. Lastig is het ook , dat autorijden.
Ja, denk ook dat hij het zo zat is omdat hij het echt 100 keer moet vertellen en ik niet luister. Ik hoor hem wel, maar doe wat anders. Maarja, volgende keer hopelijk beter met de nieuwe tips.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 11:24 schreef rene90 het volgende:
Ligt er een beetje aan hoe je het brengt maar ik kan me wel bepaalde situaties voorstellen dat je er schijt ziek van wordt.
Tja dat heb je als leraar/instructeur, daar moet je maar mee om kunnen gaan tochquote:Op dinsdag 10 maart 2009 11:54 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Ja, denk ook dat hij het zo zat is omdat hij het echt 100 keer moet vertellen en ik niet luister. Ik hoor hem wel, maar doe wat anders. Maarja, volgende keer hopelijk beter met de nieuwe tips.
Het probleem van een pakket is bij mij dat ik verwacht dat ik of te weinig lessen heb of juist met teveel lessen eindig. Die kan ik dan niet meer terugvragen naar geld, dus dan zit er niets anders op dan ze (onnodig) te gebruiken. Bij die rijschool betaal je per pakket van 10 lessen (300 euro). Is veel makkelijker voor mij, en eventuele losse lessen kosten 32,50.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:23 schreef xminator het volgende:
Ja omgerekend naar een uur betaal je 36 euro...
Als je een pakket neemt komen de kosten per les meestal rond 35 euro.
Zoals mijn rijsintructeur zegt: het uitleggen van bijv. schakelen kan je op 1 vloeitje doen, maar over het inzicht hebben kan hij vele boeken schrijven.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:21 schreef Bhuddy het volgende:
Ehh, in de randstad vragen ze er toch meestal rond de 40 euro voor. Dan is 30 euro spotgoedkoop ja. Er schijnt bij die rijschool alles binnen 15 lessen uitgelegd te worden.. Als ik dan 20 lessen neem heb ik nog 5 lessen over om alles goed onder te knie te krijgen. Totaal inclusief examen ben ik dan 840 euro kwijt... Mocht ik 25 lessen nodig hebben blijft 't nog onder de 1000 euro.
Het is zeker een mooie prijs, en dan rijd ik ook nog ns in een knalgele smart fourfour. Woehoe.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |