Je kunt zoveel situaties opnoemen, maar in deze is het gewoon: zolang je rolt kun je in principe in z'n 2 rijden (benzine), dus gewoon doorschakelen van 1 naar 2. Eenmaal op de rotonde hoef je niet meer te stoppen lijkt mij, of het moet erg druk zijn bij het afslaan / fietsers voorlaten en dat soort geneuzel. De 1 gebruik je dus voornamelijk als je moet wachten terwijl je de rotonde wilt betreden.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:09 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Hmm, ik schakel eigenlijk best vaak op een rotonde van de 1 naar de 2. Als ik bijvoorbeeld moet stoppen om het andere verkeer voor te laten gaan en linksaf, driekwart, de rotonde af moet dan rij ik anders erg langzaam en hoor je de motor hard brullen omdat er veel toeren in de 1 gemaakt worden.
Ik hoor ook zelf nooit andere auto`s met een brullende motor de rotonde op gaan. Dit zou dan betekenen dat mijn auto de enigste is die zo hard brult (dat kan niet want de Toyota Yaris waar ik in gelest heb deed hetzelfde), iedereen gewoon opschakelt tijdens het nemen van een rotonde, of dat iedereen toch gewoon in z`n 1 de rotonde op gaat.
Sowieso zak je daar niet op als je verder goed rijdt. Bij mij mislukte het fileparkeren totaal, maar ik was toch geslaagd. De sleutel is gewoon heel goed in je spiegels en om je heen kijken. Als je laat zien dat je dat goed doet, dan rekenen ze het vaak niet aan als je de bijzondere verrichtingen niet zo goed kan.quote:Op donderdag 5 februari 2009 09:32 schreef Glennz het volgende:
Heeft iemand nog tips voor me van speciale manouvres? Ik ben bijv. niet goed wat betreft fileparkeren, en met de bocht mee achteruit. Ik moet binnenkort voor de eerste keer afrijden (12 februari).
Fileparkeren en de bocht achteruit, die waren toch afgeschaft? Het is nu toch keren, parkeren en de auto stilzetten?quote:Op donderdag 5 februari 2009 09:32 schreef Glennz het volgende:
Heeft iemand nog tips voor me van speciale manouvres? Ik ben bijv. niet goed wat betreft fileparkeren, en met de bocht mee achteruit. Ik moet binnenkort voor de eerste keer afrijden (12 februari).
Nee, vrijwel alle boekhandels hebben geen voorraad meer omdat per 1 maart het nieuwe theorie examen wordt afgenomen. Daarom krijgen alle winkels een nieuwe voorraad. Bij Scheltema (grote boekhandel) zeiden ze vorige week dat de nieuwe partij over 2 weken zou binnenkomen.quote:Op donderdag 5 februari 2009 11:34 schreef crownofthorns het volgende:
http://www.bol.com/nl/p/b(...)D3970DA90F1BFB7.ps63 moet met spoed dit boek hebben, neem aan dat die gewoon bij elke boekhandel te krijgen is?
Oh, ik wist niet dat het afgeschaft was. Nouja dan heb je gelijk. Ik dacht dat ik van alles kon verwachten, en dat het altijd anders is.quote:Op donderdag 5 februari 2009 09:46 schreef m3nster het volgende:
[..]
Fileparkeren en de bocht achteruit, die waren toch afgeschaft? Het is nu toch keren, parkeren en de auto stilzetten?
En dan mag het nog zoals jij het zelf wil, wat jij het beste vind.
Of heb ik het fout?
Even kijken wat je het fijnst vindt, ik doe het nu zelf een beetje op gevoel als het ware. Maar anders heb je meerdere handige punten voor fileparkeren:quote:Op donderdag 5 februari 2009 09:32 schreef Glennz het volgende:
Heeft iemand nog tips voor me van speciale manouvres? Ik ben bijv. niet goed wat betreft fileparkeren, en met de bocht mee achteruit. Ik moet binnenkort voor de eerste keer afrijden (12 februari).
Ok, thnx.quote:Op donderdag 5 februari 2009 16:02 schreef rene90 het volgende:
[..]
Even kijken wat je het fijnst vindt, ik doe het nu zelf een beetje op gevoel als het ware. Maar anders heb je meerdere handige punten voor fileparkeren:
-Eerst je auto paralel naast de andere auto zetten
-als jou achterwielen voorbij de achterbumper van de auto naast je zijn kan je volledig indraaien, misschien moet je weer iets aanpassen om het minder scherp in te sturen
-als je vanuit jou stoel een lijn trekt van jou oog over de rechterpunt van je motorkap, en die loopt recht de straat in kan je terugsturen.
Zoiets was het dacht ik. En het is op een examen niet belangrijk dat je het in één keer goed doet, als je het maar veilig doet. Dus gewoon langzaam aan, en goed kijken.
Dat laatste puntje heb ik ook zo geleerd inderdaadquote:Op donderdag 5 februari 2009 18:55 schreef MaxC het volgende:
Iedereen leert het op een andere manierHier ook een tip:
Zelf heb ik geleerd:
-Ook je auto naast een andere auto zetten. In zijn achteruit en als je achterdeur ter hoogte van de bumper van de andere auto staat indraaien.
-Rechter zijspiegel kijken, en als je de straat niet meer ziet(dus alleen de stoep) dan terugdraaien.
Oh, da's wel handig! Ga ik proberen! Ik deed altijd met spiegel voorbij de auto waar je achter staat, maaaaaaar ik parkeer nu vaak achter een boom en dan werkt dat nietquote:Op donderdag 5 februari 2009 18:55 schreef MaxC het volgende:
Iedereen leert het op een andere manierHier ook een tip:
Zelf heb ik geleerd:
-Ook je auto naast een andere auto zetten. In zijn achteruit en als je achterdeur ter hoogte van de bumper van de andere auto staat indraaien.
-Rechter zijspiegel kijken, en als je de straat niet meer ziet(dus alleen de stoep) dan terugdraaien.
Duidelijk.quote:Op donderdag 5 februari 2009 07:40 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Je kunt zoveel situaties opnoemen, maar in deze is het gewoon: zolang je rolt kun je in principe in z'n 2 rijden (benzine), dus gewoon doorschakelen van 1 naar 2. Eenmaal op de rotonde hoef je niet meer te stoppen lijkt mij, of het moet erg druk zijn bij het afslaan / fietsers voorlaten en dat soort geneuzel. De 1 gebruik je dus voornamelijk als je moet wachten terwijl je de rotonde wilt betreden.
Dus de hele tijd een chagrijn naast je?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 10:27 schreef YPrue het volgende:
[knip]
Mijn instructeur was echt woest
[knip]
Instructeur weer pissig.
Soms halen ze inderdaad vreemde capriolen uit. Ze besluiten bijvoorbeeld, als ze vooraan bij het verkeerslicht staan, toch maar dat ze linksaf willen slaan. Dus dan gaan ze zo scheef staan zodat het verkeer dat rechtdoor moet er niet meer langs kan. Altijd leuk als iedereen dan gaat toeteren naar die polen.quote:
Ben je wel geslaagd toen?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:14 schreef rene90 het volgende:
Tips...tja gewoon gaan. Ik maakte ook in het uur voordat ik moest afrijden nog fouten zoals motor laten afslaan en een fietser over het hoofd zien etc.
Ik zag vlak voor mijn examen een rood licht over het hoofdquote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:14 schreef rene90 het volgende:
Tips...tja gewoon gaan. Ik maakte ook in het uur voordat ik moest afrijden nog fouten zoals motor laten afslaan en een fietser over het hoofd zien etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |