abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 13 januari 2009 @ 21:41:20 #1
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_65007057
quote:
Simpele samenvatting van NWS-FAQ

Generalisaties, discriminatie, stokpaardjes en platitudes hebben we hier allemaal al een keer of honderdduizend gelezen, 'moslims zijn kut' en 'bush moet dood' hebben totaal geen toegevoegde waarde in een discussie meer. Posts waar je wat meer je best op doet, zijn leuker om te maken en ook om te lezen, met van die enge dingen als onderbouwingen enzo.

Open je een topic en c/p je een tekst van een site? Dan ook een link naar de site waar je het vandaan hebt. Niet alleen belangrijk om het artikel op waarde te kunnen schatten door users, maar ook omdat er anders veel sneller klachten binnenkomen over plagiaat.

Met alleen een dump van een nieuwsbericht komen topics veel trager en moeilijker op gang. Waar wil je naar toe met het topic? Dat kun je best makkelijk sturen en maakt het ook leuker.

En zoals de FAQ zegt; schelden en bashen naar je medeuser vinden we niet tof
En even ter herinnering : FAQ

[ Bericht 4% gewijzigd door paddy op 14-01-2009 01:33:48 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_65007230

As the pain sweeps through
Makes no sense for you
Every thrill he's caused
Wasn't too much fun at all
But I'll be there for you
As the world falls down

As the pain sweeps through
Makes no sense for you
Every thrill he's caused
Wasn't too much fun at all
But I'll be there for you
As the world falls down

[ Bericht 22% gewijzigd door paddy op 13-01-2009 21:55:42 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_65009768
sp3c, zou het zinvol zijn om een stukje van de FAQ van Fok! over hoe je je als user dient te gedragen hier neer te zetten? Dus je gewoon aan de wet te houden, geen rascisme, respect voor andere users etc. Ontopic reageren, niet op de persoon spelen etc.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 13 januari 2009 @ 22:54:45 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_65010601
ja misschien wel nodig ja

ik zal er morgen is naar kijken want, wekker etc. maar mijn collega's kunnen dat ook goed!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_65012188
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 22:38 schreef capricia het volgende:
sp3c, zou het zinvol zijn om een stukje van de FAQ van Fok! over hoe je je als user dient te gedragen hier neer te zetten? Dus je gewoon aan de wet te houden, geen rascisme, respect voor andere users etc. Ontopic reageren, niet op de persoon spelen etc.
Dat staat nu toch ook in jouw post?
  dinsdag 13 januari 2009 @ 23:36:31 #6
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_65012525
- edit -

Natrappen is nergens voor nodig. NWS feedback is geen bashtopic.

[ Bericht 77% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2009 01:18:04 ]
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 13 januari 2009 @ 23:39:54 #7
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_65012660
- edit -

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2009 01:18:17 ]
pi_65013863
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 23:28 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dat staat nu toch ook in jouw post?
Eens, maar ik ben geen mod, en ik kan wel van alles roepen, maar dat heeft geen consequenties naar de users toe
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_65016271
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 00:07 schreef capricia het volgende:

[..]

Eens, maar ik ben geen mod, en ik kan wel van alles roepen, maar dat heeft geen consequenties naar de users toe
Op een klein beetje gewijzigd en een link naar de FAQ gezet. De rest lezen ze maar uit de link
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  woensdag 14 januari 2009 @ 01:41:19 #10
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_65016361
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 23:36 schreef zoalshetis het volgende:
- edit -

Natrappen is nergens voor nodig. NWS feedback is geen bashtopic.
sorry:D
ik gaf een reactie op iemands post. is dat al verboden? en ik schelde niet eens.
  woensdag 14 januari 2009 @ 10:20:30 #11
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65020625
Is het een idee om heel onevenredig streng te zijn in het NWS forumgedeelte? Met name in de Israël-Hamas topics loopt het altijd uit de hand en lijken de topics als twee druppels water op elkaar. Er is geen progressie in discussie of argumenten. Alles komt weer voorbij. Het lijkt wel een draaimolen.
Dasvidanja
pi_65020903
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 10:20 schreef Verluste het volgende:
Is het een idee om heel onevenredig streng te zijn in het NWS forumgedeelte? Met name in de Israël-Hamas topics loopt het altijd uit de hand en lijken de topics als twee druppels water op elkaar. Er is geen progressie in discussie of argumenten. Alles komt weer voorbij. Het lijkt wel een draaimolen.
Wat bedoel je daar concreet mee? Dat we als mods elke opmerking verwijderen die ook maar enigszins blijk geeft van partijdigheid? Dat we users met Palestijnse of Israëlische vlaggetjes uit het topic weren?

Ik kan me best iets voorstellen bij je ongenoegen, maar als mods kunnen we discussies ook kapot-modden. En dat wil ook niemand. Het lijkt me het beste dat we ingrijpen waar het nodig is. En dat dan graag op basis van concrete klachten en zonder een pagina met commentaar van andere users in NWS-feedback...
pi_65020961
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 10:20 schreef Verluste het volgende:
Onevenredig?Of evenredig?
En ja, herhaling van zetten voorkom je niet. En mijn geheugen loopt ook niet zo ver terug dat ik nog weet wat je (of alle andere users) in topic 1 hebt gepost en of dit een gelijkwaardige post is als wat je in topic 40 post. Bovendien (door feest) ook wel eens een topic afwezig geweest.

Ik erger me meer aan die volledig offtopic filmpjes daar over of Israël of Hamas. Zit er zelfs aan te denken daar een apart topic voor te openen zodat ze elkaar daar met die filmpjes dood kunnen gooien.

Ik moet nu weg, maar zal nog even een blik werpen daar

Heb 1 ander topic gesloten.

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 14-01-2009 10:47:29 ]
  woensdag 14 januari 2009 @ 10:47:04 #14
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65021381
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 10:32 schreef paddy het volgende:

[..]

Onevenredig?Of evenredig?
En ja, herhaling van zetten voorkom je niet. En mijn geheugen loopt ook niet zo ver terug dat ik nog weet wat je (of alle andere users) in topic 1 hebt gepost en of dit een gelijkwaardige post is als wat je in topic 40 post. Bovendien (door feest) ook wel eens een topic afwezig geweest.

Ik erger me meer aan die volledig offtopic filmpjes daar over of Israël of Hamas. Zit er zelfs aan te denken daar een apart topic voor te openen zodat ze elkaar daar met die filmpjes dood kunnen gooien.

Ik moet nu weg, maar zal nog even een blik werpen daar
Mmm ik zeg onevenredig, ik neem aan dat jullie nu in de Fok! mentaliteit evenredig aan het modden zijn in NWS. Ik zou het graag onevenredig willen zien, ordnung muss sein! Beetje zoals op Tweakers, waar je voor je het weet een ban aan je broek hebt, wat de topics wel ten goede komt imho. Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
Dasvidanja
pi_65021514
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 10:47 schreef Verluste het volgende:

[..]

Mmm ik zeg onevenredig, ik neem aan dat jullie nu in de Fok! mentaliteit evenredig aan het modden zijn in NWS. Ik zou het graag onevenredig willen zien, ordnung muss sein! Beetje zoals op Tweakers, waar je voor je het weet een ban aan je broek hebt, wat de topics wel ten goede komt imho. Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
We zijn nu eenmaal FOK! en gaan niet over bans. Maar goed ook

Ik vind trouwens het deel 40 nog wel redelijk lopen. Het is niet alleen maar technisch daar. Met gevoelens hou ik wel rekening

Ik zou zo niet weten welke post ik dan volgens jou zou moeten weghalen. Herhalen van zetten kun je niet voorkomen in ieder geval Op die herhaaldelijke c/p's na dan

Een schoner riool !
Mag ik die gebruiken als sig?

Hell, ik doe het gewoon. Er zit geen copyright op je getypte woorden toch?
  woensdag 14 januari 2009 @ 10:57:23 #16
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65021755
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 10:51 schreef paddy het volgende:

[..]

We zijn nu eenmaal FOK! en gaan niet over bans. Maar goed ook

Ik vind trouwens het deel 40 nog wel redelijk lopen. Het is niet alleen maar technisch daar. Met gevoelens hou ik wel rekening

Ik zou zo niet weten welke post ik dan volgens jou zou moeten weghalen. Herhalen van zetten kun je niet voorkomen in ieder geval Op die herhaaldelijke c/p's na dan

Een schoner riool !
Mag ik die gebruiken als sig?

Hell, ik doe het gewoon. Er zit geen copyright op je getypte woorden toch?
Mag je doen hoor
Ik kan me nog herinneren dat ik eens geband werd van tweakers omdat ik oude koeien uit de sloot scheen te halen en oude argumenten gebruikte in een topic waarin ik net nieuw was. Best wel rigoureus achteraf, maar ook wel verstandig voor de kwaliteit van het forum me dunkt Maar ok.. je moet natuurlijk rekening houden met het karakter van het Fok! forum.
Dasvidanja
pi_65021950
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 10:57 schreef Verluste het volgende:

[..]

Mag je doen hoor
Ik kan me nog herinneren dat ik eens geband werd van tweakers omdat ik oude koeien uit de sloot scheen te halen en oude argumenten gebruikte in een topic waarin ik net nieuw was. Best wel rigoureus achteraf, maar ook wel verstandig voor de kwaliteit van het forum me dunkt Maar ok.. je moet natuurlijk rekening houden met het karakter van het Fok! forum.
Ik vind die ban dan ook niet terecht, want in een ander topic, met misschien weer nieuwe users kun je dan nooit op je tegenargument, eerder gegeven, terug vallen. Dus soms is een herhaling van zetten niet anders dan logisch.

De topics gaan soms zo snel, en soms lezen users al dan niet bewust over je uitleg heen. Nah, ik denk echt dat dit moet kunnen, maar dan niet in een c/p . Ik vind ook dat je als mod rekening moet houden met emoties, want die lees ik ook echt wel. Wanneer sommigen even doordraaien ga ik daar geen ban voor vragen, maar mod die post gewoon

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 14-01-2009 11:08:39 ]
pi_65022219
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 10:47 schreef Verluste het volgende:
Ik vind dat je bij het modden rekening moet houden met het topic waarin je modereert; heb ik laatst ook al een keer gemeld. In topics als Israël-Hamas kunnen de emoties hoog oplopen. Daar houden we wat rekening mee, omdat het anders een stille boel zou worden op NWS, omdat de helft van de users geband is.

Users bannen is geen hoger doel ofzo. Kunnen we als mods trouwens ook niet; we kunnen alleen gedrag van users onder de aandacht brengen bij Forum Admins. Ik vind nog steeds dat we er als moderators zijn om discussies mogelijk maken en in goede banen te leiden, niet om users te bannen of weg te jagen.
pi_65022253
En we zeggen zo ongeveer hetzelfde, ELF
pi_65022488
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 10:57 schreef Verluste het volgende:
Fok! is Tweakers niet en omgekeerd. Sterker nog: ik denk dat je zelfs binnen het Fok! Forum nog wel verschillen tegenkomt. Heeft ook te maken met het karakter van het betreffende subforum. In ONZ zullen de grenzen wat anders liggen dan in POL, bijvoorbeeld.

Nieuws heeft een vluchtig karakter en kent een hoge diversiteit aan onderwerpen. Dat trekt dus ook veel users aan. En om eerlijk te zijn: die komen hier niet altijd voor de diepgang. Wat niet wegneemt dat we die diepgang graag zien en dus ook mogelijk proberen te maken. Maar een stringent banbeleid rondom het Israël-Hamas-topic gaat niet automatisch voor diepgang zorgen.

Ik denk dat je als user zelf veel kunt doen om topics overzichtelijk te houden. Bijvoorbeeld door niet te reageren wanneer iemand een policy-overschrijdende opmerking plaatst, maar dit bij ons aan te kaarten. Ik zie nog te veel reactie in de topics op dat soort troll-gedrag. Kun je weer een half topic opschonen, zie je weer 10 posts achter elkaar met - edit - en is iedereen de draad kwijt. Hoe minder woorden je vuil maakt aan irritante posts en users, des te meer kan de aandacht uitgaan naar de echte discussie.
  woensdag 14 januari 2009 @ 11:48:14 #21
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65023807
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 20:21 schreef zoalshetis het volgende:
- edit -
- edit - off-topic
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 20:46 schreef SCH het volgende:
- edit -
- edit - .... wier PM ook regelmatig overuren draait om mijn virtuele 'afscheid' te bewerkstelligen. Maar het blijft treurig om dat keer op keer toch weer bevestigd te zien worden.

Oh, en GoT, oftewel 'tweakers', is dood. Compleet kapot gemodereerd.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2009 13:16:46 ]
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  woensdag 14 januari 2009 @ 12:47:56 #22
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65025923
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 11:48 schreef Lemmeb het volgende:
- edit - ... wier PM ook regelmatig overuren draait om mijn virtuele 'afscheid' te bewerkstelligen. Maar het blijft treurig om dat keer op keer toch weer bevestigd te zien worden.

Oh, en GoT, oftewel 'tweakers', is dood. Compleet kapot gemodereerd.
Nou, ik kan me wel voorstellen waarom ze je weg willen hebben, je gedraagt je totaal niet respectvol tegenover andere users. Maar dat is meer voor een ander topic in klaagbaak ofzo en niet voor feedback in mijn ogen.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2009 13:17:15 ]
Dasvidanja
  woensdag 14 januari 2009 @ 12:54:16 #23
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65026170
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 12:47 schreef Verluste het volgende:

[..]

Nou, ik kan me wel voorstellen waarom ze je weg willen hebben, je gedraagt je totaal niet respectvol tegenover andere users.
Ik gedraag me alleen niet respectvol tegen andere users die zich niet respectvol gedragen hebben tegenover mij. Users die mij om mijn mening herhaaldelijk uitschelden, flamen, mij woorden in de mond leggen, achter m'n rug PM'en om me weg te krijgen etc. etc. En dat zijn er nogal wat, want bepaalde meningen mogen volgens sommigen nu eenmaal niet geuit worden. Maar wees gerust: tegenover alle andere users gedraag ik me voorbeeldig.

Overigens heb jij het door deze post ook definitief bij mij verbruid. Op al te veel respect van mijn kant hoef je dus ook niet meer te rekenen. Dat lijkt mij wel zo eerlijk, aangezien jij mij en mijn mening ook niet respecteert.
pi_65027179
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 12:54 schreef Lemmeb het volgende:
Ik gedraag me alleen niet respectvol tegen andere users die zich niet respectvol gedragen hebben tegenover mij. Users die mij om mijn mening herhaaldelijk uitschelden, flamen, mij woorden in de mond leggen, achter m'n rug PM'en om me weg te krijgen etc. etc. En dat zijn er nogal wat, want bepaalde meningen mogen volgens sommigen nu eenmaal niet geuit worden. Maar wees gerust: tegenover alle andere users gedraag ik me voorbeeldig.

Overigens heb jij het door deze post ook definitief bij mij verbruid. Op al te veel respect van mijn kant hoef je dus ook niet meer te rekenen. Dat lijkt mij wel zo eerlijk, aangezien jij mij en mijn mening ook niet respecteert.
We hebben het hier laatst via PM ook over gehad. Het stelt me dan ook teleur dat je nu WEER hier andere users gaat lopen bashen. Ik heb dat dan ook allemaal weer verwijderd. NWS-feedback is NIET de plek om andere users zwart te maken en ook geen arena waar de kemphanen met elkaar de strijd aangaan.

En je reactie op Verluste vind ik ook typisch. Die zegt op een heel fatsoenlijke manier dat je niet al te respectvol reageert naar andere users. En die heeft het dan meteen 'verbruid' bij jou. Strookt niet echt met je opmerkingen die ik hierboven cursief heb gezet. Korte samenvatting: doe normaal en vertrouw erop dat wij gewoon ons werk doen als mods.
  woensdag 14 januari 2009 @ 13:32:01 #25
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65027562
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 13:21 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

We hebben het hier laatst via PM ook over gehad. Het stelt me dan ook teleur dat je nu WEER hier andere users gaat lopen bashen. Ik heb dat dan ook allemaal weer verwijderd. NWS-feedback is NIET de plek om andere users zwart te maken en ook geen arena waar de kemphanen met elkaar de strijd aangaan.
Wie maakt er nu eigenlijk wie zwart? Wie klaagt er over wie? Ik reageer alleen maar op al die aantijgingen en ban-aanvragen aan mijn adres. Moet ik dat soms allemaal maar gewoon over mijn kant laten gaan? Je kunt toch niet ontkennen dat het gewoon walgelijk, achterbaks gedrag is van zo'n SCH om een beetje achter m'n rug om met moderators en admins te PM'en om me geband te krijgen?
quote:
En je reactie op Verluste vind ik ook typisch. Die zegt op een heel fatsoenlijke manier dat je niet al te respectvol reageert naar andere users. En die heeft het dan meteen 'verbruid' bij jou. Strookt niet echt met je opmerkingen die ik hierboven cursief heb gezet. Korte samenvatting: doe normaal en vertrouw erop dat wij gewoon ons werk doen als mods.
Verluste heeft me al veel vaker lopen flamen, allerlei ranzige, niet onderbouwde beschuldigingen geuit aan mijn adres en mij woorden in de mond gelegd. Deze jankpost van hem in FB was voor mij gewoon de spreekwoordelijke druppel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')