Vind jij de blauwe kleur van gras ook zo mooi?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:46 schreef Verluste het volgende:
[..]
Geloof heeft er niks mee te maken. Dat kan een gelovige zoals ik zelfs zien.
het zijn aparte hoofdstukken waarin in wordt gegaan op specifieke situaties .. hoe te handelen als ..quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:25 schreef damsco het volgende:
[..]
Kan je wel krachttermen zoals godsamme gaan gebruiken, maar daarmee toon je naar mijn idee alleen maar je eigen onwetendheid aan. Ook de feiten over hoeveel verzen er in soera 3 en 16 zitten voegen hier niks aan toe, immers is dit op tal van plaatsen te vinden en heeft geen enkele meerwaarde.
Dan over de context, je geeft nog steeds geen antwoord over de context aan. Immers, er is geen duidelijke context over de soera verzen. Hoogstens kun je de Hadith erbij pakken. Dat het in een hoofdstuk staat klopt, zie dit als de titel van het vers. Het door jouw aangedragen argument is dan ook ongeldig. Soera 16, getiteld "De Bij" bijvoorbeeld (bekend voor jou neem ik aan). Nogmaals, ik WELKE context moet het dan gelezen worden. Je valt nu een beetje in de herhaling steeds.
Dan vrees ik het ergste voor Gaza...quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:52 schreef venomsnake het volgende:
Voor groepen als Hamas, en in mindere mate Hezbollah is het simpel: Als je als organisatie nog bestaat na de oorlog tegen één van de sterkste legers in de wereld heb je gewonnen.
En denk niet dat een groot deel van de mensen in Gaza nu kwaad op Hamas is, de meeste mensen zullen Israel de schuld geven van dit geweld, en niet Hamas.Sterker, ik denk zelfs dat Hamas alleen maar op meer steun kan rekenen na dit conflict. Voor veel mensen in Gaza is Hamas gewoon een verzets organisatie die vecht voor een Palestijnse staat en een eind aan de bezeitting door Israel. Die hebben echt lak aan het feit dat de buitenwereld Hamas als een terroristische organisatie ziet.
Kortom, ik denk dan ook dat deze aanval op Gaza op de lange termijn weinig zin heeft. Integendeel.
Goeie link, bedankt.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 02:12 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het hem om de Aliyah in het begin van de ontstaansgeschiedenis van Israël en de al of niet legitieme immigratie van Joden naar Palestina.
True, bezetten van de palestijnse gebieden en een onafhankelijke tijdelijke regering installeren zou een optie zijn.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:53 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Hamas hoeft alleen te overleven om een overwinning te kunnen claimen. Wat moet Israel doen om te winnen?
Niet mee eens dus. Overigens ook al meermaals besproken, maar je gaat steeds niet op de tegenargumenten in.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:46 schreef Verluste het volgende:
[..]
Geloof heeft er niks mee te maken. Dat kan een gelovige zoals ik zelfs zien.
Dat is wel een hele stevige aantijging, ben benieuwd wat Israel daarop te zeggen heeft.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:49 schreef 0100 het volgende:
22:20 Italy Jews: Pope Benedict`s recent remarks negate 50 years of interfaith progress (AP)
Fosforraket richting het Vaticaanquote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:58 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dat is wel een hele stevige aantijging, ben benieuwd wat Israel daarop te zeggen heeft.
Als dat niet gebeurt kunnen ze in ieder geval brand veroorzaken, dat is wel een risisco.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:08 schreef Specularium het volgende:
[..]
De bedoeling is dat ze op zijn voor ze de grond raken, maar ik betwijfel of dat zo is.
Vooralsnog zorgen ze voor een prima rookgordijn.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 23:01 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Als dat niet gebeurt kunnen ze in ieder geval brand veroorzaken, dat is wel een risisco.
het conflict op zich is niet religieus maar heeft door de geschiedenis van die streek wel een religieuze impact .. zelfs op de atheïst, want ook die is opgegroeid met het idee dat dat land daar door god aan de joden is gegeven ..quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:57 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Niet mee eens dus. Overigens ook al meermaals besproken, maar je gaat steeds niet op de tegenargumenten in.
quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:57 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
True, bezetten van de palestijnse gebieden en een onafhankelijke tijdelijke regering installeren zou een optie zijn.![]()
Dat stelt het een paar jaar uit maar zou een tijdelijk gezichtsverlies kunnen besparen.
Een onafhankelijke regering installeren? Door Israel in nog bezetter Palestijns gebied? Hoe stel je jed at voor?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:57 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
True, bezetten van de palestijnse gebieden en een onafhankelijke tijdelijke regering installeren zou een optie zijn.![]()
Dat stelt het een paar jaar uit maar zou een tijdelijk gezichtsverlies kunnen besparen.
Als atheïst verneem ik de feiten en zie ik weldegelijk een religieus conflict, althans dat is de basis waarop hamas vecht.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 23:05 schreef moussie het volgende:
[..]
het conflict op zich is niet religieus maar heeft door de geschiedenis van die streek wel een religieuze impact .. zelfs op de atheïst, want ook die is opgegroeid met het idee dat dat land daar door god aan de joden is gegeven
Eens. In de basis is het geen religieus conflict. Het gaat over grondbezit en zelfbeschikking. Gewoon de dingen waar zo'n beetje alle conflicten uit de menselijke geschiedenis om uitgevochten zijn.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 23:05 schreef moussie het volgende:
[..]
het conflict op zich is niet religieus maar heeft door de geschiedenis van die streek wel een religieuze impact .. zelfs op de atheïst, want ook die is opgegroeid met het idee dat dat land daar door god aan de joden is gegeven ..
tja, wat dat aangaat kunnen Hamas en de anti-zionisten elkaar de hand schudden .. if you go by the books zou die staat niet mogen bestaan ..quote:Op dinsdag 13 januari 2009 23:08 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Als atheïst verneem ik de feiten en zie ik weldegelijk een religieus conflict, althans dat is de basis waarop hamas vecht.
Hamas kan ook niets anders dan doorvechten. Wat een gezichtsverlies zou dat betekenen als zij instemt met een staakt het vuren.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:53 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Hamas hoeft alleen te overleven om een overwinning te kunnen claimen. Wat moet Israel doen om te winnen?
quote:The talks between Egyptian mediators and representatives of Hamas on a cease-fire in the Gaza Strip have reached "positive outcome," the Egyptian MENA news agency reported on Sunday.
Gaza stad annexeren en er met medewerking van de VN een tijdelijk bewind instellen wat toezicht houd op zowel de activiteiten van hamas als van Israël.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 23:07 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Een onafhankelijke regering installeren? Door Israel in nog bezetter Palestijns gebied? Hoe stel je jed at voor?
Ik ga er nog even verder op in - de keuze is nu aan de Palestijnen.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:52 schreef venomsnake het volgende:
Voor groepen als Hamas, en in mindere mate Hezbollah is het simpel: Als je als organisatie nog bestaat na de oorlog tegen één van de sterkste legers in de wereld heb je gewonnen.
En denk niet dat een groot deel van de mensen in Gaza nu kwaad op Hamas is, de meeste mensen zullen Israel de schuld geven van dit geweld, en niet Hamas.Sterker, ik denk zelfs dat Hamas alleen maar op meer steun kan rekenen na dit conflict. Voor veel mensen in Gaza is Hamas gewoon een verzets organisatie die vecht voor een Palestijnse staat en een eind aan de bezeitting door Israel. Die hebben echt lak aan het feit dat de buitenwereld Hamas als een terroristische organisatie ziet.
Kortom, ik denk dan ook dat deze aanval op Gaza op de lange termijn weinig zin heeft. Integendeel.
Nee inderdaad, zeggen dat religie de hoofdoorzak is is weer het andere uiterste. Punt is dat Verluste beweert dat dit conflict niets met religie te maken heeft, en dat is natuurlijk onzin.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 23:05 schreef moussie het volgende:
[..]
het conflict op zich is niet religieus maar heeft door de geschiedenis van die streek wel een religieuze impact .. zelfs op de atheïst, want ook die is opgegroeid met het idee dat dat land daar door god aan de joden is gegeven ..
als je die situatie daar bekijkt buiten de context van de heilige boeken .. met wat voor recht wordt dat land daar geclaimd ook alweer, omdat ze er 2000+ jaar geleden het scepter zaten te zwaaien voor ze door de romeinen werden verslagen, omdat er altijd een handvol is blijven wonen ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |