quote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:49 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Nee, ze zitten in de verlenging.
De stand is 950 v 13, maar Hamas stond erop om een verlenging te spelen.![]()
Het zijn magnesiumfakkels aan een parachute. Die is allang opgebrand voor ie neerkomt (en dan is 't een aluminium cylindertje met een leuk parachutetje eraan)quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:07 schreef sunmoonstar het volgende:
[..]
Dankje.
Maar lossen die uiteindelijk gewoon op in de lucht zeg maar? Of vallen die echt neer?
het is iig al een stuk beter dan die sporen van een paar dagen geleden, die gewoon op de grond door blijven fikken en walmen tot iemand er een hoopje zand overheen gooitquote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:08 schreef Specularium het volgende:
[..]
De bedoeling is dat ze op zijn voor ze de grond raken, maar ik betwijfel of dat zo is.
Bedoel je die fosforgranaten?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:16 schreef moussie het volgende:
[..]
het is iig al een stuk beter dan die sporen van een paar dagen geleden, die gewoon op de grond door blijven fikken en walmen tot iemand er een hoopje zand overheen gooit
Dus iedere bewoner , vrouwen en kinderen zijn Hamas?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:12 schreef moussie het volgende:
[..]
en natuurlijk blijft Hamas doorvechten, zoals ik al zei, ze hebben niets om te verliezen behalve hun leven .. ze zitten daar op een potje rijkdom en het wordt hun onmogelijk gemaakt om er gebruik van te maken
Kan je wel krachttermen zoals godsamme gaan gebruiken, maar daarmee toon je naar mijn idee alleen maar je eigen onwetendheid aan. Ook de feiten over hoeveel verzen er in soera 3 en 16 zitten voegen hier niks aan toe, immers is dit op tal van plaatsen te vinden en heeft geen enkele meerwaarde.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:43 schreef moussie het volgende:
[..]
godsamme zeg .. een soera is een hoofdstuk met een reeks van verzen .. zo heeft soera 3 200 verzen en soera 16 er 128 .. en zo'n vers is te lezen in de context van dat hoofdstuk oftewel soera
voor deze verhalen gaat precies hetzelfde op als voor de uitspraken over de talmoed of de bijbel .. je moet die dingen in hun (historische) context zien
Je kunt hem iig niet van pessimisme betichtenquote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:23 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Dus iedere bewoner , vrouwen en kinderen zijn Hamas?
Dacht het niet, Hamas offerd zijn burgerbevolking op, voor politiek gewin.(zeiden ze trouwens ook op Al Jazeera)
Zoals als die Hamas leider gister al zei: Hou vol, de overwinning is nabij!
Zeg, ga eens on-topic of zo.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:25 schreef damsco het volgende:
[..]
Kan je wel krachttermen zoals godsamme gaan gebruiken, maar daarmee toon je naar mijn idee alleen maar je eigen onwetendheid aan. Ook de feiten over hoeveel verzen er in soera 3 en 16 zitten voegen hier niks aan toe, immers is dit op tal van plaatsen te vinden en heeft geen enkele meerwaarde.
Dan over de context, je geeft nog steeds geen antwoord over de context aan. Immers, er is geen duidelijke context over de soera verzen. Hoogstens kun je de Hadith erbij pakken. Dat het in een hoofdstuk staat klopt, zie dit als de titel van het vers. Het door jouw aangedragen argument is dan ook ongeldig. Soera 16, getiteld "De Bij" bijvoorbeeld (bekend voor jou neem ik aan). Nogmaals, ik WELKE context moet het dan gelezen worden. Je valt nu een beetje in de herhaling steeds.
Is wel degelijk ontopic. Dit is allang geen politiek conflict meer. De haat tegen de Joden, met religieuze grondslag, dat is er aan de hand. En dat kan zelfs een niet gelovige zoals ik zien.quote:
Het doet me sterk denken aan Sahaf.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:27 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Je kunt hem iig niet van pessimisme betichten
Nee, 't is een opgewekte ventquote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:27 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Je kunt hem iig niet van pessimisme betichten
Ik vind het maar bizar dat jij een religieus geschrift van een van de monotheïstische godsdiensten gelijk stelt aan de opvattingen van een organisatie, die op basis van haar activiteiten door groot aantal van de belangrijkste wereldspelers is betiteld als terroristische organisatie, nota bene een gedeelte baseren op de Protocollen van de wijzen van Sion.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:06 schreef voyeur het volgende:
[..]
Ik citeerde stukjes uit de Talmoed (die voor orthodoxe joden de onversneden waarheid vormt en een man als Goldstein maaide dan ook Palestijnen neer als honden) om te laten zien dat religieus getinte stukken vaak vrij extrremistisch overkomen. Zo ook het handvest van de Hamas; het is een mengeling van filosofie, religie en een beginselverklaring.
Je kunt niet eenvoudig een stukje schrappen zonder blasfemie te plegen. Het citaat uit de Koran dat oproept alle joden achter de bomen vandaan te halen en te doden is nu eenmaal onderdeel van de religie. Je had het er niet in kunnen zetten, maar het er later uithalen is veel moeilijker. Vergelijk het met de 'Zo waarlijk helpe mij God almachtig' discussie mbt de troonrede of de 'God zij met ons' op de oude munten. Volstrekt achterhaald, maar de christenen stonden op hun achterste benen toen men het wilde schrappen.
Het lijkt mij handiger om te kijken naar het programma ipv het handvest van Hamas en vooral naar de posities die ze praktisch in willen nemen. Men is bereid tot een soort 'leven en laten leven' oplossing: praat dan met ze in plaats van halstarrig te doen. Niemand vraagt de joden de Talmoed te herschrijven; gun Hamas dan dat reli-handvest.
Geloof heeft er niks mee te maken. Dat kan een gelovige zoals ik zelfs zien.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:39 schreef damsco het volgende:
[..]
Is wel degelijk ontopic. Dit is allang geen politiek conflict meer. De haat tegen de Joden, met religieuze grondslag, dat is er aan de hand. En dat kan zelfs een niet gelovige zoals ik zien.
quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:40 schreef Karrs het volgende:
[..]
Nee, 't is een opgewekte vent
Dit KAN niet anders dan wantrouwen van de bevolking oproepen, toch? Hoe wil Hamas de overwinning uitroepen als de bevolking zo erg heeft geleden als ze doen?
(Tenzij de cijfers van de Israëli op waarheid berusten en niet die van de Palestijnen)
Wat zou jij denken, wekenlang bommen op de stad en dan komen die Hamas-clowns: "We hebben gewonnen, mensen!"
Dat kunnen zelfs de meest geïndoctrineerde Palestijnen toch niet serieus nemen? Ze staan midden tussen de puinhopen! "Wat hebben we dan gewonnen, oh wijze leider...?"
Dan maakt jouw boekje blind blijkbaar.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:46 schreef Verluste het volgende:
[..]
Geloof heeft er niks mee te maken. Dat kan een gelovige zoals ik zelfs zien.
Dat is waar. Maar misschien is het toch meer iets voor een eigen topic, want dit gaat over de huidige strijd en niet over de bron van de jodenhaat bij moslims.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:39 schreef damsco het volgende:
[..]
Is wel degelijk ontopic. Dit is allang geen politiek conflict meer. De haat tegen de Joden, met religieuze grondslag, dat is er aan de hand. En dat kan zelfs een niet gelovige zoals ik zien.
Verklaar dan maar eens de massale wereldwijde interesse rondom dit conflict. Dit is als het westen tegen het oosten man! Waar waren Meki en consorten voor deze aanval? Waar waar de verontwaardiging tegen de barre omstandigheden van de Palestijnen zoals ze dit verwoorden. Waar waren de massale protesten wereldwijd voor deze oorlog. Precies, die waren er nauwelijks! Deze gehele oorlog wordt met stoken van Iran (welke absoluut deze oorlog tot het bittere einde wil uitvechten) gevoed door antisemitische gevoelens voorkomend uit de Koran. Open je ogen man.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:46 schreef Verluste het volgende:
[..]
Geloof heeft er niks mee te maken. Dat kan een gelovige zoals ik zelfs zien.
Hamas hoeft alleen te overleven om een overwinning te kunnen claimen. Wat moet Israel doen om te winnen?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:40 schreef Karrs het volgende:
[..]
Nee, 't is een opgewekte vent
Dit KAN niet anders dan wantrouwen van de bevolking oproepen, toch? Hoe wil Hamas de overwinning uitroepen als de bevolking zo erg heeft geleden als ze doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |