Behoorlijk laf.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:19 schreef Lemmeb het volgende:
Gelukkig ben ik daar weg. Amsterdam en Utrecht zullen hetzelfde lot ondergaan, maar dan nog erger.
Het zijn gewoon een stel losgeslagen dwazen. Blijkbaar voornamelijk jongvolwassen mocro's. Ze geven geen kut om de Palestijnen. Het zal ze aan de reet roesten of morgen een klein Palestijns jongetje de dood zal vinden. Het is tuig. Tuig dat elke reden aanpakt om rotzooi te trappen. Persoonlijk heb ik er geen probleem mee als dat volk (en daarmee bedoel eenieder die het gore lef heeft om tijdens een dergelijke demonstratie te gaan rellen) morgen nog dood neervalt.. maarja.. dat ben ik.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 15:38 schreef Elfletterig het volgende:
Marokkaanse jongeren in Nederland zijn wat mij betreft net iets te vaak zelf de agressor om een slachtofferrol te claimen. De vergelijking met de Palestijnen is ook wel redelijk bezopen. De Palestijnen wonen in autonome regio's met gedeeltelijk zelfbestuur. Palestijnen worden aangevallen door Israel; even in het midden gelaten wiens schuld dat is. Israel bemoeilijkt het dagelijkse leven van Palestijnen, de levensstandaard is vaak erbarmelijk.
[..]
Oja, dit geldt echt niet alleen voor jongeren van Marokkaanse afkomst, maar voor la het straattuig dat loopt te rellen, dingen vernielt, hulpdiensten lastigvalt, mensen berooft/intimideert, discriminerende teksten schreeuwt, enzovoort.
idd, bezet gebiedquote:Op dinsdag 13 januari 2009 15:05 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Ehh. Dit staat in het AD en zijn de uitspraken van een Marokkaanse welzijns medewerker.
Het is toch ook tenenkrommend hoe die man het allemaal loopt te bagatelliseren, de schuldvraag probeert te verschuiven en nog maar weer eens aanhaalt dat er geld nodig is voor weer een bij voorbaat mislukt idee?
Marokko wordt het.Goed plan.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:16 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Maakt dat wat uit? De Zuidpool lijkt me wel wat, maar Marokko ligt het meest voor de hand.
Nja ik wil best aannemen dat het gewoon rellen is van jeugd. In dat geval is het erg kwalijk van meneer Tachi dat hij ze koppelt aan de Palestijnse kwestie.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 15:38 schreef Elfletterig het volgende:
Marokkaanse jongeren in Nederland zijn wat mij betreft net iets te vaak zelf de agressor om een slachtofferrol te claimen. De vergelijking met de Palestijnen is ook wel redelijk bezopen. De Palestijnen wonen in autonome regio's met gedeeltelijk zelfbestuur. Palestijnen worden aangevallen door Israel; even in het midden gelaten wiens schuld dat is. Israel bemoeilijkt het dagelijkse leven van Palestijnen, de levensstandaard is vaak erbarmelijk.
Het contrast met Marokkaanse jongeren in Nederland is groot. Die groeien op in relatieve rijkdom, worden niet met bommen en granaten bestookt en wonen ook niet in autonome regio's met zelfbestuur. Ze wonen gewoon in Nederland, nergens anders.
In plaats van Palestina zie ik veel duidelijker een vergelijking met het gedrag van de rellende jongeren in Griekenland. Ze grijpen een bepaald incident of voorval aan om 'legitiem' te kunnen rellen. Ze lijken grensoverschrijdend gedrag te zien als een soort recht, als iets dat normaal en begrijpelijk is. Het is dan aan de Nederlandse overheid om te antwoorden. En dat antwoord moet krachtig zijn: oppakken en zwaar straffen; iets anders zal niet werken. Pappen en nathouden doen we namelijk al veel te lang.
Oja, dit geldt echt niet alleen voor jongeren van Marokkaanse afkomst, maar voor la het straattuig dat loopt te rellen, dingen vernielt, hulpdiensten lastigvalt, mensen berooft/intimideert, discriminerende teksten schreeuwt, enzovoort.
Oei! Hoog tijd om Anne-Marie Hoogland te benoemen tot hoofdcommissaris!quote:De Marokkanen in Rotterdam hebben ook het gevoel in bezet gebied te wonen. Zeker zeventig procent van de Marokkanen in deze stad voelt dat zo. Ze worden vaker gefouilleerd dan anderen, zijn vaker het slachtoffer van de politie.’’
Wat een kattegejank.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:35 schreef thewishmaster het volgende:
Het is wel vreemd dat Marokkanen vaker vaker worden aangehouden door de politie. Zou het misschien komen doordat de Marokkanen zwaar oververtegenwoordigd zijn in misdaadstatistieken? Het wordt tijd dat die bontkraagjes eens ophouden met een grote bek op te zetten en eens een keer wat gaan bijdragen aan de samenleving. Als we op dezelfde voet doorgaan zijn de grote steden niet meer leefbaar voor de autochtonen.
Het is gewoon kansloos volk die relschoppers, altijd maar de slachtofferrol spelen.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:29 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Schandalig dat die malloot de situatie van Marokkanen in Nederland durft te vergelijken met bezet gebied. Veel Marokkanen kiezen er zelf voor om niet de kansen te grijpen die hier wel worden geboden.
In dat opzicht zijn het inderdaad net Palestijnen. Ze krijgen waar ze om vragen.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:20 schreef Asgard het volgende:
Klootzakken
Ze willen gewoon aandacht vragen, zielig doen. Zogenaamd vaker slachtoffer van de politie, vind je het gek? Als je je misdraagt loop je meer kans om in aanraking te komen met de politie.
De waarheid is hard. Waar kan ik geld doneren voor deze oorlogswezen?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat een kattegejank.Maargoed, ik voorzie al geen normale discussie in het topic. Dus ik ben pleite.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |