abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 13 januari 2009 @ 11:42:12 #1
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_64983867
Dit is een serieus topic. Kotsen op XFA en IDO doe je maar in het daarvoor bestemde topic.

Wat ik me nu afvraag he... er zijn toch best aardig wat talenten gepresenteerd, die het land (tijdelijk) veroverden. Dan is het programma afgelopen, en hoor je er relatief heel weinig van. Hoe komt dat toch?

Gewoon te weinig echt talent? Nederlanders die het - zoals de meeste XFA'ers - als leuk tijdverdrijf zien, maar geen echt idool hoeven? Slechte begeleiding? Boycots? Deelnemers die onterecht denken dat ze er al zijn? Deelnemers die wel basistalent hebben, maar niet het absolute stardom?

Enzovoorts... bring it up! Ik vraag me toch serieus af waarom goede zangers als Boris, Charlene, Sharon, enz. "relatief" matig scoren (op zijn minst in de bedoelde doelgroep).
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 11:42:53 #2
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_64983893
Ik vind het knap dat je de namen nog kent

Ik zou het niet weten
  dinsdag 13 januari 2009 @ 11:44:55 #3
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_64983981
Omdat het publiek waar ze op mikken kortetermijngeheugen heeft en zelfs over ‘oude muziek’ praat als op TMF een oude hit gedraaid wordt. Een nieuwe ster staat op en de oude worden vergeten, zo werkt dat in popland.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 11:45:59 #4
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64984015
Ik denk dat je als succesvol artiest brutaal en ondernemend moet zijn. Je moet je op plekken binnen lullen en kansen creëren. En jezelf verhoeren wanneer nodig. Als dat ontbreekt of als je ambitieniveau er niet is blijf je in de marge. Mensen die goed kunnen zingen en er lekker uitzien zijn er genoeg.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  Moderator dinsdag 13 januari 2009 @ 11:46:25 #5
9859 crew  Karina
Woman
pi_64984032
Goede vraag, ik moet zeggen dat ik eigenlijk de kandidaten van de vorige keer alweer ben vergeten. Ik denk dat ze toch te weinig talent hebben om echt door te breken en misschien ook te weinig "gepushed" worden.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  dinsdag 13 januari 2009 @ 11:46:51 #6
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_64984051
In het buitenland heb je dit verschijnsel trouwens ook wel geloof ik, al zijn daar toch enkele echte sterren geboren door de talentenjachten (Kelly Clarkson, David Bisbal in Spanje, Leona Lewis, maar ook lokaler).
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_64984085
Boris scoort goed in zijn bedoelde doelgroep, de jazzliefhebbers. Hij heeft net een nieuw album uit en dat schijnt goed ontvangen te zijn.. Charlene komt in maart met haar album en Sharon treedt geloof ik veel op in het religiecircuit.

Sowieso is Nederland maar een klein landje en er is gewoon niet veel plaats voor grote sterren hier. En ik denk dat veel ex-kandidaten toch niet echt gecharmeerd zijn van het wereldje en gewoon verder gaan met het beroep/de studie dat ze daarvoor al uitoefenden.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 11:48:11 #8
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_64984113
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 11:46 schreef Karina het volgende:
Goede vraag, ik moet zeggen dat ik eigenlijk de kandidaten van de vorige keer alweer ben vergeten. Ik denk dat ze toch te weinig talent hebben om echt door te breken en misschien ook te weinig "gepushed" worden.
Talent in welke zin? Qua basis (zang e.d.) zijn ze doorgaans echt niet minder dan de huidige popsterren, in veel gevallen zelfs beter (luister eens naar een Brace o.i.d., qua zang gewoon beroerd maar wel goed scorend in Nederland).
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 11:53:38 #9
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_64984346
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 11:47 schreef shiNinG_staR het volgende:
Boris scoort goed in zijn bedoelde doelgroep, de jazzliefhebbers. Hij heeft net een nieuw album uit en dat schijnt goed ontvangen te zijn.. Charlene komt in maart met haar album en Sharon treedt geloof ik veel op in het religiecircuit.
Het waren natuurlijk ook zomaar wat voorbeelden, maar wat je zelf al aangeeft... ze scoren niet in de doelgroep van het programma. Niemand eigenlijk. Al die talentenjachten hebben geen EEN Nederlandse (zomaar een naam) Justin Timberlake opgeleverd. Geen enkele popster. Ook de groepjes kregen geloof ik amper een album af. Charlene ben ik benieuwd naar, maar echt scoren? Ik ben er bang voor...
quote:
Sowieso is Nederland maar een klein landje en er is gewoon niet veel plaats voor grote sterren hier. En ik denk dat veel ex-kandidaten toch niet echt gecharmeerd zijn van het wereldje en gewoon verder gaan met het beroep/de studie dat ze daarvoor al uitoefenden.
Elke keer maar weer die hype opbrengen werkt idd niet... en wat je zegt, dan hebben ze dus gewoon niet die ECHTE ambitie?
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 11:54:14 #10
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64984369
Brace beroerd? Best beledigend, BVO. Bah. Beter bericht bijwerken.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_64985238
Brace vind ik ook beroerd. Maar het slaat aan bij een bepaalde groep, credits naar hem daarvoor.

Maar goed, om het over de vraag te hebben. Ik vind het een kwestie van echte ambitie, het koste wat kost iets willen bereiken en een kwestie van de juiste begeleiding krijgen. Bij dat laatste moet je een beetje geluk hebben, men moet het in je zien zitten. Aan de andere kant kun je die begeleiding ook afdwingen, kom je weer op ambitie en doorzettingsvermogen uit. Lukt dat afdwingen na een bepaalde tijd niet, dan moet je reeel zijn en andere doelen nastreven.
That's all folks!
  dinsdag 13 januari 2009 @ 12:44:09 #12
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_64986077
Tsja, sommigen hebben hun werkterrein verlegd, zoals Raffaela:

Ik ben een eckte rapnegert
pi_64986645
Haal er even hele oude foto's bij.
That's all folks!
  dinsdag 13 januari 2009 @ 13:02:36 #14
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64986684
Geef toe dat je haar wel als seksslavin zou willen !
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 13 januari 2009 @ 13:04:24 #15
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_64986736
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 13:01 schreef -Vaduz- het volgende:
Haal er even hele oude foto's bij.
Vooruit, op jouw verzoek, nog eentje dan

Ik ben een eckte rapnegert
pi_64989298
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 13:02 schreef eleusis het volgende:
Geef toe dat je haar wel als seksslavin zou willen !
No thanks.
That's all folks!
pi_64996265
Misschien hebben ze niet de juiste mensen om zich heen (al lijkt me dat sterk) of hebben ze toch besloten een andere weg in te slaan. Het zal niet makkelijk zijn om 'door te breken', hoe goed je ook kunt zingen. Je moet ook een beetje het geluk hebben dat radiozender je nummer oppikken.
En op die Bolland & Bolland-shit is Nederland ook wel uitgekeken intussen.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  dinsdag 13 januari 2009 @ 20:50:56 #18
13973 ranja
image means nothing
pi_65005028
MIsschien wordt er juist wel te makkelijk gedaan. Veel van de winnaars maken wel een album maar dat verkoopt voor geen meter. Sowieso is de echte doelgroep al minder in albums geinteresseerd dan vroeger en misschien wordt ook wel te veel op veilig gespeeld met de nummers om het toch interessant te maken voor wie wel geinteresseerd is. De 1e single scoort namelijk nog wel. Waarom dan de 2e niet? Toch niet sterk genoeg, teveel op 'ze kopen het toch wel' gespeeld maar dat gaat keer op keer mis?
Bijkomend probleem is dat ze vaak niet serieus genomen worden door de radio stations. Radio 3 draait ze niet veel of helemaal niet, 538 en andere zenders volgens mij ook heel weinig of alleen de 1e single. Dan ben je ook snel vergeten.

Maar toch kan best blijken dat er nog talent naar boven komt. Kijk naar de soundmixshow van vroeger. Gerard Joling was geen winnaar. Marco Borsato wel, maar dat was in het begin ook niks, pas 4 jaar na z'n winst scoorde hij echt. En de soundmixshow heeft echt wel een jaar of 10 gelopen, zo niet meer.

En dan nog iets. Wat voor wel succesvolle nederlandse popartiesten zijn er nou. Dan niet in het genre Borsato/Toppers/Bauer... dan denk ik bv aan Elize. Ik vind het al lastig een 2e naam te bedenken. Dus zonder of met tv programma is er misschien gewoon geen interesse in Nederlandse pop voor de langere periode.
pi_65011290
Ik denk dat de (meeste) winnaars wel een goede stem hadden, maar geen unieke stem. En dat is toch wel nodig als je geen eendagsvlieg wil zijn. Kijk een stem zoals Sharon Kips is goed, maar niet 1 die bijzonder is en blijft hangen.

Daarnaast zijn de debuutsingles gewoon heel slecht.
  ESF Reporter woensdag 14 januari 2009 @ 07:56:36 #20
87554 Cee
Welluk?
pi_65017776
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 11:53 schreef BVO het volgende:
Al die talentenjachten hebben geen EEN Nederlandse (zomaar een naam) Justin Timberlake opgeleverd. Geen enkele popster.
En ik denk dat er ook maar weinig mensen van de doelgroep (toch de tieners/begin 20'ers) zitten te wachten op een NL Timberlake. Het is leuk voor eventjes zolang ze 'm wekelijks op tv zien zwoegen voor je sms'jes. Maar daarna is het al snel uit het oog, uit het hart. Er is al een Amerikaanse Timberlake, die is wereldwijd helemaal hot en staat verder van ze af, waardoor het volgens mij minder genant is om zo'n iemand te adoreren dan wanneer ze dat bij iemand doen die bij wijze van spreke je buurjongen had kunnen zijn. De 'magie' is ervan af want hij praat Hollands, kijkt dezelfde troep op tv als jij, vreet snert in de winter en kan in dezelfde taal het alfabet boeren als jij. Je kan hem zo tegenkomen op straat. En dat maakt het idool zijn 'platter' en minder interessant.

Da's mijn theorie.
pi_65018478
Het talent ligt gewoon te laag!

Vergelijk het met X-Factor UK en daar is een top 12 altijd met minimaal 8 talenten die een eigen stijl hebben!
  woensdag 14 januari 2009 @ 09:30:50 #22
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_65019285
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 07:56 schreef Cee het volgende:

[..]

En ik denk dat er ook maar weinig mensen van de doelgroep (toch de tieners/begin 20'ers) zitten te wachten op een NL Timberlake. Het is leuk voor eventjes zolang ze 'm wekelijks op tv zien zwoegen voor je sms'jes. Maar daarna is het al snel uit het oog, uit het hart. Er is al een Amerikaanse Timberlake, die is wereldwijd helemaal hot en staat verder van ze af, waardoor het volgens mij minder genant is om zo'n iemand te adoreren dan wanneer ze dat bij iemand doen die bij wijze van spreke je buurjongen had kunnen zijn. De 'magie' is ervan af want hij praat Hollands, kijkt dezelfde troep op tv als jij, vreet snert in de winter en kan in dezelfde taal het alfabet boeren als jij. Je kan hem zo tegenkomen op straat. En dat maakt het idool zijn 'platter' en minder interessant.

Da's mijn theorie.
Lijkt me wel een redelijke verklaring idd. Komt natuurlijk ook bij dat het geleverde product vaak niet bijzonder is. Of de begeleiding nu gewoon slecht is (slechte componisten e.d.) of dat ze niet de ECHTE behoefte hebben om winnaars goed te begeleiden (cashen tijdens het programma en daarna boeit het ze weinig, terwijl er dan toch juist ook geld uit zou moeten zijn te halen) kan je dan over twisten.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_65022765
De meeste winnaars van talentenjachten denken dat ze er zijn na het winnen van zo'n show, meestal begint het dan pas net maar zetten ze niet genoeg door.
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  woensdag 14 januari 2009 @ 11:28:39 #24
13973 ranja
image means nothing
pi_65023026
Ik weet niet of dat aan de winnaars lag. Het duurt gewoon een flink aantal maanden voor het album uitkomt van zo'n winnaar. Tegen die tijd lijken ze al vergeten te zijn. Misschien moeten er gewoon in sneltreinvaart nog een paar singles uitgebracht worden om niet vergeten te worden. Maar dan wel goede singles.
  woensdag 14 januari 2009 @ 11:30:05 #25
13973 ranja
image means nothing
pi_65023091
Van Nikki kwam ook pas laat een album uit. Toen ik dat zag was het van 'oja, die vond ik toen wel goed'. Maar bij het luisteren van het album bleken er maar een nummer of 3, 4 goed te zijn (mijn mening) dus niet interessant...

Bij Sharon had ik meteen al het idee dat ondanks dat ze X-factor wel goed was ze niet interessant zou blijken voor een heel album. Volgens mij heb ik al niet eens de moeite genomen daar wat van te luisteren.
pi_65024073
Hmmja maar zoals Leona Lewis heeft ook een jaar gewacht met het uitbrengen van haar album/2e single na de winst van X Factor UK..
Denk dat dat het beste is, Nikki heeft het dus wel slim aangepakt. Ze staat weer met haar tweede single van het album in de eerste week in de tip.
pi_65030721
quote:
Comeback 'Idols' Raffaëla

AMSTERDAM - Eric van Tijn onthulde gisteren dat Idols-winnares Raffaëla Paton (25) een comeback zal maken in een vrouwenband. De producer vertelt: „Het wordt een soort Mai Tai van vroeger met een eigen sound.”
De samenwerking is verrassend te noemen. Raffaëla kwam in 2005 zwaar onder vuur te liggen bij de jury, omdat ze zwanger raakte tijdens de talentenjacht. Eric legt uit: „Die kritiek kwam destijds misschien harder over dan bedoeld. Maar Raffaëla heeft een prachtige stem en is een geboren entertainster. We zijn lang op zoek geweest naar de juiste vrouwen.” Wie de andere twee dames zijn en hoe de band zal heten, blijft nog even geheim. Wel verklapt Eric: „In maart komt hun eerste single uit.”
  woensdag 14 januari 2009 @ 15:02:30 #28
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_65031353
Idols-Aisha gaat erin zitten, ik voel het .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_65035204
Op de een of andere manier moet ik ineens aan Hind denken bij het horen van die vrouwenband, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat Hind zich daaraan waagt.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  vrijdag 16 januari 2009 @ 15:08:56 #30
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_65110791
Nee joh. Raffa, Aisha, en... een hele dikke negerin.. Yuli?! .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_65111210
als die Clarissa geval er maar niet in zit!!
pi_65134365
Misschien moeten ze er eens een ECHT goed team achter zetten? Geen Bolland-figuren, maar mensen die echt weten hoe je anno 2009 iets aan de man kunt brengen.

In 2002 is uit een grote Engelse talentenjacht Girls Aloud voortgekomen en die hebben in eigen land nog steeds succes. Hoe dat komt? Door een steengoed team van producers, songschrijvers en stylisten. Het hele plaatje klopt gewoon.
pi_65136561
Het is geloof ik al eens eerder genoemd, maar ik weet dat deze vraag ook wel aan de Idols en X-factorwinnaars is gesteld en dat zij het voornamelijk gooiden op de radio's..

Nu is het natuurlijk een discussie, gezien dit antwoord van henzelf komt, maar er zit volgens mij wel een kern van waarheid in. Radio538 had de laatste keer met Idols een deal, en zij waren daarna de enige radiozender die het nummer draaide (misschien wel mocht draaien). En ja, als een nummer bijna niet op de radio komt vergeten mensen het.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:41:21 #34
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_65154201
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 06:54 schreef female81 het volgende:
Misschien moeten ze er eens een ECHT goed team achter zetten? Geen Bolland-figuren, maar mensen die echt weten hoe je anno 2009 iets aan de man kunt brengen.

In 2002 is uit een grote Engelse talentenjacht Girls Aloud voortgekomen en die hebben in eigen land nog steeds succes. Hoe dat komt? Door een steengoed team van producers, songschrijvers en stylisten. Het hele plaatje klopt gewoon.
Zeker waar, maar dat geldt in principe ook voor andere Hollandse sterren.. alhoewel, echte popsterren kent ons land toch al niet. Ik kan je echter niet eens zeggen of Sharons muziek wel of niet goed was, ik heb het op diesingle na (en die enkel op de finale-avond) geen één keer gehoord.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_65155784
Als je een echte carriere in de muziek wil, vanwege de muziek, dan ga je nooit meedoen aan zoiets als Idols, dan moet je er op eigen kracht komen
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 23:21:38 #36
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_65157374
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 22:31 schreef Seam het volgende:
Als je een echte carriere in de muziek wil, vanwege de muziek, dan ga je nooit meedoen aan zoiets als Idols, dan moet je er op eigen kracht komen
Leg uit
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_65157482
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 22:31 schreef Seam het volgende:
Als je een echte carriere in de muziek wil, vanwege de muziek, dan ga je nooit meedoen aan zoiets als Idols, dan moet je er op eigen kracht komen
Tsja, er zijn meerdere manieren om een doel te bereiken.
Of je nu begint in rokerige kroegjes en je opwerkt of ineens in Idols naar voren komt; het kan beiden er voor zorgen dat je een mooie carriere in de muziek begint.

Veel Idols finalisten hebben vaak al de nodige "bagage" op dat gebied.
Boris zat bijvoorbeeld al eens in de voorronde van het Songfestival 2003 en werd daar 2e.
Hij werd begeleid door Glenn Corneille (in 2005 veel te vroeg overleden).


Ook trok hij door Spanje als SoFuJa om muziek te maken.
Zijn vader is overigens een goede Jazz zanger en ze hebben ook al eens samen opgetreden



En z'n nieuwe album is ook onderweg (rond 30 januari in de winkels):


En Hind deed bijvoorbeeld al eens mee aan de SoundmixShow in 2002 als Vanessa Williams.

[ Bericht 9% gewijzigd door TheFreshPrince op 17-01-2009 23:37:02 ]
pi_65157575
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 23:21 schreef BVO het volgende:

[..]

Leg uit
Optreden in kroegen, mp3 verspreiden over het internet etc .. En Boris zie ik als een positieve uitzondering inderdaad En dat wist ik al want hij komt bij mij uit de buurt
Dat van Hind zie ik totaal anders. Al die muziekshows op TV zijn eigenlijk verschrikkelijk en totaal fout. Hetzelfde geldt voor kweekvijver van TMF
Ik denk dat het grootste verschil is tussen optreden en meedoen aan een show is dat het echte optreden vaak artiesten zijn die het doen om de muziek zelf, terwijl mensen die meedoen aan een TV show het vaak alleen maar gaat om beroemd zijn en rijk worden (wat sowieso al knap lastig is als artiest, maar dat hebben ze allemaal blijkbaar nog niet door )
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  zondag 18 januari 2009 @ 13:17:14 #39
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_65167916
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 22:31 schreef Seam het volgende:
Als je een echte carriere in de muziek wil, vanwege de muziek, dan ga je nooit meedoen aan zoiets als Idols, dan moet je er op eigen kracht komen
En dit is nu precies de reden waarom het in NL niet lukt of maar moeilijk lukt. De radiobazen in NL zijn verzuurde oude mannen. De lucht van spruitjes hangt als een sigarenwalm om de NL radiostations heen. Als ze echt niet anders kunnen draaien ze NL product maar dan moet je wel Blof of Jan Smit, Borsato heten anders kan je het vergeten. Het wordt je als artiest in NL dan niet gegund. Buiten dat is het hele zwikkie nog corrupt ook want Jeroen v/d Boom heeft ook gewoon flink moeten schuiven om airplay te krijgen. Het laatste album en single van Nikkie is in opdracht van Moeder RTL nu wel gedraaid door 538 en daarmee zgn een Hit maar als je ziet hoe snel de single en het album kelderen in de top 100 dan weet je gewoon dat het niet genoeg is om alleen gedraaid te worden door een station.

Verder is de hele NL mentaliteit op de radio verkeerd. Je hoeft de landsgrenzen maar over te rijden of je hoort dat de zenders van het land waarin je rijdt wel veel eigen product draaien. NL houden zich graag voor dat alles wat hier lokaal gemaakt wordt bagger is maar vervolgens luisteren ze wel naar de zelfde bagger uit GB of USA. Verder is er nog een subcultuur waarin wal alternatief en licht alternatief geneuzel zit waar men een zweem van cultuur omheen gehangen heeft zodat het zgn een hoger niveau heeft maar het in feite gewoon om teringherrie gaat. Gezongen door mensen die niet een noot zuiver uit kunnen brengen maarja het sex drugs en rock en roll gehalte is hoog dus dan is het goed.

De enige manier om het artiest nog echt te redden in NL is een RLS op TV. Heel Volendam heeft inmiddels zijn ziel op die manier verkocht. Er zijn nog artiesten die zonder proberen maar uiteindelijk zullen ze overstag moeten.
  zondag 18 januari 2009 @ 13:24:09 #40
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_65168159
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 23:25 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Tsja, er zijn meerdere manieren om een doel te bereiken.
Of je nu begint in rokerige kroegjes en je opwerkt of ineens in Idols naar voren komt; het kan beiden er voor zorgen dat je een mooie carriere in de muziek begint.

Veel Idols finalisten hebben vaak al de nodige "bagage" op dat gebied.
Boris zat bijvoorbeeld al eens in de voorronde van het Songfestival 2003 en werd daar 2e.
Hij werd begeleid door Glenn Corneille (in 2005 veel te vroeg overleden).


Ook trok hij door Spanje als SoFuJa om muziek te maken.
Zijn vader is overigens een goede Jazz zanger en ze hebben ook al eens samen opgetreden



En z'n nieuwe album is ook onderweg (rond 30 januari in de winkels):


En Hind deed bijvoorbeeld al eens mee aan de SoundmixShow in 2002 als Vanessa Williams.
Het zou me verbazen als het nu wel zou lukken. Dit is inmiddels album nummer drie en er heeft er nog niet een echt gescoord. Hij kan goed zingen maar mij spreekt het niet aan en buiten dat moet hij te vaak in interviews vertellen dat hij lang zo rottig niet is als hij soms overkomt...
pi_65177357
quote:
Op zondag 18 januari 2009 13:17 schreef marky het volgende:

[..]

En dit is nu precies de reden waarom het in NL niet lukt of maar moeilijk lukt. De radiobazen in NL zijn verzuurde oude mannen. De lucht van spruitjes hangt als een sigarenwalm om de NL radiostations heen. Als ze echt niet anders kunnen draaien ze NL product maar dan moet je wel Blof of Jan Smit, Borsato heten anders kan je het vergeten. Het wordt je als artiest in NL dan niet gegund. Buiten dat is het hele zwikkie nog corrupt ook want Jeroen v/d Boom heeft ook gewoon flink moeten schuiven om airplay te krijgen. Het laatste album en single van Nikkie is in opdracht van Moeder RTL nu wel gedraaid door 538 en daarmee zgn een Hit maar als je ziet hoe snel de single en het album kelderen in de top 100 dan weet je gewoon dat het niet genoeg is om alleen gedraaid te worden door een station.

Verder is de hele NL mentaliteit op de radio verkeerd. Je hoeft de landsgrenzen maar over te rijden of je hoort dat de zenders van het land waarin je rijdt wel veel eigen product draaien. NL houden zich graag voor dat alles wat hier lokaal gemaakt wordt bagger is maar vervolgens luisteren ze wel naar de zelfde bagger uit GB of USA. Verder is er nog een subcultuur waarin wal alternatief en licht alternatief geneuzel zit waar men een zweem van cultuur omheen gehangen heeft zodat het zgn een hoger niveau heeft maar het in feite gewoon om teringherrie gaat. Gezongen door mensen die niet een noot zuiver uit kunnen brengen maarja het sex drugs en rock en roll gehalte is hoog dus dan is het goed.

De enige manier om het artiest nog echt te redden in NL is een RLS op TV. Heel Volendam heeft inmiddels zijn ziel op die manier verkocht. Er zijn nog artiesten die zonder proberen maar uiteindelijk zullen ze overstag moeten.
Je kijkt misschien iets teveel naar mainstream muziek. Er is echt nog wel goede muziek in Nederland te vinden, maar dat is allemaal gewoon geen radiomuziek. Death metal en IDM zijn heel erg goed gerepresenteerd door NL
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  zondag 18 januari 2009 @ 23:17:51 #42
13973 ranja
image means nothing
pi_65192206
quote:
Op zondag 18 januari 2009 13:17 schreef marky het volgende:
Verder is de hele NL mentaliteit op de radio verkeerd. Je hoeft de landsgrenzen maar over te rijden of je hoort dat de zenders van het land waarin je rijdt wel veel eigen product draaien. NL houden zich graag voor dat alles wat hier lokaal gemaakt wordt bagger is maar vervolgens luisteren ze wel naar de zelfde bagger uit GB of USA. Verder is er nog een subcultuur waarin wal alternatief en licht alternatief geneuzel zit waar men een zweem van cultuur omheen gehangen heeft zodat het zgn een hoger niveau heeft maar het in feite gewoon om teringherrie gaat. Gezongen door mensen die niet een noot zuiver uit kunnen brengen maarja het sex drugs en rock en roll gehalte is hoog dus dan is het goed.
Je hebt voor een groot deel gelijk behalve dat Nederlandse alternative bands op dezelfde manier worden behandeld als popbands, dwz ze worden ook op grote schaal genegeerd. Alleen Excelsior bands willen nog wel eens opgepikt worden. Maar verder, als je bv op Pinkpop of Lowlands het aantal Engelse bands tegen het aantal Nederlandse bands afzet, nogal een verschil.
  maandag 19 januari 2009 @ 19:46:55 #43
109180 Woelli
you make the girls go wild
pi_65220000
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 15:19 schreef Deceit het volgende:
als die Clarissa geval er maar niet in zit!!
of Naomi
  donderdag 22 januari 2009 @ 22:47:18 #44
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_65332822
quote:
Op zondag 18 januari 2009 13:17 schreef marky het volgende:

[..]

En dit is nu precies de reden waarom het in NL niet lukt of maar moeilijk lukt. De radiobazen in NL zijn verzuurde oude mannen. De lucht van spruitjes hangt als een sigarenwalm om de NL radiostations heen. Als ze echt niet anders kunnen draaien ze NL product maar dan moet je wel Blof of Jan Smit, Borsato heten anders kan je het vergeten. Het wordt je als artiest in NL dan niet gegund. Buiten dat is het hele zwikkie nog corrupt ook want Jeroen v/d Boom heeft ook gewoon flink moeten schuiven om airplay te krijgen. Het laatste album en single van Nikkie is in opdracht van Moeder RTL nu wel gedraaid door 538 en daarmee zgn een Hit maar als je ziet hoe snel de single en het album kelderen in de top 100 dan weet je gewoon dat het niet genoeg is om alleen gedraaid te worden door een station.

Verder is de hele NL mentaliteit op de radio verkeerd. Je hoeft de landsgrenzen maar over te rijden of je hoort dat de zenders van het land waarin je rijdt wel veel eigen product draaien. NL houden zich graag voor dat alles wat hier lokaal gemaakt wordt bagger is maar vervolgens luisteren ze wel naar de zelfde bagger uit GB of USA. Verder is er nog een subcultuur waarin wal alternatief en licht alternatief geneuzel zit waar men een zweem van cultuur omheen gehangen heeft zodat het zgn een hoger niveau heeft maar het in feite gewoon om teringherrie gaat. Gezongen door mensen die niet een noot zuiver uit kunnen brengen maarja het sex drugs en rock en roll gehalte is hoog dus dan is het goed.

De enige manier om het artiest nog echt te redden in NL is een RLS op TV. Heel Volendam heeft inmiddels zijn ziel op die manier verkocht. Er zijn nog artiesten die zonder proberen maar uiteindelijk zullen ze overstag moeten.
Marky, ik zeg het niet vaak, maar... you are so right .
quote:
Op zondag 18 januari 2009 17:08 schreef Seam het volgende:

[..]

Je kijkt misschien iets teveel naar mainstream muziek. Er is echt nog wel goede muziek in Nederland te vinden, maar dat is allemaal gewoon geen radiomuziek. Death metal en IDM zijn heel erg goed gerepresenteerd door NL
Je mist zijn punt geloof ik.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  maandag 26 januari 2009 @ 16:08:55 #45
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_65423081
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 22:47 schreef BVO het volgende:

[..]

Marky, ik zeg het niet vaak, maar... you are so right .
[..]

Je mist zijn punt geloof ik.
Van smaak verschillen is nog niet altijd van mening verschillen.
pi_65476251
Nederland is gewoon te calvinistisch om aan de voeten te liggen van een popidool van NL bodem, behalve dan de Borsato's en de Bauers.

Als Justin Timberlake een Hollander was geweest, dan had men hem hier een arrogante bal gevonden en had ie geen voet aan de grond gekregen. Veel van de idols-talenten zijn gewoon nog steeds bezig waar ze mee bezig waren: muziek maken in bandjes, zingen in musicals enzo. Ze hebben even airplay gekregen voor een wat vollere agenda, maar dan houdt het op. En dat geldt overigens ook voor Idols in Amerika en de USA. Tuurlijk breken er daar wel een paar wereldsterren door, maar daar hebben ze dan ook wereldwijde airplay voor. Van de meeste anderen hoor je ook niets meer. Ze maken een album of een plaat, verkopen er een miljoen van (in NL waren dat er een paar duizend geweest) en dan is het vergetelheid. Een willekeurige rapper bij MTV Cribs waar niemand in NL ooit van gehoord heeft is dan al zijn 10e album (en auto) toe.
beter een knipoog dan een blauw oog
  dinsdag 27 januari 2009 @ 23:43:50 #47
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_65476398
Je tweede deel spreekt je eerste deel wel enigszins tegen toch?!
Zijn we nu te calvinistisch, of ligt het (en waarom?) aan het fenomeen Idols(Amerika is immers niet direct calvinistisch van aard...)?
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_65478192
Het is de schuld van Geert Wilders.
pi_65479068
Nederlanders stemmen over het algemeen op safe en iets wat in hun beleving niet bedreigend is. Hoe vaak wordt de uitdrukking "Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg" in het dagelijks leven wel niet gebruikt. Authenticiteit, zoals Henk Jan Smit het ook opnoemt, in de vorm van "Je bent zo gewoon gebleven". Hoezo zou je gewoon moeten zijn? Dat is nou de reden waarom we niks van die kandidaten meer horen. Het zijn veredelde 'gewone mensen'.
pi_66783377
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 06:54 schreef female81 het volgende:
Misschien moeten ze er eens een ECHT goed team achter zetten? Geen Bolland-figuren, maar mensen die echt weten hoe je anno 2009 iets aan de man kunt brengen.

In 2002 is uit een grote Engelse talentenjacht Girls Aloud voortgekomen en die hebben in eigen land nog steeds succes. Hoe dat komt? Door een steengoed team van producers, songschrijvers en stylisten. Het hele plaatje klopt gewoon.
Girls Aloud
20 top 10 hits, een Brit-award, uitverkochte tours met meerdere avonden Wembley, en al ruim 7 jaar samen
Dat moet een ander X-factor/talentenjachtprogramma-bandje ze nog maar eens nadoen (of eigenlijk: überhaupt een samengestelde popgroep)
pi_66786842
Het publiek trapt er niet in.
pi_66877463
Ik vind het op zich wel meevallen met de winnaars en ik vind eigenlijk niks mis met dit soort talentenjachten. Ok, misschien moet je verzinnen wie Idols gewonnen heeft, maar als je het hebt over Hind of Boris, weet iedereen toch wel wie het is.

Dat die mensen misschien niet doorbreken bij het grote publiek komt denk ik ook omdat ze dat zelf niet per se willen. Hind zie ik regelmatig in de publiciteit, Boris heeft idd een nieuw album, Nikki hoor je dan wel vaak op de radio (maar is ook een recentere winnares), Jim en Jamai hebben een aardige carriere in musicals (ik wil niet veel zeggen, maar een rol in Les Mis vind ik niets om je voor te schamen en je kan ook niet zeggen dat iemand met zo'n rol 'vergeten' is). Ik denk dat het voor hun persoonlijk wel heel veel heeft opgeleverd en dat is uiteindelijk wel waar het om draait. Ze doen mee omdat ze willen zingen op een bepaald niveau (in een bepaalde richting). Niet omdat ze het Nederlands publiek een nieuwe popster gunnen.
Sanity is (not) statistical
  dinsdag 10 maart 2009 @ 09:25:35 #53
109180 Woelli
you make the girls go wild
pi_66886706
Ik denk dat het ook met de begeleiding te maken heeft.

Boris zei ooit in een interview dat er liedjes op zijn eerste album staan waar hij helemaal niet achter stond. En ik denk dat er nog wel meer van dat zulke dingen zijn.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 09:44:24 #54
13973 ranja
image means nothing
pi_66887140
Het kan wel zijn dat Jim en Jamai nu succesvol zijn in de musical wereld en Sharon en X6 in de gospel wereld maar dat is toch niet het primaire doel van Idols en X-Factor. Het gaat toch vooral om een artiest te leveren die in de top 40 kan scoren,en niet 1x maar langere tijd.

Nou is het wel zo dat Marco Borsato ook niet in 1x een succes was na z'n soundmixshow, duurde een aantal jaar. Gerard Joling heeft na de soundmixshow wel direct een paar enorme hits gehad maar heeft daarna ook een minder succesvolle periode gehad. Dus misschien is over 5 jaar Marlies ineens alsnog een ster Of Floortje
pi_66887307
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 09:44 schreef ranja het volgende:
Het kan wel zijn dat Jim en Jamai nu succesvol zijn in de musical wereld en Sharon en X6 in de gospel wereld maar dat is toch niet het primaire doel van Idols en X-Factor. Het gaat toch vooral om een artiest te leveren die in de top 40 kan scoren,en niet 1x maar langere tijd.

Nou is het wel zo dat Marco Borsato ook niet in 1x een succes was na z'n soundmixshow, duurde een aantal jaar. Gerard Joling heeft na de soundmixshow wel direct een paar enorme hits gehad maar heeft daarna ook een minder succesvolle periode gehad. Dus misschien is over 5 jaar Marlies ineens alsnog een ster Of Floortje
In 't geval van Marco Borsato heb ik dan toch 't idee dat zijn uiteindelijke succes nogal los staat van z'n overwinning... het heeft hem via via vast wel aan de juiste mensen geholpen, maar ik geloof niet dat ie z'n succes dankte aan populariteit vanwege de soundmixsshow.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 09:53:16 #56
13973 ranja
image means nothing
pi_66887367
Nee, klopt. Hoewel z'n naam 'in het wereldje' wel bekend was natuurlijk, hij was niet helemaal onbekend.

Maar dat zie je nu toch ook aan Chris en Christon met hun nieuwe bands. Afgezien van dat ze voorlopig nog geen top 40 halen Maar ze worden toch wel even opgepikt.
pi_66887428
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 11:48 schreef BVO het volgende:

[..]

Talent in welke zin? Qua basis (zang e.d.) zijn ze doorgaans echt niet minder dan de huidige popsterren, in veel gevallen zelfs beter (luister eens naar een Brace o.i.d., qua zang gewoon beroerd maar wel goed scorend in Nederland).
Simpel, er is maar plaats voor een klein aantal 'sterren'. En dan is je zangtalent nog niet eens het belangrijkst. Je kan met de grootste hoop stront een kneiter van een hit scoren, als je marketing maar ok is. Dat is in het verleden afdoende bewezen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_66887524
De meeste winnaars van zulke shows zijn weinig bijzonders, denk dat het em daar ook in zit, schrijven geen eigen nummers.. zingen maar een beetje wat ze wordt toegeschoven en hebben een weinig interessant voorkomen. Die liedjes zijn ook altijd zo heel veilig gekozen, geen bijzondere beat of lyrics. Je luisterd er 2 of 3 keer naar en dan heb je het hele album al gehoord
  dinsdag 10 maart 2009 @ 10:01:25 #59
13973 ranja
image means nothing
pi_66887577
Dat is toch gek eigenlijk met Fluitsma en van Thijn als songschrijvers. Die hebben samen toch hits geschreven waar in totaal miljoenen van verkocht zijn in Nederland.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 10:48:33 #60
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_66888880
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 09:44 schreef ranja het volgende:
Het kan wel zijn dat Jim en Jamai nu succesvol zijn in de musical wereld en Sharon en X6 in de gospel wereld maar dat is toch niet het primaire doel van Idols en X-Factor. Het gaat toch vooral om een artiest te leveren die in de top 40 kan scoren,en niet 1x maar langere tijd.

Nou is het wel zo dat Marco Borsato ook niet in 1x een succes was na z'n soundmixshow, duurde een aantal jaar. Gerard Joling heeft na de soundmixshow wel direct een paar enorme hits gehad maar heeft daarna ook een minder succesvolle periode gehad. Dus misschien is over 5 jaar Marlies ineens alsnog een ster Of Floortje
Jim scoort op dit moment toch wel weer een bescheide hit hij heeft de top 10 in de top 100 gehaald en komt als hoogste nieuwe binnenkomer binnen in de top 40
  dinsdag 10 maart 2009 @ 10:56:40 #61
13973 ranja
image means nothing
pi_66889109
Ja, Jim scoort af en toe nog wel een hit. Nikki staat nu ook weer in de Top 40.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 11:38:08 #62
109180 Woelli
you make the girls go wild
pi_66890496
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 10:56 schreef ranja het volgende:
Nikki staat nu ook weer in de Top 40.
Klopt. Eerste idols-winnaar met meer dan twee top40 noteringen in 1 jaar tijd.

Jamai: Step right up (1), When you walk in the room (7).
Zong ook mee met Artiesten voor Aziè, telt dus niet. Zijn derde nummer kwam niet verder dan 8 in de tipperade.

Boris: When you think of me (1), M.S.G. (12), Within my hands (31)
Zijn overige nummers kwamen niet verder dan de tipperade.

Raffaela:Right here right now (1)
Mijn houten hart kwam niet verder dan 4 in de tipperade.

Nikki Hello world (1), Bring me down (6), What did I do (26)
  dinsdag 10 maart 2009 @ 12:05:45 #63
13973 ranja
image means nothing
pi_66891582
Ja, ok dat zijn de winnaars.
Ik heb hier een lijst staan trouwens van deelnemers die platen uitgebracht hebben.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 12:44:40 #64
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_66892836
Nikki heeft vooral mazzel met de airplay haar singleverkoop en album verkoop is niet veel beter dan de andere. Nikki heeft nu mazzel dat RTL en 538 nu een bedrijf zijn. Door de vele airplay bij 538 wordt de rest van de radiostations behoorlijk opsleeptouw genomen.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 19:56:16 #65
57497 happyme28
I'm so happy
pi_66908696
Dit is HIT!
Nederland is weer een nieuw groepje rijker namelijk HIT!, de groep bestaat uit Alice Hoes (idols 2), Aaron Ayal (idols 3) en Floor Eizema. Dit trio zingt grote buitenlandse hits in het nederlands zodat iedereen hem mee kan zingen. De eerste single 'Wat ik heb Wat ik wou' is een vertaling van 'Hot 'n Cold' van de amerikaanse Katy Perry zal eind maart in de winkels liggen. Ook hebben ze All 'Summer Long' van Kid Rock vertaald. Op de hyves van Aaron kan je beide nummers beluisteren
  dinsdag 10 maart 2009 @ 23:55:10 #66
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_66920211
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 19:56 schreef happyme28 het volgende:
Dit is HIT!
Nederland is weer een nieuw groepje rijker namelijk HIT!, de groep bestaat uit Alice Hoes (idols 2), Aaron Ayal (idols 3) en Floor Eizema. Dit trio zingt grote buitenlandse hits in het nederlands zodat iedereen hem mee kan zingen. De eerste single 'Wat ik heb Wat ik wou' is een vertaling van 'Hot 'n Cold' van de amerikaanse Katy Perry zal eind maart in de winkels liggen. Ook hebben ze All 'Summer Long' van Kid Rock vertaald. Op de hyves van Aaron kan je beide nummers beluisteren
Wow, HIT!, originele naam, doet me wel erg denken aan RED!, ook zo'n succesvol (ahum) winnend product uit een recente talentenjacht.....
Same shit, different day
SC hopper present
pi_66938073
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 11:38 schreef Woelli het volgende:

[..]


Boris: When you think of me (1), M.S.G. (12), Within my hands (31)
Zijn overige nummers kwamen niet verder dan de tipperade.
Boris zijn nieuwe album heeft als hoogste positie nummer 4 bereikt in de Album Top 100, zijn single staat op de 3FM Playlist nu. Hij staat op eigen benen nu en het gaat hem erg goed af
  woensdag 11 maart 2009 @ 18:48:33 #68
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_66944329
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 15:49 schreef Juweel het volgende:

[..]

Boris zijn nieuwe album heeft als hoogste positie nummer 4 bereikt in de Album Top 100, zijn single staat op de 3FM Playlist nu. Hij staat op eigen benen nu en het gaat hem erg goed af
Alleen jammer dat het album na de eerste week alweer flink zakte.
pi_66947775
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 09:44 schreef ranja het volgende:
Het kan wel zijn dat Jim en Jamai nu succesvol zijn in de musical wereld en Sharon en X6 in de gospel wereld maar dat is toch niet het primaire doel van Idols en X-Factor. Het gaat toch vooral om een artiest te leveren die in de top 40 kan scoren,en niet 1x maar langere tijd.

Daar gaat het de makers van het programma om ja. Maar de mensen die meedoen kunnen er weleens heel anders over denken.
Sanity is (not) statistical
  woensdag 11 maart 2009 @ 21:13:08 #70
13973 ranja
image means nothing
pi_66949180
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 20:31 schreef Maeghan het volgende:

Daar gaat het de makers van het programma om ja. Maar de mensen die meedoen kunnen er weleens heel anders over denken.
Dat kan, maar dan blijft het dus niet zo gek dat Erik liever gaat voor de cover van de Hitkrant en niet voor de cover van de EO-gids.
pi_66949321
De Hitkrant bestaat nog ? Dacht dat ie ook ten onder is gegaan samen met de Break-Out, et cetera.
  woensdag 11 maart 2009 @ 21:23:35 #72
13973 ranja
image means nothing
pi_66949530
Nou ja, geen idee, ik noem maar wat ik (nog) ken
  woensdag 11 maart 2009 @ 21:29:33 #73
219097 Keepertje8
Postmodernist
pi_66949798
Omdat televisie kijken gratis is en je voor muziek moet betalen... Simple as that. De doelgroep die RTL wil bereiken kijkt niet naar Xfactor voor de zangers an sich, maar voor het format, de competitie.
pi_67335648
Ik was dit forum aan het lezen, als mede x-factor kijker.

En ik ben het met keepertje eens dat het niet om de zangtalenten gaat, die zijn zo weer vergeten.
En gezien er weinig kandidaten zijn met een eigen unieke geluid, is het moeilijk om door te breken.
Boris en Nikki zijn wel de overduidelijke winnaars die dat wel hebben.
En er komen ex-kandidaten aan, Christon met Rigby.. en ééntje die heel erg groot gaat worden.. maar waarschijnlijk nemen jullie het niet serieus als ik het zeg. Maar dat is Christian tegenwoordig Chris LeMay.
Chris wilde duidelijk niet doorbreken met een hype als x-factor en heeft de tijd genomen. Op eigen kracht heeft hij nu een platencontract bij EMI voor een album en Mojo als promotor en boeker.
Daarnaast werkt hij met nr1 producer Gordon Groothedde, die bijv. de recente single Sweet Goodbyes van Krezip heeft geproduceerd en geschreven.
De eerste single A Million Ways heeft hij gebruikt om deuren te openen. Op dit moment is hij bezig met het debuutalbum waar hij zelf aan teksten en muziek meeschrijft en echt zijn eigen ding aan het doen is.
Het is niet echt te danken aan Henkjan Smits die hem een gouden toekomst beloofde in zelfs het buitenland. Maar de kans is wel groot dat hij gelijk gaat krijgen.
Ergens in augustus komt zijn album uit.
here's your commander speaking
  zaterdag 28 maart 2009 @ 10:10:04 #75
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_67487888
Ik kan me hem alleen maar herinneren als iemand die niet echt standvastig zuiver zong. Kan best zijn dat hij nu goed geproduceerde nummers brengt. Vind voor een carriere in het buitenland dat hij wat aan zijn verdraaide rare engelse uitspraak moet doen. Verder vind ik het vooral een enorme bak herrie maar dat is een kwestie van smaak.

Overigens staat Jim al 4 weken in de top 10. Dus hij is en blijft de meest sussecvolle van alle idolsdeelnemers in nederland En is hij vanavond te zien op Nederland 2 bij de Mattheus Masterclass en op 1 bij Mooi weer de Leeuw en morgen ook bij Mooi weer de Leeuw

[ Bericht 5% gewijzigd door marky op 28-03-2009 10:16:26 ]
pi_67500614
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 19:56 schreef happyme28 het volgende:
Dit is HIT!
Nederland is weer een nieuw groepje rijker namelijk HIT!, de groep bestaat uit Alice Hoes (idols 2), Aaron Ayal (idols 3) en Floor Eizema.


pi_67500981
X6 zingt trouwens de titelsong van XFactor (dat liedje op de melodie van 'Ain't no mountain high enough').
pi_67501258
quote:
Ze houden verdomme niet eens het originele rijmschema aan
Moeten we die Floor ook van een programma kennen?
pi_67501427
quote:


Die Alice heeft Jamelia - Superstar verkracht bij Idols2.
Striving to be more than average.
  zaterdag 28 maart 2009 @ 19:49:28 #80
82152 LeBeau
Mentaal Blond
pi_67501482
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 19:29 schreef shiNinG_staR het volgende:
X6 zingt trouwens de titelsong van XFactor (dat liedje op de melodie van 'Ain't no mountain high enough').
Dat wist ik niet.

Zijn ze eigenlijk nog wel met z'n zessen? Lekkere naam, X6 voor een groep met vijf meiden.
Op vrijdag 9 juni 2006 20:29 schreef Svensational het volgende:[/b]
Ik bedoelde dat ik 16 juni 2006 jouw virtuele piemel wil zuigen omdat je hier dan al een jaar komt ;(.
LEUGENS ‎(╯°□°)╯︵ ┻━┻
pi_67506015
quote:
Wat kwallerig
pi_67508788
quote:
Dit vind ik echt heel grappig.
pi_67509177
Zo slecht van een slecht liedje dat het weer briljant is .
pi_67509278
Het is een beetje een Hi-reclame-liedje..
(en doet me ook aan Katja Schuurman-nummers als 'Totaal Verkocht', 'Maar Nu Heb Ik Er Één', en 'Wereldmeid' denken )

Wat doet die willekeurige seconde haar van Aaron trouwens in de laatste seconde van de clip?
  zondag 29 maart 2009 @ 11:40:52 #85
109180 Woelli
you make the girls go wild
pi_67514277
quote:
Gewoon genant.
Ik vond Alice solo al niet zo super (in de videoclip klinkt het nog wel, beste van de drie), maar laat staan met Aäron in een groepje.

Gelukkig heeft Aäron de weg naar het scheermesje gevonden.
pi_67514298
quote:
Op zondag 29 maart 2009 00:07 schreef Maartel het volgende:
Het is een beetje een Hi-reclame-liedje..
(en doet me ook aan Katja Schuurman-nummers als 'Totaal Verkocht', 'Maar Nu Heb Ik Er Één', en 'Wereldmeid' denken )

Als enige verschil dat het van Katja nog wel grappig was en volgens mij ook geen cover. Dit was echt om te
  zondag 29 maart 2009 @ 14:12:23 #87
169377 Syb-rund.
Music connects us all
pi_67517493
hey en intwine dan?
fire, fire, your thieving spark stopped this fire.
  zondag 29 maart 2009 @ 14:48:36 #88
204604 Stukjekaas
Lekker pittig
pi_67518382
''De nieuwe popsensatie van Nederland!''

Daar heb jij geen kaas van gegeten!
  zondag 29 maart 2009 @ 15:01:46 #89
82152 LeBeau
Mentaal Blond
pi_67518702
quote:
Op zondag 29 maart 2009 14:48 schreef Stukjekaas het volgende:
''De nieuwe popsensatie van Nederland!''

[ afbeelding ]
quote:
Op zondag 29 maart 2009 14:12 schreef Syb-rund. het volgende:
hey en intwine dan?
Wanneer hebben we daar voor het laatst iets van gehoord? En kan iemand een nummer noemen van Intwine dat niet "Cruel Man" of... uh, dat eerste nummer is?
Op vrijdag 9 juni 2006 20:29 schreef Svensational het volgende:[/b]
Ik bedoelde dat ik 16 juni 2006 jouw virtuele piemel wil zuigen omdat je hier dan al een jaar komt ;(.
LEUGENS ‎(╯°□°)╯︵ ┻━┻
pi_67534042
quote:
Op zondag 29 maart 2009 15:01 schreef LeBeau het volgende:

[..]


[..]

Wanneer hebben we daar voor het laatst iets van gehoord? En kan iemand een nummer noemen van Intwine dat niet "Cruel Man" of... uh, dat eerste nummer is?
Happy.
XD
Striving to be more than average.
pi_67537051
Van dat 'Red' kan ik niet eens een fatsoenlijke website vinden. Goed aangepakt, hoor.
  woensdag 1 april 2009 @ 20:40:55 #92
109180 Woelli
you make the girls go wild
pi_67625035
quote:
AMSTERDAM - Vier aspirant-acteurs moesten vandaag aan GTST-actrice Marly van der Velden bewijzen waarom zíj de beste homoseksuele tegenspeler zouden zijn. Er deed ook een bekend gezicht mee aan de auditie...

Onder andere ex-Idol Neil Hendriks is in de running voor de rol van Lucas Sander, de homoseksuele zoon die het resultaat is van een slippertje tussen Janine (Caroline de Bruin) en Stefano (Bas Muijs).

Neil vertelt: "In GTST spelen is echt één van mijn dromen. Sterker nog: ik heb de afgelopen week al een paar keer liggen dromen dat ik al scenes aan het opnemen was op de set. Marly stelde me vandaag gerust en pakte af en toe m’n arm vast. Mocht ik in de serie belanden, dan ga ik geen vrouwelijke homo spelen. Dat is mij wel beloofd door het castingbureau."

Neils vader Ben (ook bekend uit Idols) vindt het geen probleem als Neil wordt gekozen om een homo te spelen: "Neil is goed bevriend met Mari van de Ven en komt wel vaker in gaykroegen. Hij vindt het geen probleem om met jongens te zoenen, ook al is hij dan zelf gewoon hetero."

De uitslag volgt uiterlijk morgen. Eind mei beginnen de opnames met 'Lucas'.

Bron: Telegraaf
En het ging beetje bij beetje weer goed.
Dat gaan ze toch niet weer in één keer weggooien.
  woensdag 1 april 2009 @ 20:48:34 #93
57497 happyme28
I'm so happy
pi_67625333
50 jaar Nederlandse Popgeschiedenis in nieuwe musical Dromen… zijn bedrog

Hoofdrollen voor Vera Mann, Jelka van Houten, Heddy Lester, Remko Vrijdag en Joël de Tombe

Volgend theaterseizoen komen de producenten van de musicals Turks Fruit en Route 66 met Dromen… zijn bedrog. Een nieuwe Nederlandse musicalkomedie vol hits uit 50 jaar Nederlandse popgeschiedenis geschreven door Dick van den Heuvel en Sjoerd Kuyper. De hoofdrollen worden ingevuld door Vera Mann (oa. Mamma Mia, Cats), Remko Vrijdag (oa. Vliegende Panters), Jelka van Houten (oa. Turks Fruit, Verplichte Figuren ), Heddy Lester (oa. Anatevka) en Joël de Tombe (Idols, HAIR).
Frank Lammers tekent voor de regie. Jan Tekstra neemt de muzikale leiding op zich.

Dromen... zijn bedrog gaat 18 oktober in première in het Oude Luxortheater in Rotterdam en is daarna tot en met april 2010 te zien in de Nederlandse theaters.

www.stichtingbeeldenstorm.nl
pi_67626649
quote:
"Neil is goed bevriend met Mari van de Ven en komt wel vaker in gaykroegen. Hij vindt het geen probleem om met jongens te zoenen, ook al is hij dan zelf gewoon hetero."
Sommige vaders zijn echt naïef
  woensdag 1 april 2009 @ 23:07:18 #95
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_67630924
quote:
Op woensdag 1 april 2009 20:40 schreef Woelli het volgende:

[..]

En het ging beetje bij beetje weer goed.
Dat gaan ze toch niet weer in één keer weggooien.
Ehhh welke dag is het vandaag ook alweer???
Is het niet technisch gezien al onmogelijk dat die Stefano een volwassen zoon heeft ???
Same shit, different day
SC hopper present
pi_67650745
quote:
Op woensdag 1 april 2009 23:07 schreef Koen66 het volgende:

[..]

Ehhh welke dag is het vandaag ook alweer???
Is het niet technisch gezien al onmogelijk dat die Stefano een volwassen zoon heeft ???
Volgens mij is het ook technisch onmogelijk dat Nina al volwassen is....
pi_67653138
Neil past qua uiterlijk wel goed in die familie. Alleen dat teksten onthouden...
That's all folks!
pi_67695198
Programma's als idols, holland's got tallent, x-factor etc hebben als voornaamste doel om zoveel mogelijk kijkscijfers te scoren. En inkomsten te krijgen van de smsjes De rest is bijzaak.
Daarom hoor je niets tot weinig meer van diegenen die gewonnen hebben.
pi_67815872
Je hoort er niks meer van omdat het concept van de Soundmixshow beter was. 1 uitzending en basta!
Nu zie je week aan week diezelfde koppen, ten tijde dat de reeks is afgelopen heeft het publiek (dat zich niks laat voorschrijven) er al weer tabak van.
pi_67816731
Die Joel dat vond ik zo'n kwal...
Sanity is (not) statistical
  woensdag 8 april 2009 @ 08:17:22 #101
13973 ranja
image means nothing
pi_67817531
quote:
Op woensdag 8 april 2009 00:56 schreef Regina7 het volgende:
Je hoort er niks meer van omdat het concept van de Soundmixshow beter was. 1 uitzending en basta!
Dat was bij de soundmixshow niet zo hoor... eerst voorrondes en daarna natuurlijk een finale, volgens mij ook nog wel een halve finale ofzo. Weet ik niet preceies meer, lang geleden dat ik dat gezine heb. Overigens hoorde je van die winnaars ook weinig meer later Er zijn er maar 2 echt doorgebroken waarvan 1 niet eens won en de ander pas een paar jaar láter succesvol werd.
pi_67820273
Oh ik vond die Bas vroeger altijd zo
pi_67823437
quote:
Op woensdag 8 april 2009 02:37 schreef Maeghan het volgende:
Die Joel dat vond ik zo'n kwal...
Vond/vind ik best een toffe gast eigenlijk.
That's all folks!
pi_67849253
quote:
Op woensdag 8 april 2009 08:17 schreef ranja het volgende:

[..]

Dat was bij de soundmixshow niet zo hoor... eerst voorrondes en daarna natuurlijk een finale, volgens mij ook nog wel een halve finale ofzo. Weet ik niet preceies meer, lang geleden dat ik dat gezine heb. Overigens hoorde je van die winnaars ook weinig meer later Er zijn er maar 2 echt doorgebroken waarvan 1 niet eens won en de ander pas een paar jaar láter succesvol werd.
Ow ok Maar het werd in ieder geval niet zo uitgemolken en was ook niet zo kunstmatig als dit.
pi_67849631
quote:
Op woensdag 8 april 2009 08:17 schreef ranja het volgende:

[..]

Dat was bij de soundmixshow niet zo hoor... eerst voorrondes en daarna natuurlijk een finale, volgens mij ook nog wel een halve finale ofzo. Weet ik niet preceies meer, lang geleden dat ik dat gezine heb. Overigens hoorde je van die winnaars ook weinig meer later Er zijn er maar 2 echt doorgebroken waarvan 1 niet eens won en de ander pas een paar jaar láter succesvol werd.
2 maar echt doorgebroken? Gerard Joling, Tooske Ragas, Marco Borsato, Glennis Grace, Des'Ray, Edsilia Rombley, Petra Berger, Helmut Lotti. Dat zijn er geen 2
pi_67858766
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 10:10 Overigens staat Jim al 4 weken in de top 10. Dus hij is en blijft de meest sussecvolle van alle idolsdeelnemers in nederland En is hij vanavond te zien op Nederland 2 bij de Mattheus Masterclass en op 1 bij Mooi weer de Leeuw en morgen ook bij Mooi weer de Leeuw
Dit snap ik nou dus echt niet he. Jim heeft gewoon zo'n saaie stem, zijn bereik is gewoon gelimiteerd terwijl bv de stem van Boris en Sharon stukken beter klinken. Van Sharon hoor je nu tegenwoordig ook niets meer. Boris heeft dan wel na zijn debuutalbum nog twee albums erbij maar echt echt doorbreken bij het grotere publiek doet hij niet terwijl hij best wel goede muziek maakt. En dan te bedenken dat die sukkels als Jan Smit en Nick en Simon juist wel de massa bereiken Arggghhh
pi_67859708
Volgens mij is Sharon zwaar Christelijk met een grote C. EO-jongerendag-gedoe, etc. Bijvoorbeeld een aspect als seksualiteit zal je niet snel van haar verwachten. Toch wel een factor voor de x-factor. Sharon hijs je echt niet in een naughty stoeipakje. . Qua uiterlijk is ze ook doorsnee. Daarnaast is ze behoorlijk braaf en braaf werkt niet om door te breken. Er moet toch een mate van stoerheid (+ schandaal) zijn.
Bij wie het ook fout is gegaan is Maaike van 'so you wanna be a popstar'. Helemaal het tegenovergestelde van Sharon. In principe had ze alles mee: Blond, blauw ogen, kon goed zingen, maar tijdens het programma straalde ze een grote mate van arrogantie af. Er kwam amper een lachje van af of zo'n geforceerd lachje. Er zijn ook grote problemen geweest tussen Maaike+ouders/managers vs. SBS6+management. en daarna Maaike vs. nieuwe manager.
Boris is meer gericht op een kleinere doelgroep, met zo nu en dan een verdwaalde hitnotering. Of dat nou persé slecht moet zijn, dat denk ik niet. Hij heeft inmiddels post-idol al 3 albums mogen opnemen.
Jan Smit, Nick en Simon. Tsja niet echt mijn muziek, maar je komt er gewoon niet van af. Volendam heeft een groot belang in omroepen zoals de TROS, dus ook een groter bereik.

[ Bericht 2% gewijzigd door Desmonkey op 09-04-2009 12:50:37 ]
  donderdag 9 april 2009 @ 13:22:03 #108
57497 happyme28
I'm so happy
pi_67861230
quote:
Op donderdag 9 april 2009 12:01 schreef Snow84 het volgende:

[..]

Dit snap ik nou dus echt niet he. Jim heeft gewoon zo'n saaie stem, zijn bereik is gewoon gelimiteerd terwijl bv de stem van Boris en Sharon stukken beter klinken. Van Sharon hoor je nu tegenwoordig ook niets meer. Boris heeft dan wel na zijn debuutalbum nog twee albums erbij maar echt echt doorbreken bij het grotere publiek doet hij niet terwijl hij best wel goede muziek maakt. En dan te bedenken dat die sukkels als Jan Smit en Nick en Simon juist wel de massa bereiken Arggghhh
Ach, het publiek van 538 heeft Boris' nieuwe single net gekraakt. Er is maar een kleine doelgroep dat 'm pruimt. Ik hou dus niet van zijn muziek. Goede muziek bestaat niet in mijn opinie, dat is altijd smaakgebonden.

En dat Jim een saaie stem heeft, is jouw perseptie. Hij heeft totaal geen klein bereik. Wat trouwens ook tijdens de Mattheus masterclass door 2 niet de minste conservatorium docenten werd beaamt. Tuurlijk was dat anders toen hij 6 jaar geleden aan Idols meedeed. Als je er voor open staat hoor je echt dat hij in zijn nieuwe nummers van Jim zeer gevarieerd zingt. En daar is blijkbaar toch een (grote) doelgroep die dat wel waardeert.

Overigens gaat Jim ook weer de stemhoofdrol vertolken in de nieuws animatiefilm Sunshine Barry and the Discoworms. Lekkere muziek! Samen met Sita en Yes-r trouwens.
quote:
Op donderdag 9 april 2009 12:29 schreef Desmonkey het volgende:
Of dat nou persé slecht moet zijn, dat denk ik niet. Hij heeft inmiddels post-idol al 3 albums mogen opnemen.
De laatste van de 3 wel uit eigen zak! Heeft zijn voordelen en brengt ook risico met zich mee natuurlijk, maar het pakt redelijk goed voor 'm uit. Maar Sony geloofde kennelijk toch niet voldoende in 'm en vonden het dus niet goed genoeg om 'm carte blanche te geven.
pi_67861351
Boris bereikt een kleine doelgroep? Hij kwam de album top 100 binnen op nummer 4 met zijn laatste album (staat nu op 50). Valt wel mee dus.
  donderdag 9 april 2009 @ 13:27:37 #110
13973 ranja
image means nothing
pi_67861415
quote:
Op donderdag 9 april 2009 00:01 schreef Desmonkey het volgende:

2 maar echt doorgebroken? Gerard Joling, Tooske Ragas, Marco Borsato, Glennis Grace, Des'Ray, Edsilia Rombley, Petra Berger, Helmut Lotti. Dat zijn er geen 2
Gerard Joling en Marco Borsato bedoelde ik... Gerard won dus niet.
Van de rest wist ik het niet eens. Waarschijnlijk ná dat ik het nog keek. Sommige ken ik trouwens ook niet, en/of hebben nog niet veel in de top 40 gestaan... dat is toch de graadmeter voor de meeste.
  donderdag 9 april 2009 @ 14:02:00 #111
57497 happyme28
I'm so happy
pi_67862579
quote:
Op donderdag 9 april 2009 13:25 schreef shiNinG_staR het volgende:
Boris bereikt een kleine doelgroep? Hij kwam de album top 100 binnen op nummer 4 met zijn laatste album (staat nu op 50). Valt wel mee dus.
En toch is het maar een beperkte groep (klein is relatief hè, je zal ze te eten moeten geven). Zijn singles doen het daarom ook niet best en wordt hij bijvoorbeeld gekraakt bij radio538. Het is niet mainstream. De hoge binnenkomst heeft grotendeels te maken met de constructie hoe hij zijn album uitgeeft en de distributie die daar inherent aan is. Maar hij is er blij mee en zo ook de fans, dus verder prima.
pi_67870256
quote:
Op donderdag 9 april 2009 14:02 schreef happyme28 het volgende:

[..]

En toch is het maar een beperkte groep (klein is relatief hè, je zal ze te eten moeten geven). Zijn singles doen het daarom ook niet best en wordt hij bijvoorbeeld gekraakt bij radio538. Het is niet mainstream. De hoge binnenkomst heeft grotendeels te maken met de constructie hoe hij zijn album uitgeeft en de distributie die daar inherent aan is. Maar hij is er blij mee en zo ook de fans, dus verder prima.
Gelukkig is 538 een goede graadmeter voor het begrip 'goede muziek'.

En leg nu eens uit hoe de chart entry te maken had met de constructie van het uitbrengen en de distributie?
pi_67870414
Ik denk overigens dat bijv. Boris nu 100x gelukkiger is dan vlak na zijn Idols tijd. Hij maakt zijn eigen muziek en er niemand die hem opdraagt welke liedjes hij moet zingen, hoe hij op de hoes moet staan en hoe hij zich moet profileren als muzikant.
pi_67870573
De traditionele namen zijn al wel in dit topic genoemd maar er zijn ook nog wel een paar verrassende namen redelijk aan de weg aan het timmeren waarvan ik het niet had verwacht: Christon uit Idols 3 met zijn band Rigby en Christiaan uit X-FA I is opgepikt als 3-FM Serious Talent....
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 9 april 2009 @ 20:18:16 #115
13973 ranja
image means nothing
pi_67875292
Ja, die laatste 2 zijn ook in dwdd geweest. Maar succesvol kun je ze voorlopig nog niet noemen. In elk geval niet idols-achtig succesvol. Er zijn tig Nederlandse bands die al jaren de clubcircuits afstruinen, zonder Idols e.d. Wie zegt dat dat Rigby ook niet zonder Idols was gelukt, gewoon een kleine schare fans en een beetje optreden in voorprogramma's en kleine zaaltjes?
  donderdag 9 april 2009 @ 21:22:58 #116
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_67877279
quote:
Op donderdag 9 april 2009 17:34 schreef Juweel het volgende:

[..]

Gelukkig is 538 een goede graadmeter voor het begrip 'goede muziek'.

En leg nu eens uit hoe de chart entry te maken had met de constructie van het uitbrengen en de distributie?
Je kan het leuk vind of niet maar 538 is wel een hele belangrijke zender bij het maken van een hit. Dat zegt niets over of muziek goed is. Zoals al eerder hier geschreven bestaat goede muziek niet want muziek is een kwestie van smaak.

Als je de tweede week meteen zakt en nu dus ergens halverwege de chart zit dan is de werkelijke verkoop maar relatief klein dus kan je niet van een enorme hit spreken. Waarschijnlijk is die hoge positie aan het begin veroorzaakt door de platenzaken die hem goed hebben ingekocht.
  donderdag 9 april 2009 @ 21:27:43 #117
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_67877438
quote:
Op donderdag 9 april 2009 17:40 schreef Juweel het volgende:
Ik denk overigens dat bijv. Boris nu 100x gelukkiger is dan vlak na zijn Idols tijd. Hij maakt zijn eigen muziek en er niemand die hem opdraagt welke liedjes hij moet zingen, hoe hij op de hoes moet staan en hoe hij zich moet profileren als muzikant.
Vast heel prettig voor hem maar dit is niet wat hij zelf in eerste opzet voor zich zag. Dit is zo gekomen omdat zijn platenmaatschappij geen zin meer in hem had. Als je als artiest een goede verhouding met je platenmaatschappij hebt en je daarin prettig kan bewegen dan werkt dat denk ik ook wel prettig want het neemt je een hoop zorg en organisatie uit handen waardoor je weer meer tijd kan besteden aan het maken van muziek.
  donderdag 9 april 2009 @ 21:35:37 #118
57497 happyme28
I'm so happy
pi_67877666
quote:
Op donderdag 9 april 2009 17:34 schreef Juweel het volgende:

En leg nu eens uit hoe de chart entry te maken had met de constructie van het uitbrengen en de distributie?
De constructie met Rough Trade is zo dat Boris een x-aantal albums afneemt waar Rough trade een percentage voor krijgt. Dit wordt dus geregistreerd als verkoop. Vervolgens zorgt Rought Trade voor de distributie naar de diverse kanalen. De albums zijn dan dus nog niet verkocht aan de consument maar slechts aangekocht door de tussenhandel.

Nu blijft hij zweven in de album top 100 door de downloads van het album en evt. nabestellingen. Hij heeft nog geen goud dus nog geen 30.000 exemplaren verkocht dus zo'n mega succes is het niet. Al zal hij er zelf best tevreden mee zijn en heeft hij vooral door die hoge binnenkomst flink wat promotie gekregen en daarbij ook een mooie clubtour, dus mooi voor Boris.
  donderdag 9 april 2009 @ 23:08:31 #119
176521 Grulez
rasgroninger
pi_67881021
quote:


"Ik druk op de knop, dus neem nu maar op"
pi_67886932
quote:
Ik zie deze nu pas

En dan te bedenken dat ik die Aäron in het begin van Idols 3 nog een talent vond
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  vrijdag 10 april 2009 @ 10:05:43 #121
13973 ranja
image means nothing
pi_67887904
quote:
Op donderdag 9 april 2009 21:35 schreef happyme28 het volgende:
Hij heeft nog geen goud dus nog geen 30.000 exemplaren verkocht dus zo'n mega succes is het niet.
Zo makkelijk is het niet om goud te halen hoor. Neem een band als Bettie Serveert, toch niet echt onbekend of onsuccesvol te noemen. Hun debuut album werd 10 jaar na het uitkomen pas goud. De rest haalt dat voorlopig nog niet. Een band als The Gathering verkoopt hun albums zelf via de website. Die zijn echt al dolblij als er 5000 van verkocht worden. Dat is nogal een verschil met de 30000 die nodig zijn voor goud.
  vrijdag 10 april 2009 @ 10:32:29 #122
57497 happyme28
I'm so happy
pi_67888731
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 10:05 schreef ranja het volgende:

[..]
Zo makkelijk is het niet om goud te halen hoor. Neem een band als Bettie Serveert, toch niet echt onbekend of onsuccesvol te noemen. Hun debuut album werd 10 jaar na het uitkomen pas goud. De rest haalt dat voorlopig nog niet. Een band als The Gathering verkoopt hun albums zelf via de website. Die zijn echt al dolblij als er 5000 van verkocht worden. Dat is nogal een verschil met de 30000 die nodig zijn voor goud.
Ja pff... die bands die jij noemt zijn dus ook voor een beperkte doelgroep. Ik ken ze vaag maar vind er niets aan, veel te alternatief. Prima voor hun, maar niet mainstream. Dus ook die halen niet makkelijk goud. Tuurlijk zijn die succesvol te noemen in hun genre en treden ze veel op. Maar dat wil niet zeggen dat ze populair zijn bij een grote groep. Daar valt Boris ook binnen. En hij kan er prima van leven natuurlijk dus dat is prima verder.

Ik vind overigens dat de talentenjachten heel succesvol zijn. Als je ziet hoeveel deelnemers inmiddels hun brood verdienen in de entertainment industrie, dan is dat een flinke lijst. Je hoeft ook niet altijd voor een groot publiek populair te zijn om gewoon lekker je vak uit te oefenen en brood op de plank te brengen.

Maud bijvoorbeeld verdient een flinke boterham met nummers schrijven voor bijv. Kinderen voor kinderen, musicals en andere artiesten (naast presenteren, pokeren en in een musical spelen). Als je het niet weet, denk je dat ze niets meer doet, maar is heel succesvol.

Het is maar net hoe je succes meet.
  vrijdag 10 april 2009 @ 10:42:00 #123
13973 ranja
image means nothing
pi_67889093
Ja, maar dat bedoel ik ook.
Alleen het concept van Idols en X-factor is toch om een popster te lanceren. Dat wordt meestal gemeten aan top 40 succes. Daar valt het dus wel tegen. Daarom kun je ook Rigby en Chris LeMay (nog) niet echt succesvol noemen volgens het concept van Idols. Als ze zo succesvol worden als bands als Bettie Serveert en The Gathering mogen ze al lang blij zijn, mits ze dat zelf ook zo zien en niet verblind zijn door de gouden bergen die Idols ze heeft beloofd.
  vrijdag 10 april 2009 @ 10:57:04 #124
109180 Woelli
you make the girls go wild
pi_67889594
Ferry eerste homo in GTST

Ferry Doedens, kandidaat uit Idols 4, gaat de eerste homo spelen in Goede Tijden Slechte Tijden. Hij kruipt in de huid van Lucas Sanders, de zoon van Janine en Stefano.

Het nieuws had eigenlijk nog niet naar buiten mogen komen, maar de moeder van Ferry verklapte het via Hyves. In haar enthousiasme schreef ze een 'krabbel' waardoor duidelijk werd dat hij in de soap ging spelen.

"Ik ben heel blij, ze belden me donderdag met het goede nieuws. Ze vertelde me wel dat ik er nog even van moet genieten dat ik anoniem over straat kan", vertelt Ferry tegen RTL Boulevard.
pi_67889638
Ferry en dan hoeft hij niet eens een rol te spelen toch?
  vrijdag 10 april 2009 @ 11:05:06 #126
13973 ranja
image means nothing
pi_67889874
Ferry Geen idee wie dat is. Is die de voorrondes wel doorgekomen
  vrijdag 10 april 2009 @ 11:06:21 #127
109180 Woelli
you make the girls go wild
pi_67889919
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 11:05 schreef ranja het volgende:
Ferry Geen idee wie dat is. Is die de voorrondes wel doorgekomen
Afgevallen tijdens de pre-show
pi_67889930
Hij is wel tot in de theaterronde gekomen. Ik herinner me vooral dat 'ie vrij veel praatjes had, maar verder niet zo veel.

Volgens mij bleef 'ie in die ronde steken, maar ik weet het niet helemaal zeker.

Edit: Woelli was me voor. Blijkbaar is 'ie nog iets verder gekomen dan de theaterronde.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2009 11:07:52 ]
pi_67890006
Opmerkeljike keus trouwens, een hoogblonde zoon van twee vrij donkere ouders
  vrijdag 10 april 2009 @ 11:12:23 #130
57497 happyme28
I'm so happy
pi_67890162
Arme Neil, het zit 'm ook niet mee hè
  vrijdag 10 april 2009 @ 11:24:30 #131
109180 Woelli
you make the girls go wild
pi_67890587
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 11:08 schreef shiNinG_staR het volgende:
Opmerkeljike keus trouwens, een hoogblonde zoon van twee vrij donkere ouders
Dat heeft Nina toch ook. Ludo en Janine hebben beide pikzwart haar. Nina lichtbruin.
  vrijdag 10 april 2009 @ 12:34:19 #132
1762 YPPY
Yppiaans
pi_67892784
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 11:24 schreef Woelli het volgende:

[..]

Dat heeft Nina toch ook. Ludo en Janine hebben beide pikzwart haar. Nina lichtbruin.
Het haar van Janine is geverfd, met Nutrieieies, dus of het echt zwart is?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 10 april 2009 @ 14:11:06 #133
82152 LeBeau
Mentaal Blond
pi_67895537
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 10:58 schreef shiNinG_staR het volgende:
Ferry en dan hoeft hij niet eens een rol te spelen toch?
!

Niet echt, nee.
Op vrijdag 9 juni 2006 20:29 schreef Svensational het volgende:[/b]
Ik bedoelde dat ik 16 juni 2006 jouw virtuele piemel wil zuigen omdat je hier dan al een jaar komt ;(.
LEUGENS ‎(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  vrijdag 10 april 2009 @ 14:52:37 #134
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_67896600
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 10:05 schreef ranja het volgende:

[..]

Zo makkelijk is het niet om goud te halen hoor. Neem een band als Bettie Serveert, toch niet echt onbekend of onsuccesvol te noemen. Hun debuut album werd 10 jaar na het uitkomen pas goud. De rest haalt dat voorlopig nog niet. Een band als The Gathering verkoopt hun albums zelf via de website. Die zijn echt al dolblij als er 5000 van verkocht worden. Dat is nogal een verschil met de 30000 die nodig zijn voor goud.
Vroeger was het een verkoop van 60.000 cdees dat is de afgelopen jaren steeds verlaagt tot het inmiddels zeer lage 30000. Neemt niet weg dat het moeilijk is om die hoeveelheden te verkopen. Omdat illegaal downloaden/kopieeren nog steeds een probleem is.
  vrijdag 10 april 2009 @ 14:59:29 #135
13973 ranja
image means nothing
pi_67896809
Ik denk niet dat bands als Bettie Serveert daar een groot probleem hebben. Denk niet dat er meer mensen zijn die dat downloaden dan kopen. Dat zit toch meer in de grote artiesten bij de grote labels.
Ik geloof inderdaad wel dat met de oude regels hun 1e album nog geen goud zou zijn maar door een aanpassing daar ineens dicht bij kwam en even later wel haalde.
pi_67898465
Eric van Tijn is bezig met een meidengroepje op te zetten waarin ook Raffaela gaat meedoen, vertelde hij in rtl vandaag
Goedemorgen :W
  vrijdag 10 april 2009 @ 16:49:16 #137
57497 happyme28
I'm so happy
pi_67899927
Ik las inderdaad op de hyves van Raffaela zoiets. Maar ze had het destijds dat de 1e singel eind maart uit zou komen en het is inmiddels bijna half april... zal wat langer duren blijkbaar.

Ik gun het Raffaela wel want ik vind haar erg goed en een leuk gek mens.
  vrijdag 10 april 2009 @ 18:51:29 #138
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_67903241
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 14:59 schreef ranja het volgende:
Ik denk niet dat bands als Bettie Serveert daar een groot probleem hebben. Denk niet dat er meer mensen zijn die dat downloaden dan kopen. Dat zit toch meer in de grote artiesten bij de grote labels.
Ik geloof inderdaad wel dat met de oude regels hun 1e album nog geen goud zou zijn maar door een aanpassing daar ineens dicht bij kwam en even later wel haalde.
Waarom die ook niet... misschien wel meer omdat men niet alle nummers leuk vind van die band en dus maar een deel download en/of kopieert.
pi_67903870
quote:
Op donderdag 9 april 2009 00:01 schreef Desmonkey het volgende:

[..]

2 maar echt doorgebroken? Gerard Joling, Tooske Ragas, Marco Borsato, Glennis Grace, Des'Ray, Edsilia Rombley, Petra Berger, Helmut Lotti. Dat zijn er geen 2
Tooske? Die is volgens mij gewoon miss geweest.
pi_67909186
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 19:13 schreef Michellee het volgende:

[..]

Tooske? Die is volgens mij gewoon miss geweest.
Haar wiki zegt:
quote:
1995: Deelname aan de Soundmixshow
In de soundmixshow zong ze overigens dat liedje uit de kleine zeemeermin. Het origineel in het Nederlands werd destijds gezongen door Laura Vlasblom. Het grappige is dat Tooske later met haar man Bastiaan Ragas vandoor ging .

[ Bericht 2% gewijzigd door Desmonkey op 10-04-2009 21:56:56 ]
pi_67913843
Tooske is Miss Overijssel geweest geloof ik
dag
pi_67914174
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 23:39 schreef Peter het volgende:
Tooske is Miss Overijssel geweest geloof ik
Tsja het drugsbeleid was schijnbaar erg liberaal destijds. Heel Nederland aan de dope toen ze op haar smsten belden . Of was dit ook doorgestoken kaart?
pi_67924014
quote:
Op donderdag 9 april 2009 21:35 schreef happyme28 het volgende:

[..]

De constructie met Rough Trade is zo dat Boris een x-aantal albums afneemt waar Rough trade een percentage voor krijgt. Dit wordt dus geregistreerd als verkoop. Vervolgens zorgt Rought Trade voor de distributie naar de diverse kanalen. De albums zijn dan dus nog niet verkocht aan de consument maar slechts aangekocht door de tussenhandel.

Nu blijft hij zweven in de album top 100 door de downloads van het album en evt. nabestellingen. Hij heeft nog geen goud dus nog geen 30.000 exemplaren verkocht dus zo'n mega succes is het niet. Al zal hij er zelf best tevreden mee zijn en heeft hij vooral door die hoge binnenkomst flink wat promotie gekregen en daarbij ook een mooie clubtour, dus mooi voor Boris.
Nou ik kan je met 100% zekerheid vertellen dat dat niet zo werkt, ik werk namelijk zelf bij Rough Trade. Denk je dat GFK dat laat gebeuren? Als je een instore plant met een willekeurige band moeten ze worden aangemeld bij GFK, en komt er een controleur checken of de gescande singles/albums daadwerkelijk verkocht worden. Om maar even aan te geven dat het een mooi soepzooitje zou worden als artiesten hun eigen albums zouden aankopen als zijnde gescand. Het album is bij de intiele shipping zeer breed in alle winkels geplaatst, van FRS tot Van Leest tot de Media Markten en de Plato's en de Kroeses. De verkoop ín de winkels vanaf dag 1 release heeft voor de hoge chartentry gezorgd, dat had natuurlijk te maken met de promotieresultaten. Dat hij nu even blijft hangen is helemaal niet erg. De nieuwe single is net uit en als 3FM die ook goed oppakt komt er vast weer een goede doorverkoop. Heeft hij festivals, tv en/of radio optredens in het verschiet? Ook dan zie je een stijging in sales. Verder heeft hij inmiddels een stuk of 5 volle persdagen achter de rug waarvan de laatste nog maar kort geleden. Mooi voorbeeld is bijvoorbeeld Kyteman. De dag nadat hij in DWDD was geweest waren heel veel winkels uitverkocht. Ik zeg trouwens ook nergens dat Boris een mega succes heeft met zijn album, maar hij is op de goede weg met een goede plaat. Ik gun het hem ook echt 100%!
  zaterdag 11 april 2009 @ 16:48:51 #144
57497 happyme28
I'm so happy
pi_67926624
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 14:48 schreef Juweel het volgende:

[..]

Nou ik kan je met 100% zekerheid vertellen dat dat niet zo werkt, ik werk namelijk zelf bij Rough Trade. Denk je dat GFK dat laat gebeuren? Als je een instore plant met een willekeurige band moeten ze worden aangemeld bij GFK, en komt er een controleur checken of de gescande singles/albums daadwerkelijk verkocht worden. Om maar even aan te geven dat het een mooi soepzooitje zou worden als artiesten hun eigen albums zouden aankopen als zijnde gescand. Het album is bij de intiele shipping zeer breed in alle winkels geplaatst, van FRS tot Van Leest tot de Media Markten en de Plato's en de Kroeses. De verkoop ín de winkels vanaf dag 1 release heeft voor de hoge chartentry gezorgd, dat had natuurlijk te maken met de promotieresultaten. Dat hij nu even blijft hangen is helemaal niet erg. De nieuwe single is net uit en als 3FM die ook goed oppakt komt er vast weer een goede doorverkoop. Heeft hij festivals, tv en/of radio optredens in het verschiet? Ook dan zie je een stijging in sales. Verder heeft hij inmiddels een stuk of 5 volle persdagen achter de rug waarvan de laatste nog maar kort geleden. Mooi voorbeeld is bijvoorbeeld Kyteman. De dag nadat hij in DWDD was geweest waren heel veel winkels uitverkocht. Ik zeg trouwens ook nergens dat Boris een mega succes heeft met zijn album, maar hij is op de goede weg met een goede plaat. Ik gun het hem ook echt 100%!
Ik ken andere verhalen vanuit de tussenhandel, maar prima joh! Je hoort namelijk ook dat album voor de bij uitlevering al goud of platina zijn, dat kan dus niet in jouw verhaal. Omdat hij bij initiele shipping breed is uitgezet, DAAROM de hoge entry. Dat bladiebla verhaal over instores, persdagen, optredens, doet allemaal niet terzake en komt na de eerste entry. De initiele brede shipping heeft de hoge binnenkomst veroorzaakt en dat levert goede pers op en dat zorgt ervoor dat de verkoop op gang komt. En niet andersom! En niet al verkocht aan de consument.

Anyway, ik gun het hem ook hoor daar niet van, hij werkt er hard voor (maar goed, dat doet iedere artiest). En daarnaast, het moet lukken want als het niet lukt heeft ie zijn zoveelste kans vergooid en wat moet hij anders, dus ik hoop voor 'm dat hij er nog jaren van kan rondkomen en erg gelukkig is. Daar gaat het uiteindelijk om, dat de artiest er gelukkig door wordt.

[ Bericht 4% gewijzigd door happyme28 op 11-04-2009 16:55:03 ]
pi_67933145
Misschien heb ik het niet duidelijk genoeg gezegd , denk ik achteraf De chartentry is op basis van de countersales, dus wat de consument daadwerkelijk koopt. Gouden/platina platen worden gebaseerd op het aantal verkocht exemplaren naar de winkel. De hoge chartentry van Boris kwam dus ook door én het breed aantal geplaatste exemplaren én het feit dat de consumenten er genoeg hebben gekocht in de eerste dagen/week na release waardoor het album zo hoog in de charts kwam. Ik zal dinsdag voor de leuk even nakijken wat er nu daadwerkelijk aan de consument is verkocht, en wat we precies hebben geshipt. Voordat je zegt, dat moet je toch weten als je daar werkt, het is niet mijn 'project'

Maar verder is het dus echt nog steeds niet waar dat de artiest een x aantal platen zelf afneemt en dat die exmeplaren worden gescand.Mijn hele punt van boven was dus ook om aan te geven dat de GFK daar niet intrapt. Een bepaald aantal winkels zijn maar aangesloten bij de GFK.

Verder komt de 'blabla' van de persdagen en instores niet alleen maar ná de eerste chartentry. Instores vaak als een single succesvol is, en persdagen worden vaak ruim voor de releasedatum gepland. Dit om met bepaalde magazines een feature te hebben rond de releasedatum.
  zaterdag 11 april 2009 @ 21:09:49 #146
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_67934187
Op zich wel interessant om te weten wat je nodig hebt aan verkopen om een hoge notering in de chart te krijgen.

maar even wat meer ot
Jim en Hind die de Mattheus zingen
http://www.eo.nl/programm(...)x.esp?aflid=10436098
  donderdag 7 mei 2009 @ 09:06:58 #147
57497 happyme28
I'm so happy
pi_68760892
Idol Harm wordt Sjonnie

Harm Jacobs lijkt eindelijk van zijn Idol-stempel af. De zanger wordt namelijk de nieuwe frontman van de Sjonnies. De huidige leadzanger Ronnie Ruisdaal stopt met ingang van volgend jaar.

Het vertrek van Ronnie, links op de foto, betekent na tien jaar het einde van originele Sjonnies. Ook de gitarist houdt er dan mee op. Harm staat dan eigenlijk alleen nog maar met de bassist van de oude band op het podium. Toch blijft de naam 'De Sjonnies' behouden.

Harm dankt zijn bekendheid aan het derde seizoen van Idols. Na het einde van Idols raakte Harm enige tijd depressief omdat hij zijn leven in de spotlights miste.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')