abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 januari 2009 @ 01:01:50 #51
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_64976746
- edit -

[ Bericht 87% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2009 01:54:19 ]
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_64976751
- edit -

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2009 01:52:55 (Reactie op verwijderde post) ]
  dinsdag 13 januari 2009 @ 01:02:08 #53
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_64976752
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:01 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik dacht dat Democrats vaker voor sluiting waren van Guantanamo Bay.
Klopt. Maar zo heeft 't nog een functie.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_64976753
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:01 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

alsof jij de bijbel hebt gelezen...

heb je naaste lief.. weet je nog wel

ik ga ook eens kijken of ik in de bijbel iets kan vinden over trollen
Ik heb de Bijbel gelezen. Jij niet dan?
pi_64976761
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:02 schreef IHVK het volgende:

[..]

Want het klopt niet?
pi_64976770
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:02 schreef popolon het volgende:

[..]

Klopt. Maar zo heeft 't nog een functie.
Voor Democrats zal het wel vooral bedoeld zijn om mensen met een afwijkende mening op te sluiten. Talkradio-presentators en zo...
pi_64976783
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 00:59 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wat dacht jij dan? Dat ze de hele Bijbel zouden gaan leuteren over homo´s?
nee dus... daarom is het ook zo raar dat die religieuzen in de vs.. er verhoudingsgewijs zoveel aandacht aan besteden

snap je wel

dat is juist het punt dat ik wil maken
pi_64976786
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:01 schreef Aoristus het volgende:
Als Plassterk maar niet nog meer van die nare kwaaltjes gaat overnemen
Ik ben er bang voor. In plaats van dat Plassterk gewoon zijn werk doet en eens wat doet aan het falende Nederlandse onderwijs, is hij de hele dag bezig van allerlei irrelevante zaken als homoemancipatie.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 01:04:24 #59
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_64976791
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:03 schreef Halcon het volgende:

[..]

Voor Democrats zal het wel vooral bedoeld zijn om mensen met een afwijkende mening op te sluiten. Talkradio-presentators en zo...
't Is goed met je maestro. Veel succes nog met je kruistocht.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_64976798
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:01 schreef Halcon het volgende:

[..]

Weer switch je als iets niet in je straatje past.
Er is iets mis met je verstand als je dat werkelijk denkt, ik zeg al de hele discussie hetzelfde:

"Mag God dat bepalen?" en dus niet dat handjevol mensen die de bijbel hebben geschreven oid.
Een hoop christenen zijn dat met me eens en verwerpen talloze dingen die in de bijbel staan maar beschouwen zichzelf desondanks als christen. Modernisering van het Godsbeeld.

!
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_64976804
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:04 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

nee dus... daarom is het ook zo raar dat die religieuzen in de vs.. er verhoudingsgewijs zoveel aandacht aan besteden

snap je wel

dat is juist het punt dat ik wil maken
Omdat het gewoon een item is, vooral ook omdat enkele bisschoppen het niet echt hebben begrepen en zich niet normaal weten te gedragen.
pi_64976817
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:04 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Er is iets mis met je verstand als je dat werkelijk denkt, ik zeg al de hele discussie hetzelfde:

"Mag God dat bepalen?" en dus niet dat handjevol mensen die de bijbel hebben geschreven oid.
Een hoop christenen zijn dat met me eens en verwerpen talloze dingen die in de bijbel staan maar beschouwen zichzelf desondanks als christen. Modernisering van het Godsbeeld.

!
Nee, verkrachting van het Godsbeeld heet dat.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 01:05:37 #63
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_64976826
Eigenlijk zou die hele bisschop natuurlijk niet op een inauguratie moeten verschijnen. Dat geloof moet maar eens losgeweekt worden uit de politiek.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_64976846
- edit -

[ Bericht 54% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2009 01:55:36 ]
  dinsdag 13 januari 2009 @ 01:06:23 #65
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_64976851
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:05 schreef wonderer het volgende:
Dat geloof moet maar eens losgeweekt worden uit de politiek.
Graag.
pi_64976874
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:05 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nee, verkrachting van het Godsbeeld heet dat.
Dat mag je best vinden maar je behoort ermee tot de minderheid.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 01:07:30 #67
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_64976878
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:04 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik ben er bang voor. In plaats van dat Plassterk gewoon zijn werk doet en eens wat doet aan het falende Nederlandse onderwijs, is hij de hele dag bezig van allerlei irrelevante zaken als homoemancipatie.
Alles kan als je een gek hoedje opzet, dan mag je de clown uithangen wat je wilt. Helaas speelt Obama ook een beetje met dat soort elementen, alsof je daar beter van gaat relativeren ofzo
  dinsdag 13 januari 2009 @ 01:08:39 #68
71919 wonderer
pi_64976896
- edit -

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2009 01:56:14 (Reactie op verwijderde post) ]
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_64976898
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:07 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Dat mag je best vinden maar je behoort ermee tot de minderheid.
Het is niet per definitie zo dat een meerderheid (als dat zo zou zijn) gelijk heeft. Een wereldwijde poll over homo´s, ik wil de uitkomsten nog weleens zien. Waar beginnen we? Iran, Kenya of Venezuela?
pi_64976900
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:04 schreef Halcon het volgende:

[..]

oh.. emanciaptie van welke groep dan ook.. is nooit irrelevant.. vind ik

of het nu de emanciaptie van vrouwen, arbeiders, moslims, joden, negers, christenen of homo;s is

waarom zouden emanciaptie en daarmee samenhangend burgerrechten in hemelsnaam irrelevant zijn..?

waarom zouden de emancipatie van een bevolkingsgroep die 5 to 10 procent uitmaakt van het totaal.. irrelevant zijn
  dinsdag 13 januari 2009 @ 01:09:52 #71
71919 wonderer
pi_64976924
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:09 schreef Halcon het volgende:

[..]

Misschien kun je vanuit Nederland een offensief starten. Dat zal wel indruk maken.
Ik woon niet in Nederland. Obama wordt mijn president
pi_64976936
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:08 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het is niet per definitie zo dat een meerderheid (als dat zo zou zijn) gelijk heeft. Een wereldwijde poll over homo´s, ik wil de uitkomsten nog weleens zien. Waar beginnen we? Iran, Kenya of Venezuela?
Toch wel stiekem fan van Iran dus?

Maar dat een groot deel van de wereldbevolking er zo over denkt is juist een extra reden als je zelf vindt dat er niks mis mee is.
pi_64976963
quote:

[..]

Die landen wordt niks gevraagd als het om de inauguratie van de Amerikaanse president gaat.

Gelijk? Nee, iedereen die in God gelooft is per definitie niet erg geloofwaardig, maar de meerderheid bepaalt de realiteit, en de realiteit is dat homoseksualiteit langzaam maar zeker steeds meer ingeburgerd raakt, zelfs in het christendom.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 01:13:03 #74
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_64976968
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:09 schreef Halcon het volgende:

[..]

De crisis los je er ook niet bepaald mee op.
Het is een vorm van visueel belazeren. Ik snap niet zo goed de keuze van Obama, moet die bisschop even de homo uithangen bij zijn inauguratie ofzo, maakt dat de ceremonie sterker qua beleving
pi_64977012
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:08 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

oh.. emanciaptie van welke groep dan ook.. is nooit irrelevant.. vind ik

of het nu de emanciaptie van vrouwen, arbeiders, moslims, joden, negers, christenen of homo;s is

waarom zouden emanciaptie en daarmee samenhangend burgerrechten in hemelsnaam irrelevant zijn..?

waarom zouden de emancipatie van een bevolkingsgroep die 5 to 10 procent uitmaakt van het totaal.. irrelevant zijn
Plassterk kan zich beter druk maken over het lerarentekort, het niveau van het Nederlandse onderwijs en PABO-studenten die niet eens kunnen rekenen en spellen. - edit -

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2009 02:00:05 ]
pi_64977023
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:12 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Die landen wordt niks gevraagd als het om de inauguratie van de Amerikaanse president gaat.

Gelijk? Nee, iedereen die in God gelooft is per definitie niet erg geloofwaardig, maar de meerderheid bepaalt de realiteit, en de realiteit is dat homoseksualiteit langzaam maar zeker steeds meer ingeburgerd raakt, zelfs in het christendom.
Wel als het gaat over homo´s.

Maar goed, doe een poll in de VS. Zelfs in een democratische staat als Californie moest men niets weten van het homohuwelijk.
pi_64977029
- edit -

[ Bericht 93% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2009 02:00:31 ]
pi_64977035
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:10 schreef IHVK het volgende:

[..]

Toch wel stiekem fan van Iran dus?

Maar dat een groot deel van de wereldbevolking er zo over denkt is juist een extra reden als je zelf vindt dat er niks mis mee is.
Ook Iran heeft haar goede kanten.

Er werd gesteld dat de meerderheid op de wereld er geen probleem van maakt.
pi_64977060
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:16 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ook Iran heeft haar goede kanten.

Er werd gesteld dat de meerderheid op de wereld er geen probleem van maakt.
De goede kant van Iran is dus dat ze homo's ophangen.

En de slechte kanten van Iran zijn dat ze willen dat het geweld in Gaza stopt?
Rare gozer ben je.

Ik ga slapen.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 01:18:18 #80
71919 wonderer
pi_64977074
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:13 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Het is een vorm van visueel belazeren. Ik snap niet zo goed de keuze van Obama, moet die bisschop even de homo uithangen bij zijn inauguratie ofzo, maakt dat de ceremonie sterker qua beleving
Obama geeft het signaal af dat hij de president is voor iedereen, niet alleen the straight white (of black, in dit geval) male. 't Is een wassen neus, waarschijnlijk.
pi_64977080
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:15 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wel als het gaat over homo´s.
Ze lopen daar met alles achter, dat weet jij ook.
quote:
Maar goed, doe een poll in de VS. Zelfs in een democratische staat als Californie moest men niets weten van het homohuwelijk.
True. Maar vraag het over twintig jaar nog eens.

Het gaat tegenwoordig hard met de emancipatie van minderheden.
Het schijnt dat ze zelfs een zwarte president krijgen.
pi_64977086
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:17 schreef IHVK het volgende:

[..]

De goede kanten van Iran is dus dat ze homo's ophangen.

En de slechte kanten van Iran zijn dat ze willen dat het geweld in Gaza stopt?
Rare gozer ben je.

Ik ga slapen.
Slaap ze!

Iran wil helemaal niet dat het geweld stopt. Iran wil Israel van de kaart vegen. Dat is dan in jouw ogen een goed punt. Rare vogel hoor.
pi_64977099
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:18 schreef wonderer het volgende:

[..]

Obama geeft het signaal af dat hij de president is voor iedereen, niet alleen the straight white (of black, in dit geval) male. 't Is een wassen neus, waarschijnlijk.
Want? Waaruit blijkt precies dat deze pruters gekozen is omdat hij homo is en niet ondanks dat hij homo is?
pi_64977117
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

Slaap ze!

Iran wil helemaal niet dat het geweld stopt. Iran wil Israel van de kaart vegen. Dat is dan in jouw ogen een goed punt. Rare vogel hoor.
Bedankt.

Nee dat is mijn ogen geen goed punt.

Groeten,
IHVK
pi_64977119
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:18 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Ze lopen daar met alles achter, dat weet jij ook.
[..]

True. Maar vraag het over twintig jaar nog eens.

Het gaat tegenwoordig hard met de emancipatie van minderheden.
Het schijnt dat ze zelfs een zwarte president krijgen.
Dat is wat kort door de bocht. Met veel zaken loopt men gewoon erg ver voor. Ook in Nederland is er een regering bezig met bepaalde values. Normen en waarden noemen ze dat dacht ik.

Is prima, vragen we het over 20 jaar en kijken we dan hoe het dan is.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 01:20:46 #86
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_64977123
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:18 schreef wonderer het volgende:

[..]

Tuurlijk, dat is de algemene opvatting van allemansvriendjes, dat is leuk als het over een hondje gaat, maar als mens ben je dan al heel snel een oninteressante slijmbal. Ik vermoed dat Obama niet in staat zal zijn om zijn termijn af te maken.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 01:21:59 #87
230721 The.Apple
Future, Vision, Respect, Life
pi_64977153
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

Slaap ze!

whhaaaaa...... roepen is iets anders dan doen......

whaaaaaa.....israel roept niet die moorden gewoon en doen dan alsof ze de gebeten hond zijn.....
whaaaaaa....de palestijnen trouwens ook,
Here's to the crazy ones, the misfits, the rebels,....... Arrrcchhh kijk em zelf maar
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SQFIsfQKBuU[/youtube]
pi_64977163
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:20 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je bent toch een vriend van "Palestina" ?
Offtopic.

Ik wil wel in het andere topic uitleggen dat het afkeuren van geweld niet betekent dat je Israël van de kaart moet vegen. Morgen misschien.
pi_64977192
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:20 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is wat kort door de bocht. Met veel zaken loopt men gewoon erg ver voor. Ook in Nederland is er een regering bezig met bepaalde values. Normen en waarden noemen ze dat dacht ik.
Heb je het nou nog over Iran, Kenya en Venezuela (daar vroeg je naar nl) of over California?
quote:
Is prima, vragen we het over 20 jaar en kijken we dan hoe het dan is.
Check.
pi_64977603
Wat een gebash. Normaal discussiëren of wegblijven.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 10:27:31 #91
36038 Shaman
retro-progressief
pi_64981169
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:02 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik heb de Bijbel gelezen. Jij niet dan?
Misschien moet ik je geheugen even opfrissen dan:
quote:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.
Want met welk oordeel gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden; en met welke mate gij meet, zal u wedergemeten worden.
(Mattheus 7)
of
quote:
Wie van u zonder zonde is, werpe de eerste steen.
(Johannes 8)
Verder staat nog ergens dat in God's aangezicht allen gelijk zijn en misschien ken je ook het verhaal van de barmhartige Sameritaan? Volgens mij ben je zelf vrij selectief in wat je wel en niet overneemt uit de bijbel...
  dinsdag 13 januari 2009 @ 11:38:30 #92
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_64983742
De afgelopen weken was er nogal wat woede bij progressieven in Amerika over een andere kerkelijke bij de inauguratie die homofoob zou zijn. En nu wordt deze keuze weer bejubeld. Ik vind het nogal nietszeggend en onbelangrijk dit soort 'keuzes'.
Géén kloon van tvlxd!
  dinsdag 13 januari 2009 @ 17:55:29 #93
71919 wonderer
pi_64998317
http://www.refdag.nl/arti(...)auguratie+Obama.html

Iets uitgebreidere tekst. Hij is dus wel degelijk gekozen om wat hij is, en om een signaal naar verschillende groepen af te geven (volgens dit bericht dan).
pi_64999238
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 11:38 schreef Montov het volgende:

De afgelopen weken was er nogal wat woede bij progressieven in Amerika over een andere kerkelijke bij de inauguratie die homofoob zou zijn. En nu wordt deze keuze weer bejubeld. Ik vind het nogal nietszeggend en onbelangrijk dit soort 'keuzes'.
Yep, Obama houdt ze allemaal te vriend.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 19:06:49 #95
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_65000674
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 00:41 schreef Halcon het volgende:

[..]

De Bijbel over homoseksualiteit:
De Bijbel zegt dat praktiserende homoseksuelen gedood moeten worden.

De bijbel zegt dat gij niet zult doden.

Kortom de bijbel is een lulverhaal
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_65055969
t hypocriete van de bijbel is dat ze geen standpunt inneemt, alles is open voor interpretatie..

een priester, dominee of in dit geval anglicaanse bischop mag best homoseksueel zijn...maar niet praktiserend.. hypocriet, not? verder neemt de kerk geen standpunt in...ze gedoogd...zo vreemd! condooms, verschrikkelijk... homo's? *hmm..we hebben homoseksuelen onder ons*..nee daar doen we niet moeilijk over zolang ze t niet praktiseren...
  donderdag 15 januari 2009 @ 00:56:49 #97
71919 wonderer
pi_65056602
Overigens vind ik het wel mooi dat hij een gebed gaat maken dat niet alleen voor Christenen zal gelden. Hij snapt het tenminste.
pi_65058017
quote:

[..]

De meerderheid heeft zeker niet altijd gelijk. Een groot deel van de mensen laat zich nog steeds te veel beïnvloeden door hun emoties die haat kunnen ontwikkelen. In principe zijn alle mensen op aarde gelijkwaardig, ongeacht wat hun achtergrond, geslacht of geaardheid is. Door onze emoties gaan wij mensen zelf een waarde geven, terwijl dat eigenlijk nergens op slaat.
ROBODEMONS..................|:(
pi_65058035
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:27 schreef Shaman het volgende:
Verder staat nog ergens dat in God's aangezicht allen gelijk zijn en misschien ken je ook het verhaal van de barmhartige Sameritaan? Volgens mij ben je zelf vrij selectief in wat je wel en niet overneemt uit de bijbel...
Dat komt omdat mensen alleen maar lezen wat ze willen lezen.
ROBODEMONS..................|:(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')