abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64976439
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 00:41 schreef Halcon het volgende:
Volgens mij is het redelijk duidelijk. Slotje.
Slotje?

Het is een voldongen feit dat er zo'n rare queer zal voorgaan in het gebed van de inauguratie, daar veranderen die bijbelteksten van jou niks aan.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_64976470
- edit -

Alsof elke predikant homoseksueel is. Homoseksueel zijn en het geloof verkondigen gaat gewoon niet samen. Dat geldt ook binnen de Islam bijvoorbeeld.

[ Bericht 77% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2009 01:49:33 ]
pi_64976478
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 00:47 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Slotje?

Het is een voldongen feit dat er zo'n rare queer zal voorgaan in het gebed van de inauguratie, daar veranderen die bijbelteksten van jou niks aan.
Omdat de waarheid niet in je straat past, Frits?
pi_64976492
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 00:47 schreef Halcon het volgende:

[..]

En een homobisschop was duidelijk niet de bedoeling.
Ga jij nou een beetje de Anglicaanse Kerk lopen vertellen wat ze zouden moeten vinden? Bemoei je lekker met je eigen zaken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_64976511
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 00:41 schreef Halcon het volgende:

[..]

bla bla

(Volgens mij is het redelijk duidelijk. Slotje.
quote:
Wat zegt de Bijbel nu echt over homoseksualiteit? Eigenlijk maar erg weinig. Jezus heeft er zelfs helemaal niets over gezegd en in de 10 geboden wordt er niet over gesproken. Is het dan niet vreemd dat terwijl homoseksualiteit nauwelijks voorkomt in de Bijbel zoveel mensen zich daar wel enorm druk om maken? Alsof de hele Bijbel daarover gaat en er geen belangrijker problemen in onze wereld zijn!
Waarom maakt men zich niet drukker over zaken die veel vaker in de Bijbel genoemd worden zoals hoogmoed, schijnheiligheid, afgoderij, armoede, onrecht enzovoort? Daar hoor je diezelfde christelijke mensen veel minder over spreken. Waarom? Komt het doordat iedereen de Bijbel leest door een bril die hem of haar ooit is aangemeten? Baby's worden immers niet met een bril op geboren :-)
Voordat ik enkele teksten wil bespreken wil ik drie uitgangspunten noemen die in mijn gedachten een rol spelen:

Ten eerste: iedereen leest en begrijpt de Bijbel op de manier zoals die hem of haar door anderen is aangeleerd. Niemand kan de Bijbel onbevangen en 'puur' lezen. Je eigen achtergrond, opvoeding, leeftijd, geschiedenis etc. speelt daarin mee. Wie dat ontkent komt waarschijnlijk van een andere planeet.

Ten tweede: de Bijbel is niet uit de lucht komen vallen maar in een bepaalde tijd geschreven en in duizenden jaren langzaam ontstaan. Het bevat daarom ook veel instructies en wetten die vandaag als niet meer relevant worden gezien (bijvoorbeeld dat een vrouw die een kind heeft gekregen 33 dagen niet naar de tempel/kerk mag. Had ze de "pech" een meisje te krijgen dan mocht dat zelfs 66 dagen niet, zie Leviticus 12).

Ten derde: nergens in de Bijbel komt het idee naar voren dat iemand homoseksueel kan zijn. De teksten die over homoseksualiteit gaan bespreken alleen homoseksuele handelingen. De schrijvers van de Bijbel hadden dan ook geen idee dat homoseksualiteit een "geaardheid" is, dat is pas bewezen en ontdekt in de 20ste eeuw! Zij kenden het woord niet eens! Dat betekent dat de Bijbelschrijvers altijd dachten aan homoseksuele daden die door heteroseksuelen werden verricht en tegen hun heteroseksuele natuur ingingen. En dat was iets wat de heteroseksuele schrijvers zich maar moeilijk konden voorstellen.
Het woord homoseksualiteit is bedacht door de Hongaarse journalist Karl-Maria Kertbeny. Toen een bevriende homo zelfmoord pleegde omdat hij werd gechanteerd, besloot hij zich in te zetten om homoseksualiteit uit het strafrecht te halen. Om die doelstelling kracht bij te zetten, ontwikkelde hij een nieuw woord om de 'sodomieten' (zoals ze tot dan toe werden genoemd) op een meer geschikte wijze te kunnen omschrijven. Hij koos voor de Griekse woord 'homo' (gelijk) en het Latijnse sexualis (geslacht) en gebruikte het woord voor het eerst in een brief die hij in mei 1868 schreef aan een mensenrechtenadvocaat. Voor die tijd bestond het woord dus niet eens.
http://home.wanadoo.nl/inspiritus/christen%20en%20homo.htm

zijn dus genoeg andere manieren om er naar de kijken Halcon

en gelukkig zijn de meeste christenen in nederland en europa vrij modern en niet zo eng als in de vs
pi_64976513
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 00:48 schreef Halcon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Alsof elke predikant homoseksueel is. Homoseksueel zijn en het geloof verkondigen gaat gewoon niet samen. Dat geldt ook binnen de Islam bijvoorbeeld.
Ben je nou ook nog homofoob?

Pfff.
pi_64976519
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Dat is wel een kerkje voor jou inderdaad.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 00:51:37 #33
230721 The.Apple
Future, Vision, Respect, Life
pi_64976534
And we have some gay friends in the red states!!!!

Go OBAMA
Here's to the crazy ones, the misfits, the rebels,....... Arrrcchhh kijk em zelf maar
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SQFIsfQKBuU[/youtube]
pi_64976549
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 00:49 schreef Halcon het volgende:

[..]

Omdat de waarheid niet in je straat past, Frits?
Right, wij hebben het hier over een nieuwsfeit waar jij een slotje voor aanvraagt? In wiens straatje past wat dan niet?
pi_64976586
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 00:49 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ga jij nou een beetje de Anglicaanse Kerk lopen vertellen wat ze zouden moeten vinden? Bemoei je lekker met je eigen zaken.
Dat hoef ik niet te vertellen, dat is gewoon duidelijk.
pi_64976598
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 00:52 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Right, wij hebben het hier over een nieuwsfeit waar jij een slotje voor aanvraagt? In wiens straatje past wat dan niet?
In jouw straatje, aangezien je erg teleurgesteld blijkt te zijn dat teksten uit de Bijbel niet in jouw straatje passen.
pi_64976622
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 00:53 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat hoef ik niet te vertellen, dat is gewoon duidelijk.
Nou, tegen dergelijke argumenten kan ik natuurlijk niet op. Veel plezier met je nachtelijke relpoging.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_64976628
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 00:50 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

[..]

http://home.wanadoo.nl/inspiritus/christen%20en%20homo.htm

zijn dus genoeg andere manieren om er naar de kijken Halcon

en gelukkig zijn de meeste christenen in nederland en europa vrij modern en niet zo eng als in de vs
Volgens de heilige boeken gruwelen de Goden van homoseksuelen.
pi_64976635
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 00:55 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou, tegen dergelijke argumenten kan ik natuurlijk niet op. Veel plezier met je nachtelijke relpoging.
Mooi, dan zijn we klaar.
pi_64976664
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 00:54 schreef Halcon het volgende:

[..]

In jouw straatje, aangezien je erg teleurgesteld blijkt te zijn dat teksten uit de Bijbel niet in jouw straatje passen.
Helemaal niet. Ik bestrijd alleen dat iedereen die zich christen noemt voor de volle 100% bijbelvast is.

Ergo: met bijbelteksten hoef je niet aan te komen.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 00:57:57 #41
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_64976667
Prima zet meteen!
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_64976671
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 00:54 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wist je dat:

De Bijbel 31.103 verzen heeft
Daarvan 7 verzen gaan over zaken die met homoseksualiteit te maken lijken te hebben: dat is 0,02%
Veel Bijbeldeskundigen van mening zijn dat deze 7 verzen over heel andere dingen gaan dan wat wij nu homoseksualiteit zijn gaan noemen
Heteroseksuele gelovigen vaak drukker zijn met deze 0,02% dan dat ze aandacht schenken aan de andere 99,98% van de verzen die gaan over belangrijker zaken zoals liefde, vergeving, hoogmoed en het omgaan met de armen, zaken die henzelf aangaan?

pi_64976695
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 00:57 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Helemaal niet. Ik bestrijd alleen dat iedereen die zich christen noemt voor de volle 100% bijbelvast is.

Ergo: met bijbelteksten hoef je niet aan te komen.
Homoseksualiteit is een van de kwalijkste zaken in de Bijbel. - edit -

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2009 01:51:15 ]
pi_64976706
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 00:58 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Wist je dat:

De Bijbel 31.103 verzen heeft
Daarvan 7 verzen gaan over zaken die met homoseksualiteit te maken lijken te hebben: dat is 0,02%
Veel Bijbeldeskundigen van mening zijn dat deze 7 verzen over heel andere dingen gaan dan wat wij nu homoseksualiteit zijn gaan noemen
Heteroseksuele gelovigen vaak drukker zijn met deze 0,02% dan dat ze aandacht schenken aan de andere 99,98% van de verzen die gaan over belangrijker zaken zoals liefde, vergeving, hoogmoed en het omgaan met de armen, zaken die henzelf aangaan?

Wat dacht jij dan? Dat ze de hele Bijbel zouden gaan leuteren over homo´s?
  dinsdag 13 januari 2009 @ 01:00:17 #45
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_64976712
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Uitschot. Meteen naar Guantanamo bay met dat soort jokers.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_64976721
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 00:59 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat zeg ik. Achterhaald boek.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2009 01:51:48 ]
pi_64976731
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:00 schreef popolon het volgende:

[..]

Uitschot. Meteen naar Guantanamo bay met dat soort jokers.
Ik dacht dat Democrats vaker voor sluiting waren van Guantanamo Bay.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 01:01:29 #48
230721 The.Apple
Future, Vision, Respect, Life
pi_64976738
Zinloze bijbel discussie.......

Bartlet oplossing :

einde discussie

LOL
Here's to the crazy ones, the misfits, the rebels,....... Arrrcchhh kijk em zelf maar
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SQFIsfQKBuU[/youtube]
pi_64976740
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:00 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Dat zeg ik. Achterhaald boek.
Weer switch je als iets niet in je straatje past.
pi_64976743
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 00:59 schreef Halcon het volgende:

[..]

alsof jij de bijbel hebt gelezen...

heb je naaste lief.. weet je nog wel

ik ga ook eens kijken of ik in de bijbel iets kan vinden over trollen

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2009 01:52:08 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: