abonnement Unibet Coolblue
  maandag 28 september 2009 @ 20:28:42 #201
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_73191467
quote:
Op maandag 28 september 2009 20:16 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Je kan niet altijd voor een confirmed seat zorgen als normaly economy classe passagier, hoewel het helpt om online in te checken, want dan heb je nog een klein beetje invloed op de plaatsaanwijzing, als je laat op Schiphol aankomt en de vlucht is overboekt heb je ook meer kans dat je niet gelijk een zitplaats krijgt.

Overigens, ik vind het prima als ik overboekt wordt, laatste keer met DELTA kreeg ik een hotel, 600 Dollar, en business klasse op de vlucht terug naar Amsterdam vanaf New York. (Enige nadeel was dat ik in plaats van zondagochtend, maandagochtend terug was en ik wel moest werken, maar goed, ik ben gelukkig er flexibel in werktijden, en na terugkomst nooit belangrijke afspraken de eerste dag plan. Ook niet als ik ergens heenga buiten europa, want ik calculeer normaliter altijd het e.e.a. in.

Al is het eigenlijk belachelijk dat maatschappijen dit mogen doen, je betaald ervoor om op een bepaalde dag van A naar B te worden vervoerd, maar omdat de maatschappij meer wil verdienen kan je opeens niet mee. Terwijl die 'lege' plaatsen in het vliegtuig toch al betaald zijn, en het zijn juist de mensen met tickets die in principe niet te wijzigen zijn het eerst op de lijst komen van mensen die niet mee kunnen.. het is wel een beetje meten met 2 maten....
over het algemeen vertrek je diezelfde dag hoor... alleen misschien paar uurtjes later
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
pi_73192446
quote:
Op maandag 28 september 2009 20:16 schreef ozzietukker het volgende:
Je kan niet altijd voor een confirmed seat zorgen als normaly economy classe passagier, hoewel het helpt om online in te checken, want dan heb je nog een klein beetje invloed op de plaatsaanwijzing, als je laat op Schiphol aankomt en de vlucht is overboekt heb je ook meer kans dat je niet gelijk een zitplaats krijgt.
Ik geloof niet dat de incheck tijd uitmaakt (online en aan de balie). Je krijgt altijd een stoel bij het inchecken, ook al is het toestel dan al overboekt. Ik heb wel eens bij de gate gestaan met iemand die precies hetzelfde stoelnummer op z'n boarding pass had.

Pas als de check-in gesloten is, weten ze wie er wel en niet zijn gearriveerd. Als er dan een overboek probleem is, wordt het bij de gate 'opgelost'.
  Moderator maandag 28 september 2009 @ 22:43:07 #203
45833 crew  Fogel
pi_73196831
quote:
Op maandag 28 september 2009 20:55 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat de incheck tijd uitmaakt (online en aan de balie). Je krijgt altijd een stoel bij het inchecken, ook al is het toestel dan al overboekt. Ik heb wel eens bij de gate gestaan met iemand die precies hetzelfde stoelnummer op z'n boarding pass had.

Pas als de check-in gesloten is, weten ze wie er wel en niet zijn gearriveerd. Als er dan een overboek probleem is, wordt het bij de gate 'opgelost'.
Je krijgt niet altijd een stoelnummer bij het inchecken, soms staat er "GATE" op, wat dus wil zeggen dat je op de wachtlijst staat en je bij de gate moet melden en hopen dat mensen bv hun overstap niet halen.
Ik heb ook meegemaakt dat een stoelnummer dubbel was, maar dan kan je het beste de andere persoon plaats laten nemen en dan wordt je zelf doorverwezen naar business is mijn ervaring (op een in economy volgeboekte vlucht).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 29 september 2009 @ 09:48:54 #204
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_73203228
quote:
Op maandag 28 september 2009 17:10 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Daar doe ik het niet voor. Als ik een vlucht boek doe ik dat omdat ik die dag ergens moet zijn, niet omdat ik graag op kosten van KLM in een hotel slaap. Ik kan geen zakelijke afspraken gaan afzeggen omdat ik niet met mijn vlucht mee kan.
Ik vlieg overigens haast nooit buiten Europa, dus eigenlijk alleen met Ryanair, Brussels airlines of dergelijke maatschappijen. Dat zo'n beetje alle grote maatschappijen dit doen was mij dus niet bekend. Ik vind het niet acceptabel.
Ik doe het er ook niet om. Reden om op zaterdagavond via CDG naar GRU te vliegen is dat ik dan niet een hele zondag van 10 uur 's morgens tot 10 's avonds in een vliegtuig hoef te zitten maar de gehele zondag lekker in Sao Paulo kan rond stappen. Daarmee zorg ik er uiteraard ook altijd voor dat ik nooit een zakelijke afspraak op maandagmorgen zal missen.

En niets is zo vervelend als een overboeking op vrijdag laat in de middag als je naar huis wilt. Maar inderdaad heeft de miles status in ieder programma bepaalde voordelen zoals een gegarandeerde plaats bij een overboekte vlucht. Ik geloof dat dit bij Skyteam uitsluitend geldt voor Gold en Platinum.

Iets wat ik niet zo goed begrijp is dat met al die goedkope, en dus niet wijzigbare, tickets het aantal overboekingen toch drastisch zou moeten afnemen. Want hoe doe je dat, niet op komen dagen met een ticket dat slechts geldig is t/m de datum van de retourvlucht? Wellicht dat Ozzietukker hier een antwoord op heeft.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_73205462
Rondreis over de Nederlandse Antillen gemaakt, dus de nodige vliegervaringen achter de rug. Geen grote problemen meegemaakt.

Vlucht 1:
Maatschappij
KLM

Traject
AMS - CUR

Toestel
Boeing 747

Bezetting
100% vol, inclusief halve Frans Bauer fanclub. Naast ons zat een dame van Van Der Valk, en zij moest een TROS sterrenshow begeleiden met de halve fanclub achter haar aan.

Vertraging
Geen, alles netjes op tijd

Vriendelijk personeel
Geen problemen mee gehad, paar oudere dames.

Eten
Kreeg natuurlijk als eerste wat nootjes, daarna wat te drinken en vervolgens een lunch. Kon kiezen uit kip met rijst of iets vegatarisch. Gekozen voor de kip en die viel wel mee. Later nog een ijsje gekregen, plus iets in de trend van een quiche.

Entertainment
Geen PES zoals vaker bij KLM maar ze gaven aan bezig te zijn met verbouwen van de kisten. Gewoon naar de overhead tv kijken dus. Night at the Museum 2 en Ghost from Girlfriends Past gezien, zeer hoogstaande films dus. Plus nog wat gelezen.

Algehele indruk
Ik heb persoonlijk nog geen slechte ervaring met KLM achter de rug, alleen het feit dat de PES nog altijd niet beschikbaar is op een lange vlucht is veel mensen een doorn in het oog. Lees net dat KLM de tarieven weer gaat verhogen, wat veel mensen weer zal afschrikken. Beleid is beetje vreemd daar bij KLM, willen ze nu meer passagiers of niet?

Eventueel informatie over de luchthavens
AMS is algemeen bekend, CUR was wel ff wennen. Grote wachtrij voor de douane en de bagageband. Ook nog eens één voor één je koffer door een scanner duwen maakt het niet erg prettig met 30 graden. Airco werkte niet echt.

Vlucht 2 en 3:
Maatschappij
Insel Air

Traject
CUR - SXM - CUR

Toestel
MD 80

Bezetting
Heen ongeveer 70&, terug zaten we achterin het toestel en was het ongeveer 50%. In vliegtuig zat ook nog een BodyBuild vereniging uit Curacao die met zeker 30 beker in vliegtuig zaten. En die bekers waren groot, kunnen ze hier een puntje aan zuigen.

Vertraging
Geen, netjes op tijd.

Vriendelijk personeel
Jonge stewards die je netjes behandelen.

Eten
Op de heenweg een broodje ei met wat te drinken, op de terugweg mocht je een zakje chips kiezen met wat te drinken.

Entertainment
Mijn boek, de iPod en de lotterij die ze in het vliegtuig houden. Maar wat je dan kunt winnen is me onduidelijk.

Algehele indruk
Blijkbaar is DAE de maatschappij op de Antillen en hoorde we wel wat vreemde verhalen over Insel Air maar ik heb nergens wat van gemerkt. Op de terugreis hadden we zelfs 2 Nederlandse piloten die ons nog verwelkomden. Voor ongeveer 1uur en 20 minuten vliegen mag je voor de prijs wat we betaald hebben niet klagen

Eventueel informatie over de luchthavens
CUR al eerder beschreven en SMX is ongeveer hetzelfde. Bij de bagageband liepen 2 drugshonden tussen de tassen in, en je koffer moest weer door een scanner. Alleen die weg naar het vliegveld staat werkelijk elke dag vast. Nationaal probleem daar.
pi_73205924
Vlucht 3 en 4:
Maatschappij
EZ Air, ingehuurd door Insel Air op de heenreis, terugreis gewoon Insel Air.

Traject
CUR - BON - CUR

Toestel
CUR - BON weet ik ff niet, zal proberen foto te posten. Heel klein toestel waar 2 piloten en 8 passagiers in kunnen. BON - CUR was een Embreaer-Bandeirante 110.

Bezetting
120% inclusief bagage in de staart en op je schoot op de heenreis, terugreis was het 25%.

Vertraging
Vlucht 3 was een uur verplaatst, vlucht 4 was op tijd.

Vriendelijk personeel
Er was geen personeel, alleen 2 piloten waarvan er één ook nog in opleiding was. Deze mocht vliegen en de andere piloot gaf de hele tijd aanwijzingen.

Eten
Geen.

Entertainment
De iPod van een man voor me plus het uitzicht boven zee.

Algehele indruk
We kregen op Sint Maarten een telefoontje dat de vlucht van ons een uur was vertraagd en dat we een ander toestel kregen omdat ze geen toestel meer beschikbaar hadden. Toen we op Curacao stonden te wachten kwam daar opeens een heel klein vliegtuige aan waarna er meteen 3 man omheen gingen staan om de koffers erin te proppen. Omdat ik geen liefhebber van vliegen ben kun je begrijpen hoe ik me dus voelde toen ik dat vliegtuigje zag staan. We werden met 8 man in vliegtuig gepropt en moesten sommige bagagestukken op de schoot vasthouden. De vlucht duurde ongeveer een kleine 30 minuten en een grote Antiliaan die voor ons zat was zo nerveus de hele tijd dat hij continue zijn iPod harder zette als het vliegtuig wat begon te trillen. Veilig geland en bij de bagageband aangekomen bleek dus het koffer van mijn vriendin niet in vliegtuig te zitten. Wij op zoek naar iemand van de maatschappij waarna ze ons tegenmoet kwam en doodleuk zei dat het koffer pas morgenvroeg zou komen en dat het wel vaker voorkomt. Mijn vriendin natuurlijk pissig en de volgende dag kon ze om 9.30 haar koffer halen, terwijl ze hadden gezegd dat het eerste vliegtuig om 8.30 zou landen.

Eventueel informatie over de luchthavens
CUR is besproken, BON is nog kleiner en warmer. Bagageband stelt echt niks voor, wat moet dat wel niet zijn als een KLM toestel binnenkomt?

Vlucht 5::
Maatschappij
Insel Air

Traject
BON - AUR

Toestel
Embreaer-Bandeirante 110, hetzelfde toestel als de reis BON - CUR, moesten alleen uitstappen en een uur wachten.

Bezetting
Nog geen 20% denk ik, waren met zijn 4en.

Vertraging
Geen.

Vriendelijk personeel
Alleen 2 piloten.

Eten
Geen.

Entertainment
Uitzicht naar buiten, gekeken naar de kust van Venezuela.

Algehele indruk
Weer een normale vlucht gehad, niks bijzonders.

Eventueel informatie over de luchthavens
BON is klein, Aruba is erg Amerikaans. Grote rijen voor de douane waarna ze ons de vraag stelden waar we verbleven. De vrouw achter de balie kon het complex niet en vroeg ook niet verder. Na de douane nog een grote wachtrij waar je koffer weer door een scanner moet. Sommige personen hoeven dit niet te doen en wij behoorden tot die personen. Man vroeg ons waar we vandaan kwamen en toen we CUR zeiden konden we zo naar buiten doorlopen. Viel me op dat er voornamelijk Venezuelanen bij de scanner stonden.
pi_73206887
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 09:48 schreef buzz1291 het volgende:
Iets wat ik niet zo goed begrijp is dat met al die goedkope, en dus niet wijzigbare, tickets het aantal overboekingen toch drastisch zou moeten afnemen. Want hoe doe je dat, niet op komen dagen met een ticket dat slechts geldig is t/m de datum van de retourvlucht?
Dit vroeg ik me ook al af en na een beetje googlen kwam ik het volgende artikel tegen: http://www.nytimes.com/2007/05/30/business/30bump.html

Een Amerikaanse maatschappij zegt: " 7 to 8 percent of our customers are no-shows ". Ook stelt het artikel dat de reizigers met non-changeable tickets allemaal op komen dagen. Het gaat eigenlijk alleen om zakelijke reizigers met flexibele tickets.
  dinsdag 29 september 2009 @ 19:50:16 #208
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_73219715
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 12:23 schreef jaco het volgende:

[..]

Dit vroeg ik me ook al af en na een beetje googlen kwam ik het volgende artikel tegen: http://www.nytimes.com/2007/05/30/business/30bump.html

Een Amerikaanse maatschappij zegt: " 7 to 8 percent of our customers are no-shows ". Ook stelt het artikel dat de reizigers met non-changeable tickets allemaal op komen dagen. Het gaat eigenlijk alleen om zakelijke reizigers met flexibele tickets.
Tevens zijn vaak zijn de goedkoopste tickets ook de overstaptickets, en de ervaring leert dat bij korte connectietijdendeze niet altijd worden gehaald, dus calculeert de maatschappij ook dat in en kan de vlucht hierom overboeken.

Ik heb er beetje een dubbel gevoel bij, persoonlijk vind ik het niet zo erg, er zijn gelukkig regels die aangeven hoe luchtvaartmaatschappijen minimaal moeten compenseren zodat de gemiddelde passagier er wat aan over kan houden. Aan de andere kant is het natuurlijk van de zotte dat je meer winst mag maken over de rug van de passagiers die eigenlijk blij moeten zijn dat ze uberhaubt meemogen. (Al heb ik geen cijfers over het exact aantal no-shows per vlucht, dus wellicht kost het de maatschappijen anders geld, wat dat aangaande is Ryanair beter die alleen non-refundable tickets verkoopt, use it or lose it).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator dinsdag 29 september 2009 @ 20:10:16 #209
45833 crew  Fogel
pi_73220287
Het lijkt me nogal overdreven om te stellen dat alle reizigers met een non-changable ticket op komen dagen, het overkomt mij regelmatig dat ik een ticket niet gebruik, maar over het algemeen stel ik de betreffende maatschappij daar dan wel van op de hoogte.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_73234686
Maatschappij
Martinair

Traject
AUR - AMS (met tussenstop op CUR)

Toestel
767

Bezetting
100%

Vertraging
30 minuten later vertrokken, kwartier eerder geland.

Vriendelijk personeel
Jahoor, voor zover ik er iets van heb kunnen merken.

Eten
Iets minder. Kregen als hoofdgerecht de keuze uit pasta met groenten of kip met rijst. Omdat ik op de heenreis al kip met rijst had gehad gekozen voor de pasta. Maar er zat werkelijk geen smaak aan en heb de helft laten staan en maar een bus pringles opengemaakt. Als ontbijt kon je kiezen tussen een kip- of eisandwich en gekozen voor de eivariant. Deze was wel ok.

Entertainment
Omdat ik na het bestuderen van het overheadprogramma tot de conclusie kwam dat er niet eens een film gedraaid werd heb ik een PES voor 12 euro gehuurd. Dit ook omdat ik bijna nooit slaap in een vliegtuig, dus maar de nodige films en wat series bekeken.

Algehele indruk
Martinair is minder als KLM, dat moge duidelijk zijn. Beenruimte is minder, service is minder, maar het valt nog altijd te doen. We hadden speciaal voor KLM gekozen, dus toen KLM bekend maakte dat hun de route ANS - AUR aan Martinair zouden geven waren we dan ook niet blij. Vooral onze 3de reisgenoot die iets groter is had problemen met de beenruimte. Bij navraag aan de balie was geen plaats bij een nooduitgang voor hem, maar als je dan ziet dan op de voorste rij van de economy class 3 jonge kinderen met 1 ouder zitten dan breekt je echt de klomp. Andere leuke ervaring was een fly-over op Curacao. Was maar 15 minuten vliegen en toen de landing werd ingezet en we bijna op de grond waren ging het toestel weer de lucht in. Je kunt de reacties om ons heen wel begrijpen en voor mij was het ook de eerste keer dat ik dit meemaakte. Er bleek dus een klein toestel nog op de baan te staan.

Eventueel informatie over de luchthavens
Curacao is al besproken en daar is op een paar winkeltjes en een sportbar niet veel te beleven. Op Aruba was de douane niet erg snel, wat weer leidde tot een mega lange rij tot helemaal buiten het vliegveld. Nog even 2 flessen Bacardi Gold gekocht voor 24 dollar, dus dat was wel weer aardig.
pi_73297482
Maatschappij
Aero Flot

Traject
Dusseldorf - Moskou

Toestel
Goeie vraag, hij was in ieder geval gloednieuw.

Bezetting
90% gok ik.

Vertraging
Geen

Vriendelijk personeel
Heel vriendelijk, alleen maar vrouwelijk, Russisch.

Eten
Redelijk voor vliegtuigvoer.

Entertainment
Tv-schermpjes maar daar werd alleen een introductie op uitgezonden. De vlucht was overigens maar 4 uur dus wat heb je nodig.

Algehele indruk
Positief, het is de beste airline van Rusland zeggen ze en ik denk dat dat wel klopt. . Je hoort er veel negatiefs over maar het is echt een prima airline. Ook geen enge situaties gehad ofzo.

Eventueel informatie over de luchthavens
Dusseldorf is klein, net en praktisch. Ik heb denk ik 50 keer gevlogen tot nu toe maar dit was de eerste keer dat ik vanuit het vliegtuig raam (!) kon zwaaien naar mijn ouders op de promenade.
Moskou is opmerkelijk modern, alles ging relatief snel. Geen douane problemen ofzo.

Terug weg

Maatschappij:

Scandinavian Airlines

Traject
St. Petersburg - Stockholm, Stockholm - Amsterdam

Bezetting
Resp. 80% en tjsa de tweede iets drukker.

Vertraging
Geen (had een overstaptijd in Stockholm van 45 min. en dat was voldoende)

Vriendelijk personeel
Heel erg vriendelijk.

Eten
Alleen tegen betaling (waarschijnlijk omdat het zulke korte vluchten waren)

Entertainment
Niet echt, wel een magazine. Maar ja, de eerste vlucht was 50 min ofzo en de 2de anderhalf uur. Kom op, wat heb je nodig zeg.

Algehele indruk
Positief. Scandinavian is een hoog gewaarde airline en terecht. Al maakt het natuurlijk wel uit, ik had maar hele korte vluchten dus dat scheelt altijd.

Over de luchthavens
St. Petersburg..dat is echt een verhaal apart. Bij binnenkomst in de luchthaven wordt men opgesteld in 2 rijen (gaat niet op vlucht ofzo). Als het een beetje druk is loopt de rij door naar buiten. Dan moet je je koffers en handbagage zelf door een x-ray gooien en dan ga je pas inchecken. Je moet je koffer dus zelf weer meenemen na de x-ray. Na het inchecken door de douane, daarna is het gewoon netjes. Eetcafetjes enzo.
Stockholm: Ontzettend efficient, en heel erg vriendelijk personeel. Van de paspoort controleurs tot de toiletjuffrouws.
Amsterdam is bekend.
pi_73297722
De enige Airline waar ik echt NOOIT meer mee zal vliegen is Transavia. Gat-ver-damme. Kut charters. Al weet ik niet wat het ergste was: De vlucht of de mede-passagiers.
pi_73297852
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 09:46 schreef Mieks het volgende:
De enige Airline waar ik echt NOOIT meer mee zal vliegen is Transavia. Gat-ver-damme. Kut charters. Al weet ik niet wat het ergste was: De vlucht of de mede-passagiers.
Trans doet niet alleen charters...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_73300296
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 09:46 schreef Mieks het volgende:
De enige Airline waar ik echt NOOIT meer mee zal vliegen is Transavia. Gat-ver-damme. Kut charters. Al weet ik niet wat het ergste was: De vlucht of de mede-passagiers.
Kun je van deze vlucht misschien ook een verslag maken ? Vanuit Nederland is Transavia natuurlijk vaak een optie. Het zou goed zijn te weten over welke vlucht of bestemming je het hebt en wat de klacht precies was.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 18:44:22 #215
259925 Rotter
Lastig verhaal...
pi_73313969
SAS is een Ryanair met pretenties: Ze hebben niet de lage kostenstructuur en dat proberen ze wel te imiteren...

Gevolg is dat jij voor je eten moet betalen, dit geldt voor vluchten wat gedefinieerd als korter dan xx uur is, of binnen Europa.

Korte termijn denken is dit, want als SAS, met zijn hoge tarieven en zelfde beperkingen als Ryanair, nog kunnen concurreren met de laatste? Vlieg je toch Ryanair. Ze begrijpen niet dat Ryanair juist zo NOG meer klanten krijgt en ze zichzelf het graf inwerken.
:O
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 19:12:59 #216
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_73314787
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 09:46 schreef Mieks het volgende:
De enige Airline waar ik echt NOOIT meer mee zal vliegen is Transavia. Gat-ver-damme. Kut charters. Al weet ik niet wat het ergste was: De vlucht of de mede-passagiers.
dan kan je martin air ook schrappen

ach enige wat het moet doen is mij op bestemming brengen... voor de rest red ik mij wel....

singapore airlines en changi airport is
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 19:59:21 #217
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_73316159
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 18:44 schreef Rotter het volgende:
SAS is een Ryanair met pretenties: Ze hebben niet de lage kostenstructuur en dat proberen ze wel te imiteren...

Gevolg is dat jij voor je eten moet betalen, dit geldt voor vluchten wat gedefinieerd als korter dan xx uur is, of binnen Europa.

Korte termijn denken is dit, want als SAS, met zijn hoge tarieven en zelfde beperkingen als Ryanair, nog kunnen concurreren met de laatste? Vlieg je toch Ryanair. Ze begrijpen niet dat Ryanair juist zo NOG meer klanten krijgt en ze zichzelf het graf inwerken.
Het voordeel van SAS is dat ze nu wel tarieven hebben met een redelijk goedkoop vanaf tarief. Door de naam die ze hebben boeken toch veel mensen dan SAS.
Het is inderdaad korte termijn denken, want juist dat drankje kost een maatschappij niet zoveel, en blijft bij mensen wel bij, de budgetpassagier maakt het niet zoveel uit, die wil goedkoop vliegen, maar de passagier die niet prijsbewust is zal eerder voor een andere maatschappij kiezen, zeker als ze met steeds meer ADD-ON opties komen zoals bagage en dergelijke.

Niet dat SAS nu gelijk omvalt, ze hebben wel in hun regio een goed routenetwerk en voor de zakelijke reiziger wel interessant, de vraag is of ze die kunnen vasthouden om zo hun routenetwerk te blijven vliegen, want alleen met de budgetpassagiers kan je een route niet rendabel houden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 21:14:10 #218
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_73318589
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 19:12 schreef Knuffelzacht het volgende:

[..]

ach enige wat het moet doen is mij op bestemming brengen... voor de rest red ik mij wel....

singapore airlines en changi airport is
En natuurlijk een beetje comfortabele stoel met voeldoende beenruimte. iPod, krant, tijdschrift of boek doet de rest.

SIA en Changi.... JA, maar combinatie van KL(e)M op Changi is regelrechte ruk! Changi terminal 1 is geen genoegen om een paar uurtjes te moeten verblijven, zelfs niet in de Business lounge die KLM beschikbaar stelt. Dan is de international terminal van KUL toch heel wat beter geoutillieerd.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 06:07:07 #219
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_73326972
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 21:14 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

En natuurlijk een beetje comfortabele stoel met voeldoende beenruimte. iPod, krant, tijdschrift of boek doet de rest.

SIA en Changi.... JA, maar combinatie van KL(e)M op Changi is regelrechte ruk! Changi terminal 1 is geen genoegen om een paar uurtjes te moeten verblijven, zelfs niet in de Business lounge die KLM beschikbaar stelt. Dan is de international terminal van KUL toch heel wat beter geoutillieerd.
Dat jij op terminal 1 blijft vertoeven is natuurlijk je eigen keus. Ik heb me prima vermaakt daar op de luchthaven. Beetje gewandeld op de toen nieuwe Terminal 3, naar hoofdgebouw gegaan, beetje geshopt (midden in de nacht alles open!) beetje gratis geinternet (ams 3euro per kwartier!!!)
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 14:53:57 #220
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_73333677
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 06:07 schreef Knuffelzacht het volgende:

[..]

Dat jij op terminal 1 blijft vertoeven is natuurlijk je eigen keus. Ik heb me prima vermaakt daar op de luchthaven. Beetje gewandeld op de toen nieuwe Terminal 3, naar hoofdgebouw gegaan, beetje geshopt (midden in de nacht alles open!) beetje gratis geinternet (ams 3euro per kwartier!!!)
Dat was dus geen vrije keus, maar had te maken met niet doorgelabelde bagage op een inkomende AirAsia vlucht waardoor ik dus voorbij de immigratie verzeilde en nog al behoorlijk lang moest wachten totdat de check-in van KLM openging om mijn bagage weer te kunnen inchecken.

En ik moet eerlijk bekennen dat er toen niet aan gedacht heb om aan airside (helemaal) naar terminal 3 te wandelen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 5 oktober 2009 @ 20:42:44 #221
154052 RobertVH
I am your father
pi_73404165
# Maatschappij
1. United airlines
2. United airlines
3. United airlines
4. United airlines
5. Lufthansa
# Traject
1. AMS - Washington Dulles
2. Dulles - San Francisco (SFO)
3. SFO - Los Angeles (LAX)
4. LAX - JFK
5. JFK - FRA - AMS
# Vertraging
1. 1,5 uur, onduidelijk waarom.
2. geen
3. Eerst van 12.30 naar 16.45 (al eerder dan vlucht dag, maar kwam er pas achter tijden inchecken), op vliegveld nogeens vertraagt naar 19.00
4 & 5: geen
# Vriendelijk personeel
1 t/m 5: ja
# Eten
1. Niet te eten, rijst was samengeplakt tot een koek
2. Halverwege een grote boterham zak met een broodje kaas, zakje chips en een Kitkat chunky
3 & 4: overgeslagen
5. Warsteiner

# Entertainment
1. Eigen scherm
2 t/m 5: scherm in gangpad
# Algehele indruk
Tevreden over United, op de meeste vluchten genoeg beenruimte, vlucht twee stoelen voor mezelf. SFO-LAX economy plus(gratis) en LAX-JFK is alles economy plus(meer beenruimte)

# Eventueel informatie over de luchthavens
Snelle bagage handeling in de VS, zodra ik bij de band was kwam het er al aan.
Vaak lange rijen bij inchecken, maar lang leve online inchecken + bag drop

Schiphol ruim 30-40 minuten bij de bagage band staan wachten, daarna nog eens m'n koffer doorzocht door een of andere muts(dat mijn koffer vol zat met Amerikaanse merken wekte geen argwaan, zelfs toen ze 5 nieuwe spijkerbroeken uit mijn handbagage haalde begon ze nog niet over invoer limiet e.d. )
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 13:09:45 #222
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_73421806
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 20:42 schreef RobertVH het volgende:
Schiphol ruim 30-40 minuten bij de bagage band staan wachten, daarna nog eens m'n koffer doorzocht door een of andere muts(dat mijn koffer vol zat met Amerikaanse merken wekte geen argwaan, zelfs toen ze 5 nieuwe spijkerbroeken uit mijn handbagage haalde begon ze nog niet over invoer limiet e.d. )
Aan die invoer limiet is ook geen eer meer te behalen voor de douane VBO ers nu die 430 euro is, of wel iets van 630 dollar. En ze weten ook wel dat een jeans in USA nooit meer kost dan 60 dollar, en dan heb je al een hele dure. Maar heb je nu 5 verschillende maten bij je, dan heb je waarschijnlijk wel wat uit te leggen.

Maar kom je met een vlucht uit Azie aan, dan zijn ze maar wat geinteresseerd in de labels van je Amerikaanse merkkleding. Dat kostte mij dus vorige maand bijna een vol uur inclusief het gezeik over een memory stick en een paar SD cards waar niets bijzonders opstond.

Als je op Schiphol van bagagehal 3 door de gang naar hal 2 loopt en je bagage label even in de prullebak deponeert, heb je voor bijna 100% gegarandeerd geen last van die zeikers die in je vuile was en nieuwe spullen gaan staan te graven.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_73431805
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 13:09 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Aan die invoer limiet is ook geen eer meer te behalen voor de douane VBO ers nu die 430 euro is, of wel iets van 630 dollar. En ze weten ook wel dat een jeans in USA nooit meer kost dan 60 dollar, en dan heb je al een hele dure. Maar heb je nu 5 verschillende maten bij je, dan heb je waarschijnlijk wel wat uit te leggen.
Wat is er mis met de term douaniers ? Of douane beambten ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:00:11 #224
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_73432560
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:33 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Wat is er mis met de term douaniers ? Of douane beambten ?
Ik kan mij de frustratie wel een beetje begrijpen, buzz weet dat zijn producten echt zijn en toch wil die douanier het verder onderzoeken.
En daarnaast is het controlesysteem qua douane op Schiphol zo lek als een mandje, ik moet eerlijk bekennen dat ik niet snap dat de gaten die er zijn steeds groter worden in plaats van gedicht worden.

Het is een beetje stereotype controleren, van let op, wij hebben wat macht, en gaan specifieke vluchten controleren, terwijl een beetje smokkelaar van die vlucht exact weet hoe je wel zonder controle langs de douane kan gaan. En dat komt niet al te slim over.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_73433301
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 13:09 schreef buzz1291 het volgende:
Als je op Schiphol van bagagehal 3 door de gang naar hal 2 loopt en je bagage label even in de prullebak deponeert, heb je voor bijna 100% gegarandeerd geen last van die zeikers die in je vuile was en nieuwe spullen gaan staan te graven.
Ik vind dit een slechte tip want je trekt met dit gedrag juist de aandacht via de bewakingscamera's.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:07:24 #226
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_73435034
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:33 schreef LangeTabbetje het volgende:

Wat is er mis met de term douaniers ? Of douane beambten ?
Ik begrijp nu dat Lang Tabbetje bij de douane op schiphol werkt net zoals Knuffelzacht bij een beveiliginghsbedrijf op Schiphol werkt.

Maar wat er mis is met deze twee termen? Nou de term douaniers komt volgens mij uit de tijd dat die gasten nog wel eens met 4 lekke banden op een bospad stonden omdat het grenspad weer eens bezaaid lag met kraaiepoten. En van het woord beambten wordt ik acuut alergisch wanneer dat ook maar enigszins lijkt op door de Nederlandse staat geinitieerde, en in uniform gestoken geimporteerde Melkert baners die nog moeite hebben om hun eigen naam goed te kunnen spellen.

Maar zoals Ozzietukker terecht opmerkte komt mijn frustratie uit een hele andere hoek. Wanneer ik met een vlucht uit SIN om 5:15 uur, was scheduled aankomst voor 5:30 geloof ik, bij de belt sta te wachten en er werkelijk geen enkele douane beambte is te bekennen, loopt dus iedereen met slechts handbagage en een volle taxfree tas vrolijk en zonder enige controle de aankomst hal aan landside in. Geen probleem! Maar zodra die belt gaat lopen zie je ineens 12!, ja ik heb ze geteld, van die grijs groene gasten opgelijnd staan in rijen van twee. Armpjes over elkaar, echtparen en alleengaande meiden met backpack mogen zonder dat hun iets gevraagd wordt doorlopen en dan.... verdomd als het niet waar is, en het viel me gelijk op bij de controle van mijn bagage, alleen maar alleengaande mannen die hun koffer mochten laten doorzoeken.

Kijk, als je er oog voor hebt, en dat leer je wel gedurende zo'n 12 tot 15 intercontinentale retour vluchten per jaar, dan valt dit gewoon op. En weet je wat nog meer opvalt? Wanneer ik elders de EG binnenkom en dan met name in Madrid en Parijs, dan staat daar ook douane. Maar wel gewoon op afstand te observeren en wordt er net als in Amerika en Azie, gewoon at ramdom iemand uitgepikt waarvan de bagage even door de scanner mag voor een nadere controle.

En als ze dan ook nog om 6 uur 's morgens je camera willen bekijken en je vragen om er die andere SD cards even in te stoppen, omdat ze zelf geen apparatuur voorhanden hebben om die uit te lezen, en mij ook nog willen laten uitleggen waarom ik een USB stick bij me heb, dan begrijp je misschien waarom ik helemaal geen respect meer kan opbrengen ...
voor die VBO nivo mannetjes en vrouwtjes in grijs en groen
die hun werk beter in het bagage handling center zouden moeten doen. (en dat rijmt ook nog)

En kom ik in kostuum terug van een vlucht uit Sao Paulo of Panama, met dezelfde reistas als die ik op vakantie bij me heb, dan ben ik in de afgelopen jaren nog nooit aangehouden. Willekeur?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 7 oktober 2009 @ 07:11:36 #227
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_73446511
mooi gesproken buzz en ook bij slechts 1 interncontinentale vlucht per jaar kun je dit gedrag observeren

toevallig afgelopen januari met mijn vrouw uit de lijn gehaald. Na 3 tassen te hebben geopend vroeg ik of de vierde ook nog open moest... nee toen was het wel genoeg.
En zorg dat je vuile ondergoed als eerste uit de tas komt
Explore the World
pi_73447220
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:07 schreef buzz1291 het volgende:

[..]
Joh, ik begrijp je frustratie wel. Ik hou er alleen niet zo van om zo denigrerend over mensen te spreken die hun werk doen.

En nee, ik werk niet op Schiphol. Ik kan alleen niet tegen denigrerende typeringen van mensen die hun werk doen.

En ja, ik heb ook wel zo her en der mijn vraagtekens over de werkwijze van douane en beveiligingspersoneel. Om maar niet te spreken van de paspoortcontrole die gemiddeld met 2 man aan het werk zijn terwijl er net 6 747s binnen komen.

Maar nogmaals, hoe vervelend en irritant het ook moge zijn, het geeft geen pas (in mijn ogen) neerbuigend over deze mensen te praten. (Wel over hun werkwijze !).
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 7 oktober 2009 @ 11:33:51 #229
62913 Blik
The one and Only!
pi_73451405
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 08:38 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Maar nogmaals, hoe vervelend en irritant het ook moge zijn, het geeft geen pas (in mijn ogen) neerbuigend over deze mensen te praten. (Wel over hun werkwijze !).
op zich mee eens, de douanebeambten hebben zelf geen macht om dergelijke dingen te veranderen. Dat ligt uiteraard bij het hogere management
pi_73540018
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 19:12 schreef Knuffelzacht het volgende:

[..]

dan kan je martin air ook schrappen

ach enige wat het moet doen is mij op bestemming brengen... voor de rest red ik mij wel....

singapore airlines en changi airport is
Martinair is zoveel beter dan Transavia.

Ik zal wel wat opstellen over beiden als ik wat meer tijd heb. Ben overigens met Transavia naar Heraklion (Kreta) gevlogen en met Martinair naar Havana (Cuba)

Bij Martinair..tenminste voldoende beenruimte..en beter eten..veel beter.
pi_73540051
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 20:42 schreef RobertVH het volgende:
[Schiphol ruim 30-40 minuten bij de bagage band staan wachten, daarna nog eens m'n koffer doorzocht door een of andere muts(dat mijn koffer vol zat met Amerikaanse merken wekte geen argwaan, zelfs toen ze 5 nieuwe spijkerbroeken uit mijn handbagage haalde begon ze nog niet over invoer limiet e.d. )
30-40 minuten wachten bij de bagageband lang vinden wat ben jij gewend dan? Maastricht Airport?
pi_73540438
Mensen moeten niet zo zeuren over dat overboeken van vluchten. Doen maatschappijen dat niet dan verliezen ze geld en dit verlies moet dan weer worden goed gemaakt door bijv. de tickets duurder te maken.

Een vliegmaatschappij kan zijn lege stoelen niet opslaan in een magazijn dus voor het beste resultaat voor iedereen moet een vlucht wel worden overboekt.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_73541103
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 02:03 schreef Mieks het volgende:

[..]

30-40 minuten wachten bij de bagageband lang vinden wat ben jij gewend dan? Maastricht Airport?
Weeze en Eindhoven zijn max 10 minuten.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 10:50:12 #234
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_73542358
mensen die denken dat beveilingsbeambte's op schiphol vmbo'ers zijn

de werkwijze die personeel hanteren op schiphol is verzonnen door een stelletje dodo's op kantoor die nog nooit een luchthaven hebben gezien. er zijn veeeeeeel regels waar wij het niet mee eens zijn maar wel moeten uitvoeren (echt die klote vloeistof regel moeten ze echt afschaffen... dat heeft voor visiteurs het werk echt vergald)

voor de rest buzzz moet je niet zo uit de hoogte doen. je bent geen haar beter dan elk ander mens. iedereen doet zijn ding en jou titel en functie maakt je echt niet beter dan dat bv ik ben. (en je zou verbaast staan hoeveel mensen op mijn werk een titel dragen en ja er zitten horken tussen op mijn werk... mja op jou werk ook en je wekt de suggestie dat jij die hork wel eens zou kunnen zijn)

maar ff over bagageband. Gemiddeld vliegtuig op schiphol (en dan heb ik het niet over die kleine kutdingetjes) 10 a 15 min om containers te lossen. 5 min rijden tot loskade. Voordat de eerste koffer de band raakt ben je dus al 20 minuten verder. zit jouw koffer in laatste container tja dan ben je inderdaad een extra 20 a 30 min kwijt aangezien ze alleen of misschien met 2 man die containers leeg moeten trekken. Als je mazzel hebt sta je lang in de rij bij de Kmar voor paspoort controllen en merk je dat niet zo erg

douane doet niet moeilijk over 5 jeans in jouw maat. Doen wel moeilijk over 50 jeans in verschillende maten. En tegenwoordig mag je voor 430euro ofzo invoeren ipv de 230 wat het eerst was.
maar buzzz komt het niet door je houding dat je ze je telkens moeten hebben??? als jij die houding voor mij hebt op schiphol en ik heb de tijd (en zin) ervoor vind ik het ook leuk om jou wat langer vast te houden in de profile dan noodzakelijk. gelukkig voor jou heb ik er meestal geen zin in dus doe ik wat ik moet en hoop ik dat je random wordt bij visitatie
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 10:51:15 #235
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_73542374
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 08:07 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Weeze en Eindhoven zijn max 10 minuten.
dat zijn geen luchthavens... kom op he. gemiddeld treinstation is groter (maar wel lekker goedkoop vliegen vanaf eindhoven)
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 16:24:40 #236
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_73550251
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 10:51 schreef Knuffelzacht het volgende:

[..]

dat zijn geen luchthavens... kom op he. gemiddeld treinstation is groter (maar wel lekker goedkoop vliegen vanaf eindhoven)
Ik vind Weeze en Eindhoven prima LUCHTHAVENS wanneer het om een point to point vlucht gaat die ook nog op een beetje gristelijk tijdstip vertrekt en aankomt. Parkeren (bijna) voor de deur en binnen 10 minuten sta je aan de gate. Moet je op Schiphol eens om komen vanaf P3.....

Ik begrijp het wel. Als beveiligingsbeambte klinkt het op verjaardagsfeestjes natuurlijk veel sexier wanneer je kunt vertellen dat je op Schiphol werkt, waarbij het gros van de toehoorders voetstoots aanneemt dat je bij KLM werkt, dan dat je moet uitleggen wat de werkzaamheden van een beveiligingsbeambte op Eindhoven Airport nu werkelijk voorstellen.

Ennuh, dat vrije invoer bedrag was geen 230 maar 150 euries, voordat het tot 430 euro werd verhoogd.

[ Bericht 7% gewijzigd door DutchTrain op 10-10-2009 16:36:40 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_73550547
Laatste waarschuwing.

On topic of wegvliegen hier.
pi_73551396
Maatschappij?
Air Berlin

Traject?
Amsterdam - Palma de Mallorca en weer terug

Vertraging?
Geen vertraging.

Bezetting?
Beide keren vol

Vriendelijk personeel?
Ja, niks op aan te merken

Lekker eten?
Gratis een broodje met kip of kaas en een glaasje drinken gehad, was prima

Entertainment?
Magazines, schermpjes waar vlieg-informatie en Friends/MrBean te zien was, koptelefoon

Algehele indruk?
Was allemaal prima, niks op aan te merken. Goede service
pi_73553536
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 17:06 schreef Lauwheid het volgende:
Maatschappij?
Air Berlin

Traject?
Amsterdam - Palma de Mallorca en weer terug


Is dat vliegveld van Palma nog steeds een semi-Duits vliegveld met Bild verkopers en Duits personeel in de winkels ?
pi_73565777
Maatschappij?
Transavia

Traject?
Amsterdam - Heraklion (Kreta) en terug.

Vertraging?
Heenweg: Geen vertraging.
Terugweg: 7 uur vertraging ivm een defect toestel. Uiteindelijk met een Martinair toestel terug gevlogen. 2 'Transavia vluchten' zijn in dat toestel gepropt. Passagiers van de andere vlucht hadden inmiddels 20 uur vertraging.

Bezetting?
100% beide keren.

Vriendelijk personeel?
Personeel, welk personeel?

Lekker eten?
Redelijk.

Entertainment?
Magazines.

Algehele indruk?
Waar moet ik beginnen. 1) Die vertraging door een defect toestel. Kan gebeuren, alleen werd er 0,0 informatie gegeven door het Transavia-personeel wat echt frustererend was. 2) De mensen aan boord van die zomercharters..mijn god wat erg, niemand die Holland sprak maar alleen maar Hoog-gronings of Diep-limburgs (heeft natuurlijk weinig met de airline zelf te maken maar goed). Mensen waren gewoon asociaal, en je zat echt op elkaar gepropt. Was de eerste dat ik met zon zomercharter vloog..maar toch.

Luchthavens?
Schiphol is bekend. Heraklion vliegveld is prima. Niet erg groot, maar van alle noodzakelijke gemakken voorzien.
pi_73567392
Die zomercharters van Transavia zijn idd echt een ramp. Een aantal jaren terug ging een bekende van mij met een stel vrienden van hem ook met Transavia op vakantie. In het vliegtuig had een groep een soundblaster mee genomen en mocht daar tijdens de vlucht gewoon cd's op afspelen. Er is toen zelfs een polonaise gelopen tijdens die vlucht. Ik heb de foto's daarvan gezien.
Als ik ergens niet mee zou gaan vliegen dan is het Transavia wel.
pi_73571551
Maatschappij
Pegasus Airlines

Traject
AMS-BJV (Amsterdam - Bodrum)

Toestel
Boeing 737-800

Bezetting
Allebei 100%.

Vertraging
Geen.

Vriendelijk personeel
Prima.

Eten
Broodje kip en een water, maar wel tegen betaling. Broodje kip was 6 euro, best prijzig. Wel erg lekker! Het was dat we 's ochtends vroeg vlogen en ik na mn ontbijt in de nacht alweer honger had en het 4 uur vliegen was. Dan maar 6 euro..

Entertainment
Mijn boek en iPod.

Algehele indruk
Airline is oké, het is gewoon een budget airline. Landing was wel eh, heftig op de heenweg, hoewel er amper wind stond. Je zit krap, maar dat is ook te verwachten. Echter je medepassagiers.. het is een beetje hetzelfde verhaal als bij Transavia denk ik. Dat met die ghetto blaster had ook wel bij ons gekund. Op de heenweg echte rastokkie's voor ons die hun stoel zonder gene naar achter deden waardoor we met onze knieën in de nek zaten. En als je er wat van zei kreeg je een grote bek terug. En dat klappen bij de landing..

Eventueel informatie over de luchthavens
Amsterdam, bekend. Bodrum Milas is klein, stervensduur en niet fijn. De prijzen daar zijn echt absurd, kopje koffie is 7 euro, broodje ham 10 euro. Kom op..
pi_73572004
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 10:50 schreef Knuffelzacht het volgende:
mensen die denken dat beveilingsbeambte's op schiphol vmbo'ers zijn
...
Wat zijn het wel dan? HBO-ers die een harde plasser krijgen van het naaien van mensen die eens niet genaaid zijn door de overheid?

De bagageband, vroegah, zeg 2 jaar geleden ging het veel sneller dan tegenwoordig, ook al is het uitgestorven op schiphol en zit je in een vlucht waar 80% alleen met handbagage reist.
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_73572219
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 13:13 schreef Sjonnjoop het volgende:
De bagageband, vroegah, zeg 2 jaar geleden ging het veel sneller dan tegenwoordig, ook al is het uitgestorven op schiphol en zit je in een vlucht waar 80% alleen met handbagage reist.
Op Schiphol vroeger sneller Het was juist de grootste klacht jaren terug dat de bagage-afhandeling zo langzaam was, zijn aardig wat mensen om weggestuurd. Nu is het juist het enige systeem dat ik ken, waarbij een verwachte aankomsttijd van de bagage te zien is enhet eigenlijk altijd wel snel gaat.
Tenzij je natuurlijk als een bezetene door de hele terminal naar de bagagehal rent, zoals sommige mensen nodig vinden
pi_73572563
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 13:21 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Op Schiphol vroeger sneller Het was juist de grootste klacht jaren terug dat de bagage-afhandeling zo langzaam was, zijn aardig wat mensen om weggestuurd. Nu is het juist het enige systeem dat ik ken, waarbij een verwachte aankomsttijd van de bagage te zien is enhet eigenlijk altijd wel snel gaat.
Tenzij je natuurlijk als een bezetene door de hele terminal naar de bagagehal rent, zoals sommige mensen nodig vinden
Ik vlieg vooral London - Amsterdam, dat is voor veel mensen een dagtrip zonder bagage, kom dan om 10 uur aan, heel schiphol leeg verder,In het verleden was het vaak 5 minuten wachten en klaar, tegenwoordig minimaal 20 minuten. Waarschijnlijk omdat er zoveel weg zijn gestuurd dan ?
T scheelt wel centjes want privium kun je opzeggen
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  zondag 11 oktober 2009 @ 14:49:37 #246
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_73575042
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 13:21 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Op Schiphol vroeger sneller Het was juist de grootste klacht jaren terug dat de bagage-afhandeling zo langzaam was, zijn aardig wat mensen om weggestuurd. Nu is het juist het enige systeem dat ik ken, waarbij een verwachte aankomsttijd van de bagage te zien is enhet eigenlijk altijd wel snel gaat.
Tenzij je natuurlijk als een bezetene door de hele terminal naar de bagagehal rent, zoals sommige mensen nodig vinden
Ik stond van de week op Dusseldorf en een groep Nederlanders die naast me op hun bagage stond te wachten waren in een plat Rotterdams accent aan het klagen dat het "in Holland toch allemaal veel beter geregeld is".

Nou ik heb 2 keer oid vanaf Schiphol gevlogen en verder altijd vanaf Dusseldorf (en soms Brussel), maar die 2 keren waren dramatisch kwa bagage afhandeling..
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_73575753
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 18:34 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Is dat vliegveld van Palma nog steeds een semi-Duits vliegveld met Bild verkopers en Duits personeel in de winkels ?
Niks van gemerkt, laatst een weekendje die kant op geweest.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 12 oktober 2009 @ 11:06:31 #248
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_73603979
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 18:34 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Is dat vliegveld van Palma nog steeds een semi-Duits vliegveld met Bild verkopers en Duits personeel in de winkels ?
Palma is wel nog altijd semi-Duits, zal ook nog wel jaren blijven.
Ligt nu wel een McDrek in een middenplein, daar zit nu dus iedereen.
pi_73646343
Ik heb begin volgend jaar een BMI ochtendvlucht van AMS naar LHR. Nu kreeg ik laatst bericht dat BMI deze vlucht niet meer uitvoert. Na een telefoontje naar het callcenter ben ik zonder problemen over geboekt op een KLM vlucht rond dezelfde tijd. Prima service. Ik had eigenlijk verwacht dat ze mij of op een andere BMI vlucht zouden zetten of mijn geld terug zouden geven. Ik ben aangenaam verrast door BMI!
pi_73647445
Maatschappij?
Condor

Toestel?
Boeing 737-400

Traject?
Dusseldorf - Palma/Mallorca - Dusseldorf

Vertraging?
Nee

Bezetting?
Heen en terug zat het helemaal vol.

Vriendelijk personeel?
Prima.

Lekker eten?
Klef broodje kaas en een lekker bakkie koffie.

Entertainment?
Eén of andere vage serie hadden ze aanstaan, niet naar gekeken.

Algehele indruk?
Niks te klagen gehad.

Iets over de luchthavens?
Bij aankomst op Mallorca duurde het wel een tijdje voordat we de koffers hadden, voor de rest alles prima.
De Graafschap | Schalke 04 | Juventus
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')