over het algemeen vertrek je diezelfde dag hoor... alleen misschien paar uurtjes laterquote:Op maandag 28 september 2009 20:16 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Je kan niet altijd voor een confirmed seat zorgen als normaly economy classe passagier, hoewel het helpt om online in te checken, want dan heb je nog een klein beetje invloed op de plaatsaanwijzing, als je laat op Schiphol aankomt en de vlucht is overboekt heb je ook meer kans dat je niet gelijk een zitplaats krijgt.
Overigens, ik vind het prima als ik overboekt wordt, laatste keer met DELTA kreeg ik een hotel, 600 Dollar, en business klasse op de vlucht terug naar Amsterdam vanaf New York. (Enige nadeel was dat ik in plaats van zondagochtend, maandagochtend terug was en ik wel moest werken, maar goed, ik ben gelukkig er flexibel in werktijden, en na terugkomst nooit belangrijke afspraken de eerste dag plan. Ook niet als ik ergens heenga buiten europa, want ik calculeer normaliter altijd het e.e.a. in.
Al is het eigenlijk belachelijk dat maatschappijen dit mogen doen, je betaald ervoor om op een bepaalde dag van A naar B te worden vervoerd, maar omdat de maatschappij meer wil verdienen kan je opeens niet mee. Terwijl die 'lege' plaatsen in het vliegtuig toch al betaald zijn, en het zijn juist de mensen met tickets die in principe niet te wijzigen zijn het eerst op de lijst komen van mensen die niet mee kunnen.. het is wel een beetje meten met 2 maten....
Ik geloof niet dat de incheck tijd uitmaakt (online en aan de balie). Je krijgt altijd een stoel bij het inchecken, ook al is het toestel dan al overboekt. Ik heb wel eens bij de gate gestaan met iemand die precies hetzelfde stoelnummer op z'n boarding pass had.quote:Op maandag 28 september 2009 20:16 schreef ozzietukker het volgende:
Je kan niet altijd voor een confirmed seat zorgen als normaly economy classe passagier, hoewel het helpt om online in te checken, want dan heb je nog een klein beetje invloed op de plaatsaanwijzing, als je laat op Schiphol aankomt en de vlucht is overboekt heb je ook meer kans dat je niet gelijk een zitplaats krijgt.
Je krijgt niet altijd een stoelnummer bij het inchecken, soms staat er "GATE" op, wat dus wil zeggen dat je op de wachtlijst staat en je bij de gate moet melden en hopen dat mensen bv hun overstap niet halen.quote:Op maandag 28 september 2009 20:55 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat de incheck tijd uitmaakt (online en aan de balie). Je krijgt altijd een stoel bij het inchecken, ook al is het toestel dan al overboekt. Ik heb wel eens bij de gate gestaan met iemand die precies hetzelfde stoelnummer op z'n boarding pass had.
Pas als de check-in gesloten is, weten ze wie er wel en niet zijn gearriveerd. Als er dan een overboek probleem is, wordt het bij de gate 'opgelost'.
Ik doe het er ook niet om. Reden om op zaterdagavond via CDG naar GRU te vliegen is dat ik dan niet een hele zondag van 10 uur 's morgens tot 10 's avonds in een vliegtuig hoef te zitten maar de gehele zondag lekker in Sao Paulo kan rond stappen. Daarmee zorg ik er uiteraard ook altijd voor dat ik nooit een zakelijke afspraak op maandagmorgen zal missen.quote:Op maandag 28 september 2009 17:10 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Daar doe ik het niet voor. Als ik een vlucht boek doe ik dat omdat ik die dag ergens moet zijn, niet omdat ik graag op kosten van KLM in een hotel slaap. Ik kan geen zakelijke afspraken gaan afzeggen omdat ik niet met mijn vlucht mee kan.
Ik vlieg overigens haast nooit buiten Europa, dus eigenlijk alleen met Ryanair, Brussels airlines of dergelijke maatschappijen. Dat zo'n beetje alle grote maatschappijen dit doen was mij dus niet bekend. Ik vind het niet acceptabel.
Dit vroeg ik me ook al af en na een beetje googlen kwam ik het volgende artikel tegen: http://www.nytimes.com/2007/05/30/business/30bump.htmlquote:Op dinsdag 29 september 2009 09:48 schreef buzz1291 het volgende:
Iets wat ik niet zo goed begrijp is dat met al die goedkope, en dus niet wijzigbare, tickets het aantal overboekingen toch drastisch zou moeten afnemen. Want hoe doe je dat, niet op komen dagen met een ticket dat slechts geldig is t/m de datum van de retourvlucht?
Tevens zijn vaak zijn de goedkoopste tickets ook de overstaptickets, en de ervaring leert dat bij korte connectietijdendeze niet altijd worden gehaald, dus calculeert de maatschappij ook dat in en kan de vlucht hierom overboeken.quote:Op dinsdag 29 september 2009 12:23 schreef jaco het volgende:
[..]
Dit vroeg ik me ook al af en na een beetje googlen kwam ik het volgende artikel tegen: http://www.nytimes.com/2007/05/30/business/30bump.html
Een Amerikaanse maatschappij zegt: " 7 to 8 percent of our customers are no-shows ". Ook stelt het artikel dat de reizigers met non-changeable tickets allemaal op komen dagen. Het gaat eigenlijk alleen om zakelijke reizigers met flexibele tickets.
Trans doet niet alleen charters...quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 09:46 schreef Mieks het volgende:
De enige Airline waar ik echt NOOIT meer mee zal vliegen is Transavia. Gat-ver-damme. Kut charters. Al weet ik niet wat het ergste was: De vlucht of de mede-passagiers.
Kun je van deze vlucht misschien ook een verslag maken ? Vanuit Nederland is Transavia natuurlijk vaak een optie. Het zou goed zijn te weten over welke vlucht of bestemming je het hebt en wat de klacht precies was.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 09:46 schreef Mieks het volgende:
De enige Airline waar ik echt NOOIT meer mee zal vliegen is Transavia. Gat-ver-damme. Kut charters. Al weet ik niet wat het ergste was: De vlucht of de mede-passagiers.
dan kan je martin air ook schrappenquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 09:46 schreef Mieks het volgende:
De enige Airline waar ik echt NOOIT meer mee zal vliegen is Transavia. Gat-ver-damme. Kut charters. Al weet ik niet wat het ergste was: De vlucht of de mede-passagiers.
Het voordeel van SAS is dat ze nu wel tarieven hebben met een redelijk goedkoop vanaf tarief. Door de naam die ze hebben boeken toch veel mensen dan SAS.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 18:44 schreef Rotter het volgende:
SAS is een Ryanair met pretenties: Ze hebben niet de lage kostenstructuur en dat proberen ze wel te imiteren...
Gevolg is dat jij voor je eten moet betalen, dit geldt voor vluchten wat gedefinieerd als korter dan xx uur is, of binnen Europa.
Korte termijn denken is dit, want als SAS, met zijn hoge tarieven en zelfde beperkingen als Ryanair, nog kunnen concurreren met de laatste? Vlieg je toch Ryanair. Ze begrijpen niet dat Ryanair juist zo NOG meer klanten krijgt en ze zichzelf het graf inwerken.
En natuurlijk een beetje comfortabele stoel met voeldoende beenruimte. iPod, krant, tijdschrift of boek doet de rest.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:12 schreef Knuffelzacht het volgende:
[..]
ach enige wat het moet doen is mij op bestemming brengen... voor de rest red ik mij wel....
singapore airlines en changi airport is
Dat jij op terminal 1 blijft vertoeven is natuurlijk je eigen keus. Ik heb me prima vermaakt daar op de luchthaven. Beetje gewandeld op de toen nieuwe Terminal 3, naar hoofdgebouw gegaan, beetje geshopt (midden in de nacht alles open!) beetje gratis geinternet (ams 3euro per kwartier!!!)quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:14 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En natuurlijk een beetje comfortabele stoel met voeldoende beenruimte. iPod, krant, tijdschrift of boek doet de rest.
SIA en Changi.... JA, maar combinatie van KL(e)M op Changi is regelrechte ruk! Changi terminal 1 is geen genoegen om een paar uurtjes te moeten verblijven, zelfs niet in de Business lounge die KLM beschikbaar stelt. Dan is de international terminal van KUL toch heel wat beter geoutillieerd.
Dat was dus geen vrije keus, maar had te maken met niet doorgelabelde bagage op een inkomende AirAsia vlucht waardoor ik dus voorbij de immigratie verzeilde en nog al behoorlijk lang moest wachten totdat de check-in van KLM openging om mijn bagage weer te kunnen inchecken.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 06:07 schreef Knuffelzacht het volgende:
[..]
Dat jij op terminal 1 blijft vertoeven is natuurlijk je eigen keus. Ik heb me prima vermaakt daar op de luchthaven. Beetje gewandeld op de toen nieuwe Terminal 3, naar hoofdgebouw gegaan, beetje geshopt (midden in de nacht alles open!) beetje gratis geinternet (ams 3euro per kwartier!!!)
Aan die invoer limiet is ook geen eer meer te behalen voor de douane VBO ers nu die 430 euro is, of wel iets van 630 dollar. En ze weten ook wel dat een jeans in USA nooit meer kost dan 60 dollar, en dan heb je al een hele dure. Maar heb je nu 5 verschillende maten bij je, dan heb je waarschijnlijk wel wat uit te leggen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:42 schreef RobertVH het volgende:
Schiphol ruim 30-40 minuten bij de bagage band staan wachten, daarna nog eens m'n koffer doorzocht door een of andere muts(dat mijn koffer vol zat met Amerikaanse merken wekte geen argwaan, zelfs toen ze 5 nieuwe spijkerbroeken uit mijn handbagage haalde begon ze nog niet over invoer limiet e.d. )
Wat is er mis met de term douaniers ? Of douane beambten ?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:09 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Aan die invoer limiet is ook geen eer meer te behalen voor de douane VBO ers nu die 430 euro is, of wel iets van 630 dollar. En ze weten ook wel dat een jeans in USA nooit meer kost dan 60 dollar, en dan heb je al een hele dure. Maar heb je nu 5 verschillende maten bij je, dan heb je waarschijnlijk wel wat uit te leggen.
Ik kan mij de frustratie wel een beetje begrijpen, buzz weet dat zijn producten echt zijn en toch wil die douanier het verder onderzoeken.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:33 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Wat is er mis met de term douaniers ? Of douane beambten ?
Ik vind dit een slechte tip want je trekt met dit gedrag juist de aandacht via de bewakingscamera's.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:09 schreef buzz1291 het volgende:
Als je op Schiphol van bagagehal 3 door de gang naar hal 2 loopt en je bagage label even in de prullebak deponeert, heb je voor bijna 100% gegarandeerd geen last van die zeikers die in je vuile was en nieuwe spullen gaan staan te graven.
Ik begrijp nu dat Lang Tabbetje bij de douane op schiphol werkt net zoals Knuffelzacht bij een beveiliginghsbedrijf op Schiphol werkt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:33 schreef LangeTabbetje het volgende:
Wat is er mis met de term douaniers ? Of douane beambten ?
Joh, ik begrijp je frustratie wel. Ik hou er alleen niet zo van om zo denigrerend over mensen te spreken die hun werk doen.quote:
op zich mee eens, de douanebeambten hebben zelf geen macht om dergelijke dingen te veranderen. Dat ligt uiteraard bij het hogere managementquote:Op woensdag 7 oktober 2009 08:38 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Maar nogmaals, hoe vervelend en irritant het ook moge zijn, het geeft geen pas (in mijn ogen) neerbuigend over deze mensen te praten. (Wel over hun werkwijze !).
Martinair is zoveel beter dan Transavia.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:12 schreef Knuffelzacht het volgende:
[..]
dan kan je martin air ook schrappen
ach enige wat het moet doen is mij op bestemming brengen... voor de rest red ik mij wel....
singapore airlines en changi airport is
30-40 minuten wachten bij de bagageband lang vinden wat ben jij gewend dan? Maastricht Airport?quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:42 schreef RobertVH het volgende:
[Schiphol ruim 30-40 minuten bij de bagage band staan wachten, daarna nog eens m'n koffer doorzocht door een of andere muts(dat mijn koffer vol zat met Amerikaanse merken wekte geen argwaan, zelfs toen ze 5 nieuwe spijkerbroeken uit mijn handbagage haalde begon ze nog niet over invoer limiet e.d. )
Weeze en Eindhoven zijn max 10 minuten.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 02:03 schreef Mieks het volgende:
[..]
30-40 minuten wachten bij de bagageband lang vinden wat ben jij gewend dan? Maastricht Airport?
dat zijn geen luchthavens... kom op he. gemiddeld treinstation is groter (maar wel lekker goedkoop vliegen vanaf eindhoven)quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 08:07 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Weeze en Eindhoven zijn max 10 minuten.
Ik vind Weeze en Eindhoven prima LUCHTHAVENS wanneer het om een point to point vlucht gaat die ook nog op een beetje gristelijk tijdstip vertrekt en aankomt. Parkeren (bijna) voor de deur en binnen 10 minuten sta je aan de gate. Moet je op Schiphol eens om komen vanaf P3.....quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 10:51 schreef Knuffelzacht het volgende:
[..]
dat zijn geen luchthavens... kom op he. gemiddeld treinstation is groter (maar wel lekker goedkoop vliegen vanaf eindhoven)
Is dat vliegveld van Palma nog steeds een semi-Duits vliegveld met Bild verkopers en Duits personeel in de winkels ?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 17:06 schreef Lauwheid het volgende:
Maatschappij?
Air Berlin
Traject?
Amsterdam - Palma de Mallorca en weer terug
Wat zijn het wel dan? HBO-ers die een harde plasser krijgen van het naaien van mensen die eens niet genaaid zijn door de overheid?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 10:50 schreef Knuffelzacht het volgende:
mensen die denken dat beveilingsbeambte's op schiphol vmbo'ers zijn
...
Op Schiphol vroeger sneller Het was juist de grootste klacht jaren terug dat de bagage-afhandeling zo langzaam was, zijn aardig wat mensen om weggestuurd. Nu is het juist het enige systeem dat ik ken, waarbij een verwachte aankomsttijd van de bagage te zien is enhet eigenlijk altijd wel snel gaat.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:13 schreef Sjonnjoop het volgende:
De bagageband, vroegah, zeg 2 jaar geleden ging het veel sneller dan tegenwoordig, ook al is het uitgestorven op schiphol en zit je in een vlucht waar 80% alleen met handbagage reist.
Ik vlieg vooral London - Amsterdam, dat is voor veel mensen een dagtrip zonder bagage, kom dan om 10 uur aan, heel schiphol leeg verder,In het verleden was het vaak 5 minuten wachten en klaar, tegenwoordig minimaal 20 minuten. Waarschijnlijk omdat er zoveel weg zijn gestuurd dan ?quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:21 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Op Schiphol vroeger sneller Het was juist de grootste klacht jaren terug dat de bagage-afhandeling zo langzaam was, zijn aardig wat mensen om weggestuurd. Nu is het juist het enige systeem dat ik ken, waarbij een verwachte aankomsttijd van de bagage te zien is enhet eigenlijk altijd wel snel gaat.
Tenzij je natuurlijk als een bezetene door de hele terminal naar de bagagehal rent, zoals sommige mensen nodig vinden
Ik stond van de week op Dusseldorf en een groep Nederlanders die naast me op hun bagage stond te wachten waren in een plat Rotterdams accent aan het klagen dat het "in Holland toch allemaal veel beter geregeld is".quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:21 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Op Schiphol vroeger sneller Het was juist de grootste klacht jaren terug dat de bagage-afhandeling zo langzaam was, zijn aardig wat mensen om weggestuurd. Nu is het juist het enige systeem dat ik ken, waarbij een verwachte aankomsttijd van de bagage te zien is enhet eigenlijk altijd wel snel gaat.
Tenzij je natuurlijk als een bezetene door de hele terminal naar de bagagehal rent, zoals sommige mensen nodig vinden
Niks van gemerkt, laatst een weekendje die kant op geweest.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 18:34 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Is dat vliegveld van Palma nog steeds een semi-Duits vliegveld met Bild verkopers en Duits personeel in de winkels ?
Palma is wel nog altijd semi-Duits, zal ook nog wel jaren blijven.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 18:34 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Is dat vliegveld van Palma nog steeds een semi-Duits vliegveld met Bild verkopers en Duits personeel in de winkels ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |