Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Ik denk alleen dat dat geen makkelijk antwoord is. Ik denk dat ik persoonlijk liever een bom zou proberen te koppen dan dat ik met mijn handen op mijn rug zit te kijken terwijl alles om me heen, inclusief mensen kapot wordt geschoten.quote:Op maandag 12 januari 2009 23:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
op dit moment heeft elk alternatief inclusief met zijn allen handjes vasthouden en op het plein liedjes zingen meer zin dan vechten
Het conflict loopt langs dezelfde patronen als eerdere Israëlische acties. In de oorlog met Hezbollah werd Israël ook beschuldigd door het UNRWA en Amnesty International of een ander voorbeeld is Jenin waar de beschuldigingen van een onmenselijke massaslachting uiteindelijk werden weerlegd.quote:Op maandag 12 januari 2009 22:36 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Hamas heeft wereldwijd sympathie gewonnen met die beelden van gebombardeerde scholen en gewonde kinderen.
mjah dat denkt Israel ook alleen zijn die wel in staat fatsoenlijk oorlog te voeren en dan krijg je dit soort taferelen.quote:Op maandag 12 januari 2009 23:04 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Ik denk alleen dat dat geen makkelijk antwoord is. Ik denk dat ik persoonlijk liever een bom zou proberen te koppen dan dat ik met mijn handen op mijn rug zit te kijken terwijl alles om me heen, inclusief mensen kapot wordt geschoten.
Vechten is dus geen optie gebleken, zie het resultaat.quote:Op maandag 12 januari 2009 22:57 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Wat kunnen ze meer doen dan vechten? Op de momenten dat Israël het gebied eens niet bestrooit met bommen, wordt het alsnog gebied alsnog gecontroleerd door Israël. Je mag er niet in of niet uit zonder hun toestemming. De infrastructuur die wordt opgebouwd wordt ook zo weer overhoop geschoten tijdens een zogenaamde vergeldingsactie.
Israël heeft alleen meer keuze dan dan Hamas. Ze hebben immers meer resourcesquote:Op maandag 12 januari 2009 23:06 schreef sp3c het volgende:
mjah dat denkt Israel ook alleen zijn die wel in staat fatsoenlijk oorlog te voeren
Ik had het nog niet gelezen, maar in feite is het nooit nieuws als de VS zich onthouden van stemming of tegenstemmen bij resoluties tegen Israel.quote:Op maandag 12 januari 2009 23:07 schreef GoeRoe86 het volgende:
Dit nieuws is waarschijnlijk al gepost: 'Bush beval Rice onthouding bij stemming VN'
Daar ben ik het mee eens. Ik geloof alleen niet dat Hamas altijd het beste voor heeft met de Gazaan. Helaasch.quote:Op maandag 12 januari 2009 23:07 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Vechten is dus geen optie gebleken, zie het resultaat.![]()
Als ze nu eerst eens stoppen met die raketten, dan kan er in iedergeval gepraat worden, om deze zinloze slachting te stoppen.
Raketten afvuren, om het "kijk we zijn er nog" , is minachting naar je eigen achterban en de bevolking.
Wat er daarna gebeurd is nu niet aan de orde, maar het stoppen van onschuldige burgers wel!
Wel als de minister van buitenlandse zaken wordt afgeraden om te stemmen omdat de stem niet bevalt. Des te meer als blijkt dat Olmert zoveel invloed heeft op wat USA stemt...quote:Op maandag 12 januari 2009 23:09 schreef Kentoet het volgende:
[..]
Ik had het nog niet gelezen, maar in feite is het nooit nieuws als de VS zich onthouden van stemming of tegenstemmen bij resoluties tegen Israel.
Dat bedoel ik dus...quote:Op maandag 12 januari 2009 23:10 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens. Ik geloof alleen niet dat Hamas altijd het beste voor heeft met de Gazaan. Helaasch.
Ligt eraan hoe je muziek luistertquote:Op maandag 12 januari 2009 22:07 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
En muziek is ook Haram maar toch zie ik een hoop Palestijnen zingen. Ik betwijfel uberhaupt of er iets in de Koran en Haditha staat over wapens in een moskee.
Neemt niet weg dat de andere partij de trekker overhaalt op dit moment. Je kunt niet zeggen dat Hamas schuldig is aan deze doden terwijl Israël (zo makkelijk) de trekker overhaaltquote:
tuurlijk is vechten het enige optie. Je word toch zoiezo overhoop geknalt en uitgemoord. Dus wat wil je, vechten en doodgaan (in de hoop dat je een israelische soldaat doodmaakt) of helemaal niks doen en alsnog doodgaan?quote:Op maandag 12 januari 2009 23:07 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Vechten is dus geen optie gebleken, zie het resultaat.![]()
Als ze nu eerst eens stoppen met die raketten, dan kan er in iedergeval gepraat worden, om deze zinloze slachting te stoppen.
Raketten afvuren, om het "kijk we zijn er nog" , is minachting naar je eigen achterban en de bevolking.
Wat er daarna gebeurd is nu niet aan de orde, maar het stoppen van doden van onschuldige burgers wel!
Bron ANPquote:Onbekenden hebben zondag in verschillende Franse steden molotovcocktails gegooid naar joodse synagogen. Dat heeft de politie vandaag bekendgemaakt.
In de buitenwijk Saint-Denis in Parijs gooiden tegenstanders van Israël molotovcocktails naar een synagoge, waardoor brand ontstond in een naastgelegen cafetaria. Ook in Straatsburg werd een synagoge aangevallen. Sinds het Israëlisch offensief is het aantal antisemitische voorvallen in Frankrijk sterk toegenomen.
Kijk voor de gein de tegenlicht docu over de joodse lobby in de VS eens.quote:Op maandag 12 januari 2009 23:11 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Wel als de minister van buitenlandse zaken wordt afgeraden om te stemmen omdat de stem niet bevalt. Des te meer als blijkt dat Olmert zoveel invloed heeft op wat USA stemt...
Dat is wel een hele handige interpretatie. Zoek even online en je zult zien dat veel Islamitische geleerden vinden dat muziek in de Islam onder alle omstandigheden verboden zijn, er zijn er ook die er een gematigdere interpretatie op nahouden, maar hoe verantwoord je zo'n keuze? Punt is dat mensen eigenlijk altijd zo hypocriet zijn om de regels van hun geloof alleen toe te passen in hoeverre dat hen uitkomt.quote:Op maandag 12 januari 2009 23:12 schreef rakotto het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe je muziek luistertAls je alleen maar muziek luistert en niets doet aan religie, dan is het inderdaad verboden, maar als je het balanceert dan is er niets aan de hand, vandaar ook al die moslims die aan muziek doen.
Maar wapens in een Moskee opslaan is verboden.
De resolutie is door zowel Hamas en Israël verworpen. Sowieso gaat het over een niet-bindende resolutie, waarbij een legitiem recht bestaat zulks te verwerpen.quote:Op maandag 12 januari 2009 23:07 schreef GoeRoe86 het volgende:
Dit nieuws is waarschijnlijk al gepost: 'Bush beval Rice onthouding bij stemming VN'
800 Palestijnen dood en we zijn geen millimeter verder.quote:Op maandag 12 januari 2009 23:07 schreef Zero2Nine het volgende:
Vandaag 15 raketten op Israël geschoten, dat is toch nog best veel.
Mjah sinds 1967 een land bezetten en het raar vinden als de bevolking zich verzetquote:Op maandag 12 januari 2009 23:24 schreef Hamilcar het volgende:
Als Hamas nou eens zou stoppen met raketbeschietingen dan kunnen ze misschien eens over vrede gaan praten, maar nee hoor! Schiet er nog maar eentje. En maar huilen als Israël dat niet accepteert..
Pro-Palestijnen, ze hebben het zelf te danken aan die heerlijke dictatoren die jullie nu steunen.
Het IDF verklaarde gisteren dat de beschietingen met 50% waren gedaald in vergelijking met de eerste dag van de operatie. http://www.haaretz.com/hasen/spages/1054596.htmlquote:Op maandag 12 januari 2009 23:25 schreef IHVK het volgende:
[..]
800 Palestijnen dood en we zijn geen millimeter verder.
Lekker succesvol dit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |