Mwah, Svendsen en Bjoerndalen zijn over het algemeen toch wel sneller. Overigens zijn er veel meer biathleten die oorspronkelijk langlaufer waren.quote:Op zondag 11 januari 2009 15:32 schreef Ciolekfan het volgende:
Bij de mannen is Ronny Hafsas misschien wel de allersnelste, mja die is langlaufer van origine.
Vaak Noors kampioen bij de jeugd in het langlaufen, ook Berger is natuurlijk razendsnel
Aargh, zonde dat ik bij de start weg moest om te werken...quote:Op woensdag 14 januari 2009 19:04 schreef Elwood1802 het volgende:
Vrouwenestafette Duitsland 1 Rusland 2 en Zweden 3
Morgen om 6 uur de heren
Mwah, het kwam meer doordat Rusland Iourieva en Sleptsova niet inzette en Duitsland wel met de grote namen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:41 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Aargh, zonde dat ik bij de start weg moest om te werken...
Duitsland raakt meer in vorm dus zo te zien.
Nee, gewoon op de mof.quote:Op donderdag 15 januari 2009 17:03 schreef Elwood1802 het volgende:
Zometeen weer op Eurosport mensen!
Kijken hoeveel fouten die commentator nou weer maakt
Rob.quote:Op donderdag 15 januari 2009 17:12 schreef Elwood1802 het volgende:
Kijk altijd naar Eurosport, vermakelijk om te zien als Frank
quote:Ole Einar Bjørndalen gaat door tot en met de Olympische Spelen van 2014 in het Russische Sotsji. “Ik ben dan net zo oud als mijn landgenoot Halvard Hanevold (40) nu is,” aldus de vijfvoudig Olympisch kampioen biathlon vandaag na het behalen van zijn 83e Wereldbekersucces in het Duitse Rühpolding.
Na een moeilijke seizoensstart was de 34-jarige Noorse legende vandaag weer ouderwets op dreef met twee foutloze schietrondes en een baanrecord op de 10 kilometer sprint. “Dit seizoen zijn de Wereldkampioenschappen in het Zuidkoreaanse Pyong Chang vanaf 14 februari het belangrijkste doel. Daar wil ik mijn elfde wereldtitel halen. De estafette van afgelopen donderdag gaf het benodigde vertrouwen in de ploeg.” Bjørndalens landgenoot, Emil Hegle Svendsen, nam de leiding in het overall wereldbekerklassement.
Sleptsova was nog 2.4 seconden sneller zie ik nu. Het was dus vooral Iourieva die niet zo sterk was.quote:Op zondag 18 januari 2009 12:49 schreef Ciolekfan het volgende:
Neuner![]()
Zeer sterke in de laufe, ik denk zelfs de snelste van allemaal
2 jongeren die het hele veld domineren Neuner 22 geloof ik en Sleptsova 21?quote:Op zondag 18 januari 2009 12:50 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Sleptsova was nog 2.4 seconden sneller zie ik nu. Het was dus vooral Iourieva die niet zo sterk was.
Dat komt vooral Neuner als eerste begon en dan ga je bijna altijd wat trager dan de achtervolgers zolang je op kop ligt. In de slotronde was ze veel sneller dan Sleptsova, terwijl ze zelfs nog uitbolde richting de finishlijn. Enkel Berger was sneller in die slotronde, maar die is dan ook super in zo'n slotronde.quote:Op zondag 18 januari 2009 12:50 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Sleptsova was nog 2.4 seconden sneller zie ik nu. Het was dus vooral Iourieva die niet zo sterk was.
Da's waar ja. De eerste ronde ging ze ook als afgesproken met Wilhelm tot het schieten, dat was dus ook niet maximaal. Neuner overall wel weer in de ski-vorm van vorig seizoen. Dat belooft wat voor het WK, ze kan gewoon een paar foutjes meer maken dan de rest en nog winnen.quote:Op zondag 18 januari 2009 12:56 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat komt vooral Neuner als eerste begon en dan ga je bijna altijd wat trager dan de achtervolgers zolang je op kop ligt. In de slotronde was ze veel sneller dan Sleptsova, terwijl ze zelfs nog uitbolde richting de finishlijn. Enkel Berger was sneller in die slotronde, maar die is dan ook super in zo'n slotronde.
Logisch, zal wel in de familie zitten zeker met broer Lars die wk biathlon was. Wilhelm een beetje te traag toch in het laufen, ook haar schieten ging niet zo rap. Iourieva goed, en Sleptsova moest van ver komen.quote:Op zondag 18 januari 2009 12:56 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat komt vooral Neuner als eerste begon en dan ga je bijna altijd wat trager dan de achtervolgers zolang je op kop ligt. In de slotronde was ze veel sneller dan Sleptsova, terwijl ze zelfs nog uitbolde richting de finishlijn. Enkel Berger was sneller in die slotronde, maar die is dan ook super in zo'n slotronde.
Waar vind je die lauftijden?quote:Op zondag 18 januari 2009 12:50 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Mwah, Berger is in de rest van de rondes niet meer dan middelmaat. Waarom dat zo is, is lastig te zeggen. Er zijn er meer die als een beest kunnen gaan in zo'n laatste ronde, maar niet in de rest van de rondes.quote:Op zondag 18 januari 2009 13:07 schreef Ciolekfan het volgende:
[..]
Logisch, zal wel in de familie zitten zeker met broer Lars die wk biathlon was. Wilhelm een beetje te traag toch in het laufen, ook haar schieten ging niet zo rap. Iourieva goed, en Sleptsova moest van ver komen.
Bedanktquote:Op zondag 18 januari 2009 13:14 schreef DeeBee het volgende:
http://services.biathlonr(...)d=BT0809SWRLCP05SWPU
En dan competition analysis kijken, dan kun je de resultaten zien en ook de course times (dus looptijden)...
En volgens mij was Olofsson het snelste in de laatste ronde, gevolgd door Neuner (+0.4) en Sleptsova (+1.4).Was een na laatste ronde...
Berger was het snelste voor Neuner (+1.2), Olofsson (+5.2) en Sleptsova (+8.1).
Gunda Niemann dan ?quote:Op zondag 18 januari 2009 14:12 schreef Ciolekfan het volgende:
Als OEB nog 2 wedstrijden wint komt ie op gelijke hoogte van de allergrootste van Stenmark. Meeste aantal wereldbekers in eender welke wintersport.
Dat laatste klopt in ieder geval niet. Niemann heeft er 98.quote:Op zondag 18 januari 2009 14:12 schreef Ciolekfan het volgende:
Als OEB nog 2 wedstrijden wint komt ie op gelijke hoogte van de allergrootste van Stenmark. Meeste aantal wereldbekers in eender welke wintersport.
Al vind ze zelf dat het er 100 zijnquote:Op zondag 18 januari 2009 14:15 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat laatste klopt in ieder geval niet. Niemann heeft er 98.
Misschien bij de mannenquote:
Jah ik had het over de mannen, vrouwen had ik zo nog niet bekenenquote:Op zondag 18 januari 2009 14:17 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Misschien bij de mannen![]()
Hoeveel heeft Niemann er dan?
Nummer 1 en 2 goed, nummer 3 niet aangezien hij 8 fouten maaktequote:Op zaterdag 17 januari 2009 18:32 schreef Elwood1802 het volgende:
Hoe zat het vandaag, schietfout is minuut straf of bijladen?
edit: strafrondje dus,
Dan is OEB alsnog de snelste op de ski's. Op de voet gevolgd door Svensen en Hafsas (als je een strafronde 20 seconde rekent)
Morgen wordt het dus een 1 2 3 voor Noorwegen
Onze eigen Herbert Cool werd slechts 104e, met maar 1 schietfout.
Dat kun je vergeten. Om 01.00 is het tennis in Australië begonnen, daar gaan ze direct naar toe als het snooker klaar is.quote:Op maandag 19 januari 2009 01:09 schreef Elwood1802 het volgende:
Stink Eurosport zend nog steeds dat achterlijke snookeren uit, half 1 zouden de heren in samenvatting voorbij komen
Zondequote:Op zondag 25 januari 2009 12:44 schreef DeeBee het volgende:
Neuner met een legendarische meltdown...5 fouten in de laatste staande ronde.
Terwijl ze 50 seconden voorsprong had toen de ze aankwam...
5x missen gebeurt regelmatig...quote:Op zondag 25 januari 2009 12:53 schreef DeeBee het volgende:
Neuner.
En er dan nog even 30 seconden harder gaan dan Iourieva ook in de laatste ronde (zelfs na die 5 strafronden)...serieus, dit was bizar...heb nog nooit iemand 5 keer zien missen volgens mij.
In één beurt?!quote:
Alleen dit seizoen al (en dan laat ik de mindere goden er nog uitgelaten): Maksimov, Medvedtseva, Tcherezov, Domracheva 2x (waarvan 1x staand in een liggende ronde). Ik kan me ook bijvoorbeeld Henkel nog herinneren die in winnende positie 5x miste.quote:Op zondag 25 januari 2009 12:57 schreef DeeBee het volgende:
Ze is gewoon niet zo sterk in het schieten als anderen.
Alleen in topvorm kan ze dat ook prima (en de eerste 5 gingen makkelijk neer staand), alleen was dit dan puur psychologisch denk ik...dat is zo raar...leek wel gewoon de druk dan ineens (en zeker als je de eerste 2 mist is het lastig herstellen).
Langzamer lopen lijkt mij niet de oplossing, dat is haar kracht en je wordt toch moe (ook al ga je net iets trager)...net als dat je met hardlopen ook lastig tijd terug kan pakken als je langzamer start, je wordt namelijk toch vermoeid, krijgt minder energie en gaat al verzuren en om dan nog weer te versnellen is bijna ook niet mogelijk.
[..]
In één beurt?!![]()
Heb het misschien wel eens gezien (bij wat mindere goden)...maar hoe vaak missen atleten die in de top-30 zijn nou 5x in één beurt? Echt zelden hoor volgens mij...
Het zijn ook altijd zo'n verrassende namen, dit verwacht je gewoon nietquote:Russische biatleten betrapt op nieuw dopingproduct
Drie Russische biatleten zijn begin december op de WB-manche in het Zweedse Ostersund betrapt op het gebruik van een 'volledig nieuw dopingproduct'. Dat heeft de voorzitter van de Internationale Biatlonfederatie (IBU) woensdag bekendgemaakt.
"Het is geen EPO, maar een volledig nieuwe substantie. Ik vrees dat dit heel slecht nieuws betekent voor onze strijd tegen doping", zei Anders Besseberg.
In eerste instantie had de IBU laten verstaan dat de atleten betrapt waren op epo, maar dat is nu dus rechtgezet. Over welk product het dan wel gaat, wilde de IBU-topman nog niet kwijt.
Volgens de Russische krant Komsomolskaya Pravda zijn de betrapte biatleten twee vrouwen (Yekatering Iourieva en Albina Akhatova) en een man (Dmitry Yaroshenko). Voorlopig is het nog wachten op de analyses van de B-stalen voor er officiële verklaringen worden afgelegd.
Dat dacht ik al.quote:Op woensdag 4 februari 2009 23:37 schreef wimderon het volgende:
Het zou om Cera gaan. Niet alle (zeg maar zowat geen enkele) sporten zijn zo goed bij als het wielrennen.
Ik vertrouw die Sumann al een tijdje niet, dat lijkt me de meest geschikte kandidaatquote:Op zaterdag 7 februari 2009 23:45 schreef wimderon het volgende:
Het laatste nieuws omtrent deze dopingzaak: er wordt nu gesproken (geruchten nu weliswaar) over in totaal acht (inclusief de drie eerder genoemde en voorlopig geschorste) zondaars: Oekrainers, Oostenrijkers en.... nog meer Russen.
Verder vraagt een Russische coach zich af waarom ze nu ineens positief testen op 'iets' wat ze al twee jaar gebruiken![]()
![]()
![]()
Hmm, hoe zou het dan toch ook komen dat Iourieva en Iaroshenko twee jaar geleden, op latere leeftijd, ineens een enorme stap maakten naar de wereldtop
quote:Op zaterdag 7 februari 2009 23:45 schreef wimderon het volgende:Verder vraagt een Russische coach zich af waarom ze nu ineens positief testen op 'iets' wat ze al twee jaar gebruiken![]()
![]()
Mwah, ze hebben blijkbaar niets geleerd. Ik kan me namelijk nog wel een ander dopingschandaal in de Oostenrijkse ploeg herinneren.quote:Op zondag 8 februari 2009 19:52 schreef Ciolekfan het volgende:
Russen![]()
Van de Oostenrijkers verbaast me het wel
TT.quote:**Het WK biatlon wordt nog voor aanvang
overschaduwd door een dopingschandaal
rond drie Russische favorieten:Albina
Achatova,Jekaterina Joerjeva en Dmitri
Jarosjenko.
De internationale bond IBU heeft hen
geschorst,nadat ze eind vorig jaar op
het gebruik van doping waren betrapt.De
IBU,die onlangs al een aantal mindere
goden om dezelfde reden schorste,heeft
niet vrijgegeven waarop de topbiatleten
zijn gepakt.
Achatova is viervoudig wereldkampioene,
Joerjeva is leidster in de WB-stand en
Jarosjenko is wereldkampioen estafette.
De WK in Pyeongchang (ZKo) gaan komend
weekeinde van start.
quote:Op vrijdag 13 februari 2009 19:43 schreef Elwood1802 het volgende:
Omdat het in Azie is
Klopt, maar het ziet er inderdaad wel dramatisch uitquote:Op zaterdag 14 februari 2009 09:47 schreef Leatherface het volgende:
Wat een troosteloos decor zeg.![]()
Maar ja, gebrek aan sneeuw... Daar kunnen die Koreanen natuurlijk ook weinig aan doen.
Ja, door trouwen is haar naam veranderdquote:Op zaterdag 14 februari 2009 09:51 schreef Leatherface het volgende:
Is Simone Hauswald trouwens Simone Denkinger?
Jep. In mei 2008 trouwde ze met haar trainer Steffen Hauswald.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 09:51 schreef Leatherface het volgende:
Is Simone Hauswald trouwens Simone Denkinger?
Weet ik niet eigenlijk.quote:
Mogen maar 4 per land starten toch?quote:Op zaterdag 14 februari 2009 11:45 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Weet ik niet eigenlijk.
Tchoudov is dan wel weer snel onderweg nu, goede kansen op een medaille.
Ja, maar Svendsen zit met hoofdpijn in het hotel als ik het goed begreep. Berger hoorde pas vandaag dat hij moest starten.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 12:39 schreef Ciolekfan het volgende:
[..]
Mogen maar 4 per land starten toch?
Ahzo, pakte dan niet slecht uit voor Larsquote:Op zaterdag 14 februari 2009 12:42 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ja, maar Svendsen zit met hoofdpijn in het hotel als ik het goed begreep. Berger hoorde pas vandaag dat hij moest starten.
Ook de mannen zéér matig.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 11:25 schreef wimderon het volgende:
De Russinnen stuk voor stuk met matige skitijden trouwens.
volgens Teletekst de 11e en z'n 30e medaille.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 13:37 schreef Leatherface het volgende:
Hoeveelste wereldtitel voor OEB is dit?
Wat is daar mis mee? Gewoon verdiend. Neuner had natuurlijk alle kans maar maakt 4 fouten in de laatste schietbeurtquote:
Ja, bij die brug schijnt. Maar hij was niet de enige.quote:Op zondag 15 februari 2009 11:45 schreef Leatherface het volgende:
Huh? Sneed ie af dan?
Hoeveel ken je er persoonlijk?quote:Op zaterdag 14 februari 2009 15:59 schreef Elwood1802 het volgende:
altijd al een hekel aan die lui gehad.
Ja, alles is gewoon zoals de uitslag oorspronklijk was. Ze schijnen getest te hebben of het korter was om over die brug te gaan in plaats van er omheen en dat was dus zelfs langer. De race zelf was niet bijzonder spannend, OEB was gewoon duidelijk de beste.quote:Op zondag 15 februari 2009 17:08 schreef Elwood1802 het volgende:
Ik heb niks gezien van de mannen aangezien ik vanmorgen pas om 9 uur thuis was
Er is dus afgesneden door meerdere mensen, OEB krijgt tijdstraf word daarmee 3e ipv 1e, na protest toch winnaar.
Heb ik ht zo goed?
als je bedenkt dat ie maar 1 fout maakte staat dit natuurlijk ook weer in een heel ander daglichtquote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:19 schreef Elwood1802 het volgende:
Onze Herbert niet onverdienstelijk 61e geworden
Altijd verrassingen he bij individuele wedstrijden. Wel een talentje hoor, hij is van '86.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:29 schreef Szura het volgende:
wie is die Kroaat die op de 3e plaats eindigde.
Ik heb die gast nog nooit in een wedstrijd gezien
Nuja Sikora met 4 strafronden maar 48 seconden achter...quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:02 schreef DeeBee het volgende:
Serieus, OEB is wel goed hoor, maar met 3 fouten winnen...echt alle anderen falen gigantisch.
Maar wel geniaal dat hij nu op het WK zo piekt, dat is grote klasse van hem.
Tja, je kunt wel sneller zijn, maar als het dan ten koste gaat van fouten bij het schieten...quote:Op dinsdag 17 februari 2009 18:00 schreef Ciolekfan het volgende:
[..]
Nuja Sikora met 4 strafronden maar 48 seconden achter...
die kroaat was volgens mij ook al 15e bij de 1e wedstrijd en 25e bij de 2e oidquote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:29 schreef Szura het volgende:
wie is die Kroaat die op de 3e plaats eindigde.
Ik heb die gast nog nooit in een wedstrijd gezien
Berger-Ingstadbjoerg-Berger-Bjoerndalen.quote:Op donderdag 19 februari 2009 21:28 schreef Szura het volgende:
11 fouten maar liefst voor Duitsland, Noorwegen en Ruslandis wel heel veel.
Wie deden er voor Noorwegen? Bjoerndalen en Berger?
Wilhelm en OEB waren op de individuele nummers toch redelijk dominantquote:Op zondag 22 februari 2009 12:15 schreef Ciolekfan het volgende:
Russen dominant bij de dames, Oostenrijk bij de heren op dit wk
Weet ik wel, maar dat is ook wel te verwachten zijn 2 gevestigde waarden. Oostenrijkers gaan plots wel heel hard...quote:Op zondag 22 februari 2009 12:17 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Wilhelm en OEB waren op de individuele nummers toch redelijk dominant
Hauswald won 'm, ze bleef foutloos over 20 schoten.quote:Op woensdag 11 maart 2009 18:31 schreef wimderon het volgende:
Inmiddels is de Worldcup in Vancouver begonnen, een voorproefje voor volgend jaar dus. Nu de individuele wedstrijd voor de vrouwen, later de mannen.
Nee, Andresen is een heldquote:Op zondag 22 maart 2009 14:31 schreef Elwood1802 het volgende:
Waarom doet Andresen niet mee? Die oude Hanevold en de schietende faalhaas Berger bakken er ook niks van.
hij werd toch 4e ofzo op de WK?quote:Op zondag 22 maart 2009 14:36 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Nee, Andresen is een held. Berger won vorige week nog.
In de massastart start alleen de top 30 uit het wereldbekerklassement, daar staat die knuppel van een Andresen niet in.
In principe wel volgens mij. Maar ik denk wel dat Svendsen er over niet al te lange tijd definitief voorbij gaat. Dit jaar was hij er eigenlijk al voorbij totdat hij enorm ziek werd voor het WK (en daarna nog een keer). Al moet wel gezegd worden dat Bjoerndalen vanaf het WK in enorm goede doen is.quote:Op zondag 22 maart 2009 14:32 schreef Leatherface het volgende:
Hij is nu wel echt alles en iedereen ver voorbij.
Zoals gezegd, OEB is de Raymond Ceulemans van de biathlon.
Hij wil toch nog tot 2014 doorgaan?
quote:"Werden verplicht om doping te gebruiken"
zo 22/03/09 - Duitsland is in de ban van een dopingschandaal. Twee ex-biatleten hebben Frank Ullrich, de huidige bondscoach, beschuldigd van georganiseerd dopinggebruik eind jaren '80.
"Hij verplichtte om anabole steroïden te nemen", zegt Jürgen Wirth, wereldkampioen aflossing in 1987.
De 51-jarige Ullrich is een monument in de wereld van het biatlon. Als Oost-Duits atleet veroverde hij negen wereldtitels. In 1980 werd hij ook wereldkampioen.
Döll die als vervanger van Neuner aantrad lag tot na de 3de schietronde op kop, maar maakte toen 2 kostbare fouten, en viel tot overmaat van ramp nog eens op het einde. Maar het waswel zeer duidelijk dat Jonsonn de allerbeste was, 1 fout en één van de allersnelste op de skilatten, tsja dan win je hequote:Op woensdag 2 december 2009 21:29 schreef Leatherface het volgende:
Olofsson was natuurlijk al absolute top. Jonsson won vorig jaar de wereldbeker. Was het verschil echt zo klein en de ontknoping zo spannend toen? Als ik dit topic zo teruglees... (de ontknoping kreeg ik niet mee)
Dat zijn hele normale aantallen voor Gössner. Bij de junioren doe je dan gewoon vooraan mee, zeker als je zoals Gössner zo goed op de ski bent, dat je bij de senioren meekunt bij het langlaufen. Op het afgelopen WK junioren wordt ze 1e, 2e, 3e en 4e, met respectievelijk 8 (op 20), 5 (op 10), 6 (op 20) en 6 (op 20) fouten. Dan kun je het wel goed doen in trainingswedstrijdjes en zo in het Duitse team komen, maar wedstrijden zijn toch nog wat anders.quote:Op donderdag 3 december 2009 15:24 schreef Columbiafan het volgende:
Duitse dames waren echt niet goed, en faalden bijna allemaal erg zwaar in de laatste schietronde. Typerend voor zo'n slechte teamprestatie was dan ook weer het falen van Goessner die 7 schietfouten maakte!
Leuk dat je bij de junioren daar nog mee vooraan meedoet (al is Goesnner wel uitzonderlijk veel beter dan haar leeftijdsgenoten in de laufe idd), maar wat ik niet begrijp is dat Weinbuch Goesnner selecteert op basis van eigenlijk een wk langlaufen (JWM in Canmore was ook gewoon slecht in het schieten eigenlijk), ik zou d'er eerst laten starten hebben in ee IBU cup waar het niveau iets lager is, want met een een 73ste plaats ben je natuurlijk ook niets. Ze had ook pas de 9de lauftijd (pas op dat is zeer goed voor een juniore hoor) dus die zie ik ook als langlaufster in Davos??? over een aantal weken niet echt iets klaarmaken. Ze is jong maar dat schieten moet echt wel verbeteren hoor wil ze een vaste waarde worden in het wereldbekercircuit. Op z'n minst een niveau qua schieten gelijk aan dat van Neuner moet ze binnen een aantal jaar kunnen halen.quote:Op donderdag 3 december 2009 16:28 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat zijn hele normale aantallen voor Gössner. Bij de junioren doe je dan gewoon vooraan mee, zeker als je zoals Gössner zo goed op de ski bent, dat je bij de senioren meekunt bij het langlaufen. Op het afgelopen WK junioren wordt ze 1e, 2e, 3e en 4e, met respectievelijk 8 (op 20), 5 (op 10), 6 (op 20) en 6 (op 20) fouten. Dan kun je het wel goed doen in trainingswedstrijdjes en zo in het Duitse team komen, maar wedstrijden zijn toch nog wat anders.
Gössner (en Neuner) zullen wellicht ook ingezet worden op de 4x5km cross-country op de Spelen.
Volgens mij bedoel je niet Weinbuch, maar Müßiggang. Maar ze zou geselecteerd zijn omdat ze het goed deed in Munio.quote:Op donderdag 3 december 2009 16:45 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Leuk dat je bij de junioren daar nog mee vooraan meedoet (al is Goesnner wel uitzonderlijk veel beter dan haar leeftijdsgenoten in de laufe idd), maar wat ik niet begrijp is dat Weinbuch Goesnner selecteert op basis van eigenlijk een wk langlaufen (JWM in Canmore was ook gewoon slecht in het schieten eigenlijk), ik zou d'er eerst laten starten hebben in ee IBU cup waar het niveau iets lager is, want met een een 73ste plaats ben je natuurlijk ook niets. Ze had ook pas de 9de lauftijd (pas op dat is zeer goed voor een juniore hoor) dus die zie ik ook als langlaufster in Davos??? over een aantal weken niet echt iets klaarmaken. Ze is jong maar dat schieten moet echt wel verbeteren hoor wil ze een vaste waarde worden in het wereldbekercircuit. Op z'n minst een niveau qua schieten gelijk aan dat van Neuner moet ze binnen een aantal jaar kunnen halen.
Neuner en Goessner zouden idd wel eens in de OS langlauf staffelteam kunnen komen wegens het zwakke niveau van Sachenbacher en Nystad op dit moment, maar de vraag is of ze daar wel sterk genoeg voor zijn. Neuner is aardig snel maar nu niet om te zeggen dat ze de top langlaufsters kan volgen (ze werd ook pas 21ste in Munio bij die testwedstrijden meen ik)
Wat betreft Hafsas: Hij is snel, soms dé snelste, maar steekt er niet bovenuit. Ook Bjoerndalen, Svendsen, Berger en Andresen (en hier en daar een buitenlander) kunnen zijn niveau op de ski aan en zetten regelmatig de snelste ski-tijd neer.quote:Op donderdag 3 december 2009 16:48 schreef Columbiafan het volgende:
Overigens ben ik zeer benieuwd wat de bijzonder sterke Italiaanse junior Lukas Hofer vermag. Hij was net als Goessner in Canmore een aantal klassen sterker dan de rest
Trouwens als je die lauftijden bekijkt van de 12.5 kilometer individueel bekijkt, dan is dat bizar hoor
Goessner die 4de werd op 1.02
1. Goesnner
2. Solemdahl (NOR) op 1.47
3. Hammerschmidt op 1.55
4. Voigt op 2.07
6. Woetzel op 2.35 (zij won de wedstrijd trouwens)
Ook benieuwd aar onze Noorse vriend Hafsas, als die een beetje goed schiet dan wint ie waarschijnlijk.
Hafsas waardoor ik vorig seizoen al heel gecharmeerd was overigens
Ik bedoel Müßiggang idd, soms sla ik de coaches wel eens door mekaar. Weinbuch is de coach van de Nordic Combinedersquote:Op donderdag 3 december 2009 17:25 schreef wimderon het volgende:
[..]
Volgens mij bedoel je niet Weinbuch, maar Müßiggang. Maar ze zou geselecteerd zijn omdat ze het goed deed in Munio.
Die is toch hetzelfde als vorig jaarquote:Op donderdag 3 december 2009 17:36 schreef wimderon het volgende:
De nieuwe livescore vind ik een stuk minder handig dan de oude.
Tot gisteren was die oude nog bereikbaar via de oude link, maar vandaag niet meer
Ja, toen waren ze allebei nog direct beschikbaar.quote:Op donderdag 3 december 2009 17:41 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Die is toch hetzelfde als vorig jaar
Hij is nog vermoeid schijnbaar, dat zal ook niet meehelpen. Is ook wel terug te zien in de ski-tijden, die zijn absoluut nog niet goed. Bij de schiettijden staat hij echter 3 van de 4x als snelste en die andere keer als 2e tot nu toe.quote:Op donderdag 3 december 2009 17:50 schreef Columbiafan het volgende:
Bjoerndalen, die nieuwe tacktie blijkt niet echt te werken, al 3 schietfouten
Was hij vorig jaar ook niet een tijdje ziek?quote:Op donderdag 3 december 2009 18:04 schreef Ambrosius het volgende:
Svendsen is goed onderweg (snelste tot nu toe aan de streep), dat was vorig jaar wel regelmatig anders.
Dat is wel spannend ja, dus Jonsson wist op die manier Wilhelm nog de world cup te ontfutselen in de laatste race?quote:Op donderdag 3 december 2009 15:19 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Döll die als vervanger van Neuner aantrad lag tot na de 3de schietronde op kop, maar maakte toen 2 kostbare fouten, en viel tot overmaat van ramp nog eens op het einde. Maar het waswel zeer duidelijk dat Jonsonn de allerbeste was, 1 fout en één van de allersnelste op de skilatten, tsja dan win je he
Dat doen ze wel, bij de massastart en de estafette. Het heeft trouwens weinig met Eurosport te maken, maar met de regie van de Internationale Biathlon Federatie (IBU).quote:Op donderdag 3 december 2009 18:26 schreef mitt het volgende:
Ook jammer dat ze bij Eurosport niet alle schieters meer in beeld laten zien.
Waarom niet gewoon de Duitser?quote:Op donderdag 3 december 2009 18:30 schreef Columbiafan het volgende:
Kies vanaf nu wel voor altijd voor Engelstalige Eurosport, met duo-commentaar leuker dan da het Nederlands
Tim Burke uitstekend wel
Ook dat is in de individuele wedstrijd natuurlijk anders dan bij een massastart of achtervolging en in mindere mate de sprint.quote:Op donderdag 3 december 2009 18:26 schreef mitt het volgende:
Ook jammer dat ze bij Eurosport niet alle schieters meer in beeld laten zien.
Volgens mij praten jullie naast elkaar heenquote:Op donderdag 3 december 2009 18:27 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat is wel spannend ja, dus Jonsson wist op die manier Wilhelm nog de world cup te ontfutselen in de laatste race?
ZDF, ja, al wordt het daar maar een trieste bedoeling op dagen als vandaag als de Duitsers tegenvallenquote:
Okay.quote:Op donderdag 3 december 2009 18:41 schreef wimderon het volgende:
[..]
Volgens mij praten jullie naast elkaar heen![]()
Zo moeilijk is dat toch niet op te zoeken?quote:Op donderdag 3 december 2009 21:22 schreef TargaFlorio het volgende:
Wat is het programma van de komende dagen?
quote:Op donderdag 3 december 2009 21:23 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Zo moeilijk is dat toch niet op te zoeken?
http://services.biathlonresults.com/DataCenter_IBU.aspx
Het is nog steeds hetzelfdequote:Op donderdag 15 januari 2009 17:03 schreef Elwood1802 het volgende:
Zometeen weer op Eurosport mensen!
Kijken hoeveel fouten die commentator nou weer maakt
Aangezien die een bijna-thuisvoordeel heeft, moeten we misschien rekening met hem houden in Vancouver.quote:
Had een griepje ofzo dacht ik, en wou geen risico's nemen met uitzicht op vancouver. Hoop dat ze er volgende week weer bij is, want is toch één van de absolute toppers vind ik ondanks d'r zwakke schietenquote:Op zaterdag 5 december 2009 11:31 schreef Ambrosius het volgende:
De sprint voor de vrouwen is net begonnen en ik zie dat Neuner niet meedoet. Heb de voorbereiding niet echt gevolgd, maar waarom doet ze niet mee?
China zakte er idd compleet door, niet sterk genoeg in de breedte, hetgeen Duitsland toch duidelijk topfavoriet maakt op de OS.quote:Op zondag 6 december 2009 15:10 schreef mitt het volgende:
Duitsland gaat winnen bij de vrouwen.
Toch respect dat hij het elk jaar weer probeert.quote:Op vrijdag 11 december 2009 17:52 schreef Elwood1802 het volgende:
Die Cool bakt er ook niet veel van zeg..0 fout en dan nog 122e oid.
Ach, dat was vorig jaar niet anders bij haar eerste wedstrijden. Toen had ze de 14e skitijd bij de eerste individuele wedstrijd, in de sprint ook de 14e en in de achtervolging zelfs nog slechter. Een week daarna was ze weer ruim de snelste.quote:Op vrijdag 11 december 2009 18:15 schreef Columbiafan het volgende:
OEB is een god. En Neuner valt bijzonder hard tegen is 1.20 langzamer in de alufe dan Oloffson
Maar hij schiet veel sneller dan ooit, dus compenseert ie dat makkelijkquote:Op vrijdag 11 december 2009 22:44 schreef Elwood1802 het volgende:
OEB verliest looptempo. Vorige wedstrijd die hij won was ie ong. 20 seconden langzamer dan de andere Noren.
Skiën zal ook nog wel komen richting de Spelen. Hij heeft gewoon zwaar getraind geeft hij zelf aan.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:25 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Maar hij schiet veel sneller dan ooit, dus compenseert ie dat makkelijk
Ik hoop voor de Zweden niet dat ze te vroeg pieken, want ze overheersen nu wel alles met hun tweetjes.quote:Op donderdag 17 december 2009 15:00 schreef wimderon het volgende:
Jonsson wint opnieuw de individuele wedstrijd, ditmaal foutloos. Olofsson-Zidek opnieuw tweede.
Neuner al een stuk beter met de derde skitijd, hoewel de 4 fouten natuurlijk zwaar doorwegen in de individuele wedstrijd.
Landertinger is wel hét talent sinds Svendsen is doorgebroken. Bjoerndalen ziet Landertinger als gevaarlijkste concurrent voor de Spelen (naast Svendsen).quote:Op zaterdag 19 december 2009 14:51 schreef Columbiafan het volgende:
Heel spannend, Landertinger als Oostenrijker weer verbazend sterk en op weg naar de zege, zo blijven de Oostenrijkers en de Noren dit seizoen domineren.
Landertinger is een groot talent, maar eigenlijk is Martin Fourcade ook een enorm talent hoor, Landertinger is even goed als vorig jaar schat ik in, Fourcade is zelfs nog doorgegroeid.quote:Op zaterdag 19 december 2009 15:12 schreef wimderon het volgende:
[..]
Landertinger is wel hét talent sinds Svendsen is doorgebroken. Bjoerndalen ziet Landertinger als gevaarlijkste concurrent voor de Spelen (naast Svendsen).
Deze is juist goed in schieten en relatief traaf op de skiquote:Op zondag 20 december 2009 15:16 schreef Leatherface het volgende:
Njah, ze (de Esten) zijn al goed in langlaufen. Leer ze schieten en ook bij het biathlon kunnen ze scoren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |