Wat dus maakt dat ik het erg vreemd vind als mensen zich sterk achter een bepaalde kant scharen.quote:Op zondag 11 januari 2009 13:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat zijn ze bijna altijd, bij welke oorlog dan ook
Jamaar als niemand een kant zou kiezen dan zou die hele oorlog er ook niet zijn!!!quote:Op zondag 11 januari 2009 13:20 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Wat dus maakt dat ik het erg vreemd vind als mensen zich sterk achter een bepaalde kant scharen.
Exact.quote:Op zondag 11 januari 2009 13:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Jamaar als niemand een kant zou kiezen dan zou die hele oorlog er ook niet zijn!!!
Dit bedoel ik dus.quote:Op zondag 11 januari 2009 13:34 schreef BK_102 het volgende:
Direct een grote neutronenbom op Hamas en klaar. Lekker Israël beschieten en dan denken dat ze niks terug doen ?
Israël heeft mijn vote.
Duidelijk te merken dat het overgrote deel terroristen zijn die uitgeroeit moeten worden !
Jij spoort niet!quote:Op zondag 11 januari 2009 13:08 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Het was 2.
Daarop begon Hamas dus wat raketjes te schieten die wel zeker een autoruit en een dak beschadigde.
Daarop begon Israël dit offensief, want het was toch wel zo eng dat eigenlijk van alles geraakt kon worden.
En dan zeggen users dat het allemaal de schuld van de raketwerpende Hamas is.
Nee, tot de WO1 was het gebied onderdeel van het Ottomaanse Rijk.Na de uiteenvalling van dat rijk heeft Engeland een gedeelte weten te bemachtigen, een gebied wat nu Israël + Jordanië zou zijn. De moslims kregen Jordanië en voor de Joden zou Israël er zijn. Overigens hebben er altijd Joden en moslims in die omgeving gewoond, dus om nou te zeggen dat de Joden land hebben "afgepakt" is een beetje raar. Het land wat nu Israël is, is nooit van moslims geweest.quote:Op zondag 11 januari 2009 12:17 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Sorry maar woonden de Palestijnen niet eerst daar?
quote:Op zondag 11 januari 2009 13:50 schreef Wunny het volgende:
Ik hoop dat Israël heel Gaza van de kaart blaast. van de kaart word geblazen.
Dat is wel heel makkelijk om steeds te zeggen natuurlijk. Ik vind het wel begrijpelijk dat Israël terugslaat om zich te verdedigen (of de raketaanvallen als excuus gebruikt om aan te vallen, ik weet niet welke van de twee het is). Maar aan de andere kant is dit conflict al ontzettend lang aan de gang, en door koppigheid van beide partijen komt er maar geen einde aan. Dus in dit conflict is de actie van Israël misschien begrijpelijk, maar om nou te zeggen dat alleen Hamas schuld heeft gaat te ver.quote:Op zondag 11 januari 2009 13:52 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Israël is de enige verliezer hier en heeft alle recht zich te verdedigen.
Verdomd, da's niet eens zo'n gek idee. Maar ja, ze willen nou eenmaal in/bij Jeruzalem zitten...quote:Op zondag 11 januari 2009 12:28 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Als ze weer de koffers pakken en lekker een leeg staatje in de VS annexeren zijn we allemaal weer blij.
Types zoals jij sturen militairen met een waterpistooltje op uitzending omdat de vijand toch niet al te actief is, en klagen vervolgens als alles gigantisch uit de hand loopt.quote:Op zondag 11 januari 2009 13:15 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik heb niets met Hamas of Israël. Ik vind gewoon de argumentatie voor deze 'oorlog' buitengewoon mager.
Ja, denk ook dat het uit een soort jaloezie voortkomt, omdat Israël een welvarend land is en daar heel hard voor gewerkt heeft, ipv hun kinderen op pad te sturen om stenen te gooien. Zij hebben gebóuwd met die stenen en in kibboetzen keihard gewerkt.quote:Op zondag 11 januari 2009 14:27 schreef Merkie het volgende:
[..]
Nee, tot de WO1 was het gebied onderdeel van het Ottomaanse Rijk.Na de uiteenvalling van dat rijk heeft Engeland een gedeelte weten te bemachtigen, een gebied wat nu Israël + Jordanië zou zijn. De moslims kregen Jordanië en voor de Joden zou Israël er zijn. Overigens hebben er altijd Joden en moslims in die omgeving gewoond, dus om nou te zeggen dat de Joden land hebben "afgepakt" is een beetje raar. Het land wat nu Israël is, is nooit van moslims geweest.
Palestijnen vormen de meerderheid van de Jordaanse bevolking, dus Palestijnen hebben allang hun eigen staat. De enige reden dat er steeds onrust in Israël is, is omdat een groot gedeelte van de moslims maar één doel hebben in hun leven, en dat is het van de kaart vegen van Israël. Waarschijnlijk omdat Israël een welvarend land vanuit de woestijn heeft opgebouwd, terwijl dat de moslims nooit is gelukt.
Nou, dat ís al de situatie nu in Nederland, dus dat verschijnsel kennen we al.quote:Op zondag 11 januari 2009 17:01 schreef Skylark. het volgende:
Ik vraag me af hoe jullie het zouden hebben gevonden als na WO II opeens een hoop Joden voor de grens van Nederland stonden, met de boodschap:
"Hoi! Wij mochten hier komen te wonen, dus als jullie wat opschuiven naar het noorden kunnen wij mooi hier wonen"
Nee, die mensen die jij bedoelt zijn geïntegreerd (quote:Op zondag 11 januari 2009 17:06 schreef vermaeck het volgende:
[..]
Nou, dat ís al de situatie nu in Nederland, dus dat verschijnsel kennen we al.
Dat was tot twee maal toe de Hamas. Die liepen met bommetjes rond bij de grens waarop ze in vuurgevecht kwamen met Israel en dood werden geschoten (eerste fout van Hamas). Vervolgens ging de Hamas een stuk of 80 raketten afvuren op Israel (tweede fout van Hamas) en was het de Hamas die de wapenstilstand die ze al hadden vebroken niet verlengen. En toen pas ging Israel over op de aanval. Ik kan ze geen ongelijk geven.quote:Er was een wapenstilstand.
Door wie die wapenstilstand werd gebroken, mag je 2x raden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |