abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64901228
Naar aanleiding van dit artikel in het AD:

http://www.ad.nl/amersfoort/2901510/Ondanks_kou_toch_een_rok.html

In de Bijbel wordt geen melding gemaakt dat vrouwen een rok dienen te dragen. Intussen worden kinderen wel naar deze scholen gestuurd, en zo worden ze verplicht rokken te dragen, zelfs bij -20.

Dit vind ik dus echt niet kunnen.

Ik vind dat meisjes met dit weer niet kunnen worden gedwongen in rok op school te verschijnen.

Politiek dient m.i. in te grijpen om dergelijke verboden/geboden te verbieden.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 23:07:42 #2
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_64901311
Pleit voor verbod op reformatorische scholen.

Probleem opgelost!..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_64901352
Nog meer regeltjes.
Verbied gelijk de ouders die kinderen naar die scholen sturen.
pi_64901364
Tsja, vrouwen in broek, daar worden zelfs refo's niet opgewonden van.
pi_64901383
Een school moet zijn eigen regels op kunnen stellen, ook als het gaat om een kledingvoorschrift. Wie zich daar niet in kan vinden kan kiezen uit de tienduizenden andere scholen die ons land rijk is. Sterker nog ik denk dat scholen juist veel minder aan regels gebonden moeten zijn, het moet mogelijk zijn een school te kiezen die goed aansluit bij je eigen kijk op het leven. Zo vind ik dat de inhoud van het lespakket en de vakken die gegeven worden onder de vrijheid van de school moet vallen om dit in te vullen.
pi_64901854
Ik heb juist zoiets van dat als wij verwachten dat iedereen mee moet doen in de samenleving dat iedereen de zelfde basis mee moet krijgen, waardoor dat hele speciale onderwijs van de kaart afgeveegd moet worden. Ongeacht geloofregels, werkt het veel makkelijker om kennis te laten maken met meerdere vormen van geloof dmv een soort van levensbeschouwings les, dan dat je ze op een revo, katholieke, boedhistische of moslim school zet, en laat je ze makkelijker met andere opvattingen omgaan dan die keer dat ik met mijn vormsel moest gaan 'discussieren'met moslims en hervormden.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 23:25:48 #7
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_64901902
Verboden verbieden
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_64901930
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 23:07 schreef Tism het volgende:
Pleit voor verbod op reformatorische scholen.

Probleem opgelost!..
Nee, want vrijheid van Godsdienst.
pi_64901942
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 23:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Verboden verbieden
Sommigen verboden mogen gerust verboden worden.
pi_64901979
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 23:09 schreef DrDarwin het volgende:
Tsja, vrouwen in broek, daar worden zelfs refo's niet opgewonden van.
Weinig vrouwen hebben een bips die geschikt is voor een broek. Die kunnen beter sowieso een rok dragen.

Daarom zeg : de stelregel is dat vrouwen een rok dragen. Tenzij je een lijf hebt voor een broek. je staat er versteld van wat er toch allemaal in broeken rondhuppelt...
  zaterdag 10 januari 2009 @ 23:31:04 #11
184614 Olep
Semper Fi.
pi_64902034
Laten we gewoon alles verbieden.
Fuck today, it's tomorrow.
pi_64902067
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 23:29 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Weinig vrouwen hebben een bips die geschikt is voor een broek. Die kunnen beter sowieso een rok dragen.

Daarom zeg : de stelregel is dat vrouwen een rok dragen. Tenzij je een lijf hebt voor een broek. je staat er versteld van wat er toch allemaal in broeken rondhuppelt...
Met dat soort rokken kan je niet eens een vrouwelijke(hoe lelijk ook) vorm zien.
pi_64902075
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 23:09 schreef Bolkesteijn het volgende:
Een school moet zijn eigen regels op kunnen stellen, ook als het gaat om een kledingvoorschrift. Wie zich daar niet in kan vinden kan kiezen uit de tienduizenden andere scholen die ons land rijk is. Sterker nog ik denk dat scholen juist veel minder aan regels gebonden moeten zijn, het moet mogelijk zijn een school te kiezen die goed aansluit bij je eigen kijk op het leven. Zo vind ik dat de inhoud van het lespakket en de vakken die gegeven worden onder de vrijheid van de school moet vallen om dit in te vullen.
Vergeet niet, die kinderen worden door hun ouders naar dergelijke scholen gestuurd. En kind heeft dan niets te zeggen, worden zo in hun blote onderbroek door -20 gestuurd. Dat kan gewoon niet.

En dan zeg ik: die scholen moeten gewoon soepeler zijn met hun kledingvoorschriften. doen ze dat niet, dat is de politiek aan zet.

Anders noem ik het gewoon kindermishandeling.
pi_64902111
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 23:32 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Met dat soort rokken kan je niet eens een vrouwelijke(hoe lelijk ook) vorm zien.
Het zijn idd vak wel hel degelijk modellen. Ik vind ze ook niet mooi, enkele daargelaten.

Oja, Elseetje er eens in.
pi_64902114
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 23:32 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Vergeet niet, die kinderen worden door hun ouders naar dergelijke scholen gestuurd. En kind heeft dan niets te zeggen, worden zo in hun blote onderbroek door -20 gestuurd. Dat kan gewoon niet.

En dan zeg ik: die scholen moeten gewoon soepeler zijn met hun kledingvoorschriften. doen ze dat niet, dat is de politiek aan zet.

Anders noem ik het gewoon kindermishandeling.
Met een lange thermo-onderbroek onder je rok krijg je niet snel blaasontsteking hoor.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 23:35:01 #16
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_64902153
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 23:27 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee, want vrijheid van Godsdienst.
Nee, want "Baas over je eigen lijf"
Zelfontwikkeling en sjizzle, veel belangrijker!..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_64902179
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 23:33 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Met een lange thermo-onderbroek onder je rok krijg je niet snel blaasontsteking hoor.

Een lange thermo-onderbroek komt sowieso onder de rok uit. Dat wordt toch als ene broek gezien. ander hadden ze dat zelf ook bedacht......

Anders is het wel een oplossing, al vraag ik me af of het bij deze kou ook zo helpt...
pi_64902185
Maar toch kunnen er dit soort (en bijvoorbeeld islamscholen bestaan) vanwege dit brakke onderwijs systeem.
pi_64902193
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 23:35 schreef Tism het volgende:

[..]

Nee, want "Baas over je eigen lijf"
Zelfontwikkeling en sjizzle, veel belangrijker!..
Het een hoeft het andere niet te bijten
pi_64902202
Ik snap niet waar die gelovigen vandaan halen dat ze tegenwoordig hun debiele geboden weer moeten gaan invoeren.
pi_64902213
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 23:35 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Een lange thermo-onderbroek komt sowieso onder de rok uit. Dat wordt toch als ene broek gezien. ander hadden ze dat zelf ook bedacht......

Anders is het wel een oplossing, al vraag ik me af of het bij deze kou ook zo helpt...
dan neem je een thermo-short oid
pi_64902220
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 23:36 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Maar toch kunnen er dit soort (en bijvoorbeeld islamscholen bestaan) vanwege dit brakke onderwijs systeem.
Ik vind het juist ook weer een verrijking dat er iets te kiezen valt. Iets dat bij je past. Of eet jij liever 1 soort koekjes?
pi_64902239
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 23:37 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

dan neem je een thermo-short oid
En wat doe je dan met je blote schenen ?
pi_64902253
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 23:36 schreef Specularium het volgende:
Ik snap niet waar die gelovigen vandaan halen dat ze tegenwoordig hun debiele geboden weer moeten gaan invoeren.
Het gekke is dat die geboden niets zeggen over kleding...
pi_64902301
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 23:37 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik vind het juist ook weer een verrijking dat er iets te kiezen valt. Iets dat bij je past. Of eet jij liever 1 soort koekjes?
Mwoah, veel van de huidige problemen komen juist omdat er dit soort keuzes voor ouders bestaan. Ik heb er geen problemen mee dat zodra ik kinderen heb, dat ze op het moment dat ze zelf kunnen kiezen, voor een bepaalde keuze kunnen gaan. Maar is het zo nodig om ze al vanaf jaar 4 via een bepaalde vorm van scholing te indorctrineren naar een ideologie waar jij het mee eens bent?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')