abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64913797
'De kans is in ieder geval groot dat je over een jaar of tien misschien wél wilt, dan ben je er aan toe.'

Houd daar nou eens mee ooooooooooooooooop

srsly! Dit is waar dit toic over gaat! Dit is wat mensen die geen kinderen willen het meest ergert! En dan gooi je het er gewoon nog even in!

Ja, mijn ouders hebben het er over! Ja, vrienden met kinderen hebben het er over en zeggen mij elke keer weer dat godvergeten irritante zinnetje 'wacht maar' terwijl ik om die reden mijn 'nee' al heb verzacht naar 'nee, zoals het er nu naar uit ziet niet'.
Ik vraag mijn vent regelmatig wat hij wil, hij is 27, en ikweet dat hij eerlijk antwoordt als hij zegt ' nee, echt niet!'

Ja doei.
  zondag 11 januari 2009 @ 14:33:23 #227
262 Re
Kiss & Swallow
pi_64913814
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:29 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Waarom is dat goed voor de soort?
omdat jouw "negativisme" niet door wordt gegeven en dus zo de mensheid niet vernietigd...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 11 januari 2009 @ 14:33:57 #228
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_64913833
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:29 schreef Re het volgende:

[..]

da's natuurlijk een erg subjectieve observatie, als soort is de mens uiterst succesvol
Dat de mens uiterst succesvol is als soort zal een rotzorg zijn van al die mensen die dagelijks proberen het hoofd nog enigszins boven water te houden. Dat hele gezever vanuit dat biologische paradigma is nutteloos, omdat het hier gaat om de beleving van een individueel mens.
  zondag 11 januari 2009 @ 14:34:20 #229
Profeta Pluriforma
pi_64913846
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:30 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dus je bent al 30+ ofzo?
Nee, 30-.
pi_64913869
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:32 schreef motorbloempje het volgende:
'De kans is in ieder geval groot dat je over een jaar of tien misschien wél wilt, dan ben je er aan toe.'

Houd daar nou eens mee ooooooooooooooooop

srsly! Dit is waar dit toic over gaat! Dit is wat mensen die geen kinderen willen het meest ergert! En dan gooi je het er gewoon nog even in!

Ja, mijn ouders hebben het er over! Ja, vrienden met kinderen hebben het er over en zeggen mij elke keer weer dat godvergeten irritante zinnetje 'wacht maar' terwijl ik om die reden mijn 'nee' al heb verzacht naar 'nee, zoals het er nu naar uit ziet niet'.
Ik vraag mijn vent regelmatig wat hij wil, hij is 27, en ikweet dat hij eerlijk antwoordt als hij zegt ' nee, echt niet!'

Maar misschien begin je uit jezelf ook erg vaak over dat je geen kinderen wilt?
Want toen ik ze nog niet wilde, had ik er niet op dezelfde manier last van als jou.
  zondag 11 januari 2009 @ 14:35:47 #231
262 Re
Kiss & Swallow
pi_64913882
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:33 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Dat de mens uiterst succesvol is als soort zal een rotzorg zijn van al die mensen die dagelijks proberen het hoofd nog enigszins boven water te houden. Dat hele gezever vanuit dat biologische paradigma is nutteloos, omdat het hier gaat om de beleving van een individueel mens.
die individuele beleving staat in geen enkel contrast met de soort waartoe het behoort
pi_64913890
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:34 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Nee, 30-.
Nou, kan me niet voorstellen dat tegen een jonge jongen voordurend wordt gezanikt dat ie maar snel aan kinderen moet beginnen.
pi_64913924
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:09 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hoe kun je nu een goede ouder zijn als je geen kind wilt, er geen liefde voor voelt en het kind eigenlijk ongewenst is?
Je kunt toch ook niet verwachten van iemand die geen hond wilt dat ie z'n pup goed opvoedt?
Nooit ergens aan beginnen als je het niet wilt, gaat toch mis.
Moah, ik kies bij voorkeur voor 'geen kinderen', maar ik ben een flexibel mens: mocht mijn leven zo lopen dat er toch een kindje komt (ja dat kan, je kunt je zwangerschap pas ontdekken op het moment dat een abortus al niet meer kan) dan zal ik het alle liefde geven. Er overkomt een mens in zijn leven zoveel waar hij niet per se zelf voor gekozen zou hebben, en waar je dan toch goed mee omgaat en heel gelukkig mee kunt zijn.

Ik denk echt dat ik een goede moeder zou zijn, maar voor zover ik er invloed op heb word ik geen moeder. Dat kan best samengaan hoor, het is allemaal niet zwart-wit.
  zondag 11 januari 2009 @ 14:37:24 #234
Profeta Pluriforma
pi_64913937
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:31 schreef FokPorum het volgende:

[..]

Realist.

Ik meen dat je daar wel voor een deel gelijk in hebt. Men kan niet verwachten dat alles van de positieve kant benaderd kan worden.
Zo vind ik er niks irreeël of negativistisch aan om te beweren dat er veel ouders zijn die hun kinderen niet goed opvoeden.
Inderdaad, het is feitelijk een realistische observatie van hoe de dingen in elkaar steken. Maar positieve mensen houden niet van negatieve geluiden. Dat is ook helemaal niet erg. Het is gewoon erg fijn om positief in het leven te staan. Dat zou ik ook graag willen. Maar in een discussie vind ik dat je vooral realistisch moet zijn en als dat betekent dat dat pessimistisch is, dan moet je dat gewoon accepteren. Dat vind ik althans, maar daar mag een ander anders over denken natuurlijk.
  zondag 11 januari 2009 @ 14:40:09 #235
Profeta Pluriforma
pi_64914035
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:35 schreef Re het volgende:

[..]

die individuele beleving staat in geen enkel contrast met de soort waartoe het behoort
Natuurlijk wel. Wanneer een eigenschap van de soort eruit bestaat dat deze wenst voort te bestaan en derhalve kent ieder exemplaar van die soort een zogeheten voortplantingsdrang. Hoe verklaar je dan dat er mensen zijn die geheel bewust weigeren om zich voort te planten?
pi_64914068
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar misschien begin je uit jezelf ook erg vaak over dat je geen kinderen wilt?
Want toen ik ze nog niet wilde, had ik er niet op dezelfde manier last van als jou.
Ik geloof motorbloempje wel. Mij wordt het niet zo heel veel gevraagd, omdat ik single ben en nog maar weinig mensen in mijn vriendenkring kinderen hebben. Maar een bevriend stel dat vrijwel geen kinderloze vrienden heeft en zelf ervoor gekozen heeft kinderloos te blijven, wordt er echt moe van. Ze kijken er nu al naar uit dat de vrouw over een paar jaar boven de veertig is zodat ze die vragen niet meer krijgen (al zou het kunnen zijn dat ze vanaf dat moment voortdurend de vraag krijgen "of ze geen spijt hebben" )

Het is vaak oprecht goed bedoeld. Als jij je kindje als het grootste geluk in je leven beschouwt, gun je je vrienden dat ook. Maar het zou mooier zijn als mensen zouden begrijpen dat een ander anders is en anders in het leven staat dan jijzelf.
  zondag 11 januari 2009 @ 14:41:40 #237
Profeta Pluriforma
pi_64914080
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:35 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nou, kan me niet voorstellen dat tegen een jonge jongen voordurend wordt gezanikt dat ie maar snel aan kinderen moet beginnen.
Dat wordt ook niet gezegd, maar er wordt wel behoorlijk negatief gereageerd als ik uitspreek er niet aan moet denken om kinderen te hebben en daarbij natuurlijk uitleg waarom niet. En het zijn altijd mensen die zelf kinderen hebben, die zo reageren. Het zal ze wel raken in hun onzekerheid of ze zelf wel de juiste keuze hebben gemaakt.
pi_64914101
ik praat graag, discussieer graag, over vanalles, maar meestal komt het kinderen aspect van anderen

een van de andere redenen (naast mijn kijk op de wereld) is dat ik bijvoorbeeld, mocht ik kinderen willen/krijgen, dit dan persoonlijk niet na mijn 33ste ofzo, zou dat het liefst max. 30 doen, als ik naar mijn eigen ouders kijk zou ik dat de fijnste leeftijd vinden. Mijn moeder was 25 bij mij en 30 bij mijn zusje, en dat is net mooì

maar ik ben nu 23, studeer net weer, moet nog 5 jaar en ben dus 28 a 29 als ik klaar ben. Dan gaan mijn vriend en ik op wereldreis en daarna ons op de arbeidsmarkt plaatsen om zo het huis en leven te kunnen krijgen wat we willen en o die leeftijd, zou ik geen kinderen meer willen, na het opbouwen van een carriere ben ik 35 wrsch en dan zou ik er niet meer aan willen beginnen. Mijn ouders zijn nu allebei om en nabij de 50, vitaal, en hebben als mij zusje gaat studeren volgend jaar in die vitaliteit nog vele jaren de tijd voor zichzelf, wat ik ze heeeeeel erg gun als ze nu allebei 60 waren geweest hadden ze veel minder weer tijd voor elkaar gehad, en dat vind ik zonde want dat verdienen ouders ook
Ja doei.
pi_64914159
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:41 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Ik geloof motorbloempje wel. Mij wordt het niet zo heel veel gevraagd, omdat ik single ben en nog maar weinig mensen in mijn vriendenkring kinderen hebben. Maar een bevriend stel dat vrijwel geen kinderloze vrienden heeft en zelf ervoor gekozen heeft kinderloos te blijven, wordt er echt moe van. Ze kijken er nu al naar uit dat de vrouw over een paar jaar boven de veertig is zodat ze die vragen niet meer krijgen (al zou het kunnen zijn dat ze vanaf dat moment voortdurend de vraag krijgen "of ze geen spijt hebben" )

Het is vaak oprecht goed bedoeld. Als jij je kindje als het grootste geluk in je leven beschouwt, gun je je vrienden dat ook. Maar het zou mooier zijn als mensen zouden begrijpen dat een ander anders is en anders in het leven staat dan jijzelf.
Motorbloempje is 23. Ik vind het niet normaal dat mensen dan al beginnen over of ze niet aan kinderen moet beginnen. Zouden de meeste mensen niet zeggen: 'Groot gelijk, geniet ervan.'
pi_64914166
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:17 schreef Shitney het volgende:
Dat lijkt me wel. Je hebt zelf ook niet echt een positief en gezellig wereldbeeld tenslotte, dus het lijkt me inderdaad aannemelijk dat je vriendenkring uit likeminded individuals bestaat.
Hoe kom je er nou weer bij dat ik geen positief en 'gezellig' wereldbeeld heb?
  zondag 11 januari 2009 @ 14:45:53 #241
262 Re
Kiss & Swallow
pi_64914217
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:40 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Wanneer een eigenschap van de soort eruit bestaat dat deze wenst voort te bestaan en derhalve kent ieder exemplaar van die soort een zogeheten voortplantingsdrang. Hoe verklaar je dan dat er mensen zijn die geheel bewust weigeren om zich voort te planten?
noem het een genetisch defect of een verkeerde mutatie en dus nuttig om het voortbestaan van de soort te garanderen. Voor de soort mens zou het niet echt bevoordelijk zijn als jij je voortplant aangezien je nageslacht genetisch heel erg op je lijkt.

Misschien wat controversieel maar vergelijk het met homofilie (verder offtopic hier maar goed)
pi_64914250
Da's waar nummer_zoveel, om er al over te beginnen als mensen nog maar 23 zijn is wel heel bizar.

moblo, ik heb gelezen dat je nog andere redenen hebt om geen kinderen te willen, dus ik probeer je niet van je standpunt af te brengen, maar het verhaal van 'geen oude moeder willen zijn' is natuurlijk onzin he. De een is op z'n tachtigste nog zo fit en actief als wat, een ander heeft op z'n vijftigste al allerhande kwaaltjes en denkt dat de wereld ophoudt bij de geraniums. Behalve met geluk heeft dat ook met je eigen instelling te maken.
pi_64914383
mijn moeder zegt wel eens hintend 'vind je dat nou niet leeeeuuuuuk' en ook kinderloze vrienden zeggen 'jullie zouden zulke leuke ouders zijn! willen jullie kinderen????' etc

ik denk dat we eruit zien en ons gedragen als model-ouders ofzo (al kan ik me dat niet voorstellen).

Er wordt ook niet gezegd dat we beter vandaag dan morgen moete beginnen met fokken, tuurlijk weet iedereen dat ik mn studie moet en wil afmaken, maar dat eeuwige 'wacht maar' begint me aardig de keel uit te hangen, vooral omdat ik al sinds ik me kan herinneren kinderloos blijven als de beste optie voor mijzelf zie heb het er ook vrij vroeg in mijn relatie ter sprake gebracht omdat ik mijn vriend alle geluk gun, en als hij een kindje wil later en ik hem die garantie niet kan geven, ik dan niet 10 jaar relatie in gevaar wil brengen op het moment dat hij zegt: nu ben ik er klaar voor, ik wil papa worden. Dus in dat kader is het voor mij een 'hot item', zeg maar

maar nu ga ik weer even sociaal doen, ik lees de rest vanavond wel
Ja doei.
  zondag 11 januari 2009 @ 14:51:25 #244
Profeta Pluriforma
pi_64914393
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:45 schreef Re het volgende:

[..]

noem het een genetisch defect of een verkeerde mutatie en dus nuttig om het voortbestaan van de soort te garanderen. Voor de soort mens zou het niet echt bevoordelijk zijn als jij je voortplant aangezien je nageslacht genetisch heel erg op je lijkt.

Misschien wat controversieel maar vergelijk het met homofilie (verder offtopic hier maar goed)
Oké, ik begrijp je punt. Wellicht is dat waar en ja, dat is ook een reden waarom ik weerstand ervaar bij het idee dat ik mij zou moeten voortplanten. De kans is groot dat mijn kinderen hetzelfde negativisme zullen gaan ervaren. En aan pessimisten heeft de soort over het algemeen niet zoveel. (Ik neem aan dat je het op die manier bedoelt?) Nou ja, dat is op een bepaalde manier ook weer niet helemaal waar. Grootse werken zoals geniale klassieke muziek zijn vaak voortgekomen uit negatieve gevoelens. Op bepaalde terreinen zijn grootse prestaties voortgekomen uit gevoelens van diepe ellende. Prestaties waarvan velen nog altijd volop genieten. De hopeloosheid van één pessimist kan als een baken van hoop worden ervaren voor vele anderen.
pi_64914521
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:46 schreef ShadyLane het volgende:
Da's waar nummer_zoveel, om er al over te beginnen als mensen nog maar 23 zijn is wel heel bizar.

moblo, ik heb gelezen dat je nog andere redenen hebt om geen kinderen te willen, dus ik probeer je niet van je standpunt af te brengen, maar het verhaal van 'geen oude moeder willen zijn' is natuurlijk onzin he. De een is op z'n tachtigste nog zo fit en actief als wat, een ander heeft op z'n vijftigste al allerhande kwaaltjes en denkt dat de wereld ophoudt bij de geraniums. Behalve met geluk heeft dat ook met je eigen instelling te maken.
ik vind het geweldig dat mijn ouders vanaf 50 de rust en ruimte weer voor zichzelf hebben in huis en zie dat wel als iets wat ik dan ook zou willen en niet pas vanaf 60, gewoon, 'omdat het kan' zeg maar

sommige dingen zou je wel hetzelfde als je ouders willen doen en andere dingen neem je je voor heel anders aan te pakken

mijn moeder zegt ook wel eens 'als ik het over mocht doen zou ik misschien ook geen kinderen willen', ook leuk om te horen al bedoelt ze het niet rot

maar nu echt weg
Ja doei.
  zondag 11 januari 2009 @ 15:22:36 #246
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_64915427
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:21 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Als je iemand anders wijst op het feit dat haar oordeel gekleurd wordt door haar referentiekader is het misschien netjes te erkennen dat dat natuurlijk ook voor jou geldt.
Dat zeg ik toch ook juist in het stuk wat jij quote? Dat het feit dat ik nul ouders ken die niks van opvoeding bakken wellicht komt doordat ik zelf een ouder ben en dus ook andere ouders ken?
And when you think of trust
Does it lead you home?
To a place that you only dream of
When you're all alone
  zondag 11 januari 2009 @ 15:23:55 #247
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_64915480
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:44 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Hoe kom je er nou weer bij dat ik geen positief en 'gezellig' wereldbeeld heb?
Je komt erg negatief en veroordelend over en je vindt kennelijk dat de meerderheid van de mensheid er niet zou moeten zijn. Dat vind ik een nogal negatief wereldbeeld.
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_64915550
quote:
Op zondag 11 januari 2009 15:23 schreef Shitney het volgende:

[..]

Je komt erg negatief en veroordelend over en je vindt kennelijk dat de meerderheid van de mensheid er niet zou moeten zijn. Dat vind ik een nogal negatief wereldbeeld.
Ik denk dat jij mijn posts nogal verkeerd interpreteert. Ik vind dat de meerderheid van de mensheid er niet zou moeten zijn? Ben heel benieuwd hoe je dat afleidt uit mijn woorden...
  zondag 11 januari 2009 @ 15:27:24 #249
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_64915599
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:43 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Motorbloempje is 23. Ik vind het niet normaal dat mensen dan al beginnen over of ze niet aan kinderen moet beginnen. Zouden de meeste mensen niet zeggen: 'Groot gelijk, geniet ervan.'
Zelf zeg ik tegen elke 23jarige die wél kinderen wil dat hij of zij veel te jong is en gek is als hij/zij nu aan kinderen begint. En zo denkt vrijwel iedereen die ik ken erover. Bizar dat motorbloempje zoveel mensen kent die daar zo anders instaan.

(Ik ben zelf overigens 39 en ga voornamelijk met mensen van mijn leeftijd om, laten we zeggen tussen de 35 en 45 ongeveer. In die categorie ken ik dus niemand die 23 een normale leeftijd om aan kinderen te beginnen vindt).
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_64915654
Tot enkele tientallen jaren geleden was 23 te oud om aan kinderen te beginnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')