ik wacht afquote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:32 schreef Dynd het volgende:
Er is een site waar je dit kan zien, sec

Hmm ja dat is inderdaad wel een goeie, maar dit gaat over snelheden die op de markt zijn... ik bedoel, der zijn toch ook wel "experimenten" met internetsnelheden?quote:

Die vriend van je heeft geen gelijk neequote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:34 schreef Braddie het volgende:
INderdaad, hoe gaaf zou dat zijn.
Ik download nu met 300kbps(Een vriend van me zegt dat als je 4mbps internet hebt dat dat ook je download snelheid is, Nou... ik merk daar niks van:P)

Dat zijn grotendeels snelheden zoals gemeten bij "normale" consumenten.quote:

Minus correctie vanwege de afstand tussen jou en de centrale en andere factoren die meespelen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:39 schreef -AnneX- het volgende:
[..]
Die vriend van je heeft geen gelijk nee
4 mbps delen door 8 en je hebt je echte snelheid

Daar valt niet tegen op te filmen...quote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:32 schreef Sanderrrr het volgende:
Dat zou wat zijn voor thuis... 10 films per sec.

quote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:41 schreef jorisvt het volgende:
Downloaden met 100gb/s is echt onmogelijk, er is geen harde schijf op de wereld die dat kan bijhouden.

Volgens mij worden schijven die 15000 rpm draaien al aangeprezen als topmodellen, wou jij snellere ergens vandaan toveren? En denk je dat de kabeltjes die momenteel hier liggen dat aankunnen?quote:

Jij denkt dat dat downloaden op een abonnement van XS4All is gebeurd met een pc van de aldi?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:59 schreef Quir het volgende:
[..]
Volgens mij worden schijven die 15000 rpm draaien al aangeprezen als topmodellen, wou jij snellere ergens vandaan toveren? En denk je dat de kabeltjes die momenteel hier liggen dat aankunnen?

zet je meerdere schijven in een raid opstelling, dan wordt de data op meerdere schijven tegelijkertijd geschreven, met 2 schijven heb je al een dubbele snelheid.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:59 schreef Quir het volgende:
[..]
Volgens mij worden schijven die 15000 rpm draaien al aangeprezen als topmodellen, wou jij snellere ergens vandaan toveren? En denk je dat de kabeltjes die momenteel hier liggen dat aankunnen?

ehr, 4Mb is 4Mb hoor. Daarnaast is het maar welke eenheid je als snelheid aanhoudt. KBps of Kbps. Volgens mij was het snelste tot nu toe een lightpath tussen een paar uni's maar ik heb geen zin om dat uit te zoeken.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:40 schreef Quir het volgende:
[..]
Minus correctie vanwege de afstand tussen jou en de centrale en andere factoren die meespelen.

Nouja, ik weet niet of ze zó veel sneller gaan, daar heb ik me niet in verdiept.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 23:13 schreef Mindstate het volgende:
[..]
Jij denkt dat dat downloaden op een abonnement van XS4All is gebeurd met een pc van de aldi?
Hoe bedoel je? Er word nog wel eens gerommeld met de hoofdletters, er zit een wezenlijk verschil tussen Megabit en Megabytequote:Op vrijdag 9 januari 2009 23:30 schreef pisnicht het volgende:
[..]
ehr, 4Mb is 4Mb hoor. Daarnaast is het maar welke eenheid je als snelheid aanhoudt. KBps of Kbps. Volgens mij was het snelste tot nu toe een lightpath tussen een paar uni's maar ik heb geen zin om dat uit te zoeken.

Gastquote:Op vrijdag 9 januari 2009 23:36 schreef Quir het volgende:
[..]
Nouja, ik weet niet of ze zó veel sneller gaan, daar heb ik me niet in verdiept.
[..]
Hoe bedoel je? Er word nog wel eens gerommeld met de hoofdletters, er zit een wezenlijk verschil tussen Megabit en Megabyte
Nee, er is een maximaal haalbare snelheid.

Als je er geen kaas van hebt gegeten, kan je beter je mond houden.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 23:36 schreef Quir het volgende:
[..]
Nouja, ik weet niet of ze zó veel sneller gaan, daar heb ik me niet in verdiept.
[..]
Hoe bedoel je? Er word nog wel eens gerommeld met de hoofdletters, er zit een wezenlijk verschil tussen Megabit en Megabyte
Nee, er is een maximaal haalbare snelheid.

Kop een treinquote:

Omdat ik niet verder dacht dan schijven geschikt voor consumenten?quote:

Gigabit netwerk of bedoel je misschien Mb ipv MB?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 23:52 schreef LasTeR het volgende:
Mijn hoogst gemeten ooit is een constante van 24MB p/s. Haal ik wel vaker overigens, op school.

4 megabit per seconde waarmee de ISP adverteert is de fysieke bandbreedte van jouw internet verbinding.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:34 schreef Braddie het volgende:
INderdaad, hoe gaaf zou dat zijn.
Ik download nu met 300kbps(Een vriend van me zegt dat als je 4mbps internet hebt dat dat ook je download snelheid is, Nou... ik merk daar niks van:P)

Boehoehoe!quote:Op zaterdag 10 januari 2009 00:06 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Gigabit netwerk of bedoel je misschien Mb ipv MB?
In het eerste geval
en het tweede geval
 Ik ben blij dat ik met 24 MegaByte per seconde mijn films binnen kan halen.
 Ik ben blij dat ik met 24 MegaByte per seconde mijn films binnen kan halen.

Snel zat toch?, Althans.... ik download films/concerten etc etc, dat gaat rap zat.... Al moeten er wel wat seeds zijn.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 01:05 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
4 megabit per seconde waarmee de ISP adverteert is de fysieke bandbreedte van jouw internet verbinding.
Effectieve downloadsnelheid is delen door 8 om het aantal bytes te krijgen. Minus overhead aan protocol verkeer (je moet extra informatie versturen om de pakketjes met data te versturen en te ontvangen).
Het kan goed dat het programma waarmee je download dan meldt dat je op een ruime 300 KB/s (bytes dus) download. Dat is dan normaal.

Doe het dan goed...quote:Op vrijdag 9 januari 2009 23:30 schreef pisnicht het volgende:
[..]
ehr, 4Mb is 4Mb hoor. Daarnaast is het maar welke eenheid je als snelheid aanhoudt. KBps of Kbps. Volgens mij was het snelste tot nu toe een lightpath tussen een paar uni's maar ik heb geen zin om dat uit te zoeken.

lololo in afrika hebben ze niet zoveel glasvezel ligggenquote:

wat een newbs lololo
 wat een newbs lololo

Ik download met 1,1 MB/s en op zich kan ik daar wel mee leven.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 02:24 schreef Braddie het volgende:
[..]
Snel zat toch?, Althans.... ik download films/concerten etc etc, dat gaat rap zat.... Al moeten er wel wat seeds zijn.

Best realistisch hoor dat je niet over de 1,1MB per seconde komt. Komt door de afstand tot de centrale of de kwaliteit van je kabel naar de centrale. 2,2MB is de max die je alleen haalt als je zo ongeveer naast de centrale woont.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 13:22 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Ik download met 1,1 MB/s en op zich kan ik daar wel mee leven.
Maar ik betaal wel 54 euro per maand en ik hoor van mijn collega's dat ze de dubbele downloadsnelheid halen terwijl bij mij ook wordt geadverteerd met max. 20 mbps. Ik heb een ADSL2 verbinding bij XS4All (ex demon). Die heb ik speciaal aangevraagd omdat deze voorbereid zou zijn op mogelijke snelheidsverhogingen omdat er toen gezegd werd dat ADSL 1 max tot 8 mbps zou kunnen. Bij navraag waarom mijn snelheid dan nu niet hoger is claimt XS4All dat mijn snelheid gewoonweg niet meer hoger kan. Nou als je het mij vraagt is dat dan een compleet bullshit verhaal. Ik word of gecapped of er is iets goed mis met hun infrastructuur. In ieder geval is er geen reden waarom ik nog wel de hoofdprijs mag betalen voor deze verbinding. Het is dat ik uit pure lamlendigheid nog niet ben overgestapt maar ik zit er nu toch echt over te denken dat te doen.

Toen ik de aansluiting bij Demon nam, was het maximale waarmee in Nederland geadverteerd werd 12 mbps. Daarmee haalde ik toen 1,1 MB (dus 12 Mbps) en dat is wat ik nu nog steeds haal. Zonder fluctuaties wat veroorzaakt kan worden door afstand of kwaliteit van de kabel. Bovendien, woon ik aan de rand van een woonwijk, aan de hoofdweg in stedelijk gebied. Als ik te ver van de centrale woon, dan woont niemand in Nederland dicht genoeg bij de centrale.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 13:41 schreef Petertjuhh het volgende:
[..]
Best realistisch hoor dat je niet over de 1,1MB per seconde komt. Komt door de afstand tot de centrale of de kwaliteit van je kabel naar de centrale. 2,2MB is de max die je alleen haalt als je zo ongeveer naast de centrale woont.

Formeel niet. Het is immers ook MB en GB ipv mB en gB.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 09:24 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Doe het dan goed...
Kilo = k. Dus het is kB of kb.
Je hebt er ook geen kaas van gegeten. Dat blijkt herhaaldelijk wel.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:22 schreef Quir het volgende:
Waar is trouwens die ene die zei dat ik er geen kaas van had gegeten nu het door x aantal mensen afzonderlijk is gepost?

Die site is echt niet correct. Op mijn woonplaats zou Essent heerssen, nou er zijn misschien veel bewoners met Essent maar toch ook zeker met KPN, Telfort of een andere provider. Ik dan ook niet vertrouwen op hun resultaten.quote:

Het SI-voorvoegsel voor 103 is toch echt k, en niet K. Die voor 106 en 109 zijn inderdaad M en Gquote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:56 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Formeel niet. Het is immers ook MB en GB ipv mB en gB.

Dat er een kleine letter k wordt geschreven is alleen vanwege het feit dat een kilo 1000 is en in dat opzicht zou een kilobyte geen megabyte zijn (want 1000 byte ipv 1024).quote:Op zondag 11 januari 2009 00:09 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Het SI-voorvoegsel voor 103 is toch echt k, en niet K. Die voor 106 en 109 zijn inderdaad M en G
-edit- bron

Ga nou alsjeblieft niet de wijsneus uithangen, want je hebt het FOUT...quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:56 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Formeel niet. Het is immers ook MB en GB ipv mB en gB

quote:Some have suggested that the capitalized prefix K be used to distinguish this quantity from the SI prefix k, but this has never been formally mandated

Als een provider adverteert met internet 8Mb, is dit dan 80.000 kbps? of toch gewoon 8000 kbps?quote:Op zondag 11 januari 2009 00:32 schreef Man-E-Faces het volgende:
11360 kb(it)ps. Dus 1.4 Megabyte/s

b = bitquote:Op zondag 11 januari 2009 11:25 schreef djayzz het volgende:
[..]
Als een provider adverteert met internet 8Mb, is dit dan 80.000 kbps? of toch gewoon 8000 kbps?
en staat de b uit 8Mb dan voor bit of byte?

8Mb/s = 8192Kb/squote:Op zondag 11 januari 2009 11:25 schreef djayzz het volgende:
[..]
Als een provider adverteert met internet 8Mb, is dit dan 80.000 kbps? of toch gewoon 8000 kbps?

who gives a flying fuck?quote:Op zondag 11 januari 2009 11:22 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ga nou alsjeblieft niet de wijsneus uithangen, want je hebt het FOUT...
kilo = k
mega = M
giga = G
bit = b
byte = B
Betwetertjes die het fout hebben
Oja, voordat je weer met die Nederlandse Wikipedia-crap komt aanzeten:
[..]

Het gaat niet om patsen met snelheden pik, het gaat om de verwarring over welke snelheid nu daadwerkelijk bedoeld wordt.quote:Op zondag 11 januari 2009 11:29 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
who gives a flying fuck?
Het topic gaat over de hoogste snelheid in testopstellingen, etc... Dus het ontgaat me een beetje waarom hele volkstammen het nodig vinden om hun weinig indrukwekkende internetsnelheid te plaatsen en daar vervolgens over te gaan zitten bitchen...
kuttopic, slotje.

Waarom wekt het topic dan zo enorm de indruk dat het gaat om patsen met snelheid, lul?quote:Op zondag 11 januari 2009 11:31 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Het gaat niet om patsen met snelheden pik, het gaat om de verwarring over welke snelheid nu daadwerkelijk bedoeld wordt.

Wat maakt het uit als iemand een screenshotje plaatst, penis?quote:Op zondag 11 januari 2009 11:32 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Waarom wekt het topic dan zo enorm de indruk dat het gaat om patsen met snelheid, lul?
Zien jullie tussen alle screenshotjes door nog wèl het bos? Knap...

één screenshotje, fallus?quote:Op zondag 11 januari 2009 11:35 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Wat maakt het uit als iemand een screenshotje plaatst, penis?
Als je dan al door de bomen het bos niet meer ziet, dan is het wel heel erg met je.

quote:Op zondag 11 januari 2009 11:36 schreef Jordy-B het volgende:
oh, wacht... je zit helemaal in het verkeerde topic, joh...
Als je de OP leest, gaat dit topic over de hoogste snelheid ooit gehaald (in oa testopstellingen).
Het gaat helemaal niet om de verwarring over welke snelheid er nou daadwerkelijk bedoeld wordt in de advertenties van providers!
Wat dom van jullie, hee.

Ze hebben niet eens glas om uit te drinken!!!!quote:Op zaterdag 10 januari 2009 11:29 schreef Zith het volgende:
lololo in afrika hebben ze niet zoveel glasvezel ligggen

Wat moeten ze met glazen als ze niet eens water hebben om er in te doenquote:Op zondag 11 januari 2009 12:49 schreef Radio-silence het volgende:
[..]
Ze hebben niet eens glas om uit te drinken!!!!

Maandag Fok! meet bij Elias3!quote:Op zondag 11 januari 2009 13:53 schreef Elias3 het volgende:
wij krijgen maandag 100 mb/s glasvezel verbinding

Tuurlijk man.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:56 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Formeel niet. Het is immers ook MB en GB ipv mB en gB.
[..]
Je hebt er ook geen kaas van gegeten. Dat blijkt herhaaldelijk wel.

Megabitquote:Op zondag 11 januari 2009 11:25 schreef djayzz het volgende:
[..]

Bij welke provider en wat voor abonnement? 12.8 Megabyte/s dat zijn hardeschijf snelheden van 11 jaar geleden ofzoquote:Op zondag 11 januari 2009 13:53 schreef Elias3 het volgende:
wij krijgen maandag 100 mb/s glasvezel verbinding

SSD ......quote:Op zondag 11 januari 2009 17:14 schreef Man-E-Faces het volgende:
[..]
Bij welke provider en wat voor abonnement? 12.8 Megabyte/s dat zijn hardeschijf snelheden van 11 jaar geleden ofzo

is een of ander iniatief van de wijk waar ik woon. Ze hebben een contract met XMS gesloten dat het i.pv. het normale glasvezel abb. van xms een aangepast abbo wordt met snelheden van 100mb/s. We krijgen trouwens TV, telefoon (onbeperkt bellen naar vaste nummers in NL), Radio en internet eerste 6 maanden voor 19,95 per maand en daarna 52,95 per maand. Trouwens die 100 mb/s is down EN upquote:Op zondag 11 januari 2009 17:14 schreef Man-E-Faces het volgende:
[..]
Bij welke provider en wat voor abonnement? 12.8 Megabyte/s dat zijn hardeschijf snelheden van 11 jaar geleden ofzo

Oja, was ff vergeten dat god jou had bedeeld met het 'ik-heb-altijd-gelijk' gen. Kneusjes die zich verheven voelen tot NL wikipedia omdat ze een keer de quest bij hun oma hebben gelezenquote:Op zondag 11 januari 2009 11:22 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ga nou alsjeblieft niet de wijsneus uithangen, want je hebt het FOUT...
kilo = k
mega = M
giga = G
bit = b
byte = B
Betwetertjes die het fout hebben
Oja, voordat je weer met die Nederlandse Wikipedia-crap komt aanzeten:
[..]

quote:Op zondag 11 januari 2009 20:54 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Oja, was ff vergeten dat god jou had bedeeld met het 'ik-heb-altijd-gelijk' gen. Kneusjes die zich verheven voelen tot NL wikipedia omdat ze een keer de quest bij hun oma hebben gelezen

Ikquote:Op zaterdag 10 januari 2009 00:51 schreef stamppot het volgende:wie heeft de grootste digitale piemel

|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |