abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65084455
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 19:52 schreef mister_white het volgende:

[..]

Het is persoonlijk, maar ik zou er niet zo op letten of onder de onderste lat precies nog een tegel kan. Optisch is het namelijk het mooist als de bovenkant van de ombouw van het toilet precies op lijn ligt met een voeg. Dus als de bovenste rand van de ombouw hele tegels heeft en deze hele tegels overlopen in de zijwanden. Boven de ombouw kan je dan ook weer verder met hele tegels.

Hierdoor kan het zijn dat je dan onderaan bij de vloer wel met een rand met kortere tegels krijgt, maar dat is niet storend. Je kijkt vaker op ooghoogte (de naam zegt het al) dan helemaal onderin.

Anders krijg je rond de bovenkant van de ombouw (op de planchet zeg maar) allerlei gesneden tegels. Misschien beetje lastig uit te leggen.
Daar heb je 100% gelijk in. Ik heb inmiddels 3 van die dingen hier in huis geplaatst en daar juist elke keer rekening gehouden. Gewoon de hoogte van de betimmering van het inbouwreservoir er op aangepast.
Deze heb ik telkens ongeveer een paar centimeter lager gehouden dan x maal een hele tegel + voeg. (in het timmerstadium is nog niet tot op de laatste milimeter bekend hoe hoog alles komt)
Het tekort aan hoogte kan je makkelijk genoeg opvullen door er een extra laag multiplex op te schroeven of er een paar lagen breuk en snijafval van je tegels op aan te brengen.
Mijn betegelde ombouwen klinken in elk geval allemaal massief als je er op klopt
-
pi_65084628
Zeg vonkenboer ; voor iemand met zo'n nick ziet de afdeling elektra boven het voormalige plafond er niet helemaal "op niveau" uit.
Dat was toch hopelijk niet van jezelf.
-
  Moderator donderdag 15 januari 2009 @ 20:41:09 #53
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_65085235
quote:

[..]

Het is persoonlijk, maar ik zou er niet zo op letten of onder de onderste lat precies nog een tegel kan. Optisch is het namelijk het mooist als de bovenkant van de ombouw van het toilet precies op lijn ligt met een voeg. Dus als de bovenste rand van de ombouw hele tegels heeft en deze hele tegels overlopen in de zijwanden. Boven de ombouw kan je dan ook weer verder met hele tegels.

Hierdoor kan het zijn dat je dan onderaan bij de vloer wel met een rand met kortere tegels krijgt, maar dat is niet storend. Je kijkt vaker op ooghoogte (de naam zegt het al) dan helemaal onderin.

Anders krijg je rond de bovenkant van de ombouw (op de planchet zeg maar) allerlei gesneden tegels. Misschien beetje lastig uit te leggen.
De bovenkant van het inbouwreservoir (het planchet) is zo hoog dat we van de grond tot de hoogte van het planchet en alles daar boven met hele tegels omhoog kunnen.

De voegen lopen dus straks (in het totaalplaatje) overal wel goed door.
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 20:25 schreef quo_ het volgende:
Zeg vonkenboer ; voor iemand met zo'n nick ziet de afdeling elektra boven het voormalige plafond er niet helemaal "op niveau" uit.
Dat was toch hopelijk niet van jezelf.
Het electrawerk is niet van mijn hand, de leidingen lopen niet geweldig ofzo en er zit een stuk flexibele buis in . Hoewel het niet de schoonheidsprijs verdiend is het wel veilig en betrouwbaar.
pi_65087969
quote:
De bovenkant van het inbouwreservoir (het planchet) is zo hoog dat we van de grond tot de hoogte van het planchet en alles daar boven met hele tegels omhoog kunnen.

De voegen lopen dus straks (in het totaalplaatje) overal wel goed door.
Helemaal goed, profi hoor
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
  vrijdag 16 januari 2009 @ 00:02:07 #55
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_65093573
Die groene plee met oranje bril!!!
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_65094038
quote:

[..]

Ed,

Dit is misschien moeilijk omschreven , maar wel de beste optie ! Dus vanaf bovenkant reservoir zowel naar boven als naar onder met hele tegels. Dat ziet er straks een stuk beter uit dan van onder af naar boven hele tegel maat aan te houden.
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_65094348
Waar heb je de draadeinden gelaten?

Tegen het stalen frame,had je die mooi met een moer kunne borgen.
Ik vervang ze altijd gelijk voor rvs,
Buigt minder en roest niet.
pi_65095128
wow... jij gaat als een speer... mijn bovenbuurman doet er al meer dan een half jaar over
Cute, Adorable, Lovely... Just Smeej!
pi_65095248
Ik wil het eindresultaat graag zien. En my god, die voor-foto's, daar zouden mijn handen wel van gaan jeuken.
That's quite enough, thank you.
pi_65099004
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 01:16 schreef Smeej het volgende:
wow... jij gaat als een speer... mijn bovenbuurman doet er al meer dan een half jaar over
Waar gaat 'ie schijten dan?
pi_65119340
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 09:43 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Waar gaat 'ie schijten dan?
ik vermoed.. gewoon over t balkon hangend
  zaterdag 17 januari 2009 @ 01:02:00 #62
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_65131970
Zijn er alweer nieuwe foto's beschikbaar van de status van het project?
  Moderator maandag 19 januari 2009 @ 16:42:42 #63
92034 crew  Vonkenboer
pi_65213467
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 00:02 schreef Ireth het volgende:
Die groene plee met oranje bril!!!
Als er belangstelling is bij het oude toilet of in een groen fonteintje (40 cm breed bij 23 cm diep) dan hoor ik dat graag. Zowel het fonteintje als de toiletpot + bril zijn in prima staat.
Dus als je een echt retro toilet wil hebben
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 00:18 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Ed,

Dit is misschien moeilijk omschreven , maar wel de beste optie ! Dus vanaf bovenkant reservoir zowel naar boven als naar onder met hele tegels. Dat ziet er straks een stuk beter uit dan van onder af naar boven hele tegel maat aan te houden.
Vanaf bovenkant reservoir naar onder tegelen we ook met hele tegels.
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 00:31 schreef fokkieslim het volgende:
Waar heb je de draadeinden gelaten?

Tegen het stalen frame,had je die mooi met een moer kunne borgen.
Ik vervang ze altijd gelijk voor rvs,
Buigt minder en roest niet.
Had gekund, echt hard roesten zullen die dingen toch niet.
Het is nou niet dat ze hele dagen vochtig zijn
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 01:25 schreef Em.ster het volgende:
Ik wil het eindresultaat graag zien. En my god, die voor-foto's, daar zouden mijn handen wel van gaan jeuken.
Ach het went wel hoor, zo'n oud toilet.
Ik weet al bijna 24 jaar niet anders !
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 01:02 schreef JK het volgende:
Zijn er alweer nieuwe foto's beschikbaar van de status van het project?
We zijn druk bezig met tegelen. Ik zal zo de foto's eens uploaden !
  maandag 19 januari 2009 @ 16:57:26 #64
240982 Superrnova
nieuw nieuw nieuw
pi_65214030
Ziet er al netjes uit zeg!
  Moderator woensdag 21 januari 2009 @ 17:18:20 #65
92034 crew  Vonkenboer
pi_65289332
Dit zijn de foto's van afgelopen zaterdag - zondag toen wij begonnen zijn met tegelen

Vonkie's vader druk met tegels plakken.

Even de tegel op maat maken...

En dit is het resultaat van twee dagen tegelen .

Vanavond hoop ik wat mooie duidelijke foto's van het tegelwerk te kunnen maken :s

[ Bericht 6% gewijzigd door Vonkenboer op 21-01-2009 17:34:34 ]
pi_65293934
t knapt wel op
pi_65300893
Ziet super uit zeg!
Ff een vraagje: waar worden die tegels nou mee gezaagd???
Geld maakt niet gelukkig,maar gelukkig maken ze geld.
pi_65306527
Zie ik nou dat er geen plafonnetje in zit? Jij gaat pas stuccen nadat er getegeld is? Of komt er een ander soort plafon in?
Eerst wordt het zuur. Dan wordt het zuurder. En dan is er geen geld meer.
pi_65324874
de voegen zijn wel erg groot,een beetje 1980 zeg maar.
pi_65324936
Bij grote tegels vind ik dat persoonlijk wel zo mooi.
pi_65331298
vonkie is al snel oud geworden op die foto;s.... ergens met je vingers aan de spanning blijven hangen?

knapt wel op zo...
pi_65331690
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:45 schreef TheOneAndOnly het volgende:
vonkie is al snel oud geworden op die foto;s.... ergens met je vingers aan de spanning blijven hangen?

knapt wel op zo...
dat is dus vonkie paps
en eh ja hij mag wel eens naar de kapper
  Moderator donderdag 22 januari 2009 @ 22:06:25 #73
92034 crew  Vonkenboer
pi_65331935
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:49 schreef Ou-Tannu het volgende:
t knapt wel op
Dat is natuurlijk ook de bedoeling , het moet een ware metamorfose worden !
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 22:58 schreef Moppie_1974 het volgende:
Ziet super uit zeg!
Ff een vraagje: waar worden die tegels nou mee gezaagd???
Een slijptol met een dun diamantschijfje speciaal voor tegels.
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 08:10 schreef Cyruse het volgende:
Zie ik nou dat er geen plafonnetje in zit? Jij gaat pas stuccen nadat er getegeld is? Of komt er een ander soort plafon in?
Het plafond komt er pas later in, ivm het bepalen van de plaats van de spots. Waarschijnlijk wordt het gipsplaten die we even een keer sausen in de gewenste kleur; ben je dan niet bang om te soppen op het nieuwe tegelwerk zou je zeggen ?

Neuh, we dekken de vloer en het sanitair achteraf goed genoeg af om te voorkomen dat daar spetters op komen.
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 18:05 schreef fokkieslim het volgende:
de voegen zijn wel erg groot,een beetje 1980 zeg maar.
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 18:07 schreef Isegrim het volgende:
Bij grote tegels vind ik dat persoonlijk wel zo mooi.
De bouwlamp vertekend het beeld heel erg, de schaduwen vallen ook erg raar. Daardoor lijken de voegen heel breed, dit valt in werkeljkheid reuze mee hoor
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:45 schreef TheOneAndOnly het volgende:

knapt wel op zo...
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:57 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

dat is dus vonkie paps
en eh ja hij mag wel eens naar de kapper
Dat is mijn vader die jullie op de foto's zien, hij is vele malen handiger in tegelen dan ik ben.
Zou niet goed zijn dat ik zo snel oud zou worden ! en hij mag idd wel eens iets bijgeknipt worden

Bedankt voor de complimenten !
Een inhoudelijke update zullen jullie helaas even op moeten wachten, we gaan komende zaterdag pas verder met het tegelwerk.
pi_65333059
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 17:18 schreef Vonkenboer het volgende:
Dit zijn de foto's van afgelopen zaterdag - zondag toen wij begonnen zijn met tegelen

[ afbeelding ]
Vonkie's vader druk met tegels plakken.

[ afbeelding ]
Even de tegel op maat maken...

[ afbeelding ]
En dit is het resultaat van twee dagen tegelen .

Vanavond hoop ik wat mooie duidelijke foto's van het tegelwerk te kunnen maken :s
Dat ziet er inderdaad niet verkeerd uit zeg .Mag ik een (stomme) vraag stellen als klusnoob..is er een bepaalde reden dat je niet meteen vanaf de grond tegelt, maar op de helft van de muur bent begonnen?
  Moderator vrijdag 23 januari 2009 @ 19:54:54 #75
92034 crew  Vonkenboer
pi_65354422
De tegels die op ooghoogte zitten (zeker dit soort formaat tegels) zitten dan altijd goed waterpas
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')