Volgens mij gaat het om de neggekant van het raam en niet de voorkant, als zal dat ook wel lastig zijn maar wel te doen met het juiste gereedschap. Zoals eerder genoemd lijkt me mozaiek tegeltjes wel het handigst voor het ronde gedeelte. Of gewoon netjes stucen. Of met een brede (rvs) strip werken die je rond buigt.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:27 schreef Isegrim het volgende:
Met goed gereedschap kun je die tegels toch wel netjes rond afsnijden? Dremel o.i.d.?
Ohh nu snap ik het. Ik zou het dan idd stucen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:49 schreef maok het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het om de neggekant van het raam en niet de voorkant, als zal dat ook wel lastig zijn maar wel te doen met het juiste gereedschap. Zoals eerder genoemd lijkt me mozaiek tegeltjes wel het handigst voor het ronde gedeelte. Of gewoon netjes stucen. of met een breede (rvs) strip werken die je rond buigt.
Zo, creatief zijn wij hier thuis nietquote:Op vrijdag 9 januari 2009 19:26 schreef Basp1 het volgende:
In dat kleine ronde raam zou ik dan op die ronde muur gewoon kleine mozaïek tegeltjes doen.
Als je heel creatief bent kun je er ook nog een leuk motiefje in verwerken.
Dat willen wij niet omdat wij bang zijn dat wij de muren over een jaar of wat weer moeten schilderen. De ruimte is namelijk voorzien van een ventilator en het kan zijn dat er dan een soort aanslag op de muren ontstaat (die ventilator loopt continu op de laagste stand). Om dit probleem voor te zijn willen wij helemaal tot bovenaan gaan tegelen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 19:42 schreef Flurry het volgende:
oh! mooi raam!kan je niet tegelen tot een bepaalde hoogte (net als het was) en de rest van de muur wit verven?
Ja, het geheel komt bijna uit het stenen tijdperkquote:
Deze komen wel weer, leds leveren voor deze ruimte een te lage lichtopbrengst.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:02 schreef fokkieslim het volgende:
die goudkleurige halogeens komen toch niet echt terug?
RVS EN LED'S IS 2009.
De foto is genomen van binnen naar buiten, rondom het raam is nog wel te doen met een goed gereedschap, die ronding aan de buitenkant is het probleem ook niet echt, het gaat om het afwerken van de binnenkant van de ronding. We willen eerst eens kijken of wij mooie mozaïektegels kunnen vinden, zoniet dan gaan we hoogstwaarschijnlijk voor "gewoon" stukenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:49 schreef maok het volgende:
Volgens mij gaat het om de neggekant van het raam en niet de voorkant, als zal dat ook wel lastig zijn maar wel te doen met het juiste gereedschap. Zoals eerder genoemd lijkt me mozaiek tegeltjes wel het handigst voor het ronde gedeelte. Of gewoon netjes stucen. Of met een brede (rvs) strip werken die je rond buigt.
Ik ben benieuwd hoe het wordt. Het zal iig een grote metarmorfose worden
Dit is veelste bewerkelijk + de buitenkant van de woning is 2 jaar terug volledig aangepakt en dit raam is dus niet zomaar zonder veel hak en breekwerk te verplaatsenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:51 schreef Isegrim het volgende:
Of je haalt het raam een stukje naar voren zodat je die nis niet meer hebt, dat kan ook.
De binnenronding helemaal in mozaiek kan, maar ik vind dat niet mooi, vooral wanneer mozaiektegeltjes verder niet in grote vlakken terug komen op andere plekken in je wc. Ze zijn wel leuk om er wat accentjes mee te doen, maar grotere stukken ben ik niet weg van. De suggestie van mozaiek tegeltjes bracht me wel op een ander idee.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 19:23 schreef Vonkenboer het volgende:
... dit toilet een halfrond (oud stalraamachtig) raam. Nu kun je tegels moeilijk rond gaan zitten buigenzodat ze daar mooi inpassen. We hebben daar nog geen oplossing voor bedacht
Als iemand suggesties heeft dan hoor ik ze graag !
en je behangt zeker ook over oud behang heen...?quote:Op zondag 11 januari 2009 12:31 schreef Isegrim het volgende:
Ik tegel altijd over de oude tegels heen.
Behang haal ik er bij voorkeur wel af, maar tegels is me te veel werk. Niet te vaak doen natuurlijk want dan wordt de ruimte steeds kleiner.quote:Op zondag 11 januari 2009 12:36 schreef Driekeerniks.be het volgende:
[..]
en je behangt zeker ook over oud behang heen...?
weg met die rotzooi zeg ik altijd maar. wand ff opnieuw uitvlakken en met een mooie schone basis beginnen...werkt het prettigst.
De oude tegels hechten niet voldoende meer en wij willen nu tegelen tot bovenaan ipv. tot en met een hoogte van 1.20. En met een schone lei beginnen werkt het fijnstequote:Op zondag 11 januari 2009 12:31 schreef Isegrim het volgende:
Ik tegel altijd over de oude tegels heen.
ik mis het verwarmings spiraalquote:Op zondag 11 januari 2009 17:21 schreef Isegrim het volgende:
Als Vonkie toch nog iets met elektra in zijn toilet wil, is dit misschien iets:
[ afbeelding ]
Waar ik even benieuwd naar ben is: hoe ga je die muren precies uitvlakken?quote:Op zondag 11 januari 2009 13:09 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
De oude tegels hechten niet voldoende meer en wij willen nu tegelen tot bovenaan ipv. tot en met een hoogte van 1.20. En met een schone lei beginnen werkt het fijnste![]()
De oude tegels die straks achter het reservoir zitten laten we wel zitten. Al het andere moet er gewoon af, even netjes uitvlakken en dan kunnen de nieuwe tegels eraan
Nog nooit met in cement gezette tegels te maken gehad schat ik zo in.quote:Op zondag 11 januari 2009 12:36 schreef Driekeerniks.be het volgende:
[..]
en je behangt zeker ook over oud behang heen...?
weg met die rotzooi zeg ik altijd maar. wand ff opnieuw uitvlakken en met een mooie schone basis beginnen...werkt het prettigst.
Al het plaatmateriaal gaan wij bewerken met een speciale primer dit zorgt er voor dat de tegel-lijm (en de tegelsquote:Op zondag 11 januari 2009 22:12 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Waar ik even benieuwd naar ben is: hoe ga je die muren precies uitvlakken?
Lijkt me nog lastig om al die tegels er allemaal mooi strak op te krijgen als ik zo dat muurtje zie (heb dan ook nog nooit zelf getegeld, maar dat is wel ooit de bedoeling)
En hoe ga je de bovenkant aanpakken? Primer erover ofzo, en dan tegelen? Of ook die zooi eraf peuteren die er nu op de muur zit
Deze tegels zijn inderdaad vroeger in cement gezet, als alle restanten tegel er af zijn dan is dat een mooi goede, vlakke basis om verder te gaan tegelen. We ruwen het een beetje op en even een keer ontvetten en dan moet dit prima kunnen. Het tegelwerk willen wij allemaal zelf gaan doen, dus als iemand nog tips heeftquote:Op zondag 11 januari 2009 23:24 schreef quo_ het volgende:
[..]
Nog nooit met in cement gezette tegels te maken gehad schat ik zo in.
Dat is namelijk een mooie schone en vlakke basis, hoef je verder niks aan te doen als ontvetten en een beetje opruwen.
In een wat ouder huis waar nog geen dhz-ers aan de slag geweest zijn heb je nog wel kans dat er op deze manier gewerkt is. Uit ervaring weet ik dat je daar dan beter van af kunt blijven.
Bij de TU:quote:Op zondag 11 januari 2009 11:42 schreef Vonkenboer het volgende:
We zijn nog wel opzoek naar een klein fonteintje van maximaal 40 bij 22.
Tot zover deze update
De underlayment plaat zit nu vast met schroeven aan de stortbak. Dit stond ook zo aangegeven op de montage-handleiding.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 08:53 schreef skiff het volgende:
Zet je nog wel even het underlayment vast met parkers in het frame van de stortbak? Anders knallen straks de tegels om je oren. (een dikke ril montagekit kan ook helpen om de boel spelingsvrij te krijgen)
We hebben het hele frame incl. pot al gemonteerd gehad in de schuur, en daar hebben we alle drie even als proefkonijn op de wcpot gezeten om de juiste hoogte te bepalen.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 09:29 schreef richie29 het volgende:
Ik vind dat altijd zo'n goede zaak dat Geberitt van die meur-stoppers meeleverd voor in die afvoerbuizen![]()
Hebben jullie met voorzetwand ervoor nog de pot zelf daadwerkelijk geplaats om te kijken op welke hoogte hij nou écht komt te hangen?
Jaaaaajaa, ik heb daar slechte ervaringen mee!![]()
Zelf heb ik trouwens geen parkers gebruikt om het underlayment vast te zetten op het frame. Nou had ik die balkjes aan de zijkant ook echt exact gelijk met de voorkant van het frame liggen en wel alles rondom afgekit. Zit al ruim een jaar op de plek, dus gok dat het ook wel goed blijft gaan dan....maar goeie tip though voor de volgende keer
Ach, in de loop van de jaren wen je er wel aan hoorquote:Op woensdag 14 januari 2009 08:51 schreef Brighteyes het volgende:
OMG, die voor-foto!![]()
Dat je daar af hebt kunnen blijven zeg!Ik had daar op z'n minst een latexje overheen gegooid op enig moment.
Anyway... idd kan het alleen maar beter worden.
Ben benieuwd!
De waterleiding is ook nog met twee beugeltjes vastgezet.quote:Op woensdag 14 januari 2009 11:06 schreef Cyruse het volgende:
Ik zou zelf de waterleiding nog gebeugeld hebben. Nu loopt ie zonder beugels van de vloer naar de muurplaat (dacht ik te zien). Waterslag kan nog wel eens klapperende leidingen veroorzaken.
Was er nog een reden om de bovenste bevestigingsbeugels van het frame op een dwarsbalkje te maken? De bevestigingsbeugels kunnen toch gelijk aan de muur?
Huidige tegels opruwen kan vrij gemakkelijk door een baksteen even flink te rossen over de tegels.
Het is persoonlijk, maar ik zou er niet zo op letten of onder de onderste lat precies nog een tegel kan. Optisch is het namelijk het mooist als de bovenkant van de ombouw van het toilet precies op lijn ligt met een voeg. Dus als de bovenste rand van de ombouw hele tegels heeft en deze hele tegels overlopen in de zijwanden. Boven de ombouw kan je dan ook weer verder met hele tegels.quote:Ook hebben wij een balkje waterpas aangebracht, vanaf dat punt gaan wij omhoog tegelen.
Zo zitten de tegels die op ooghoogte komen altijd waterpas. Onder de lat past nog precies één volle tegel + voegwerk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |