beter raar zagene langs de vloerquote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:54 schreef Vonkenboer het volgende:
De tegels die op ooghoogte zitten (zeker dit soort formaat tegels) zitten dan altijd goed waterpas
Bedankt ! Het is nu al een hele verbetering en het is nog niet eens afquote:Op zondag 25 januari 2009 13:59 schreef Oblivion het volgende:
Dat ziet er goed uit!
Leuk die twee kleuren.
Nee, de groene wc en wc bril word vervangen door pergamon sanitair.quote:Op zondag 25 januari 2009 17:22 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ben wel benieuwd naar de kleur van de pot![]()
Ik gok op een groenemet een andere kleur voor de bril [oranje of zoiets]
In eerste instantie was het plan ook om onderaan een rand donkere tegels te plakken, mijn ouders vonden dat niet zo'n geweldig idee. Ze hadden dan het idee dat je in een soort van bak zit (quote:Op zondag 25 januari 2009 17:26 schreef Gwywen het volgende:
Erg mooi! Ik zou alleen (mosterd na de maaltijd, kweet) voor de onderste tegelrand ook die donkere gebruikt hebben, samen met de eveneens donkere vloertegels zou de ruimte dan optisch wat groter lijken.
Desalniettemin: klasse, wat een project, en dat allemaal om een beetje comfi te kunnen s***ten.
Ik gok op een 2e wc op de bovenverdieping?quote:Op donderdag 29 januari 2009 22:25 schreef Isegrim het volgende:
Het duurt best lang. Waar plassen en poepen jullie in de tussentijd?
Dat kan. Wij hebben er zelf thuis maar eentje, vandaar.quote:Op donderdag 29 januari 2009 22:32 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ik gok op een 2e wc op de bovenverdieping?
Wij ookquote:Op donderdag 29 januari 2009 22:33 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat kan. Wij hebben er zelf thuis maar eentje, vandaar.
als je ze dr uit wilt dan zet je ze er toch niet zo in?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 00:36 schreef Alcatrash het volgende:
Peuter je die kruisjes er straks weer uit of laat je die lekker zitten tijdens het voegen?
Hoe wij de binnenkant van de ronding af gaan werken weten wij nog niet precies. we hebben al wel enkele ideen opgedaan en dingen geprobeerd maar we weten nog niet wat het definitief gaat worden.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 09:57 schreef Zoomdetector het volgende:
Die kruisjes heb je er met een klein schroevendraaiertje toch zo uit? En het zijn er niet zoveel, een voordeel van grote tegels: minder kruisjes, minder voegen. Het wordt mooi hoor. Dadelijk als het klaar is staat de familie Vonkie in de rij, blijven ze allemaal veel te lang zitten om van het uitzicht te genieten![]()
Hoe heb je die tegels om het rondje raampje zo mooi rond gekregen? Mijn electrieke tegelzaag kon dat niet. En hoe ga je de binnenkant van de ronding afwerken?
Ze zitten ons niet in de weg dus ik denk dat ze gewoon lekker blijven zittenquote:Op vrijdag 30 januari 2009 00:36 schreef Alcatrash het volgende:
Peuter je die kruisjes er straks weer uit of laat je die lekker zitten tijdens het voegen?
Wij hebben een tweede toilet op de bovenverdieping waar wij zolang gebruik van maken.quote:Op donderdag 29 januari 2009 22:25 schreef Isegrim het volgende:
Het duurt best lang. Waar plassen en poepen jullie in de tussentijd?
Het is zelfs nu al een hele verbeteringquote:Op donderdag 29 januari 2009 22:32 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ik gok op een 2e wc op de bovenverdieping?
Het wordt mooi Vonkie!
Dat lijkt mij ook een zinvole oplossing.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 23:14 schreef Moppie_1974 het volgende:
Ik zou die randen van het raampje glad stucken en dan schilderen in de kleur van de bovenste tegels.
Ben benieuwd wat jij ermee gaat doen.
Het wordt erg mooi allemaal!
Is het 400V op mama Vonkie's oven en toen de grote tegels omgebogen?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 23:30 schreef Moppie_1974 het volgende:Ben toch wel benieuwd naar het boogje...
Is het een gebogen kunststof schroot??
Je liegt!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:33 schreef Isegrim het volgende:
Ik vind het zo grappig dat je altijd alleen maar 'wij' gebruikt en nooit 'we'. Dat klinkt best ouderwets.
Let je dan wel op bij het plaatsen van de pot dat er nog een vloertje onderkomt? Anders heb je straks zo'n wc op sumrfenhoogte.quote:Op donderdag 5 februari 2009 20:37 schreef Vonkenboer het volgende:
Inmiddels is alles gevoegd en zijn tussen alle bedrijvigheid door bezig met plinten aan het plafond, de vloertegels leggen wij voorlopig nog niet.
Het is inderdaad erg netjes, maar met de keuken kunnen ze beter nog even wachten.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 12:39 schreef Bluezz het volgende:
Netjes
Die onderste foto, is dat in de keuken? Wordt dat het nieuwe project?![]()
Een ideetje van paps, het lijkt nu de wcpot hangt net alsof hij in een soort van "koof" hangt. Niet echt natuurlijk maar door de verandering van de kleur tegels lijkt het zo. Staat best grappigquote:Op donderdag 12 februari 2009 22:13 schreef fokkieslim het volgende:
Waarom zitten die donkere tegels erin,het is net of de tegels op waren en je maar wat geimproviseerd heb,of is het tegen het spatten ofzo.
Langzaam komt het einde inzich.. al moet er nog wel heel wat gebeuren hoorquote:Op vrijdag 13 februari 2009 21:28 schreef JK het volgende:
Tegen het spatten? Ik wil niet weten hoe jij schijt!!![]()
![]()
Schijthuis ziet er verder al netjes uit, ben nog steeds erg benieuwd naar het eindresultaat
Dat is de bijkeuken, en dit is het doek wat over de wasmachine ligt.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 12:39 schreef Bluezz het volgende:
Netjes
Die onderste foto, is dat in de keuken? Wordt dat het nieuwe project?![]()
Iedereen bedankt voor hun vele positieve reactiesquote:Op zaterdag 14 februari 2009 12:53 schreef klipper het volgende:
[..]
Het is inderdaad erg netjes, maar met de keuken kunnen ze beter nog even wachten.
Dat doe je toch in een avondje? Of laat je dat (grotendeels) door je vader doen?quote:Op zaterdag 14 februari 2009 13:27 schreef Vonkenboer het volgende:
Langzaam komt het einde inzich.. al moet er nog wel heel wat gebeuren hoor
- Al het kitwerk moet nog gebeuren
- Tegels moeten nog met water afgenomen worden zodat ze mooi schoon zijn
- Toilet accesoires moeten opgehangen worden
- Fonteintje moet nog aan de muur gemaakt worden
- Kraan voor het fonteintje moet nog
- Radiator weer opgehangen worden
Wat moet daar mee gebeuren dan? Schuren + schilderen?quote:- WC deur + kozijn moet nog
Op pagina 1 staat een foto van de wc deur, en die past echt niet bij dit toilet.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 18:11 schreef _Jeffrey_ het volgende:
Wat moet daar mee gebeuren dan? Schuren + schilderen?
Waarschijnlijk komt er geen ander hang en sluitwerk op, misschien zoals jij aangeeft dat we dat alleen aan de zijde van het toilet aanpassen en aan de buitenkant het bestaande blijven houdenquote:Op zondag 15 februari 2009 11:39 schreef klipper het volgende:
[..]
Op pagina 1 staat een foto van de wc deur, en die past echt niet bij dit toilet.
Ze zijn van een nostalgisch toilet naar een modern toilet gegaan, en daar hoort een idem deur bij.
Dus dat zal inderdaad schuren en schilderen worden.
Vonkie: komt er ook ander sluitwerk op?, die klink hoort niet bij zo'n toilet vandaar, misschien is het zelfs een optie om alleen de klink aan de binnenkant te vervangen, zodat de buitenzijde wel bij de rest blijft passen.
Ben trouwens wel benieuwd naar het totaalplaatje als het geheel klaar is.
PS: de afzuiging van het toilet, zit die op een mechanische afzuiging of op een natuurlijke "trek" kanaal?
Er zijn namelijk voor betrekkelijk weinig geld mooie afzuigventilatoren te koop, welke je gelijk met het licht mee kan laten schakelen.
Dan moet je er absoluut ook geen andere ventilator bij plaatsen, dan ontregel je het hele systeem.quote:Op zondag 15 februari 2009 12:00 schreef Vonkenboer het volgende:
Het toilet zit aangesloten op een mechanische afzuiging, op deze box zit de bijkeuken, badkamer en de wc aangesloten. Standaard loopt deze ventilator in de laagste stand en dit is voldoende afzuiging voor het toilet
De wc deur en kozijn zijn geschuurd, afgenomen, geverfd, lichtjes opgeschuurd, geverfd, nog een keer geverfd. En bijna klaar voor de "eind" foto's.quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:01 schreef JK het volgende:
Hoe is de status nu na 10 dagen van stilte?
De vraag is natuurlijk; Schijt het een beetje lekker daaroquote:Op woensdag 25 februari 2009 22:32 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]De wc deur en kozijn zijn geschuurd, afgenomen, geverfd, lichtjes opgeschuurd, geverfd, nog een keer geverfd. En bijna klaar voor de "eind" foto's. Ik probeer dit weekend een update te geven![]()
quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:32 schreef Vonkenboer het volgende:Ik probeer dit weekend een update te geven![]()
Moeders idee..quote:
Moest ik ook gelijk aan denkenquote:
Als je een woning hebt zonder een tweede toilet dan wordt het wat moeilijker.quote:Op zondag 15 maart 2009 13:43 schreef Ml-etje het volgende:
Mooi geworden zeg! En met slot
Blijf me bij de verbouwing van een toilet afvragen waar je tijdens die verbouwing kan plassen e.d.![]()
Hoe hebben jullie dat opgelost?
(overigens hou ik graag de huur aan van ons huidige huis tot dat klaar is)
Ah dat is dus de clouquote:Op zondag 15 maart 2009 17:37 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Als je een woning hebt zonder een tweede toilet dan wordt het wat moeilijker.
Wij hebben op de bovenverdieping ook nog een toileten hebben daar zolang gebruik van gemaakt.
Anders zou je het kunnen oplossen door voor een week of twee weken een chemisch toilet / dixie te laten plaatsen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |