abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64879073
quote:
,Ik ben blij dat Maarten terug is, maar ook tevreden over hoe Kenneth hem heeft vervangen. Natuurlijk is Maarten de keeper van Oranje en bij ons aanvoerder als hij speelt, maar je moet dingen wel afdwingen." Vandaag tegen VfB Stuttgart keept zowel Vermeer als Stekelenburg een helft. ,,Volgende week tegen NEC wil ik mijn keuze hebben gemaakt."
Dit is al eerder voorbij gekomen, maar ik begrijp niet waarom mensen verbaasd zijn dat Marco zo reageert. Ik ben er juist blij mee dat niemand automatisch een basisplek heeft. Laat Maarten die plek maar afdwingen, dat maakt hem alleen maar scherper. Gezien z'n kwaliteit kan hij dat ook zeker wel.
pi_64879094
quote:
Van Basten ziet Ajax groeien; transfer Wielaert wenselijk
10-01-09

Marco van Basten heeft vanuit Portugal laten weten het jammer te vinden dat Ajax en FC Twente nog niet tot elkaar zijn gekomen inzake de transfer van Rob Wielaert. Ook laat de coach zijn licht schijnen over het trainingskamp in Portugal, de tweede seizoenshelft en de mening van voetballend nederland over AZ.

Terwijl op de golfcourt van het Pine Cliff Resort het geluid van een ferme afslag klinkt, plaatst Marco van Basten in zijn terrasstoel net een scherpe opmerking 'Nee, zegt de trainer van Ajax. Ik behoor niet tot de mensen die vinden dat AZ voor de winterstop continue het beste voetbal heeft gespeeld. Ik vind dat wij ook goede periodes hebben gekend. Het verschil is: zíj willen het graag uitspreken. Nou, ik vind dat verder prima'.

In het uitgestrekte hotelcomplex waar het Nederlands elftal tijdens Euro 2004 verbleef, blikt Van Basten terug en vooruit. Tussen het antwoorden door spieden zijn ogen naar golfende Engelsen en Ieren die zich pal voor zijn neus bij een graadje of 17 inspannen in de Portugese zon. Scherpte is een woord dat ook past bij de dagelijkse trainingen van Ajax in het stadion van FC Ferreiras, op een kwartiertje rijden van het Pine Cliff Resort.

Van Basten laat weten wel vorderingen te zien in de groep. 'Dat had ik ook verwacht. Ik merk dat de intensiteit toeneemt tijdens de trainingen en dat moet ook. We hebben nu een half jaar aan elkaar kunnen wennen en moeten nu van mekaar weten welke weg wij willen inslaan. Op dit moment staat AZ bovenaan en heeft een sterke reeks gehad. Wij zullen zelf ons spel moeten verbeteren en dan zal het afwachten worden of AZ ook foutjes gaat maken'.

In het Estadio da Nora van Ferreiras laat Van Basten bijna dagelijks een ploeg van beoogde basisspelers spelen tegen de reserves in partijtjes waarin een opdracht is geformuleerd. Die tien moeten tegen de negen een 1-0 achterstand goedmaken of juist via secuur positiespel een nipte voorsprong consolideren.
Dicht op de actie leer je als kijker de moeilijkheidsgraad van topvoetbal weer (h)erkennen tijdens die partijtjes. En er vallen zaken op die typerend zijn voor het huidige Ajax.

Zo viel in één van de wedstrijdjes rechtback Gregory van der Wiel met een lichte blessure uit. Het eerste opvallende was dat hij zonder ook maar iets te zeggen ineens het veld uit stapte. En daarna duurde het wel erg lang voor zijn ploeggenoten tactisch reageerden op de man-minder-situatie. Van Basten zegt hierover,'Dat zijn nou dingen waarop je moet anticiperen. Als zoiets gebeurt dan moet je daar gelijk op inspringen en niet afwachten'. Nota bene assistent-trainer Rob Witschge die als scheidsrechter optrad, moest de oplossing aanreiken.

Rob Wielaert
Voor dergelijke situaties hoopt Ajax in de tweede helft van het seizoen de organiserende kwaliteiten van Rob Wielaert in te kunnen huren. 'Wielaert is 30 jaar. 'De komst van een speler in zijn leeftijd is voor het evenwicht in de selectie wenselijk', aldus Van Basten. 'Het is bij ons nu heel jong en gretig allemaal. Veel van die jongens zijn talentvol en juist daarom nu gebaat bij ervaring om zich heen. Wielaert is een type speler die dat kan brengen en dat heeft hij dit seizoen al vaak bewezen bij FC Twente'.

In aanvallend opzicht zal Ajax in de jacht op de titel moeten proberen minder afhankelijk te zijn van de vorm van de dag van zijn spitsen. Deze trainingsweek laat ook mooi zien hoe Van Basten en zijn staf bezig zijn Suarez, Cvitanich en Sulejmani deelgenoot te maken van teamtactische afspraken. Als team ‘Rood’ de opdracht heeft een 1-0 voorsprong te verdedigen en Suarez lijdt meteen balverlies, dan hoort de Uruguayaan Van Basten van grote afstand roepen: 'Je denkt weer alleen aan dat doelpunt, Luis. Geen onnodige risico’s, heb ik gezegd!'. Het is een delicaat proces waarmee hij aan de gang wil, weet Van Basten uit eigen ervaring als geen ander. 'Aanvallers zijn andere mensen dan verdedigers. Onze spitsen zijn grillige jongens. Ze moeten zich aan afspraken houden, maar ze zullen ze altijd anders blijven invullen dan jongens als Vermaelen of Oleguer. Dat is de natuur'.

Zaterdag zal Ajax het opnemen tegen het Duitse Vfb Stuttgart te afsluiting van de trainingsweek in Portugal, en wellicht zullen wij van de zijkant horen, Klasse Luis zo hebben wij het afgesproken!

Bron: Sportwereld.nl
pi_64879108
versteegrob, heb jij eigenlijk ooit al een nieuwtje gepost wat nog niet in het topic staat/stond?
pi_64879116
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 09:54 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Stelletje triestelingen.
Idd. Trieste lui.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
  zaterdag 10 januari 2009 @ 10:03:27 #205
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_64879118
Beste Ajacied,

Er is een fout opgetreden! Excuses voor het ongemak. Probeer het a.j.b. opnieuw.
pi_64879268
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 10:03 schreef Riro het volgende:
Beste Ajacied,

Er is een fout opgetreden! Excuses voor het ongemak. Probeer het a.j.b. opnieuw.
Voor het eerst naast gegrepen dit seizoen?
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_64879432
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 10:03 schreef Riro het volgende:
Beste Ajacied,

Lol is het weer zover?

Ik heb gewoon kaarten via primera.
pi_64879446
Blijven proberen Riro. Iemand @ 410-forum heeft er later ook nog een kaartje uitgetrokken. Kutsysteem.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_64879623
Tegenover TC Tubantia heeft FC Twente-voorzitter Joop Munsterman laten weten dat het gesprek vrijdag met Ajax over Robbie Wielaert niet heeft geleid tot een akkoord. "We zijn er niet uitgekomen. 'En nu?' Niks. Wij hebben Robbie Wielaert en Eljero Elia."

Ajax.netwerk.to

'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_64879648
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 10:46 schreef StarGazer het volgende:
Tegenover TC Tubantia heeft FC Twente-voorzitter Joop Munsterman laten weten dat het gesprek vrijdag met Ajax over Robbie Wielaert niet heeft geleid tot een akkoord. "We zijn er niet uitgekomen. 'En nu?' Niks. Wij hebben Robbie Wielaert en Eljero Elia."

Ajax.netwerk.to

Komt vanzelf wel rond
pi_64879706
Maak me meer zorgen over al die halve blessures. Die transfer komt wel rond.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_64879795
quote:
Miralem Sulejmani kende een valse start bij Ajax. De aanvaller raakte geblesseerd en kon pas halverwege de eerste seizoensshelft instromen, in de wedstrijden dat de Serviër meedeed, maakte hij nog niet veel indruk, maar de vorm komt eraan. Op de training is de aanvaller messcherp, in wedstrijdverband is die scherpte heel dichtbij.

"Ik ben op 4 januari weer vanaf nul begonnen. Althans, zo voelt het", vertelt Sulejmani. "Na een week bij mijn familie en met vrienden in de bergen bij Servië keerde ik op die dag weer fris terug in Amsterdam. Een dag later vertrokken we al naar Portugal. Hier kan iedereen zich voor de volle honderd procent richten op de tweede seizoenshelft. Dat lukt goed. Ik voel me nu in ieder geval al heel, héél goed. Ook conditioneel."

"Het was lastig om geblesseerd bij je nieuwe club te beginnen. Nu wil ik eigenlijk niet meer te lang stilstaan bij de blessures. Al heb ik het vooral na de hamstringblessure wel een paar dagen moeilijk gehad. Dat ik die blessure uitgerekend opliep in de uitwedstrijd tegen Feyenoord zat me extra dwars. Dat duel behoort toch tot de belangrijkste wedstrijden van het jaar. En de weken daarvoor liep het juist lekker. Dit nieuwe jaar wil ik me concentreren op mijn spel en de vervelendere dingen vergeten."

"Het afgelopen half jaar was in zijn geheel bijzonder en speciaal. Ik speelde mijn eerste interland voor Servië en maakte de overstap naar Ajax, de grootste club van Nederland. Maar mijn hoogtepunten komen uit de wedstrijden tegen Roda JC en eerste helft van de uitwedstrijd bij De Graafschap. In die duels keerde het gevoel terug dat ik kende uit mijn tijd bij sc Heerenveen. Ik was écht vrij aan de bal. Ik werk er keihard aan om dát gevoel zo snel mogelijk terug te krijgen."

Sulejmani heeft vertrouwen in een goede seizoensafloop. "We moeten onze vorm uit de laatste vier wedstrijden doortrekken. Die wedstrijden hebben ons wel mooi twaalf punten opgeleverd. Maar laten we nu niet aan AZ, of welke andere club ook, denken. We moeten ons concentreren op ons eigen spel. Dan komt het uiteindelijk helemaal goed", aldus Sulejmani op de website van Ajax.
Bobby Haarms: "Ik ben niet bang voor de dood. Misschien zit onze Lieve Heer wel te wachten op een hersteltraining. Nou, dan kan ie behoorlijk aan de bak." AFCA
  zaterdag 10 januari 2009 @ 11:06:29 #213
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_64879890
Het is nog gelukt. Had er 3 voor opstapplaats Beilen in m'n winkelwagentje en dat liep vast. Maar heb er nu 3 voor amsterdam.

[ Bericht 0% gewijzigd door Riro op 10-01-2009 12:17:43 ]
pi_64880041
Godzijdank mijn kaartje binnen, maar het blijft een draak van een systeem.
Jonge garde, ouwe stempel
pi_64880414
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 11:06 schreef Riro het volgende:
Het is nog gelukt. Had er 3 voor opstapplaats bijlen in m'n winkelwagentje en dat liep vast. Maar heb er nu 3 voor amsterdam.
Lol, ik heb wel Beilen gelukkig
  zaterdag 10 januari 2009 @ 11:49:50 #216
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_64880699
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 10:53 schreef Pritt het volgende:
Maak me meer zorgen over al die halve blessures. Die transfer komt wel rond.
Idd, destijds met Suarez was het ook van de baan, en op een onverwachtmoment had ie al getekend.
pi_64880821
Eindelijk weer een wedstrijd vandaag.

Al iets bekend over streams?
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_64880876
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 11:55 schreef koningdavid het volgende:

Op myp2p staat niks dus... hoop wel dat het te kijken is... maar zal wel niet
pi_64881028
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 11:55 schreef koningdavid het volgende:

Justin.tv staat ook nog niks....
Niklas Moisander
TPS Turku - Ajax - FC Zwolle - AZ
FC Zwolle op FOK!
pi_64881401
quote:
Jaap Stam gaat aan de slag als scout
Datum post: 10-01-09 11:15 - Gepost door: Boudy - Aantal keer bekeken: 371 - Aantal reacties: 0

Jaap Stam heeft een nieuwe uitdaging in zijn leven gevonden. De robuuste verdediger, die vorig seizoen een einde maakte aan zijn actieve voetballoopbaan, wordt scout.

World Soccer Consult is de nieuwe werkgever geworden van de oud-international. Bij het bedrijf komt hij een oude bekende tegen. Zijn voormalig zaakwaarnemer Henk van Ginkel is namelijk ook werkzaam voor hetzelfde bedrijf.

De onderneming verzorgde de afscheidswedstrijd van Stam en hiervoor was hij WSC zeer dankbaar. World Soccer Consult is al jaren één van de grotere bureau's dat zich bezighoudt met sportmanagement en zal door het aantrekken van Stam alleen nog maar verder gaan groeien op de markt.

Naast Stam gaat ook huidig Feyenoord-doelman en oud-ploeggenoot, Henk Timmer, aan de slag bij hetzelfde bureau. De reservedoelman van Oranje heeft in Rotterdam nog een contract tot medio 2010.
Niklas Moisander
TPS Turku - Ajax - FC Zwolle - AZ
FC Zwolle op FOK!
  zaterdag 10 januari 2009 @ 12:55:43 #221
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_64882390
Hoe kan ik om half 1 in de middag no 2 kaarten hebben geregeld voor opstap A'dam???

JAAA
pi_64882437
quote:
Both Fenerbahçe and Galatasaray are hovering around Ajax Amsterdam attacker Kennedy Bakircioglü...
Al eerder meldde ik dat er op Turkse sites stond dat Galatasaray interesse had in hem, nu dus ook Fenerbahce. Goed nieuws, hopelijk gaat hij weg.
pi_64882659
Ik wil graag naar Ajax - Feyenoord maar heb helaas een gewone club card, zouden er volgende week nog plekken zijn? Prijs & vak boeit niet echt
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  zaterdag 10 januari 2009 @ 13:14:20 #224
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_64883007
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 12:55 schreef TimmyAsd het volgende:
Hoe kan ik om half 1 in de middag no 2 kaarten hebben geregeld voor opstap A'dam???

JAAA
Ik bied hier netjes m'n voorrangsuitkaart aan, zodat een FOKker verzekerd is van een kaartje, maar IEDEREEN denkt hier wel effe met twee vingers in de neus een kaartje te kunnen regelen: (Gevolg: Silenus ligt lekker in z'n bed, FOKkers zitten hier met zweet in de bilnaad urenlang te F5'en. Ach, ik vind het allemaal prima. )
Gourmetten of steengrillen?
  zaterdag 10 januari 2009 @ 13:23:01 #225
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_64883257
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:14 schreef Silenus het volgende:

[..]

Ik bied hier netjes m'n voorrangsuitkaart aan, zodat een FOKker verzekerd is van een kaartje, maar IEDEREEN denkt hier wel effe met twee vingers in de neus een kaartje te kunnen regelen: (Gevolg: Silenus ligt lekker in z'n bed, FOKkers zitten hier met zweet in de bilnaad urenlang te F5'en. Ach, ik vind het allemaal prima. )
ikw as het gewoon compleet vergeten...

Mar ik heb ze wel totaal onverwacht. Snap het gewoon niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')