abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64882773
ja hoor happy...en vooral lekker van genieten! Zolang de kazen maar niet van rauwe melk zijn is er niets aan de hand!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_64882829
En Thijmen is geboren

Nadat het inleiden afgelopen woensdagochtend was begonnen. Is onze kleine spruit vanochtend om 4.19 uur op de wereld gekomen. Met behulp van wat moderne en middeleeuwse bevallingstechnnieken kregen ze hem alsnog het geboortekanaal uit. Hij bleef een beetje hangen op zijn brede schouders, onze bodybuildert . Met 3995 gram was het dan ook een aardige jongen. Ik ben ontzettend trots. Niet alleen op Thijmen maar ook op mama, die het onzettend goed gedaan heeft. Haar onderkant zag eruit alshof ze in kleermakerszit op een een bermbom is gaan zitten. Maar met een lading hechtingen zit alles weer enigzins op zijn plaats.
Zu hause ist alles besser
pi_64882857
Ja hahaha, ik raakt in de war door 'koemelk' maar keek op het pak halfvolle campina melk en daar staat het ook

Ohhh Kaputwiehund en vrouw.. gefeliciteerd met Thijmen!!
pi_64882930
Weer een babytje van harte gefeliciteerd met Thijmen
pi_64882949
Kaputwiehond en trotse mama, ongelooflijk gefeliciteerd met jullie Thijmen! Veel geluk met elkaar!
pi_64883022
Gefeliciteerd zeg!
Thijmen is zo'n mooie naam!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_64883073
Gefeliciteerd met Thijmen!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator zaterdag 10 januari 2009 @ 13:19:38 #108
5428 crew  miss_sly
pi_64883159
Gefeliciteerd met Thijmen

Ik hoorde trouwens laatst in twee kaaswinkels dat harde rauwmelkse kaas wel zou mogen, maar zachte niet. Dat had iets met het rijpingsproces te maken. Iemand daar al eens van gehoord?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_64883204
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:08 schreef kaputwiehund het volgende:
Met behulp van wat moderne en middeleeuwse bevallingstechnnieken kregen ze hem alsnog het geboortekanaal uit.
quote:
Haar onderkant zag eruit alshof ze in kleermakerszit op een een bermbom is gaan zitten. Maar met een lading hechtingen zit alles weer enigzins op zijn plaats.
Nominatie voor meest hilarische geboorteaankondiging op OUD 2009, wat een omschrijving!

Gefeliciteerd met Thijmen kapotwiehund en vrouw!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_64883248
Kaputwiehund, gefeliciteerd met Thijmen!
wat een aankondiging idd
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_64883309
Klopt hoor Miss_Sly, voor zover ik altijd "geleerd" heb gaat het om zachte rauwmelkse kazen!
  Moderator zaterdag 10 januari 2009 @ 13:27:17 #112
5428 crew  miss_sly
pi_64883394
Ow, wat fijn! Ik vind allerlei kazen zo ontzettend lekker, en we hebben hier een paar hele goede kaaswinkeltjes. Nu hoef ik dus een stuk minder kazen te laten liggen
pi_64883511
Als we het toch over kazen hebben, 'men zegt' dat brie in principe niet mag, maar ik stond laatst in de supermarkt het etiket van brie te lezen, en daar stond echt op "lait pasteurisé". Dat zou betekenen dat het wel mag, toch...?
niet echt dringend op het moment, want ik vind het ineens heel erg vies, maar dat terzijde
  zaterdag 10 januari 2009 @ 13:31:21 #114
197301 Miffy1984
Mama van Jesper en Thijmen
pi_64883514
Gefeliciteerd met Thijmen!

WAT EEN PRACHTIGE NAAM !!!'
Als een mens in voorspoed leeft heeft het wel 1000 wensen.
Als je kind ziek is heb je er maar 1.
pi_64883566
Kaputwiehund, Gefeliciteerd met jullie zoon!!
pi_64883668
miss_sly, ik zie toch heel vaak 'rauwmelkse kazen' in het algemeen staan hoor. Hier bijvoorbeeld. Ik zou geen risico nemen eerlijk gezegd. Ook zijn er veel kazen die helemaal niet van rauwe melk zijn gemaakt, dus de kaasboer zal het ook wel weten toch?
  Moderator zaterdag 10 januari 2009 @ 13:45:56 #117
5428 crew  miss_sly
pi_64883947
innepin, je hebt brie gemaakt van gepasteuriseerde melk en van rauwe melk. Brie de Meaux is een voorbeeld van rauwmelkse brie. Als rauwmelks of au lait cru niet op de verpakking staat, kun je de brie gewoon eten.

happy, ik weet dat 'men'h et altijd gewoonweg over rauwmelkse kazen heeft, en dat heb ik ook aangehouden. Ik begon me echter wel af te vragen of dat niet gemakshalve zo wordt gezegd, om problemen te voorkomen. Als Poppedein ook zegt dat het om zachte gaat, dan denk ik dat het toch echt wel zo is. Wat dan weer niet inhoudt dat ik me nu vol ga stoppen met harde rauwmelkse kaas, maar ik zal best eens een stukje eten gedurende de zwangerschap.
pi_64883981
uhm nog mooier, het gaat alleen om ZACHTE rauwmelkse kazen van KOEmelk.
de listeriabacterie schijnt niet te houden van geitenmelk en schapenmelk.

Je hebt overigens nog bijna meer kans om listeria op te lopen van voorgesneden sla en gerookte vis uit de supermarkt dan van kaas.
Gewoon hygienisch omgaan met alles. En geen dingen eten die over de datum zijn.
pi_64883989
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:45 schreef miss_sly het volgende:
innepin, je hebt brie gemaakt van gepasteuriseerde melk en van rauwe melk. Brie de Meaux is een voorbeeld van rauwmelkse brie. Als rauwmelks of au lait cru niet op de verpakking staat, kun je de brie gewoon eten.

Ahzo, dankje. Wist ik veel dat er verschillende soorten brie zijn.... Maar op de meeste brie staat gewoon helemaal niks over de gebruikte melk, da's ook handig...
pi_64884038
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:47 schreef innepin het volgende:

[..]

Ahzo, dankje. Wist ik veel dat er verschillende soorten brie zijn.... Maar op de meeste brie staat gewoon helemaal niks over de gebruikte melk, da's ook handig...
als er niets op staat dan is het gepasteuriseerde melk, het is namelijk Wettelijk verplicht om het erop te zetten als het rauwmelkse kaas is.
Rauwmelkse kaas mag in nederlandse supermarkten volgens mij ook nauwlijks meer verkocht worden.
pi_64884562
Dank voor de informatie, p_iglet! Helemaal top
pi_64884574
Proficiat met jullie Thijmen! En idd, wat een omschrijving!
pi_64884646
kaputwiehund gefeliciteerd met Thijmen
mama van 3 kids!
pi_64884698
Kaputwiehund en vriendin, hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!
  zaterdag 10 januari 2009 @ 14:11:59 #125
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_64884720
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:08 schreef kaputwiehund het volgende:
En Thijmen is geboren

Nadat het inleiden afgelopen woensdagochtend was begonnen. Is onze kleine spruit vanochtend om 4.19 uur op de wereld gekomen. Met behulp van wat moderne en middeleeuwse bevallingstechnnieken kregen ze hem alsnog het geboortekanaal uit. Hij bleef een beetje hangen op zijn brede schouders, onze bodybuildert . Met 3995 gram was het dan ook een aardige jongen. Ik ben ontzettend trots. Niet alleen op Thijmen maar ook op mama, die het onzettend goed gedaan heeft. Haar onderkant zag eruit alshof ze in kleermakerszit op een een bermbom is gaan zitten. Maar met een lading hechtingen zit alles weer enigzins op zijn plaats.

Gefeliciteerd
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')