abonnement Unibet Coolblue
pi_65803823
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 12:41 schreef Heero87 het volgende:

[..]


Grappig om te zien dat De Slimste Mens meer kijkers trekt dan voetbal.
Nou ja, gezien de prestaties van het Belgische elftal eigenlijk ook niet meer dan logisch
Old enough to know better. Too young to care.
pi_65804706
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 16:13 schreef Marky_Mark01 het volgende:

[..]

Grappig om te zien dat De Slimste Mens meer kijkers trekt dan voetbal.
Nou ja, gezien de prestaties van het Belgische elftal eigenlijk ook niet meer dan logisch
Al moet je dat nuanceren : voetbal wordt, zeker op tornooien, heel veel in cafes bekeken én in Wallonie komt het ook op tv maar dan op de Waalse zenders.
pi_65805568
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 16:35 schreef BramKVO het volgende:

[..]

Al moet je dat nuanceren : voetbal wordt, zeker op tornooien, heel veel in cafes bekeken én in Wallonie komt het ook op tv maar dan op de Waalse zenders.
Klopt inderdaad, alhoewel ik bij DWDD hoorde dat in veel Belgische kroegen ook De Slimste Mens aanstaat.
Old enough to know better. Too young to care.
pi_65807898
Iemand trouwens enig idee of die muziek iets bestaand is of speciaal voor het programma is gemaakt?
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_65808366
2.126.461 MENSEN ZIEN BRAECKMAN WINNEN

De finale van de Eén-quiz "De slimste
mens ter wereld" heeft 2.126.461 kij-
kers gelokt. Zij zagen hoe VRT-journa-
list Freek Braeckman op één seconde
politicus Bart De Wever versloeg.

Het is al meer dan tien jaar geleden
dat een programma nog zo goed scoorde.
In 1997 haalde een aflevering van
"Schalkse ruiters" 2.166.000 kijkers.

Donderdag was een topavond voor Eén.
Ook de fictiereeks "Van vlees en bloed"
kwam dicht in de buurt van de 2 miljoen
kijkers. De serie haalde een marktaan-
deel van bijna 70%. "De slimste mens"
had een marktaandeel van bijna 80%.

Zegt eigenlijk genoeg dat het het op-één-na best bekeken programma ooit is..
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
  zaterdag 7 februari 2009 @ 11:32:11 #181
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_65825139
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 14:12 schreef BramKVO het volgende:

[..]

dat is zever hé , dat stamelen was een fractie van een seconde, zijn antwoord kwam heus wel in die seconde.
Het tellertje van Freek stond eerder op 0 dan dat van Bart.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_65825576
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 16:58 schreef Marky_Mark01 het volgende:

[..]

Klopt inderdaad, alhoewel ik bij DWDD hoorde dat in veel Belgische kroegen ook De Slimste Mens aanstaat.
ik had donderdag inderdaad voetbaltraining en na de training met de hele ploeg naar de slimste mens gekeken.
pi_65825610
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 11:32 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Het tellertje van Freek stond eerder op 0 dan dat van Bart.
als je het echt zou willen berekenen moet je die seconde per hondersten laten aftellen. Er wordt gewoon vanuit gegaan, als je één antwoord snel geeft dat je de winnaar bent. Is al altijd zo. In principe kan je in één seconde zelfs 2 antwoorden geven.
pi_65825622
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 18:40 schreef Saviola het volgende:
[
Zegt eigenlijk genoeg dat het het op-één-na best bekeken programma ooit is..
niet het op één na best bekeken ooit hé, het op één na best bekeken sinds de nieuwe tellingen in 97.
pi_65826651
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 12:00 schreef BramKVO het volgende:

[..]

niet het op één na best bekeken ooit hé, het op één na best bekeken sinds de nieuwe tellingen in 97.
En het op een na best bekeken sinds '97 op Eén toch?
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_65826667
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 11:32 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Het tellertje van Freek stond eerder op 0 dan dat van Bart.
Ja, dat iemand een antwoord geeft binnen een seconde en dat binnen diezelfde seconde iemand op het knopje duwt om 20 seconden af te trekken, da's inderdaad wat teveel gevraagd. .
pi_65827666
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 12:54 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

En het op een na best bekeken sinds '97 op Eén toch?
sowieso denk ik niet dat er een programma van een andere zender in die top 10 staat hoor ?
  zaterdag 7 februari 2009 @ 13:52:01 #188
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_65827770
Trouwens opvallend dat men zich al 7 jaar tot een seconde onder de tegenstander laat zakken om aan de beurt te komen terwijl dat blijkbaar dus helemaal niet nodig was.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_65829292
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 13:47 schreef BramKVO het volgende:

[..]

sowieso denk ik niet dat er een programma van een andere zender in die top 10 staat hoor ?
Nee idd. Schalkse Ruiters, De Mol, Witse, Van Vlees & Bloed, FC De Kampioenen en nog wat voetbalwedstrijden van toen het EK in Belgie en Nederland was..
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
pi_72731749
Nog niet actueel, maar wel leuk om te vermelden: Matthijs van Nieuwkerk doet komend seizoen mee aan de Slimste Mens in België

HUMO Iets heel anders nog: Matthijs van Nieuwkerk vertelde me vorige week tot mijn verrassing dat hij het komende seizoen meedoet aan 'De slimste mens'.

VAN LOOY «Ja, dat was ook voor de redactie van 'De slimste mens' een verrassing (lacht). Wij hadden het eigenlijk al opgegeven om 'm te kunnen strikken, want de communicatie met Nederland liep enigszins stroef. Maar na dat artikel in Humo hebben we meteen weer contact opgenomen met zijn manager en is alles toch nog in kannen en kruiken geraakt. 't Is dus dankzij jullie dat Van Nieuwkerk in 'De slimste mens' zit, waarvoor dank. Om het met een uitspraak van Clint Eastwood te zeggen: you made my day, Humo!»

http://www.humo.be/tws/tv-tips/18675/de-zaak-alzheimer.html
Het beste adres voor al uw primeurs!
  maandag 14 september 2009 @ 15:59:48 #191
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_72731873
Dit komt ook weer in Nederland...
  maandag 14 september 2009 @ 16:10:19 #192
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_72732215
Heb je een bron of is dat een verwachting?

Hoop het niet namelijk, deden ze ook al eens met 'Alles kan beter' wat in België gewoon fucking grappig was maar in Nederland echt tenenkrommend.
Gourmetten of steengrillen?
  maandag 14 september 2009 @ 16:11:55 #193
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_72732257
Ik weet het zeker. Met Martijn Krabbé, zal ff een bron zoeken.

rtl.nl

De Slimste is een hoogstaande quiz met een flinke dosis humor gepresenteerd door Martijn Krabbé. Vanaf 28 september is dit programma van maandag t/m donderdag te zien om 22:30 uur op RTL 4.

Per aflevering strijden drie bekende Nederlanders uit de wereld van o.a. media, sport, politiek, entertainment tegen elkaar. Eén speler krijgt de titel: ‘Slimste’ en speelt na een zenuwslopende finale samen met de ‘Nummer Twee’ de volgende dag weer tegen een nieuwe uitdager.

In de finaleweek spelen ‘De Slimsten’ van de gehele serie om de titel De Slimste 2009!
  maandag 14 september 2009 @ 16:33:51 #194
159761 Arn0
Abbey Road
pi_72732907
Ben benieuwd naar de acht-koppige jury.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  maandag 14 september 2009 @ 16:48:42 #195
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_72733367
quote:
Op maandag 14 september 2009 16:11 schreef Cavalier1 het volgende:
Ik weet het zeker. Met Martijn Krabbé, zal ff een bron zoeken.

rtl.nl

De Slimste is een hoogstaande quiz met een flinke dosis humor gepresenteerd door Martijn Krabbé. Vanaf 28 september is dit programma van maandag t/m donderdag te zien om 22:30 uur op RTL 4.

Per aflevering strijden drie bekende Nederlanders uit de wereld van o.a. media, sport, politiek, entertainment tegen elkaar. Eén speler krijgt de titel: ‘Slimste’ en speelt na een zenuwslopende finale samen met de ‘Nummer Twee’ de volgende dag weer tegen een nieuwe uitdager.

In de finaleweek spelen ‘De Slimsten’ van de gehele serie om de titel De Slimste 2009!
Ok, thanks. Vind Martijn Krabbé eigenlijk totaal niet grappig, denk ook niet dat het wat wordt. Dit is echt een programma wat met die 'bescheiden Belgische grapkes' veel beter werkt dan zo'n blaaskaak als Krabbé die met alle macht grappig wil zijn.
Gourmetten of steengrillen?
pi_72734077
Ow, ik dacht dat de Belgische reeks weer van start ging.
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  maandag 14 september 2009 @ 17:18:38 #197
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72734164
quote:
Op maandag 14 september 2009 16:48 schreef Silenus het volgende:

[..]

Ok, thanks. Vind Martijn Krabbé eigenlijk totaal niet grappig, denk ook niet dat het wat wordt. Dit is echt een programma wat met die 'bescheiden Belgische grapkes' veel beter werkt dan zo'n blaaskaak als Krabbé die met alle macht grappig wil zijn.
Spijker op de kop.

Martijn doet het voor het geld, Erik doet het omdat hij het plezant vindt.
  maandag 14 september 2009 @ 17:19:59 #198
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72734212
quote:
Op maandag 14 september 2009 15:55 schreef Scorpion_17 het volgende:
Nog niet actueel, maar wel leuk om te vermelden: Matthijs van Nieuwkerk doet komend seizoen mee aan de Slimste Mens in België

HUMO Iets heel anders nog: Matthijs van Nieuwkerk vertelde me vorige week tot mijn verrassing dat hij het komende seizoen meedoet aan 'De slimste mens'.

VAN LOOY «Ja, dat was ook voor de redactie van 'De slimste mens' een verrassing (lacht). Wij hadden het eigenlijk al opgegeven om 'm te kunnen strikken, want de communicatie met Nederland liep enigszins stroef. Maar na dat artikel in Humo hebben we meteen weer contact opgenomen met zijn manager en is alles toch nog in kannen en kruiken geraakt. 't Is dus dankzij jullie dat Van Nieuwkerk in 'De slimste mens' zit, waarvoor dank. Om het met een uitspraak van Clint Eastwood te zeggen: you made my day, Humo!»

http://www.humo.be/tws/tv-tips/18675/de-zaak-alzheimer.html
Met een beetje geluk zien we Matthijs in 'De TV draait door'.
pi_72736801
In Nederland is trouwens Jan Verheyen wederom jury-lid(hoop dat ze het niet weer deskundoloog gaan noemen). In Nederland blijkbaar niemand anders te vinden.
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_74115796
En de jury is bekend !

quote:
Quizmaster Erik Van Looy zal tijdens het nieuwe seizoen van "De slimste mens ter wereld" op Eén bijgestaan worden door een negenkoppige jury. Rik Torfs kondigde na drie seizoenen als eenmansjury aan dat hij er de brui aan geeft.

De tv-quiz "De slimste mens ter wereld" is deze winter aan zijn achtste seizoen toe op Eén. De voorbije drie jaar oordeelde eenmansjury Rik Torfs streng maar rechtvaardig over de kandidaten. Hij volgde in 2006 Marc Reynebeau op als eenmansjury.

Rik Torfs kondigde eerder aan dat hij het jureren in "De slimste mens ter wereld" voor bekeken houdt. Hij wordt vervangen door een duo.

De negen wisselende juryleden zijn: Philippe Geubels, Mark Eyskens, Kamagurka, Frank Focketyn, Louis Tobback, Gunter Lamoot, Sien Eggers, Guy Mortier en Urbanus.

Het nieuwe seizoen van "De slimste mens ter wereld" gaat op maandag 7 december van start op Eén. Erik Van Looy gaat op zoek naar de opvolger van nieuwslezer Freek Braeckman, die de vorige editie van de quiz won. Bron
En er is ook nog een filmpje.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')