abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65785044
Spannende finale inderdaad. Van Looy die bij een stand van 1 seconde voor beide spelers zegt: ,,Dit is mogelijk de laatste vraag." Waarop Bart sarcastisch zegt ,,Dat denk ik wel ja."

En nu minimaal een jaar wachten.

En ja, Bart heeft er in ieder geval één fan bijgekregen.
Old enough to know better. Too young to care.
pi_65785145
Was cool.

Top-quiz én entertainment, dat blijft zo leuk aan dit programma!
Jack does it in real time...
pi_65785206
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 23:07 schreef DeeBee het volgende:
Was cool.

Top-quiz én entertainment, dat blijft zo leuk aan dit programma!
Die opmerking van Bart over euthanasie tegen Rik Torfs.
Old enough to know better. Too young to care.
pi_65785286
Trouwens mooi laatste fragment-vraag over de Elfstedentocht . En de ware aard van die Lieven kwam ineens naar boven. Hij wilde toch wel heel graag naar de finale.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 5 februari 2009 @ 23:12:04 #155
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65785300
Beste. Finale. Ooit.

Bart De Wever die op één seconde van de titel sneuvelt.
Freek Braeckman
pi_65785506
Ja, fantastische finale inderdaad. Ik heb het begin helaas gemist, maar wat een einde! Ook wel bikkel dat hij de tijd nog naar 1 seconden liet gaan. Hij had ook meteen stop kunnen zeggen, dan had Bart 2 goede antwoorden in 1 seconden moeten geven...
  donderdag 5 februari 2009 @ 23:19:39 #157
159761 Arn0
Abbey Road
pi_65785585
Geweldige finale. Lieven liet zich even gaan
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_65786353
Dit wordt afkicken ...
pi_65786793
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 22:56 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ligt het aan mij als ze Freek wel heel erg richting winst pushten vandaag ? Waar komt dat reglement dat hij mocht beginnen bij de laatste vraag eigenlijk vandaan ??
Da's altijd zo geweest hoor... Trouwens als ze Freek zouden pushen, zouden ze Bart op zo'n cruciaal moment toch geen politieke vraag geven? .

Wat een finale zeg! Verdiende winnaar, maar dat waren ze eigenlijk alledrie geweest. .
  vrijdag 6 februari 2009 @ 00:32:37 #161
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65787459
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 23:44 schreef BramKVO het volgende:
Dit wordt afkicken ...
Niet zo heel erg, aanstaande zondag weer De Pappenheimers.
pi_65788992
Pff, was spannend. Jammer voor Bart, had hem graag zien winnen na al die steken boven en onder water die hij heeft moeten krijgen de afgelopen weken. Maar het was idd een prachtige finale

Jammer dat het zo lang duurt voor een nieuw seizoen, maar dan gaan we toch zeker weer kijken
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_65789252
Goeie finale
  vrijdag 6 februari 2009 @ 08:22:19 #164
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_65789474
Leuke finale

Je kon toch wel zien dat zowel Lieven als Bart ervan baalden dat ze niet wonnen (of in Lievens geval in de finale zaten). Ze zaten de hele tijd redenen te geven waarom ze het niet zo erg vonden, maar langzaamaan zag je toch wel in hun ogen dat ze het erg jammer vonden
  vrijdag 6 februari 2009 @ 08:43:03 #165
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_65789727
Opvallend vandaag in de krant: enkele personen die aanwezig waren in de studio bij de opnames, beweren dat de seconde die Freek had wel erg lang leek te duren, "veel" langer dan gisteren in de aflevering te zien was. De Wever maakte daar zelfs een grapje over (dat hij deze vreemde zaak voor de Raad van State zou brengen).

Geheel toevallig duurde de volledige aflevering 55 minuten, moest die geheel toevallig geknipt worden tot 50 minuten en besloot men geheel toevallig om net te knippen in de absolute apotheose van de reeks, waardoor geheel toevallig die opmerking van Bart sneuvelde.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_65791610
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 23:11 schreef marcodej het volgende:
Trouwens mooi laatste fragment-vraag over de Elfstedentocht . En de ware aard van die Lieven kwam ineens naar boven. Hij wilde toch wel heel graag naar de finale.
Ja, dat was erg leuk ja, enorm fanatiek nog zo op het laatst.

Overigens had Freek op het eind toen het 22-1 was qua secondes beter meteen kunnen stoppen. Dan had Bart twee goede antwoorden in één seconde moeten geven, dat was heel krap geweest.
Desondanks prima gespeeld van Freek, hij weet (net als de twee anderen) echt heel veel!
Maar ik had het Bart ook wel gegund na al die 'grappen' over hem. Gelukkig is het volgens mij wel iets wat achter de schermen gewoon allemaal goedgepraat wordt.
pi_65792365
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 08:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
Opvallend vandaag in de krant: enkele personen die aanwezig waren in de studio bij de opnames, beweren dat de seconde die Freek had wel erg lang leek te duren, "veel" langer dan gisteren in de aflevering te zien was. De Wever maakte daar zelfs een grapje over (dat hij deze vreemde zaak voor de Raad van State zou brengen).

Hij stamelde in elk geval nog iets vooraleer hij Studio Brussel zei.
Maar om kwaad opzet te gaan vermoeden, gaat me toch iets te ver
pi_65796052
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 08:43 schreef SaintOfKillers het volgende:

Geheel toevallig duurde de volledige aflevering 55 minuten, moest die geheel toevallig geknipt worden tot 50 minuten en besloot men geheel toevallig om net te knippen in de absolute apotheose van de reeks, waardoor geheel toevallig die opmerking van Bart sneuvelde.
Ze knippen heel vaak in zo'n afleveringen, als je goed oplet zie je dat tussen sommige vragen en na bepaalde grappen het beeld plots verspringt, daar is dan in geknipt.

Als ze Freek wilden helpen, geven ze toch geen simpele vragen als "Wie is Guy Spitaels?" of "Noem de vijf grootste steden van West-Vlaanderen?" aan Bart? Dan lijkt het me een stuk moeilijker om daar een moeilijke vraag te stellen in plaats van bewust te gaan knippen en plakken. .
pi_65796297
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 10:08 schreef Impry het volgende:

[..]

Overigens had Freek op het eind toen het 22-1 was qua secondes beter meteen kunnen stoppen. Dan had Bart twee goede antwoorden in één seconde moeten geven, dat was heel krap geweest.
Inderdaad, Freek werd nadien geprezen om zijn tactiek, maar eigenlijk was dat gewoon ontzettend dom. Stopt hij op 22 of 21, dan wint hij sowieso.
pi_65796381
quote:

2.126.461 mensen zien Braeckman winnen

De finale van "De slimste mens ter wereld" heeft 2.126.461 kijkers gelokt. Zij zagen hoe VRT-journalist Freek Braeckman op één seconde politicus Bart De Wever versloeg in de populaire quiz op Eén.

Het is al meer dan tien jaar geleden dat een programma nog zo goed scoorde. In 1997 haalde een aflevering van "Schalkse ruiters" 2.166.000 kijkers.

Gisteren was een topavond voor Eén. Ook de fictiereeks "Van vlees en bloed" kwam dicht in de buurt van de 2 miljoen kijkers. 1.994.264 mensen volgden de avonturen van de slagersfamilie.

De serie haalde gisterenavond een marktaandeel van bijna 70 procent. Tijdens de finale van "De slimste mens" liep het marktaandeel op tot bijna 80 procent.

Het is uitzonderlijk dat een programma op een weekdag zoveel kijkers haalt. In de kijkcijfertop 10 staan vooral sportprogramma's en programma's die op zondagavond werden uitgezonden, zoals "Schalkse ruiters", "De mol" en "Witse".

Het vorige record van "De slimste mens ter wereld" was 1.742.092 kijkers. Ook "Van vlees en bloed" brak zijn eigen kijkcijferrecord. Vorige week lokte het programma 1.889.316 kijkers.

De kijkcijfertop 10 van Eén (sinds 1997)

1. Schalkse ruiters (1997): 2.166.000 kijkers
2. De slimste mens ter wereld (2009): 2.126.461 kijkers
3. Van vlees en bloed (2009): 1.994.264 kijkers
4. Voetbal EK Euro 2000 België-Italië: 1.985.000 kijkers
5. Voetbal WK 1998 Nederland-België: 1.980.000 kijkers
6. Voetbal EK Euro 2000 Turkije-België: 1.948.000 kijkers
7. De mol (2000): 1.943.000 kijkers
8. Witse (2008): 1.928.360 kijkers
9. Eurosong (2004): 1.914.738 kijkers
10. FC De Kampioenen (1997): 1.885.800 kijkers

Sinds 1997 werd de huidige meetmethode voor kijkcijfers ingevoerd.

Bron: www.deredactie.be.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 12:54:09 #171
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_65796776
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 12:31 schreef Heero87 het volgende:
Als ze Freek wilden helpen, geven ze toch geen simpele vragen als "Wie is Guy Spitaels?" of "Noem de vijf grootste steden van West-Vlaanderen?" aan Bart? Dan lijkt het me een stuk moeilijker om daar een moeilijke vraag te stellen in plaats van bewust te gaan knippen en plakken. .
Het was erg close en hij stamelde te lang. Op zo'n moment moet dat antwoord er meteen uitkomen en dat gebeurde gewoon niet, waardoor eigenlijk Bart won. Ze hebben besloten niet moeilijk te doen waardoor hun voorkeurskandidaat kon winnen, ik denk niet eens dat De Wever er echt wakker van lag, die had zijn doel toch al bereikt.

Het interesseert me ook niet echt dat ze vooral de hype van hun nieuwe golden boy nog wat wilden aanwakkeren door hem de winst te gunnen, maar net op dat moment stukken gaan wegknippen is gewoon erg flauw. Het was trouwens de finale, die mag gerust 5 minuten langer zijn.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_65797065
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 12:41 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Bijna 80% is echt heel veel!
Benieuwd hoeveel NL-ers er naar gekeken hebben.
pi_65799341
Leuke finale, had niet echt het idee dat Freek geholpen werd met de vragen.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_65799390
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 12:39 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Inderdaad, Freek werd nadien geprezen om zijn tactiek, maar eigenlijk was dat gewoon ontzettend dom. Stopt hij op 22 of 21, dan wint hij sowieso.
Freek zei achteraf dat hij het zelf in de hand wilde houden. In één seconde 2 antwoorden geven is héél erg moeilijk, maar niet volledig onmogelijk.
pi_65799442
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 12:54 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Het was erg close en hij stamelde te lang. Op zo'n moment moet dat antwoord er meteen uitkomen en dat gebeurde gewoon niet, waardoor eigenlijk Bart won.

dat is zever hé , dat stamelen was een fractie van een seconde, zijn antwoord kwam heus wel in die seconde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')