abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64924748
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:47 schreef Autodidact het volgende:
Zo'n beetje elk land heeft kritiek op Israel over hoe het de oorlog voert.
De kritiek is minimaal, zowel in het heden als in het verleden. Daar is geen twijfel over mogelijk.
quote:
Als jij het "ontdekt", maak je geen illusies, dan kan elke regering het ontdekken. Dus waarom zouden ze het nu accepteren?
Ik maak mij geen illusies hoor, het verschil tussen mij en die regeringen is dat ik geen schuldgevoelens heb jegens Israël, noch bepaalde belangen heb in Israël of bij het bestaan van Israël die mij blind maken voor hun wandaden of ervoor zorgen dat ik (ondanks dat ik weet wat er gebeurd) mijn kop in het zand steek.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 11 januari 2009 @ 19:51:07 #202
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_64924761
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Tja, waaruit blijkt dat die Noor een linkse extremist is die liegt over het aantal dode onschuldige? Alsof hij er enig belang bij heeft als particulier. 50% van de slachtoffers bestaat uit vrouwen en kinderen
Dat hij liegt lijkt me evident aangezien zijn cijfers veel hoger liggen dan de cijfers die door wie dan ook, inclusief de Palestijnse authoriteit zelf!!, opgegeven worden. Dat hij een extreem linkse mafkees is kan je googlen, succes.

Over Hamas hoor ik je ook veel te weinig. Lees bv eens onderstaand artikel. Geeft je misschien toch een wat andere kijk op de situatie:
http://www.huffingtonpost(...)le-for_b_155261.html

Dit is bv een quote van de, eerder door mij genoemde, omgebrachte Hamas leider:
quote:
There was no flexibility with Rayyan. This is what he said when I asked him if he could envision a 50-year hudna (or cease-fire) with Israel: `The only reason to have a hudna is to prepare yourself for the final battle. We don't need 50 years to prepare ourselves for the final battle with Israel.' There is no chance, he said, that true Islam would ever allow a Jewish state to survive in the Muslim Middle East. `Israel is an impossibility. It is an offense against God.' ... What are our crimes? I asked Rayyan. `You are murderers of the prophets and you have closed your ears to the Messenger of Allah,' he said. `Jews tried to kill the Prophet, peace be unto him. All throughout history, you have stood in opposition to the word of God.'
Gaat lekker of niet? Met zulke mensen is het lekker praten zeg..
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_64924805
Het lijkt me vanuit Europees perspectief niet wenselijk dat dit conflict opgelost wordt. Israël is eigenlijk de frontlinie van de westerse beschaving en valt alle klappen op van het Islamitische geweld.
Wanneer Israël er niet meer is zal het geweld zich meer op Europa, en andere westerse landen richten.
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
pi_64924830
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:51 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Dat hij liegt lijkt me evident aangezien zijn cijfers veel hoger liggen dan de cijfers die door wie dan ook, inclusief de Palestijnse authoriteit zelf!!, opgegeven worden. Dat hij een extreem linkse mafkees is kan je googlen, succes.

Over Hamas hoor ik je ook veel te weinig. Lees bv eens onderstaand artikel. Geeft je misschien toch een wat andere kijk op de situatie:
http://www.huffingtonpost(...)le-for_b_155261.html

Dit is bv een quote van de, eerder door mij genoemde, omgebrachte Hamas leider:
[..]

Gaat lekker of niet? Met zulke mensen is het lekker praten zeg..
Kan jij mij de cijfers geven van de Palestijnse autoriteiten? Een linkje of een bron ofzo? Overigens heb ik Hamas, evenals Israël gewoon als elkaars gelijken bestempeld hoor. Lees maar een aantal posts terug.
Allah Al Watan Al Malik
pi_64924934
Overigens, hoe verklaar jij (Autodidact) deze uitspraak van Hamas: :
quote:
We do not have any feelings of animosity toward Jews. We do not wish to throw them into the sea. All we seek is to be given our land back, not to harm anybody.
Allah Al Watan Al Malik
pi_64925094
Er is maar een oplossing

alle joden en moslims terugsturen zodat wij er niks mee te maken hebben, laten ze elkaar maar afmaken daar.
pi_64925128
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:34 schreef Autodidact het volgende:
Hier hoeven wij niet over te discussiëren want je bent het gewoon met me eens. Je kunt vraagtekens hebben over de tactiek en keuzes in bepaalde omstandigheden, maar Israel is geen Hamas....zo'n morele overwinnig is inderdaad geen kunstje.
Mijn punt is in ieder geval dat beter zijn dan zus en zo het criterium niet is. Het criterium is hoe humaan je kunt zijn, gegeven de omstandigheden.
quote:
Het doel is volgens mij niet om "veel burgerslachtoffers" te maken maar inderdaad wel om de bevolking te demoraliseren en er voor te zorgen dat men zelf van de Hamas af wil. Dat is wel wat anders dan een bomaanslag op een burgersdoel met zo veel mogelijk slachtoffers met als doel een volk de zee in te drijven.
Dat is natuurlijk het doel niet. Als je iemand een bomgordel om doet en een strippenkaart geeft is het doel daarvan om die bus op te blazen met alle inzittenden. Angst en demoralisatie dus. Het in zee drijven van de joden komt daarmee net zo hard dichterbij als dat groot-Israel van Damascus tot aan de Eufraat door Gaza een middagje te bombarderen. En het aantal onschuldige slachtoffers ontloopt elkaar ook niet.

Het verschil is dat je bij bombarderen de schijn op kunt houden dat terroriseren en demoraliseren niet het doel is, wanneer je je propaganda goed voor mekaar hebt, en bij het opblazen van een bus dat nergens goed voor is. Maar als je het effect bekijkt, je kunt vaststellen dat het middel doelmatig is voor het effect, en dat degene die het middel aanwent niet achterlijk is, dan kun je toch wel aannemen dat het doel en het effect behoorlijk gelijklopen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_64925172
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De kritiek is minimaal, zowel in het heden als in het verleden. Daar is geen twijfel over mogelijk.
Minimale kritiek is geen kritiek. Bijna elk land heeft opgeroepen om het geweld te staken.
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik maak mij geen illusies hoor, het verschil tussen mij en die regeringen is dat ik geen schuldgevoelens heb jegens Israël, noch bepaalde belangen heb in Israël of bij het bestaan van Israël die mij blind maken voor hun wandaden of ervoor zorgen dat ik (ondanks dat ik weet wat er gebeurd) mijn kop in het zand steek.
Als de landen blind waren voor de wandaden van Israel zouden ze ook een snelle genocide niet zien. Verder zou, als de belangen van het bestaan van Israel voor het Westen zo groot waren, een snelle genocide toch net zo goed geaccepteerd worden?

Sorry, maar dit begint bijna komisch te worden. Zonder ook maar een grammetje bewijs te leveren beschuldig je een land van het uitvoeren van een genocide op een bevolking, maar ze doen het stiekem en langzaam zodat het Westen er niet achter komt. Alleen Mutant kent het geheim omdat hij geen schuldgevoelens heeft over de Holocaust. Het getuigt van een ontmenselijkt vijandsbeeld, rancune en het doet me nogal denken aan de theorieën die je in BNW leest.

Ik blijf erbij, niet in de laatste plaats omdat dit conflict langs religieuze lijnen loopt roept het bij veel mensen een emotie op die de redelijkheid bijna totaal uitschakelt. Dit is precies waarom dit conflict niet zal ophouden.
pi_64925311
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Mijn punt is in ieder geval dat beter zijn dan zus en zo het criterium niet is. Het criterium is hoe humaan je kunt zijn, gegeven de omstandigheden.
Nogmaals, we hoeven hier geen discussie over te voeren omdat ik het met je eens ben.
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk het doel niet. Als je iemand een bomgordel om doet en een strippenkaart geeft is het doel daarvan om die bus op te blazen met alle inzittenden. Angst en demoralisatie dus. Het in zee drijven van de joden komt daarmee net zo hard dichterbij als dat groot-Israel van Damascus tot aan de Eufraat door Gaza een middagje te bombarderen. En het aantal onschuldige slachtoffers ontloopt elkaar ook niet.
Demoraliseren is geen doel op zich. Demoraliseren is een middel voor een politiek of militair doel, en dat is het uitroeien van de Joden.
  zondag 11 januari 2009 @ 20:04:03 #210
194833 Hanoying
pi_64925327
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Kan jij mij de cijfers geven van de Palestijnse autoriteiten? Een linkje of een bron ofzo? Overigens heb ik Hamas, evenals Israël gewoon als elkaars gelijken bestempeld hoor. Lees maar een aantal posts terug.
Volgens de meest onafhankelijke bron (hoewel er geen echt onafhankelijke bronnen bestaan op dit moment):
UNRWA:
"A quarter of all those being killed now are civilians. So when I hear people say we're doing our best to avoid civilian casualties that rings very hollow indeed
http://english.aljazeera.(...)915143237167997.html

Palestijnse overheid:
Of the 688 Palestinians killed since Dec. 27, some 350 were civilians, among them 130 children, according to Palestinian officials.
http://www.huffingtonpost(...)e-fire_n_155905.html

Dat je Hamas en Israel als elkaars gelijken bestempelt is een enorme misvatting. De Israelisch en de Palestijnen als elkaars gelijken bestempelen is juist maar Hamas is niet gelijk aan de Israelische overheid. Hamas wil geen oplossing, Hamas zal uberhaupt nooit met een Joodse staat, in welke vorm dan ook, instemmen. Hamas is het grootste Kwaad in de regio, ook voor de Palestijnen zelf.
pi_64925373
quote:
Op zondag 11 januari 2009 20:00 schreef Autodidact het volgende:
Minimale kritiek is geen kritiek. Bijna elk land heeft opgeroepen om het geweld te staken.
Ik zie dat als minimale kritiek. Tegen het knuffelige aan. "ah joh, niet doen joh gekkie".
quote:
Als de landen blind waren voor de wandaden van Israel zouden ze ook een snelle genocide niet zien. Verder zou, als de belangen van het bestaan van Israel voor het Westen zo groot waren, een snelle genocide toch net zo goed geaccepteerd worden?
Een snelle genocide roept meer weerstand op natuurlijk, in een keer 6 miljoen. Of bij elk door Israël zelf uitgelokte conflict 1000 - 2000. Dat is een groot verschil natuurlijk.
quote:
Sorry, maar dit begint bijna komisch te worden. Zonder ook maar een grammetje bewijs te leveren beschuldig je een land van het uitvoeren van een genocide op een bevolking, maar ze doen het stiekem en langzaam zodat het Westen er niet achter komt. Alleen Mutant kent het geheim omdat hij geen schuldgevoelens heeft over de Holocaust. Het getuigt van een ontmenselijkt vijandsbeeld, rancune en het doet me nogal denken aan de theorieën die je in BNW leest.

Ik blijf erbij, niet in de laatste plaats omdat dit conflict langs religieuze lijnen loopt roept het bij veel mensen een emotie op die de redelijkheid bijna totaal uitschakelt. Dit is precies waarom dit conflict niet zal ophouden.
Als je niet in bent voor een serieuze discussie, dan moet je dat voortaan maar van te voren aangeven, want dan weet ik dat ik al bij voorbaat niet op je posts hoef in te gaan. Nu begin je weer dingen te insinueren die ik geenszins gezegd heb.
Allah Al Watan Al Malik
pi_64925411
quote:
Op zondag 11 januari 2009 20:03 schreef Autodidact het volgende:
Demoraliseren is geen doel op zich. Demoraliseren is een middel voor een politiek of militair doel, en dat is het uitroeien van de Joden.
quote:
We do not have any feelings of animosity toward Jews. We do not wish to throw them into the sea. All we seek is to be given our land back, not to harm anybody.
Dat valt hier niet uit af te lezen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_64925476
quote:
Op zondag 11 januari 2009 20:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Als je niet in bent voor een serieuze discussie, dan moet je dat voortaan maar van te voren aangeven, want dan weet ik dat ik al bij voorbaat niet op je posts hoef in te gaan. Nu begin je weer dingen te insinueren die ik geenszins gezegd heb.
Een serieuze discussie wordt niet gedomineerd door waarnzinnige beschuldigen te doen zonder ook maar een grammetje bewijs te leveren. Dan wordt het, zoals ik zei, bijna komisch.
pi_64925489
joden+moslims eenmalige reis naar het midden oosten

hebben wij rust
pi_64925523
quote:
Op zondag 11 januari 2009 20:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

[..]

Dat valt hier niet uit af te lezen.
. En je gelooft het? Waarom denk je dat ze de Protocollen van de Wijzen van Zion in het handvest hebben opgenomen?
pi_64925537
quote:
Op zondag 11 januari 2009 20:08 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Een serieuze discussie wordt niet gedomineerd door waarnzinnige beschuldigen te doen zonder ook maar een grammetje bewijs te leveren. Dan wordt het, zoals ik zei, bijna komisch.
Het zouden waanzinnige beschuldigingen zijn als ik er geen fatsoenlijke door feiten onderbouwde argumenten voor zou gebruiken. Dat iets niet meteen in je straatje past, of niet geheel conform jouw zienswijze totstand komt, maakt het niet waanzinnig.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 11 januari 2009 @ 20:10:17 #217
194833 Hanoying
pi_64925546
quote:
Op zondag 11 januari 2009 20:05 schreef Mutant01 het volgende:
Een snelle genocide roept meer weerstand op natuurlijk, in een keer 6 miljoen. Of bij elk door Israël zelf uitgelokte conflict 1000 - 2000. Dat is een groot verschil natuurlijk.
Je bent ervan op de hoogte dat de bevolking van de gazastrook al tientallen jaren explosief groeit en dat nog steeds doet? Erg goed in genocides zijn die Joden schijnbaar niet
pi_64925555
quote:
Op zondag 11 januari 2009 20:03 schreef Autodidact het volgende:
Dat maak jij er maar van. Het is niet uit te sluiten, maar het is ook niet uit te sluiten dat het doel van het bombarderen van Gaza het uitroeien van de Palestijnen is, of het verjagen.

Maar dan ben je aan het speculeren wat de verantwoordelijken het diepst in hun hart zouden willen. Als je het hebt over de doelen van een actie dan moet je kijken wat het effect is en of het middel daarvoor doelmatig was, als dat zo is dan kun je ervan uitgaan dat het effect ook het doel was.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_64925597
quote:
Op zondag 11 januari 2009 20:09 schreef Autodidact het volgende:

[..]

. En je gelooft het?
Jij niet? Je woede m.b.t. dit conflict maakt je nogal bevooroordeeld t.o.v Hamas. Waarom zouden ze ook een bestand (reeds eerder) hebben geaccepteerd, als het uitmoorden van Joden hun doel zou zijn geweest?
Allah Al Watan Al Malik
pi_64925602
quote:
Op zondag 11 januari 2009 20:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het zouden waanzinnige beschuldigingen zijn als ik er geen fatsoenlijke door feiten onderbouwde argumenten voor zou gebruiken. Dat iets niet meteen in je straatje past, of niet geheel conform jouw zienswijze totstand komt, maakt het niet waanzinnig.
Inderdaad. Het maakt het wel waanzinnig als je er geen bewijs voor levert. Wat is je bewijs?
pi_64925619
quote:
Op zondag 11 januari 2009 20:10 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Je bent ervan op de hoogte dat de bevolking van de gazastrook al tientallen jaren explosief groeit en dat nog steeds doet? Erg goed in genocides zijn die Joden schijnbaar niet
Een groeiende bevolking en een genocide roeien elkaar geenszins uit.
Allah Al Watan Al Malik
pi_64925641
quote:
Op zondag 11 januari 2009 20:11 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Inderdaad. Het maakt het wel waanzinnig als je er geen bewijs voor levert. Wat is je bewijs?
Ik leid het af uit de reeds in dit topic genoemde voorbeelden (feiten uit de praktijk), die allen gericht waren jegens de burgerbevolking.
Allah Al Watan Al Malik
pi_64925788
quote:
Op zondag 11 januari 2009 20:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Jij niet? Je woede m.b.t. dit conflict maakt je nogal bevooroordeeld t.o.v Hamas. Waarom zouden ze ook een bestand (reeds eerder) hebben geaccepteerd, als het uitmoorden van Joden hun doel zou zijn geweest?
Bevooroordeeld over de Hamas omdat ik niet geloof dat ze mensen geen vijandigheid met de Joden te zoeken...

Wat citaten uit het Handvest
quote:
This Covenant of the Islamic Resistance Movement (HAMAS), clarifies its picture, reveals its identity, outlines its stand, explains its aims, speaks about its hopes, and calls for its support, adoption and joining its ranks. Our struggle against the Jews is very great and very serious. It needs all sincere efforts. It is a step that inevitably should be followed by other steps. The Movement is but one squadron that should be supported by more and more squadrons from this vast Arab and Islamic world, until the enemy is vanquished and Allah's victory is realised.
quote:
The Day of Judgement will not come about until Moslems fight the Jews , when the Jew will hide behind stones and trees. The stones and trees will say O Moslems, O Abdulla, there is a Jew behind me, come and kill him. Only the Gharkad tree, would not do that because it is one of the trees of the Jews."
Verder worden de Protocollen van de Wijzen van Zion in het handvest verwerkt. En jij gelooft dat men geen vijandigheden zoekt met de Joden. En nu komt het...je noemt mij naief .

Het bestand heeft te maken met bevoorrading.
pi_64925835
quote:
Op zondag 11 januari 2009 20:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik leid het af uit de reeds in dit topic genoemde voorbeelden (feiten uit de praktijk), die allen gericht waren jegens de burgerbevolking.
Het doden van burgers is geen bewijs voor genocide. Om genocide aan te tonen met je de intenties aantonen, namelijk dat het doel is dat een volk op een georganiseerde wijze uitgeroeid wordt. Wat het bewijs daarvoor? Het enige dat ik lijk te krijgen is dat je ziet dat er veel burgerslachtoffers zijn en dat men dat lijkt te accepteren.
  zondag 11 januari 2009 @ 20:19:44 #225
194833 Hanoying
pi_64925923
quote:
Op zondag 11 januari 2009 20:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Een groeiende bevolking en een genocide roeien elkaar geenszins uit.
Genocide is the organized attempt to deliberately and systematically destroy, in whole or in part, an ethnic, racial, religious, or national group

Sinds Israel zijn 'genocide' is begonnen is het aantal inwoners van de gazastrook met een factor 6,5 toegenomen.... Het gebruiken van het woord 'genocide' om dit conflict te beschrijven is een belediging voor echte genocide slachtoffers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')