Hetzelfde met die seniele, achterlijke theedoek van een arafat. Kan mij nog herinneren de hoeveelheid geld op buitenlandse rekeningen toen hij overleed.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:43 schreef NRP het volgende:
Ooit iemand wel eens afgevraagd waar ze die dure raketten en wapens van betalen, om oorlog te voeren?
Deze wapens worden langdurig vergoed onder dwang door mensen. Zolang mensen zichzelf ervaren als een onderdeel van een groep in plaats van een individu, en de leugens om te sterven voor je volk, natie en andere vage onbestaande dingen geloven, zullen mensen gedwongen blijven worden door een klein groepje profiteurs.
Er is niets wat zo giftig is voor mensen als macht dat loont, vooral als dat in stand wordt gehouden door illusies van volken, naties en landen.
Nee grondwettelijk zal het allemaal wel niet gaan.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:04 schreef Hanoying het volgende:
[..]
3 maanden om vrijwillig te vertrekken met oprotpremie en daarna wordt het gebied van Noord naar Zuid schoongeveegd (bulldozers). Mensen die alsnog achterblijven worden gedwongen uitgezet met slechts 50 % van de oprotpremie. Grondwetteijk zal het allemaal niet meevallen inderdaad
20.000 en ze hebben na 5 jaar allemaal honger en jij bent de gebeten hond. Ton, minimaal.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:38 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee grondwettelijk zal het allemaal wel niet gaan.
Zal ook niet helemaal kloppen met de mensenrechten. Maar in feite nog best een goede oplossing.
100.000 per persoon is wel absurd veel.
20.000 is al wel voldoende.
Dat is eerder ook zo geweest. Maar daar hangt het niet vanaf of je etnisch mag zuiveren en mensen op transport mag zetten naar een vreemd land.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:26 schreef Hanoying het volgende:
En hoe wou je de gazastrook aan laten sluiten bij die Palestijnse staat? Paint het maar
Ze kunnen zowieso niet met geld omgaan dus kan je ze beter ook niet teveel geven.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:45 schreef Hanoying het volgende:
[..]
20.000 en ze hebben na 5 jaar allemaal honger en jij bent de gebeten hond. Ton, minimaal.
Met Israel in twee delen gehakt, een ongedeeld Jeruzalem, een grens die bijna niet langer kan en een omsingelt hart waarbij Hamas tenminste van alle kanten raketten naar de ministaatjes Israel A en Israel B kunnen schieten?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 18:24 schreef Basp1 het volgende:
[ afbeelding ]
terug naar de grenzen bepaald in 1938.
Moet egypte een stuk van de sinai opgeven, en israel ook flink wat water bij de wijn doen, dan kunnen de gaza inwoners uitzwermen in een woestijn.
Die joden moeten weg, waarom? Stel dat die Joden het van de Palesteinen winnen. Dan gaan ze alsnog door met oorlog voeren met de rest van de zooi in het MO. Dus het is het beste dat die Joden ergens anders gaan vertoeven.. Maar nee, dat wil het Westen en Amerika niet.. Want dan hebben ze geen excuus meer om dat hele zooitje overte nemen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:09 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Eén van de twee moet eruit inderdaad. Islamitische landen (alternatieven) zijn er echter genoeg, Jiddische landen niet.
Das heul nie hezellefte.quote:
De hele handel verhuizen naar de West Bank.quote:, maar wat is dan wel een oplossing?
Israel is helemaal niet van plan het hele Midden-Oosten te veroverenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 19:03 schreef Man-E-Faces het volgende:
[..]
Die joden moeten weg, waarom? Stel dat die Joden het van de Palesteinen winnen. Dan gaan ze alsnog door met oorlog voeren met de rest van de zooi in het MO. Dus het is het beste dat die Joden ergens anders gaan vertoeven.. Maar nee, dat wil het Westen en Amerika niet.. Want dan hebben ze geen excuus meer om dat hele zooitje overte nemen.
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 19:25 schreef immortalsean het volgende:
maar nu even serieus:
zo'n geïsoleerd gaza gaat gewoon totaal niet werken ... er valt niks op te bouwen en er is overbevolking ... meest rationele (ondanks te verwachten hoge emotionele weerstand) is dus om israel wat land te laten afstaan die libanon, jordanië, syrië en de westoever met elkaar zal verbinden, één groot palestina.
zoals een user een pagina eerder al demonstreerde ... alleen mag er wat mij betreft geen land van syrië, libanon en jordanië gebruikt worden.
dan zal israel wel moeten beslissen of ze dan een flink stuk land rond jeruzalem terugkrijgen als een soort bufferzone, en dan nazareth afstaan ... of nazareth behouden maar wel een palestina dat op steenworp () afstand van één van israëls belangrijkste steden, jeruzalem, ligt.
dan is palestina ook nog eens een bufferzone tussen Israël, syrië, libanon, en een stukje van jordanië ... eventueel één (of met stuk van jordanië twee) vijand(en) in plaats van 4. en de palestijnen hebben beschikking over een stukje kust, en één (of bij het andere plan 2 maal een) meer. en (vrije?) doorgang naar syrië, libanon en jordanië.
nu gaza zo'n beetje één grote puinhoop is, zullen de mensen waarschijnlijk iets minder geneigd zijn om aan hun geliefde strookje gaza vast te houden.
omdat je met een beetje gezond verstand ook wel kan bedenken dat driekwart van het geld wat je aan de palestijnen geeft voor de verhuizing, direct in de oorlogskassen van hamas, hezbollah en PLO terechtkomt. moet de vergoeding volgens een ander business model opgezet worden:
een onafhankelijk derde orgaan houdt (transparant) een budget bij per palestijn (een gedeelte komt van israel, een gedeelte van internationale hulp-budgetten) ... hiervan gaat een vast bedrag per maand direct naar die persoon voor het dagelijks onderhoud en vaste lasten etc. etc. daarnaast kan de palestijn kiezen tussen een aantal mogelijke bestedingen van dat budget
een aantal mogelijkheden:
1. publieke voorzieningen
2. haven en vliegvelden ... en andere dingen om de economie te stimuleren.
3 toeristische attracties en voorzieningen waarmee geld gegenereerd kan worden.
en natuurlijk nog een aantal andere keuzes ... waarbij de palestijn zijn budget willekeurig over kan verdelen.
bij het aanbesteden van het werk moet de palestijnse authoriteit de helft van het werk aan lokale aannemers uitbesteden en de andere helft naar buitenlandse aannemers. om te voorkomen dat er teveel geld richting hamas en consorten doorgesluisd wordt.
Waarvan? Dat ze Gaza willen veroveren? Ze zijn juist helemaal weg uit Gaza, tenminste.. Dat waren ze, maar toen ging Hamas weer zitten stangen. Israel slaat hard toe ditmaal, ik denk dat ze hopen dat ze Hamas voldoende kunnen verzwakken om Fatah weer terug in het zadel te helpen. Met Hamas aan het roer wordt het in ieder geval niets, daar valt niet mee te praten.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 19:31 schreef Man-E-Faces het volgende:
Wie denkt dat Israel concessies wilt doen tbv. vrede is naief denk ik. Hoe lang zijn ze al in conflict met mekaar? Israel wi nul koma nul afstaan en alles beroveren, anders was al die tijd verloren en voor niets. Ik denk dat ze op die toer uit zijn. Ze zoeken al tijden een excuus om hard toe te slaan op de Gaza. En hun laatste actie overtuigt mij ervan.
Klopt. Sinds Rabin dood is, de slechtst beveiligde politicus sinds Kennedy in een open auto een rondje tussen hoge gebouwen moest maken, maken het leger en de mossad de dienst uit.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 19:31 schreef Man-E-Faces het volgende:
Wie denkt dat Israel concessies wilt doen tbv. vrede is naief denk ik. Hoe lang zijn ze al in conflict met mekaar? Israel wi nul koma nul afstaan en alles beroveren, anders was al die tijd verloren en voor niets. Ik denk dat ze op die toer uit zijn. Ze zoeken al tijden een excuus om hard toe te slaan op de Gaza. En hun laatste actie overtuigt mij ervan.
als ik het zo teruglees, lijkt het alsof vooral israël moet inleveren ... maar het zal bij dit plan van allebei de kanten moeten komen. israel zal moeten inleveren, palestina zal moeten inleveren.quote:
Ehh.. ben je de sancties vergeten die Israel invoerde, dat was geen uitlokking denk je?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 19:37 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Waarvan? Dat ze Gaza willen veroveren? Ze zijn juist helemaal weg uit Gaza, tenminste.. Dat waren ze, maar toen ging Hamas weer zitten stangen.
Ik denk dat je daar helaas wel gelijk in hebt. Maar als naieve idealist heb ik toch hoop erin dat wanneer het conflict maar lang genoeg ingeperkt wordt er op den duur ooit wel iets evenwichtigs kan ontstaan daar. maar die tijd zullen wij met zijn allen niet meemaken.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 19:55 schreef immortalsean het volgende:
met nog een kleine kanttekening ... in tegenstelling tot sommige naïeve idealisten, ben ik bang dat de haat tussen de palestijnen en Israëlieten nooit meer uit te wissen valt. het zal altijd een conflictgebied blijven.
het enige wat we kunnen doen, is het conflict zo veel als mogelijk inperken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |