abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 juni 2009 @ 10:16:10 #226
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70052245
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 10:12 schreef TeraMai het volgende:

[..]

En zonder Nimbus
Ja helaas
The truth was in here.
pi_70052257
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 11:23 schreef erodome het volgende:
Zo houden ze het vrij exclusief idd, ze geven daar geen weekendcursusje waarna je master bent.
Het is een zeer intensief traject en om eerlijk te zijn, ik ben nog nooit reiki behandelaars tegen gekomen die konden tippen aan iemand van de alliance(wat niet zegt dat ze er niet zijn overigens ).

Zij gaan uit van het idee dat iemand moeite moet doen voor die reiki, het kost geld, wat een fikse moeite te noemen is in dit geval, maar daarbij komt dat hun het pad wat reiki is veel beter in de smiezen hebben, je gaat daar niet snel, je bent heeeeeeeeeeel veel bezig met zelfwerk, je leeft reiki, je ademt reiki, het is voor hen niet iets wat leuk is wat ze gebruiken om zich wat beter te voelen en anderen te behandelen, het wordt een complete levenswijze en maar een enkeling wordt leraar, net als in het originele reikipad.
Ook dat ligt weer aan de master. Bij mij duurt het Reiki Master traject minimaal een jaar en kost echt geen 10.000,-
pi_70052431
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 22:36 schreef shadowflash het volgende:

[..]

Ja... ik eh ga er misschien iets te luchtig mee om , maar ik was en ik ben er nog steeds kapot van. ( letterlijk en figuurlijk )
[..]

Naja blokkade's , het is echt gewoon helemaal weg , zelfs mediteren helpt niet meer :/. Ik ben zostraks even naar mn oma geweest , mijn autoriteit op dit gebied , ( ja lieve mensen ik ben opgegroeid met dit soort zaken , een witte wicca oma heks , ik heb stiekem verstand van een boel zaken ) , maar die kon het niks vinden , behalve een storing in mn chakra doorstroming. Er even vanuit gaande dat jullie dit waarschijnlijk het zelfde vinden als reiki , mij is geleerd dat : reiki is meer een soort warme levens energie , en chakra is een soort mentale levens energie.
Heb je al eens een chakra balancering gedaan?
pi_70052465
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 17:04 schreef MNR het volgende:
Kheb vandaag deel 1 van mijn Reiki2 gedaan. Superleuk! Emotionele lichaam en behandeling op afstand. Ik zeg: te gek!
Gefeliciteerd
pi_70052549
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 10:16 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ja helaas
Misschien verkopen ze die bij Intra tuin ofzo
  dinsdag 16 juni 2009 @ 10:28:50 #231
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70052610
@Bulbjes, vergeef me, ik kan niet de tijd vrijmaken om heel aandachtig alles door te lezen van je en overal stuk mijn visie of antwoord op te geven.. maar ik denk wel dat het goed zou zijn voor je vriend om wat met die energie te gaan doen in de vorm van een reiki 1 cursus.
Hij zal belangrijke handposities leren, en leren hoe hij zich goed kan 'aarden' om de energie weer uit te laten stromen en zal daarbij een beter 'doorgeefluik' zijn voor de mooie energie.
Ik denk dat iedereen wel in bepaalde mate energie kan doorgeven, als je heel liefdevol iemand een knuffel geeft, voelt die ander zich ook warm worden van binnen om maar een klein voorbeeld te geven. Alleen na een inwijding kan je deze energie beter controleren, opzuigen uit de lucht als het ware en doorgeven ipv de energie van jezelf doorgeven. Misschien vind hij het nu niet altijd leuk om te doen omdat hij er vermoeid van raakt, of misschien omdat hij de 'negatieve' energie vasthoudt na een sessie?

En wat je laatste opmerkingen betreft over Reiki en sex.. dat gaat prima samen hoor Hoef je niet eens zo bewust mee bezig te zijn van "nu zal ik haar eens even volblaffen met energie" maar het gevoel wat je oproept, de liefde die je elkaar geeft en de samensmelting, om het maar mooi te noemen kunnen heel intens warm en gelukkig aanvoelen. Het is misschien wel een verreiking.
The truth was in here.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 10:50:46 #232
37769 erodome
Zweefteef
pi_70053249
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:00 schreef bulbjes het volgende:
Voor degenen hier die VOORDAT ze een reiki-cursus deden al energie door konden geven/ konden voelen met hun handen/ genezen met hun handen etc:
-Merk je nu verschil?
-Kun je nu d.m.v. de reiki-inwijding het meer sturen/ bundelen/ kanaliseren/ reguleren/ onder controle houden/ er altijd toegang toe leren hebben/ jezelf beter beschermen tegen de negatieve energie die je eruit haalt c.q.voelt bij anderen? Reiki geven zonder dat het jouzelf beïnvloed?
-Is de stroom misschien zelfs krachtiger geworden?
-Of heeft het je eigen kunnen helemaal geruineerd omdat het nu zo anders is geworden?
-Kun je Reiki aanraden aan mensen die heel krachtig vanuit zichzelf energie voelen/door kunnen geven/ weg kunnen halen/ genezen, maar dit nog niet op elk moment kunnen, zelf ook nog wel eens beïnvloed raken door de negatieve energie die dan bij de ander gevoeld wordt en die het soms het niet goed ‘afmaken’ (of zich daar niet bewust van zijn, en bewust van wat voor impact het misschien kan hebben) zodat je ‘patient’ alleen maar met losgemaakte negativiteit blijft zitten?
-Ben je van mening dat Reiki cursussen onzin zijn (en alleen uit op geld)?
-Denk je dat iedereen Reiki kan leren, d.m.v zo’n Reiki cursus (ook mensen die eerder niks met energie met hun handen of wat dan ook konden).
-Voelt het anders dan de ‘energie’ die je zelf vroeger ervaarde met je handen?
-Gebruik je nu zelfs twee verschillende methoden naast elkaar: de reiki van de reiki-cursus en de ‘gewone’ reiki wat je zelf al kon?
-Wat is het verschil tussen Reiki en magnetiseren, zit er verschil in wat je dan voelt, in de techniek of in de energie, of zit hem dat eigenlijk alleen in de naam?
-Kun je nu ook jezelf Reiki geven (zodat je zelf sterker wordt en het ook weer beter bij anderen kan doen), of kon je dat ook al toen voordat je die cursus ging doen bij jezelf?
-Oja wat vinden jullie beter of maakt het geen flikker uit: je handen OP de persoon leggen, of er een paar centimeter bovenhouden? (even niet meegeteld dat je misschien als je meestal je handen OP de persoon legt, je misschien ook wel es een paar centimeter boven het lichaam je handen houdt om de aura van iemand schoon te maken of zo, dus echt voor de hele behandeling in zn geheel meer)

Ben wel benieuwd Iemand die ik ken die kan dus vanuit zichzelf al energie weghalen/ doorgeven/ voelen etc (is sterk ook!)
Rest komt in een vervolgpost anders wordt deze post te lang… …ff splitsen op onderdelen…..
Magnetiseren/polarisatie en reiki zijn 2 verschillende dingen, bij die eerste 2 is het eigen energie die je heel snel weer aanvult, bij reiki is het niet je eigen energie, ben je niet meer dan het rietje waar de limonade doorheen gaat bij wijze van spreken.
De dingen samen mengen is mogelijk, maar minder verstandig, pas op met spelen met dit soort zaken, het is serieus, geen geintje.
Als je toch wilt proberen doe het dan met bv energieballen maken tussen je handen, buiten jezelf en niet op iemand of op jezelf, wees voorzichtig met de innerlijke balans!

Sommigen vinden reiki fijner werken, anderen hun eigen vorm van magnetiseren fijner, het ligt maar net aan wat het persoon gewend is e.d.
Er wordt gezegd dat je met reiki niets kan overnemen of kan overbrengen van jezelf, maar dat is niet geheel waar, dat gaat alleen op als je echt goed je eigen straatje hebt geveegd, het hoort zo te zijn dat je begint met zelfbehandelingen en dat echt heel vaak doet, dat je je levenswijze aanpast, goed gegrond bent en dat soort dingen, als je aan die voorwaarden voldoet is reiki heel erg veilig.
Voldoe je niet aan die voorwaarden dan kan het goed dat je wel dingen overbrengt of overneemt.
Eigenlijk geld hetzelfde voor magnetiseren/polarisatie, alhoewel je daar iets meer handelingen nodig hebt om niets over te brengen of over te nemen.

Iedereen kan leren reiki te geven, maar weinigen begrijpen het levenspad dat het eigenlijk is, hetzelfde geld voor magnetiseren/polarisatie, het is gewoon een natuurlijk iets dat in elk mens zit.
Jezelf reiki geven is het belangerijkste wat je kan doen met reiki, je kan geen anderen helpen voordat je jezelf geholpen hebt.

Of je je handen op iemand of boven iemand legt verschilt, waar wil je op energetisch niveau zitten, is het persoon dat je behandeld wel ontspannen onder een directe aanraking?
Het is in princiepe niet nodig om aan te raken, maar het maakt wel verschil in welke laag je zit.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 11:05:43 #233
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70053669
Oh ja over die handen boven de persoon..
Kan misschien een voorkeur hebben als behandelaar om de handen te rusten, mijn master leerde mij ook om de handen te laten rusten behalve bij de positie op de keelchakra omdat dat benauwend ervaren zou kunnen worden dus daar hou je de handen erboven.
En ik heb al eens meegemaakt dat zelfs dat nog verstikkend kan werken. (de behandelde was namelijk eens aangerand waarbij 1 hand om de keel geklemd werd hoorde ik later) .
Verschil zit er toch wel in.. als je de hand heel langzaam naar het lichaam beweegt kun je in de aura spanningen of blokkade's voelen. Door precies daar de reiki te geven kunnen de blokkade's beter behandeld worden dan dat je er gewoon dwars doorheen ramt en op het lichaam gaat 'reikién'.
Overigens zou ik ook niet bij brandwonden, of schaafwonden op de plek reiki geven maar er boven, dat is logisch.. waar ik ook de hand er boven houdt en heel kort reiki geef is bij een ontsteking, een ontsteking kan namelijk daardoor sneller groter worden en openknappen dus heb je eigenlijk meer in eerste instantie een averechts effect als dat je voor ogen had.
The truth was in here.
pi_70053770
Voor degenen hier die VOORDAT ze een reiki-cursus deden al energie door konden geven/ konden voelen met hun handen/ genezen met hun handen etc:
-Merk je nu verschil?
Ja

-Kun je nu d.m.v. de reiki-inwijding het meer sturen/ bundelen/ kanaliseren/ reguleren/ onder controle houden/ er altijd toegang toe leren hebben/ jezelf beter beschermen tegen de negatieve energie die je eruit haalt c.q.voelt bij anderen?
Ja

Reiki geven zonder dat het jouzelf beïnvloed?
Ja

-Is de stroom misschien zelfs krachtiger geworden?
Ja zeker

-Of heeft het je eigen kunnen helemaal geruineerd omdat het nu zo anders is geworden?
Nee helemaal niet

-Kun je Reiki aanraden aan mensen die heel krachtig vanuit zichzelf energie voelen/door kunnen geven/ weg kunnen halen/ genezen, maar dit nog niet op elk moment kunnen, zelf ook nog wel eens beïnvloed raken door de negatieve energie die dan bij de ander gevoeld wordt en die het soms het niet goed ‘afmaken’ (of zich daar niet bewust van zijn, en bewust van wat voor impact het misschien kan hebben) zodat je ‘patient’ alleen maar met losgemaakte negativiteit blijft zitten?
Ja

-Ben je van mening dat Reiki cursussen onzin zijn (en alleen uit op geld)?
Nee.

-Denk je dat iedereen Reiki kan leren, d.m.v zo’n Reiki cursus (ook mensen die eerder niks met energie met hun handen of wat dan ook konden).
Ja

-Voelt het anders dan de ‘energie’ die je zelf vroeger ervaarde met je handen?
Ja sterker.

-Gebruik je nu zelfs twee verschillende methoden naast elkaar: de reiki van de reiki-cursus en de ‘gewone’ reiki wat je zelf al kon?
In het begin wel, maar nu niet meer. Gebruik de Tera Mai energie.

-Wat is het verschil tussen Reiki en magnetiseren, zit er verschil in wat je dan voelt, in de techniek of in de energie, of zit hem dat eigenlijk alleen in de naam?
Reiki is de energie, die we allemaal in ons lichaam hebben en die bijvoorbeeld ook gebruikt wordt bij acupunctuur. Die energie loopt door zogenaamde meridianen, die je kunt zien als energiekanalen. Bij mensen, waarbij de energiekanalen geopend zijn, stroomt de energie uit de handen. Tijdens een Reiki kursus worden de juiste energiekanalen geopend. Bij het geven van Reiki geeft de gever de energie aan de ontvanger door. De gever dient daarbij alleen als kanaal, als "doorgeefluik". De gever geeft dus niet zijn eigen energie aan de ontvanger. Reiki is een vorm van direkte energie overdracht naar jezelf en naar anderen (want beiden zijn net zo eenvoudig). Andere woorden voor de levensenergie zijn Prana en Chi of Ki.
Reiki is dus niet hetzelfde als wat er meestal onder magnetiseren wordt verstaan.

Er zijn 3 essentiele verschillen.
Ten eerste: er zijn magnetiseurs, die negatieve energie bij mensen weghalen, afstrijken. Dit kan heel waardevol zijn bij een genezingsproces. Het gevaar bestaat echter, dat de magnetiseur met deze energie blijft zitten. Dat kan bij Reiki niet gebeuren. Door de initiaties is de Reiki gever beschermd tegen het overnemen van negatieve energie van de ontvanger tijdens de behandeling.
Ten tweede: bij magnetiseren is het ook mogelijk, dat de behandelde persoon weliswaar de negatieve energie kwijt is, maar dat er niets positiefs voor in de plaats komt. Ook dat werkt bij Reiki anders. Met een Reiki behandeling krijgt de ontvanger energie en het is aan de ontvanger wat hij of zij daarmee doet.
Ten derde: er zijn ook magnetiseurs, die werken met energie overdracht. Als zij hun eigen energie weggeven, lopen zij het risico, dat ze uitgeput raken. Met Reiki geef je energie door, dus je eigen voorraad blijft op peil. Sterker nog, bij het doorgeven ontvang je als gever de Reiki ook, dus na het behandelen van de ander voel je jezelf ook weer opgeladen.
Er zijn ook magnetiseurs en andere mensen, die hetzelfde doen als wat ik hier Reiki noem. Zij geven energie door uit een hogere bron. Dit is dus hetzelfde als Reiki geven.

-Kun je nu ook jezelf Reiki geven (zodat je zelf sterker wordt en het ook weer beter bij anderen kan doen), of kon je dat ook al toen voordat je die cursus ging doen bij jezelf?
Voor die tijd dacht ik er niet aan om mezelf te behandelen, na de eerste Reiki cursus wel

-Oja wat vinden jullie beter of maakt het geen flikker uit: je handen OP de persoon leggen, of er een paar centimeter bovenhouden? (even niet meegeteld dat je misschien als je meestal je handen OP de persoon legt, je misschien ook wel es een paar centimeter boven het lichaam je handen houdt om de aura van iemand schoon te maken of zo, dus echt voor de hele behandeling in zn geheel meer)
Dat verschilt voor mij per persoon en per moment. Het is maar net waar die persoon behoefte aan heeft of wil. Niet iedereen kan direct contact verdragen door bij trauma's.
pi_70056545
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 11:08 schreef TeraMai het volgende:

Reiki is de energie, die we allemaal in ons lichaam hebben en die bijvoorbeeld ook gebruikt wordt bij acupunctuur. Die energie loopt door zogenaamde meridianen, die je kunt zien als energiekanalen. Bij mensen, waarbij de energiekanalen geopend zijn, stroomt de energie uit de handen. Tijdens een Reiki kursus worden de juiste energiekanalen geopend.
Hmmm, wil dit dan eigenlijk ook zeggen, dat als je kanalen geopend zijn door die reiki inwijding, en je dus zelf Reiki zou kunnen gaan geven, je ook beter Reiki kan ONTVANGEN (zou ik bijv. als ik nooit een reiki inwijding had gedaan, de 'reiki' die mijn vriend me gaf minder goed hebben kunnen voelen? Lijkt me voor groot deel niet, maar misschien klein beetje?) Of dat je je misschien zeg maar in ieder geval meer bewust wordt van de energiestromen in je eigen lichaam en waar je blokkades zitten?
pi_70056943
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 11:08 schreef TeraMai het volgende:

Reiki is de energie, die we allemaal in ons lichaam hebben en die bijvoorbeeld ook gebruikt wordt bij acupunctuur. Die energie loopt door zogenaamde meridianen, die je kunt zien als energiekanalen. Bij mensen, waarbij de energiekanalen geopend zijn, stroomt de energie uit de handen. Tijdens een Reiki kursus worden de juiste energiekanalen geopend. Bij het geven van Reiki geeft de gever de energie aan de ontvanger door. De gever dient daarbij alleen als kanaal, als "doorgeefluik". De gever geeft dus niet zijn eigen energie aan de ontvanger. Reiki is een vorm van direkte energie overdracht naar jezelf en naar anderen (want beiden zijn net zo eenvoudig). Andere woorden voor de levensenergie zijn Prana en Chi of Ki.
Reiki is dus niet hetzelfde als wat er meestal onder magnetiseren wordt verstaan.

Er zijn 3 essentiele verschillen.
Ten eerste: er zijn magnetiseurs, die negatieve energie bij mensen weghalen, afstrijken. Dit kan heel waardevol zijn bij een genezingsproces. Het gevaar bestaat echter, dat de magnetiseur met deze energie blijft zitten. Dat kan bij Reiki niet gebeuren. Door de initiaties is de Reiki gever beschermd tegen het overnemen van negatieve energie van de ontvanger tijdens de behandeling.
Ten tweede: bij magnetiseren is het ook mogelijk, dat de behandelde persoon weliswaar de negatieve energie kwijt is, maar dat er niets positiefs voor in de plaats komt. Ook dat werkt bij Reiki anders. Met een Reiki behandeling krijgt de ontvanger energie en het is aan de ontvanger wat hij of zij daarmee doet.
Ten derde: er zijn ook magnetiseurs, die werken met energie overdracht. Als zij hun eigen energie weggeven, lopen zij het risico, dat ze uitgeput raken. Met Reiki geef je energie door, dus je eigen voorraad blijft op peil. Sterker nog, bij het doorgeven ontvang je als gever de Reiki ook, dus na het behandelen van de ander voel je jezelf ook weer opgeladen.
Er zijn ook magnetiseurs en andere mensen, die hetzelfde doen als wat ik hier Reiki noem. Zij geven energie door uit een hogere bron. Dit is dus hetzelfde als Reiki geven.

-
Hmm mijn vriend noemt wat hij doet zelf 'Reiki'. Volgens hem is het een vorm van universele levensenergie en hij geeft het alleen maar door. Hij kan dan zo negatieve energie weg laten stromen en er lichte energie voor in de plaats zetten, wat dan volgens hem niet uit zichzelf komt maar wat door hem heen stroomt (geloof ik).
Echter, hij heeft toch wel een aantal keer gehad dat hij echt volgens mij die negatieve energie aan zn handen voelde 'plakken' en dat hij zelf zich er naar van voelde. Hij heeft ook wel eens moeten huilen als hij voelde hoeveel negatieve energie ik dan in me had zitten en dan moest ie zelf ook even heel diep zuchten.
Was geloof ik ook soms best vermoeiend voor hem om me dan Reiki te geven.

Ik zal nog eens aan hem vragen dan hoe het nou precies zit bij hem maar volgens mij is het dus wel universele levensenergie waar hij als krachtig doorgeefluik voor kan fungeren, moet ie alleen nog leren om zichzelf dan af te schermen of zo? Wat denken jullie als je dit leest?
Misschien dat het ook wel zo is dat er twee dingen door elkaar heen zijn, hij is heldervoelend en kan ook pijn bij mensen voelen (of kon), misschien dat dat en die reiki die hij kan doorgeven dan beetje verweven raken of zo?

Is het bij Reiki trouwens ook zo dat je dus eerst als 'patient' de negatieve energie eruit voelt gaan en daarna de positieve energie voelt die er voor in de plaats komt? Of is het 1 stroom die tegelijk naar de aarde en naar boven gaat zeg maar, dat het tegelijk gebeurt?
Ik had als hij mij 'Reiki' gaf namelijk dat ik dus (vaak) eerst echt mn negatieve energie los voelde komen/ eruit voelde stromen (bij mn hartchakra vooral, want daar legde hij ook meestal/ altijd zn handen neer, misschien ook nog mn Solar Plexus of keelchakra maar vooral bij mn hart), daarna voelde ik dan echt die warme positieve energie binnenkomen.
pi_70060518
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 12:42 schreef bulbjes het volgende:

[..]

Hmmm, wil dit dan eigenlijk ook zeggen, dat als je kanalen geopend zijn door die reiki inwijding, en je dus zelf Reiki zou kunnen gaan geven, je ook beter Reiki kan ONTVANGEN (zou ik bijv. als ik nooit een reiki inwijding had gedaan, de 'reiki' die mijn vriend me gaf minder goed hebben kunnen voelen? Lijkt me voor groot deel niet, maar misschien klein beetje?) Of dat je je misschien zeg maar in ieder geval meer bewust wordt van de energiestromen in je eigen lichaam en waar je blokkades zitten?
Wat bedoel je met Reiki beter ontvangen: als doorgeef kanaal of als iemand die een behandeling krijgt?

Ik kan niet beoordelen wat voor energie je vriend doorgeeft, dus je minder goed voelen daarna, geen idee
pi_70060975
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 12:54 schreef bulbjes het volgende:

[..]

Hmm mijn vriend noemt wat hij doet zelf 'Reiki'. Volgens hem is het een vorm van universele levensenergie en hij geeft het alleen maar door. Hij kan dan zo negatieve energie weg laten stromen en er lichte energie voor in de plaats zetten, wat dan volgens hem niet uit zichzelf komt maar wat door hem heen stroomt (geloof ik).
Echter, hij heeft toch wel een aantal keer gehad dat hij echt volgens mij die negatieve energie aan zn handen voelde 'plakken' en dat hij zelf zich er naar van voelde. Hij heeft ook wel eens moeten huilen als hij voelde hoeveel negatieve energie ik dan in me had zitten en dan moest ie zelf ook even heel diep zuchten.
Was geloof ik ook soms best vermoeiend voor hem om me dan Reiki te geven.

Ik zal nog eens aan hem vragen dan hoe het nou precies zit bij hem maar volgens mij is het dus wel universele levensenergie waar hij als krachtig doorgeefluik voor kan fungeren, moet ie alleen nog leren om zichzelf dan af te schermen of zo? Wat denken jullie als je dit leest?
Men kan alleen van Reiki spreken als ze een cursus hebben gevolgd, voor mij is Reiki niet alleen een naam maar ook een methode om het zelf genezende vermogen van de mens te activeren mbv een inwijding, jezelf behandeling, je bezig houden met de leefregels.

Het woordje Reiki betekend voor veel mensen universele levens energie, maar er is meer te vertellen over het woordje Reiki.

Het woord Reiki is niet een gangbare term in Japan. Het blijkt dat het van een oude Shintoistische mantra afkomstig is om de gebruiker te beschermen. Dit betekent dat het woord Reiki zelf al een mantra is. Deze mantra is eeuwenlang mondeling overgedragen in Shinto van leraar op leerling.

Na het een inwijding in Reiki krijg je dus een bescherming mee, die jou vriend eigenlijk mist wat ik opmaak uit je stukje.

Het woord Reiki is een verbinding van 2 woorden Rei en Ki.
Rei wordt in het Japans vertaald als geesten(spirits), ziel
Ki wordt in het Japans vertaald als kracht, energie.
Letterlijk vertaald betekent Reiki zoiets als: de kracht van goden, geesten, zielen in de hemelen of, westers vertaald: de kracht van God in de hemel.
pi_70062031
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 14:57 schreef TeraMai het volgende:
Het woord Reiki is een verbinding van 2 woorden Rei en Ki.
Rei wordt in het Japans vertaald als geesten(spirits), ziel
Ki wordt in het Japans vertaald als kracht, energie.
Letterlijk vertaald betekent Reiki zoiets als: de kracht van goden, geesten, zielen in de hemelen of, westers vertaald: de kracht van God in de hemel.
Waar heb jij het nou over? Het betekent gewoon Universele (levens)Energie. Niks meer of minder.
Waar jij goden, geesten en de hemel ineens vandaan haalt is een raadsel.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 15:49:22 #240
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70062706
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 15:29 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Waar heb jij het nou over? Het betekent gewoon Universele (levens)Energie. Niks meer of minder.
het paranormale is gebaseerd op subjectiviteit. Wat jij ervaart, hoeft terramai niet te ervaren. blijf jij maar bij jouw waarheid, dan blijft zij bij de zijne
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_70063018
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 14:45 schreef TeraMai het volgende:

[..]

Wat bedoel je met Reiki beter ontvangen: als doorgeef kanaal of als iemand die een behandeling krijgt?
Als iemand die een behandeling krijgt.
pi_70063134
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 15:49 schreef Michielos het volgende:
het paranormale is gebaseerd op subjectiviteit. Wat jij ervaart, hoeft terramai niet te ervaren. blijf jij maar bij jouw waarheid, dan blijft zij bij de zijne
Oh, gaan we die kant op? Dus van Reiki mag je ook al je eigen interpretaties maken zoals jezelf belieft.
Gaat religie nummer zoveel worden dan.

*kopstootje*
dan blijft zij bij de zijne
Moet zijn: dan blijft zij bij de hare
  dinsdag 16 juni 2009 @ 16:15:22 #243
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70063621
quote:

[..]

Zoek nou eens die woorden op in een Japans woordenboek samen met de betekenis 'vrij vertaald' voor je begint te brullen:

http://www.alternatievegids.com/Zoek/Lexicon.php?zwoord=61
http://www.verhoevenmarc.be/PDF/Glossarium.pdf
http://nederlands.skepdic.com/dict_reiki.htm
http://nl.wikipedia.org/wiki/Reiki
etc
The truth was in here.
pi_70064111
quote:
[..]

Tja, gevalletje van onwetendheid van jou kant mbt het Reiki kanji? Kan ik je niet eens kwalijk nemen, veel mensen die met Reiki bezig zijn weten het niet

Ennuh misschien als je de hele posting had gelezen, ook dit stukje:
Het woord Reiki is niet een gangbare term in Japan. Het blijkt dat het van een oude Shintoistische mantra afkomstig is om de gebruiker te beschermen. Dit betekent dat het woord Reiki zelf al een mantra is. Deze mantra is eeuwenlang mondeling overgedragen in Shinto van leraar op leerling.
pi_70064239
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 15:57 schreef bulbjes het volgende:

[..]

Als iemand die een behandeling krijgt.
Iemand hoeft geen Reiki cursus te hebben gevolgd om behandeld te worden met Reiki, het maakt weinig tot niets uit voor de kracht/werkzaamheid van de behandeling
pi_70066291
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:15 schreef Bastard het volgende:

[..]

Zoek nou eens die woorden op in een Japans woordenboek samen met de betekenis 'vrij vertaald' voor je begint te brullen:

http://www.alternatievegids.com/Zoek/Lexicon.php?zwoord=61
http://www.verhoevenmarc.be/PDF/Glossarium.pdf
http://nederlands.skepdic.com/dict_reiki.htm
http://nl.wikipedia.org/wiki/Reiki
etc
Nou, vooruit dan maar. In de links van jou kan ik enigszins nog "geest" terugvinden.
Hemel en God zie ik nergens... noppes.
pi_70067392
Allemaal placebo, heel erg mooi. Als het werkt, vooral blijven doen, zolang je maar niet bij ontwetende/goedgelovige/domme/hopeloze mensen geld gaat aftroggelen zoals dat zo vaak gebeurd. En het zeker niet aanbieden als vervanging van echte medische toepassingen.
pi_70067607
Tjah ook ik heb gehoord dat Reiki eigenlijk "goddelijke energie" zou betekenen i.p.v. "universele levensenergie". Ik vertel beide zaken gewoon tijdens mijn cursus, net zoals dat er 2 verschillende verhalen over Usui zijn; die vertel ik ook allebei.
pi_70067636
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 18:01 schreef CoiLive het volgende:
Allemaal placebo, heel erg mooi. Als het werkt, vooral blijven doen, zolang je maar niet bij ontwetende/goedgelovige/domme/hopeloze mensen geld gaat aftroggelen zoals dat zo vaak gebeurd. En het zeker niet aanbieden als vervanging van echte medische toepassingen.
En jij weet dat het placebo is, omdat......?
  dinsdag 16 juni 2009 @ 18:50:30 #250
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70068716
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 18:10 schreef ToT het volgende:

[..]

En jij weet dat het placebo is, omdat......?
Hmm ik wil nou net de discussie over de werking van Reiki niet in dit topic hebben eigenlijk.
The truth was in here.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')