abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64937755
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 11:21 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Dank voor de linkjes, .

Ikzelf vind het zo vaag dat ze dit minstens een jaar hebben lopen plannen en dat niemand in huis ook iets doorhad.
Toen er een geweer uit de tas van één van de jongens stak en de ouders hiernaar vroegen was het antwoord dat het gewoon een paintball gun was. Maar allerlei dingen lagen in die kelder enzo, ik vind dat echt wel een beetje maf.

No problem. Misschien moet je deze ook nogeens bekijken:
(The Depressive and the Psychopath. At last we know why the Columbine killers did it.)

http://www.slate.com/id/2099203/

Zoals ik in mijn vorige post al zei.. In dit soort situaties zie je vaak dat er van allerlei kanten hopeloos gefaald is en men bijzonder nalatig is geweest. Structureel lijken vrijwel alle mensen weg te kijken als er zich alarmerende signalen voordoen.. De "het zal zo'n vaart niet lopen"-mentaliteit. Ouders, op school.. Maar bijvoorbeeld ook de geestelijke gezondheidszorg. Als je bijvoorbeeld eens nagaat dat iemand in een groepje met lotgenoten bij een psychiater vertelt dat hij erover droomt schoolgenoten te vermoorden etc..

Dat er gewoon 'gekken' rondlopen kunnen we elke dag zien. Door een cocktail van allerlei omstandigheden en gebeurtenissen (wapens, geestesziekten, trauma's, pesterijen etc.) kun je er gewoon donder op zeggen dat dergelijke drama;s zich voor blijven doen.. Zeker als iedereen de andere kant op blijft kijken.

Binnen gezinnen, door de maatschappij en scholen worden 'monsters' gecreeerd.. Als het gruwelijk uit de hand loopt huilen hele volksstammen in koor voor een dag of 2 en gaan we weer over tot de orde van de dag. Hardleersheid die ik eigenlijk het liefst zou betitelen als collectieve waanzin.

Zeker nu de helft van de jeugd zo'n beetje de hele dag achter de pc hangt. 1 muisklik verwijderd van gewelddadige movies, games etc. De sociaal toch al wat zwakkere (autisten bijv.) kunnen nu heerlijk wegvluchten in een virtuele wereld.. Voor ieder wat wils. Uiteraard zal het in vrijwel alle gevallen zo'n vaart niet lopen, maar je hoeft geen genie te zijn om aan te voelen welke kant het op zal gaan de komende jaren. Bijv. wat betreft school shootings en dergelijke.

[ Bericht 7% gewijzigd door Twerk op 12-01-2009 03:49:19 ]
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 12 januari 2009 @ 18:54:19 #52
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_64959660
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 22:10 schreef Ryan3 het volgende:
Ik zat nog eens op yt te kijken wat betreft dit onderwerp, maar blijkbaar bestaan er ook Columbine shooting samenzweringstheorieën.
Zoals deze:

Beetje Alex Jones-achtige meuk.
Ik geloof niet in de samenzweringstheoriën, .
Maar ik zal de filmpjes nog wel even bekijken.
Heb het alleen een beetje druk nu.
Vandaag jarig hint, en vanaf morgen toetsweek.
Ik zal proberen een gaatje te vinden, want ik wil het eigs wel graag zien !
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 12 januari 2009 @ 18:57:50 #53
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_64959802
quote:
Op maandag 12 januari 2009 03:15 schreef Twerk het volgende:

[..]

No problem. Misschien moet je deze ook nogeens bekijken:
(The Depressive and the Psychopath. At last we know why the Columbine killers did it.)

http://www.slate.com/id/2099203/

Zoals ik in mijn vorige post al zei.. In dit soort situaties zie je vaak dat er van allerlei kanten hopeloos gefaald is en men bijzonder nalatig is geweest. Structureel lijken vrijwel alle mensen weg te kijken als er zich alarmerende signalen voordoen.. De "het zal zo'n vaart niet lopen"-mentaliteit. Ouders, op school.. Maar bijvoorbeeld ook de geestelijke gezondheidszorg. Als je bijvoorbeeld eens nagaat dat iemand in een groepje met lotgenoten bij een psychiater vertelt dat hij erover droomt schoolgenoten te vermoorden etc..

Dat er gewoon 'gekken' rondlopen kunnen we elke dag zien. Door een cocktail van allerlei omstandigheden en gebeurtenissen (wapens, geestesziekten, trauma's, pesterijen etc.) kun je er gewoon donder op zeggen dat dergelijke drama;s zich voor blijven doen.. Zeker als iedereen de andere kant op blijft kijken.

Binnen gezinnen, door de maatschappij en scholen worden 'monsters' gecreeerd.. Als het gruwelijk uit de hand loopt huilen hele volksstammen in koor voor een dag of 2 en gaan we weer over tot de orde van de dag. Hardleersheid die ik eigenlijk het liefst zou betitelen als collectieve waanzin.

Zeker nu de helft van de jeugd zo'n beetje de hele dag achter de pc hangt. 1 muisklik verwijderd van gewelddadige movies, games etc. De sociaal toch al wat zwakkere (autisten bijv.) kunnen nu heerlijk wegvluchten in een virtuele wereld.. Voor ieder wat wils. Uiteraard zal het in vrijwel alle gevallen zo'n vaart niet lopen, maar je hoeft geen genie te zijn om aan te voelen welke kant het op zal gaan de komende jaren. Bijv. wat betreft school shootings en dergelijke.
Ik heb het linkje even vluchtig doorgekeken; het ziet er interessant uit.

Dat er idd gefaald word is wel duidelijk, hoewel je je kan afvragen of zulke drama's voorkomen kunnen worden. (Ik denk dat het bij een klein deel zeker eerder gezien had kunnen worden).
Ik denk dat ik het van de geestelijke gezondheidszorg nog het ergst vind altijd, zij zijn er immers op 'getraind' situaties te kunnen inschatten en te zorgen dat een persoon zichzelf en anderen niet in gevaar brengt. Vaak worden bep. opmerkingen die jij idd noemt te licht opgevat.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 12 januari 2009 @ 19:01:22 #54
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_64959918
pi_64964013
quote:
Ik neem aan dat de trend die je hier ziet niemand zal ontgaan.

Een beetje wat ik al zei in m'n vorige post.
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
pi_64974807

+

Zijn school shootings te voorkomen? Artikel NRC

[ Bericht 29% gewijzigd door Twerk op 13-01-2009 00:20:04 ]
  dinsdag 13 januari 2009 @ 03:11:28 #57
230721 The.Apple
Future, Vision, Respect, Life
pi_64977894
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 20:32 schreef Beauregard het volgende:

[..]

Counter Strike.
dan waren en geen scholen meer, slecht punt,

vroeger was het rock and roll.
Here's to the crazy ones, the misfits, the rebels,....... Arrrcchhh kijk em zelf maar
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SQFIsfQKBuU[/youtube]
  dinsdag 13 januari 2009 @ 07:18:02 #58
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_64978332
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 03:11 schreef The.Apple het volgende:

[..]

dan waren en geen scholen meer, slecht punt,

vroeger was het rock and roll.
En satanisme.
En Hitler.
En geweldadige tekenfilms.

Er worden zo vaak dergelijke zaken als oorzaak aangezen, niet alleen bij school shootings.
Denk maar aan the West Memphis three en Richard Ramirez
pi_64978395
TVP wegens een morbide interesse in dit onderwerp.
"Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
pi_64978573
quote:
Zo'n Ad Verbrugge kun je net zo goed niets vragen hè. .
I´m back.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 13 januari 2009 @ 16:18:20 #61
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_64994383
quote:
Leuk artikel om te lezen, maar in feite worden er alleen maar dingen herhaald die menig mens wel weet.
pi_65016869
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:18 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Leuk artikel om te lezen, maar in feite worden er alleen maar dingen herhaald die menig mens wel weet.
Logisch wel om vanuit jezelf te redeneren als je toevallig geinteresseerd bent. Maar heb je enig idee hoe onnozel de gemiddelde burger is wat dit betreft?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 14 januari 2009 @ 14:59:44 #63
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_65031221
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 02:30 schreef Twerk het volgende:

[..]

Logisch wel om vanuit jezelf te redeneren als je toevallig geinteresseerd bent. Maar heb je enig idee hoe onnozel de gemiddelde burger is wat dit betreft?
Nouja, iedereen kan bedenken dat zulke dingen nooit helemaal te voorkomen zijn.
pi_65044467
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 14:59 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Nouja, iedereen kan bedenken dat zulke dingen nooit helemaal te voorkomen zijn.
Ok, als je expliciet daar op doelt misschien wel ja.

Voor de liefhebbers =>

http://www.amazon.com/Dea(...)olence/dp/0309084121

[ Bericht 5% gewijzigd door Twerk op 14-01-2009 20:18:44 ]
pi_65045062
En omdat we toch tijd zat hebben nog:

Psychiatric Drugs And Anger Management Curricula, A Perspective on School Violence [PDF,31 blz.]
quote:
Harvard Medical School psychiatrist, Dr. Joseph Glenmullen, author of Prozac
Backlash, says antidepressants could explain the rash of school shootings and
mass-suicides over the last decade. People who take antidepressants, he said,
could “become very distraught….They feel like jumping out of their skin. The
irritability and impulsivity can make people suicidal or homicidal.”

[ Bericht 52% gewijzigd door Twerk op 14-01-2009 20:32:30 ]
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 19 januari 2009 @ 16:19:40 #66
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_65212651
Ik heb nog veel te lezen als ik dit zo zie,
  donderdag 12 februari 2009 @ 22:13:09 #67
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_66003481
Ik moet nog docu's kijken geloof ik
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_66868296
The Boomtown Rats - I Don't Like Mondays verhaal achter dit nr is ook vrij bizar
Verstappen 0 WDC's
pi_66928812
"Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 11 maart 2009 @ 11:33:01 #70
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_66928962
Ik las het net, ja.
De eerste van dit jaar is binnen.
Ik zal hem ook even quoten.
quote:
Op de Duitse Albertville-school in Winnenden heeft vanochtend om 9:30 uur een schietpartij plaatsgevonden. Volgens de politie zijn er twee mensen gedood en zijn er verschillende gewonden. Een man heeft met een geweer om zich heen geschoten, aldus de politie. De dodelijke slachtoffers zijn waarschijnlijk leerlingen van de school.

De vermeende dader is daarna naar de stad gevlucht. Zijn identiteit is nog onbekend, alleen is bekend dat hij in het zwart was gekleed. De politie roept automobilisten op geen lifters mee te nemen, de verdachte zou zo mogelijk willen ontkomen.

Update 11:11:

Bild.de meldt inmiddels dat er 9 doden zijn gevallen. De man zou door de gangen van de school zijn gerend en daarbij hebben geschoten in de lokalen. De politie heeft de omgeving hermetisch afgesloten en is op zoek naar de dader.

Update 11:17:

De schutter zou een oud-leerling van de school zijn. Van zijn ouders is bekend dat ze thuis een verzameling van zo'n 18 wapens hebben. Of de verdachte één van die wapens heeft gebruikt is onbekend.

Update 11:26:

Inmiddels is het dodental opgelopen tot tien: acht scholieren en twee docenten. De politie is met helikopters en speurhonden een klopjacht begonnen.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 11 maart 2009 @ 11:44:21 #71
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_66929343
quote:
BERLIJN - Bij een schietpartij woensdag op een middelbare school in het zuidwesten van Duitsland zijn tien doden gevallen. Ook zijn er diverse gewonden. Dat bevestigt een politiewoordvoerder.

De dader zou gekleed zijn in een zwarte legeruitrusting. De politie opende een klopjacht met helikopters en speurhonden. Het schoolcomplex met duizend leerlingen werd ontruimd.

De man kwam om 09.30 uur het gebouw van de technische school Albertville binnen en schoot om zich heen op de school. De identiteit van de dader is nog onbekend. Hij zou een bekende van de politie zijn.

De schutter, die 17 jaar oud zou zijn, is daarna uit de school in Winnenden (Baden-Württemberg) gevlucht richting binnenstad. De politie heeft autobestuurders opgeroepen geen lifters mee te nemen.

De Duitse tv-zender N24 sprak met een politiewoordvoerder, die zei dat de schutter wild om zich heen heeft geschoten
17 jaar schijnt hij dus te zijn.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 11 maart 2009 @ 12:17:18 #73
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_66930380
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:12 schreef RvLaak het volgende:
FF het topic over Duitsland:

Schietpartij op school bij Stuttgart: zeker tien doden
Merci !
pi_66930626
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:17 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Merci !
NP
  woensdag 11 maart 2009 @ 12:58:44 #75
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_66931761
''Deskundigen'' zullen t wel op games/films etc gooien die ze in zijn huis hebben gevonden ipv de werkelijke oorzaken.
Vaak een psychische aandoening met een langdurige onrechtvaardige behandeling door zijn omgeving die de emmer alsmaar voller liet lopen tot de laatste druppel.
Dasvidanja
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 11 maart 2009 @ 12:59:52 #76
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_66931811
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:58 schreef Verluste het volgende:
''Deskundigen'' zullen t wel op games/films etc gooien die ze in zijn huis hebben gevonden ipv de werkelijke oorzaken.
Vaak een psychische aandoening met een langdurige onrechtvaardige behandeling door zijn omgeving op school.
Inderdaad.
Gelukkig zijn er nog genoeg mensen die wél in zien dat het heus niet door games/films etc. komt. Dan zou de halve wereld aan het schieten moeten zijn op scholen.
  woensdag 11 maart 2009 @ 13:03:48 #77
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_66931927
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:59 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Inderdaad.
Gelukkig zijn er nog genoeg mensen die wél in zien dat het heus niet door games/films etc. komt. Dan zou de halve wereld aan het schieten moeten zijn op scholen.
Ja.
Nou is het wel zo dat er wel een verband bestaat tussen grensvervaving van het gebruik van geweld in games en films tov de realiteit. Hoe goed psychisch je in orde bent heeft vaak met dat onderscheidingsvermogen te maken.

Je kan het (games, films) denk ik dan slechts als katalysator aanmerken, maar nooit als oorzaak.
Dasvidanja
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 11 maart 2009 @ 13:04:52 #78
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_66931966
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 13:03 schreef Verluste het volgende:

[..]

Ja.
Nou is het wel zo dat er wel een verband bestaat tussen grensvervaving van het gebruik van geweld in games en films tov de realiteit. Hoe goed psychisch je in orde bent heeft vaak met dat onderscheidingsvermogen te maken.

Je kan het (games, films) denk ik dan slechts als katalysator aanmerken, maar nooit als oorzaak.
Inderdaad. Het is heus niet te voorkomen door zulke games te gaan verbieden.
pi_66934250
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 13:04 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Inderdaad. Het is heus niet te voorkomen door zulke games te gaan verbieden.
wellicht zou het wel verstandig zijn om de leeftijdskeuringen wat strenger na te laten leven door de verkopers van de games en films. Zo zorg je er misschien voor een klein beetje voor dat de kinderen niet zo snel te maken krijgen met de grensvervaging.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 11 maart 2009 @ 14:13:49 #80
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_66934524
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 14:06 schreef RvLaak het volgende:

[..]

wellicht zou het wel verstandig zijn om de leeftijdskeuringen wat strenger na te laten leven door de verkopers van de games en films. Zo zorg je er misschien voor een klein beetje voor dat de kinderen niet zo snel te maken krijgen met de grensvervaging.
Ze krijgen alleen te maken met grensvervaging als ze psychisch sowieso niet helemaal in orde zijn. Ik ben wel een voorstander van leeftijdskeuringen hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik denk niet dat dat helpt zodat kinderen later pas daarmee te maken hebben. Ze zijn sowieso niet helemaal 100%. En verder heb je dan altijd nog het probleem van films etc. op tv, muziek en ga zo maar door.
pi_66976517
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 14:13 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Ze krijgen alleen te maken met grensvervaging als ze psychisch sowieso niet helemaal in orde zijn. Ik ben wel een voorstander van leeftijdskeuringen hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik denk niet dat dat helpt zodat kinderen later pas daarmee te maken hebben. Ze zijn sowieso niet helemaal 100%. En verder heb je dan altijd nog het probleem van films etc. op tv, muziek en ga zo maar door.
Mee eens, maar als de verkopers wat strenger de regels zouden toepassen, heb je meer kans dat de politiek de spellen en films niet gaat verbieden Puur eigenbelang
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 21 april 2009 @ 19:18:48 #82
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_68247467
Omdat het 10 jaar geleden is van Columbine ook hier even een linkje naar het topic:

10 jaar geleden: Columbine
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')