Aangezien je ook een FOK abonnement hebt:quote:
Net gehaald met 13 11 fout.quote:
Hierbij mijn boekenlijst - UvT, jaar 1quote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:50 schreef Florian_ het volgende:
Heeft iemand hier toevallig zijn/haar boekenlijst online staan? Ik ben benieuwd naar de boeken die jullie precies gebruiken. Het liefst eerste of tweede jaars
quote:MTO-A PSY: Inleiding methodenleer
1. G.W. Heiman, Research Methods in Psychology, Houghton Mifflin Company, Boston, 1999 (3rd Edition) 0-395-90335-1.
2. D.E. Hinkle, W. Wiersma, & S.G. Jurs, Applied Statistics for the Behavioral Sciences, Houghton Mifflin Company, Boston, 1998 0-395-87411-4.
3. Sheets are available on Blackboard,
Academische vaardigheden Psychologie
1. Soudijn, K.A., Onderzoeksverslagen schrijven, Bohn Stafleu Van Loghem. Houten/Diegem, 2005 90-313-4336-6.
2. Syllabus met achtergrondinformatie, artikelen en voorbeeldmateriaal,
3. Publication Manual of the american psychological associationAPA, 5th ed., Washington 2001 9781557987914.
Functieleer
1. Brysbaert, M., Psychologie, Academia Press, 2006 13 978 90 382 0903 6.
2. Diktaten behorende bij de cursus Functieleer,
Inleiding en geschiedenis van de psychologie
1. Fancher, R.E., Pioneers of psychology, New York: W.W. Norton, 1996, third edition
2. Jansz, J., & Van Drunen, P. (red.), Met zachte hand: opkomst en verbreiding van het psychologisch perspectief, Utrecht: De Tijdstroom, 1997
Sociologie voor psychologen
1. Richard T. Schaefer, Sociology, Mc Graw Hill, (tenth edition) 0071107428.
Hersenen en gedrag
1. Kolb, B., & Wishaw, I.Q., An Introduction to Brain and Behavior, SECOND EDITION, New York: Worth Publishers, 2006 0-7167-1187-7.
Aanbevolen literatuur voor dit vak
1. Bazzett, T., Study Guide for An Introduction to Brain and Behavior, New York: Worth Publishers, 2001 0-7167-5103-8. Contains summaries, surveys, open questions, and multiple choice questions related to the contents of the compulsory textbook. In this way, self-testing of the acquired knowledge is possible, and questions may be addressed in the seminars.
MTO-B PSY: Inleiding statistiek
1. Hinkle, D.E., Wiersma en Jurs, Applied Statistics for the Behavioral Sciences, Boston: Houghton Mifflin, 2003, 5de editie 0-618-12405-5. Hoofdstukken 4, 7 t/m 13, 20, 21. Een precieze opgave van de te bestuderen tekstgedeelten wordt tijdens de cursus verstrekt.
2. De Vocht, A., Basishandboek SPSS 16, Utrecht: Bijleveld Press, 2006 9789055481798. (Paperback)
3. Dictaat MTO-B-PSY & MTO-B-MAW,
Inleiding Psychologie en gezondheid
1. Taylor, S.E. 0 07-119903-9, Health psychology, (5th Edition), New York: McGraw-Hill, 2003 0 07-119903-9. (paperback)
2. Articles, to be informed upon at the beginning of the course, 0
Aanbevolen literatuur voor dit vak
1. Vingerhoets, A.J.J.M., Kop, P. & Soons, P. (Ed(s).)., Psychologen in de gezondheidszorg: Een praktijk orientatie, Houten: Bohn Stafleu/Van Loghum, 2002 430 pp.
Sociale psychologie
1. Douglas T. Kenrick, Steven L. Neuberg, Robert B. Cialdini, Social Psychology; goals in interaction, Pearson Education, Inc., 2007 0-205-49395-5.
2. Aanvullende artikelen die tijdens de werkgroepbijeenkomsten besproken worden,
Inleiding psychologie van arbeid en economie
1. Work Psychology : L.J. Mullins, Management van gedrag, Pearson, 2008 9043013382..
2. Economic Psychology: Syllabus with articles, will appear on Blackboard,
Ontwikkelingsleer
1. Laura Berk, Infants, Children, and Adolescents (6th ed)., Pearson International Edition, 2008 9781405893718.
2. Syllabus with powerpointpresentations
3. Up-to-date information on Blackboard
voorjaarssemester
Testimonium wiskunde L.J.A.M. van Baest - mensen zonder VWO
1. Pach, A. J., & Wisbrun, J. F. M., Wiswijs: Cursus wiskunde als voorbereiding op voortgezette studie, Groningen: Wolters-Noordhoff, 2004 90 01 136311. Prijs ± 60 Euro, de oude druk uit 1990 kan dit jaar nog worden gebruikt om de stof te bestuderen maar de colleges worden gegeven aan de hand van de nieuwe druk uit 2004. Studenten die de colleges willen volgen wordt sterk aangeraden de nieuwe druk aan te schaffen.
2. Collegeaantekeningen sommatieteken (via BlackBoard)/Colleges notes on summation (see BlackBoard),
Hmm, klote dat ik dat niet eerder wist zeg!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:57 schreef Sharkdoggie het volgende:
Die beperkte keuzeruimte had je of kan je nog steeds opheffen door het aan te kaarten bij de studieadviseur. Zo beetje iedereen die ik ken zonder P hoefde niet aan de toegangseisen (P hebben) te voldoen na een gesprek met de studieadviseur.
Heb je door die hers een uitstel van de deadline gekregen?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:01 schreef Black-Death het volgende:
Nou ben druk bezig met Statistiek.. erg lastig toch hoor, hoewel de formatieve toetsen me redelijk afgaan.. Die toets is vrijdag en de week erna herkansingen.. Volgende week woensdag Child Psychology en de vrijdag erop Sensation en Perception...Gelukkig is de deadline voor mijn paper van 3 april verschoven naar 6 april..
Nee, voor iedereen is de deadline verplaatst.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 23:13 schreef supkaa het volgende:
[..]
Heb je door die hers een uitstel van de deadline gekregen?
Hoe was je feedback van de eerste versie?
Echt waar?? Waarom heb ik dat niet mee gekregen?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 23:44 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Nee, voor iedereen is de deadline verplaatst.
Feedback hield vooral in dat ik moest herstructureren, voor de rest van het okee.
Bij jou?
Oei, gezellig!quote:
Mja kreeg een mailtje van m'n tutorquote:Op woensdag 25 maart 2009 08:26 schreef supkaa het volgende:
[..]
Echt waar?? Waarom heb ik dat niet mee gekregen?![]()
Bij mij moet ik de kopjestitels aanpassen (mogen blijkbaar niet alleen 1 woord zijn) en ik zou hier en daar nog net wat dieper er op in kunnen gaan. Maar op zich zit het wel goed denk ik
Ow nou, de rest van ons moet het dus gewoon volgende week vrijdag inleverenquote:Op donderdag 26 maart 2009 20:10 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Mja kreeg een mailtje van m'n tutor
Ik ook statistiek tentamen
Ik had 5 fouten, dus ook nog net gehaaldquote:Op vrijdag 27 maart 2009 17:48 schreef supkaa het volgende:
Jaaa statistiek gehaald!!![]()
![]()
Had 15 goed van de 18 en je had 12/18 nodig voor een 6
C&C?quote:Op zaterdag 28 maart 2009 00:06 schreef Sharkdoggie het volgende:
Nee moet maandag C&C onderzoeksvoorstel inleveren, maar ik weet niet of het me gaat lukken. Wil een goede start met MVDA en een week uitstel zou ik echt kunnen gebruiken (![]()
”quote:Nieuwe master Forensic Psychology goedgekeurd door NVAO
De Nederlands-Vlaamse Accreditatieorganisatie (NVAO) heeft de aanvraag Toets Nieuwe Opleiding voor de nieuwe master Forensic Psychology positief beoordeeld. Door deze goedkeuring van de NVAO hoeft de FPN alleen nog de doelmatigheidstoets door het Ministerie van OCW af te wachten, voordat de nieuwe tweejarige master van start mag gaan. De FPN heeft ervoor gekozen om de master, mits goedgekeurd door het ministerie, in 2010 te laten starten.
“Het verlossende besluit, zo kun je het wel noemen”, reageert prof. dr. Corine de Ruiter, coördinator van de tweejarige master Forensic Psychology. “Na het indienen van de accreditatie-aanvraag bij de NVAO eind juli 2008, hebben we voornamelijk afgewacht. En ‘niets doen’ is voor mij een hele kunst. Na het bezoek van het visitatiepanel eind januari dit jaar volgden weer meer dan zes weken wachttijd. Dus als het oordeel dan positief uitvalt, ben je wel heel erg blij, omdat het wachten dan eindelijk wordt beloond. Er is nu nog maar één horde te nemen: de doelmatigheidstoets door het Ministerie van OCW. Ik hoop echt dat dat sneller gaat, want eigenlijk zou ik het liefst vandaag nog beginnen, omdat deze opleiding zo hard nodig is.
Maastrichtquote:Op zaterdag 28 maart 2009 11:45 schreef Grumpey het volgende:
welke uni is dat?
Op de VU hadden ze zo'n afstudeerrichting tot 5 jaar geleden. Toen er geen leerstoelen meer waren is de richting maar opgeheven.
Nou precies weet ik niet wat het in houdt, maar ze hebben nu ook in Maastricht een forensisch instituut gestart waar je naar je master kunt doorstromenquote:Op zaterdag 28 maart 2009 13:07 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Maastricht
wat houdt die master precies in dan?
Klinkt erg interessant! Naja, hoop nog altijd volgend jaar ingeloot te worden voor geneeskundequote:Op zaterdag 28 maart 2009 13:23 schreef supkaa het volgende:
[..]
Nou precies weet ik niet wat het in houdt, maar ze hebben nu ook in Maastricht een forensisch instituut gestart waar je naar je master kunt doorstromen![]()
Je kunt o.a. aan werkplekken denken zoals een TBS kliniek of bij de politie
Dus je bent nou niet overtuigd psychologie-aanhanger?quote:Op zaterdag 28 maart 2009 15:26 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Klinkt erg interessant! Naja, hoop nog altijd volgend jaar ingeloot te worden voor geneeskunde
Haha, nee zeker niet.. Vind het allemaal wel interessant, daar niet van, maar toch liever geneeskundequote:Op zaterdag 28 maart 2009 15:42 schreef supkaa het volgende:
[..]
Dus je bent nou niet overtuigd psychologie-aanhanger?![]()
Zonde
Nou in dat geval wens ik je komend studiejaar meer succes met je inlotingquote:Op zaterdag 28 maart 2009 16:16 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Haha, nee zeker niet.. Vind het allemaal wel interessant, daar niet van, maar toch liever geneeskunde
Ik hoop het te halen, moet ik eerst de beide toetsen van 1.2 goed herkansenquote:Op zondag 29 maart 2009 14:48 schreef supkaa het volgende:
[..]
Nou in dat geval wens ik je komend studiejaar meer succes met je inloting![]()
Denk je wel dat je je P voor psychologie nog gaat halen dit jaar? Ook al bestaat het niet echt meer en blabla
Nee niks gelukkig, tot nu toe alles in 1 keer gehaaldquote:Op zondag 29 maart 2009 17:29 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ik hoop het te halen, moet ik eerst de beide toetsen van 1.2 goed herkansenmoet jij nog wat herkansen?
Dat meen je toch niet he?!quote:Op zondag 29 maart 2009 21:40 schreef Black-Death het volgende:
Weet jij eigenlijk hoe ons statistiekpunt wordt berekend?
Volgens het rooster heb ik trouwens mijn herkansing van Ontwikkeling en Leren en de Maastrichtzaal(oftewel onze college zaal
)
Jup, staat echt op het rooster.. Heb de blokcoordinator maar een mailtje gestuurdquote:Op zondag 29 maart 2009 22:17 schreef supkaa het volgende:
[..]
Dat meen je toch niet he?!Geweldig geregeld hoor!
En ik heb helaas geen idee hoe het statistiek punt berekend wordt![]()
Ik DENK (en hoop) dat het zo zal zijn:
0 fout > 10
1 fout > 9
2 fout > 8
3 fout > 8
4 fout > 7
5 fout > 7
6 fout > 6
Close call, maar gehaald is gehaald! Gefeli!quote:Op woensdag 1 april 2009 19:27 schreef Black-Death het volgende:
Vandaag herkansing gehad van Ontwikkeling en Leren (in de collegezaal). 45 vragen waarvan je er 40 moest beantwoorden en 28 goed moest hebben
Heb er precies 28 goed
Misschien eens in psychologie magazine kijken? Daar moet wel wat leuks in te vinden zijnquote:Op woensdag 1 april 2009 21:05 schreef hetzusjevan het volgende:
Mensen, ik moet een mini essay (1 A4) schrijven over een fenomeen dat ik kan verklaren aan de hand van een theorie. Dus bijvoorbeeld: vliegtuig was neergestort bij Schiphol --> beschikbaarheidsheuristiek. Die heb ik al gehad dus. Nu moet ik er nog één, en ik zoek dit keer eigenlijk iets leuks. Het moet namelijk een "populair/wetenschappelijk essaytje" worden. Het doel is dat we leren op een leuke doch wetenschappelijke manier een essay te schrijven ofzoiets.
Kortom, heeft een van jullie toevallig laatst nog iets leuks gelezen waar ik iets kort over kan schrijven?
Ik zal nog een ander voorbeeldje geven: een vriendin van me heeft een heel leuk essaytje geschreven over het feit dat je je partner leuker gaat vinden naarmate je hem meer ophemelt. En ze is nu bezig met schrijven over mensen die heel snel keuzes maken omdat ze niet zo precies zijn en mensen die juist heel lang wachten met keuzes maken omdat ze te perfectionistisch zijn. Geen idee hoe ze aan die artikelen/onderwerpen komt, maar ik wil ook iets leuks
.
Alvast bedankt.
Lastig te zeggen, zal niet veel gescheeld hebben..quote:Op woensdag 1 april 2009 22:27 schreef supkaa het volgende:
[..]
Close call, maar gehaald is gehaald! Gefeli!![]()
Was de her moeilijker/makkelijker dan de eerste versie?
Goedzo!quote:Op vrijdag 3 april 2009 22:36 schreef Black-Death het volgende:
Woei in 7 dagen 3 tentamens gehaald! * Black-Death is happy
Wel bij Course Material! Beetje stom dat er geen announcement van gemaakt is maarjaquote:Op vrijdag 3 april 2009 22:45 schreef supkaa het volgende:
[..]
Goedzo!![]()
Maar hoe weet je of je waarnemen hebt? De antwoordsleutel staat toch nog niet online?
Heb hem zo gek gemaakt om de Eerste Jaars Weekend te sponseren.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 00:38 schreef warrel het volgende:
[..]
C&C?En waar volg je bijles voor MVDA? Ik heb het bij Benjamin gedaan, en dat kan ik je sterrrk aanraden!
Ik ben blij dat ik het donderdag al heb ingeleverd, tenminste nog een vrij weekend gehad voor het nieuwe blok.quote:Op zondag 5 april 2009 20:53 schreef Black-Death het volgende:
booh nu nog f gauw verbetering doorvoeren in paper
Zozo, dat is nogal een verschil! Haha.quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:58 schreef MeloD het volgende:
Woohaa, slagingsnorm is van 13 fout naar 17!! fout gegaan voor Emotion and Cognition. Ik had er 14, dus heb nog een nette 6.5 ook
Shitt! Dat tentamen was eerst zelfs openquote:Op dinsdag 7 april 2009 21:58 schreef MeloD het volgende:
Woohaa, slagingsnorm is van 13 fout naar 17!! fout gegaan voor Emotion and Cognition. Ik had er 14, dus heb nog een nette 6.5 ook
Kom nou, zooo erg is het toch nietquote:Op woensdag 8 april 2009 20:32 schreef Black-Death het volgende:
Geschiedenis en grondslagen v/d psychologie:
Het enige wat ik er over weet is dat Nijmegen inderdaad een hele goede afdeling heeft. Het Dondersinstituut doet hele leuke dingen, en ook de aio-opleidingen die ze daar aan bieden zijn echt ver boven gemiddeldquote:Op donderdag 9 april 2009 21:33 schreef Preitaart het volgende:
Hallo,
ik wil ook graag psychologie gaan studeren. Ik ben al bij verschillende open dagen wezen kijken.
Nu twijfel ik nog tussen psychologie in Nijmegen of in Twente.
Twente spreek mij wel aan vanwege de kleinschaligheid
maar Nijmegen staat weer bekend als een goede universiteit.
Studeert iemand van jullie daar psychologie en kan mij er wat over vertellen?
Volgens mij heeft Nijmegen ook best veel verschillende Masters, wat ook wel altijd een plus isquote:Op donderdag 9 april 2009 21:33 schreef Preitaart het volgende:
Hallo,
ik wil ook graag psychologie gaan studeren. Ik ben al bij verschillende open dagen wezen kijken.
Nu twijfel ik nog tussen psychologie in Nijmegen of in Twente.
Twente spreek mij wel aan vanwege de kleinschaligheid
maar Nijmegen staat weer bekend als een goede universiteit.
Studeert iemand van jullie daar psychologie en kan mij er wat over vertellen?
Serieus?! Ik vond dit al een crime, laat staan open vragen... Alhoewel, daar kan je weer een eind bij in de rondte lullen en het dan vaak alsnog halenquote:Shitt! Dat tentamen was eerst zelfs openIk zou 'm bijna dit jaar stiekem toch doen..
dat is juist tof manquote:Op woensdag 8 april 2009 20:32 schreef Black-Death het volgende:
Geschiedenis en grondslagen v/d psychologie:
Ik doe nu havo met wiB, ik sta nu een 7 gemiddeld. Dus als ik een 6 op mijn diploma haal hoef ik geen extra toets te maken ( dat staat er op t site natuurlijk).quote:Op donderdag 16 april 2009 22:24 schreef Sharkdoggie het volgende:
Bedoel je daarmee HBO P of WO P? Op HBO moet je gewoon alle vakken van het eerste jaar halen voor een P. Cijfers hebben geen invloed op toelating zolang je maar een P heb. Je moet wel kijken of er sprake is van een wiskunde deficiëntie mocht je Psychologie in Leiden willen studeren. Zo ja, dan moet je een instaptoets doen en/of een wiskundecursus behalen om die wiskunde deficiëntie op te heffen. Overigens maakt het niet met welke P (kan iedere studie zijn) je aanmeld in Leiden. Verwacht overigens geen vrijstellingen of iets in die trant. Sterker nog je mag extra studielast verwachten mocht er sprake zijn van een wiskunde deficiëntie.
Ja. Ik geloof dat een HBO P altijd bestaat uit 60 ECTS (studiepunten). Morgen is overigens een opendag Psychologie in Leiden. Het kan geen kwaad om alvast een beeld te hebben van WO Psychologie (bekijk bijv. alvast een paar lesboeken).quote:Op donderdag 16 april 2009 22:27 schreef Muki het volgende:
[..]
Ik doe nu havo met wiB, ik sta nu een 7 gemiddeld. Dus als ik een 6 op mijn diploma haal hoef ik geen extra toets te maken ( dat staat er op t site natuurlijk).
Ik bedoel HBO p, ik ga toegepaste psychologie doen.
Ooooh, dus als je gewoon alles voldoende haalt, dan heb je al je punten zeg maar?
Een meisje die nu in een onderwijsgroep van me zit heeft eerst haar HBO-P gehaald en (volgens mij) gaat het haar nu wel goed afquote:Op vrijdag 17 april 2009 14:59 schreef Muki het volgende:
Bedankt!
En hebben mensen hier eerst hun HBO- P gehaald ? Want ik hoor steeds verhalen van; ja de meeste mensen met een HBO-P die psychologie doen, stoppen het vaakste met hun studie.
( Ik ben al vorig jaar naar een open dag bij de universiteit van leiden geweest! )
Ik heb vorig jaar mijn P gehaald (SPH) en doe nu WO psychologiequote:Op vrijdag 17 april 2009 14:59 schreef Muki het volgende:
Bedankt!
En hebben mensen hier eerst hun HBO- P gehaald ? Want ik hoor steeds verhalen van; ja de meeste mensen met een HBO-P die psychologie doen, stoppen het vaakste met hun studie.
( Ik ben al vorig jaar naar een open dag bij de universiteit van leiden geweest! )
Wat grappig zeg. Ik was net dit topic aan het zoeken en jij schopt hem omhoog, haha.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 12:00 schreef crossover het volgende:
Weet iemand of het mogelijk is om op de UvT een aantal vakken van psychologie te volgen, als je op het HBO zit en een minor wil samenstellen?
Ik vind het beetje een "niets" studie - net als HBO Recht - omdat je er ook in mijn ogen niets / weinig mee kan. Ik heb zelf eerst HBO Social Work / MWD gedaan en zit nu op WO Psychologie. Ik krijg volgend jaar (als het goed is) wel wat vrijstellingen, maar mocht ik Psychologie niets vinden, dan heb ik wel iets aan mijn HBO.quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:29 schreef nadiadekkers het volgende:
Goede tips weer...
Ja en ik moet zeggen, Wiskunde is niet mijn beste vak ...![]()
Er is natuurlijk atijd de mogelijkheid om HBO TP te gaan doen, maar ik vraag me af of je met dat diploma wel iets kan.. Ik lees er vrij weinig over, omdat het natuurlijk ook een vrij nieuwe studie is...
Wat is jullie mening over de HBO TP opleiding?
Is het dan misschien slim om mijn P te gaan halen via de OU?quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:03 schreef Grumpey het volgende:
als een TP-P je niets oplevert aan vrijstellingen dan is het inderdaad niet echt aan te raden, als je niet teveel tijd wilt verliezen dan.
Wel moet je je goed bedenken dat je een grote achterstand hebt op het gebied van wiskunde (niet op VWO niveau), en dat je zonder een HBO-P je toch echt een colloqium doctum moet halen waar ook wiskunde deel van uit maakt.
De miscommunicatie is dat ik er vanuit ga dat je alleen je P aan de OU mag doen als je VWO diploma hebt (ik ga ervanuit dat de P van de OU onderdeel is van een bachelorstudie op WO niveau namelijk).quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:40 schreef nadiadekkers het volgende:
[..]
Is het dan misschien slim om mijn P te gaan halen via de OU?
Ik heb namelijk ook gelezen dat hele procedure van een colloqium doctum zo'n 9 maanden duurt..
En het halen van mijn HBP TP -P om zo binnen te komen bij de uni is een slechte optie?
Dat lijkt mij ook... Bedoel; waarom zou je wel met een HAVO aan de OU mogen beginnen en niet aan de UvA o.i.d.quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:43 schreef Grumpey het volgende:
[..]
De miscommunicatie is dat ik er vanuit ga dat je alleen je P aan de OU mag doen als je VWO diploma hebt (ik ga ervanuit dat de P van de OU onderdeel is van een bachelorstudie op WO niveau namelijk).
Dank je Grumpey, ik denk dat het inderdaad wel duidelijk is.quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:54 schreef Grumpey het volgende:
Net even opgezocht op de site van de OU, en je mag inderdaad beginnen met je psychologie opleiding zonder adequate vooropleiding voor WO studies. Dit is natuurlijk een optie, maar houdt er rekening mee dat je
1) Essentiele voorkennis mist (wiskunde)
2) een WO studie stukken zwaarder is dan je HAVO en al helemaal MBO opleiding
3) De OU sowieso al ijzeren discipline vraagt
4) Het de vraag is hoeveel vrijstellingen je met een OU-P krijgt bij reguliere opleidingen
Al met al is het inderdaad aan te raden dat je eerst een HBO-P doet (liefst met goede voorbereidingsvakken), en dan gewoon instroomt in een reguliere WO opleiding. Slagingskans van je hele plan is dan (ik schat) minimaal 3x zo hoog dan als je het via OU doet.
Maar het is jouw keus natuurlijk
edit: Alternatief is een Colloqium doctum, als je dat weet te halen bewijs je aan jezelf dat je goede voorkennis hebt, en het scheelt je een jaar HBO doen. Maar goed, dat zijn inderdaad lange procedures en het is maar de vraag of je het dan haalt.
Mijn antwoord (kladversie):quote:Tomkinson is Professor in Psychology at Graybridge University. He is widely recognized as an expert in his field. One day Tomkinson and his secretary participate in a quiz that tests general knowledge on psychology. Tomkinson scores a very low grade. He scores even lower than his secretary. In response, Tomkinson dismisses the result and argues that the quiz is not a valid test of psychological knowledge. The secretary does not dismiss the results and is very pleased with herself.
Give both a hot and a cold cognitive explanation for Tomkinsons behavior. Also give one reason why your hot explanation is better (than the cold one) and one reason why your cold explanation is better (than the hot one).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |