abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64854002
Chickie. Enkelvoud. Of is het dan chicky? Hoe-hoe-hoe hoe Ha-ha-ha ha.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:34:09 #102
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_64854052
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nou, dat vind ik nu net niet.
Dat is dan ook helemaal mijn gedicht niet! Dat moet me niet vaker overkomen zeg, dat me zomaar poezie in de schoenen wordt geschoven. Je lui weet toch ook wel dat ik alleen maar dronken nonsens neder pen? Rijm is mij vreemd,- tenzij toevallig.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_64854103
Ik zal wat verder op het verzoek van Gellius in gaan.

De naam die kan worden omschreven
Is niet de onveranderlijke naam

Dit laat zien dat niet-stukadoren niet de onveranderlijke gematigdheid is.
pi_64854134
Daar is een goed verhaal over. Moment.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:38:45 #105
37950 JAM
pi_64854272
Godverdomme, schiet toch eens op vent.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_64854297
Hallo, 300 posts is een heleboel hoor.
pi_64854317
Het moet wel een beetje interessant blijven.
pi_64854324
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:35 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ik zal wat verder op het verzoek van Gellius in gaan.

De naam die kan worden omschreven
Is niet de onveranderlijke naam

Dit laat zien dat niet-stukadoren niet de onveranderlijke gematigdheid is.
Wie heeft dat dan beweerd en heeft 'ie er ook nog iets van een argumentje bij? Ik bedoel: ik kan ook wel gewoon maar wat beweren.
pi_64854468
Timmerman Shi ging naar Qi. Bij Quyu gekomen zag hij een eik als heilige boom van het altaar van de Aarde. Hij was zo groot dat duizenden runderen eronder konden schuilen. Zijn omvang was wel honderd el. Hij was zo hoog als een berg. Pas op tien vadem hoogte kwamen de eerste takken. Er waren meer dan tien zijtakken, die zo dik waren dat men er boten van kon maken.

Het stond er zo vol met kijkers dat het was alsof er markt gehouden werd. Maar de timmerman keek niet op of om, en vervolgde zijn weg zonder te stoppen. Zijn leerling echter stond stil en, nadat hij zich er vol aan had gekeken, holde hij de meester achterna, en zei: "Meester: sinds ik bijl en beitel heb opgenomen om u te volgen, heb ik nog nooit zulk prachtig materiaal gezien. Maar u keurt het geen blik waardig en loopt door zonder ook maar één keer te stoppen. Waarom is dat?"

"Hou op! Praat me er niet van! Dat is overtollig hout. Maak er een boot van en hij zinkt. Een doodskist? Hij verrot meteen. Een gebruiksvoorwerp? Het gaat dadelijk kapot. Een deur? Die blijft nat van de hars. Een steunpilaar? Daar komen insecten in. Dit is hout dat nergens toe dient, dat nergens voor kan worden aangewend, en om die reden heeft die boom zo oud kunnen worden."

Toen de meestertimmerman thuis was gekomen, verscheen de heilige eikenboom aan hem in een droom, en sprak: "Waar dacht je mij wel mee te vergelijken? Wilde je zeggen dat ik 'overtollig hout' was? Appelen, peren, mandarijnen, pomelo's en de vruchten van andere bomen: ze worden afgerukt zodra ze rijp zijn. Daardoor worden die bomen gekwetst, hun grote takken afgebroken en hun twijgjes vernield. Dat is je hele leven narigheid ondervinden vanwege je bekwaamheden. Om die reden kan ook geen van hen zijn door de hemel bestemde levensloop volbrengen, maar sterven ze allemaal voortijdig wanneer ze pas op de helft zijn. Ze zijn het zelf die zich deze algemeen gangbare geweldplegingen op de hals halen, en met andere wezens is het ook zo gesteld. Daarom ben ik allang geleden gaan proberen om volstrekt nutteloos te worden. Vaak kwam ik er dichtbij, en nu heb ik het bereikt. Dat is voor mij van het grootste nut. Als ik ooit enige nuttigheid gehad zou hebben, zou ik dan zo groot hebben kunnen worden? Laten we daarbij ook nog bedenken dat we allebei maar schepsels zijn. Hoe kunnen schepsels elkaar beoordelen? Hoe kan een overtollig mens zoals jij, die bovendien weldra gaat sterven, weten wat een overtollige boom is?"
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:46:18 #110
37950 JAM
pi_64854635
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:39 schreef Gellius het volgende:

[..]

Wie heeft dat dan beweerd en heeft 'ie er ook nog iets van een argumentje bij? Ik bedoel: ik kan ook wel gewoon maar wat beweren.
Doe dat, Gellius. Beweer eens iets. Beweringen zijn meestal een stuk interessanter dan dat eeuwig bearumenteerde gelul van de schetenwappers en filosofen.

[ Bericht 12% gewijzigd door JAM op 09-01-2009 15:46:43 ( ) ]
pi_64854756
Deze is nog beter.

Toen Zhuang Zhi in Chu was, zag hij daar eens een lege schedel: het was een verweerde oude doodskop. Hij tikte er met zijn rijzweep tegen aan en vroeg toen: Bent u mijn heer in deze toestand geraakt omdat u te roekeloos van het leven hebt genoten? Of was het omdat uw land ten onder ging en u door wapens werd neergeveld? Misschien hebt u misdaden gepleegd en schande gebracht over uw ouders en echtgenote en toen uit schaamte de dood gekozen? Of was het als gevolg van het lijden aan honger en kou? Of omdat u aan het einde van uw levensloop was gekomen?
Na deze rede voltooid te hebben pakte hij de schedel op, nam hem tot hoofdsteun want hij had geen kussen bij zich en ging slapen. In het midden van de nacht verscheen de schedel hem in een droom en sprak: Dat gebabbel van jou heeft veel weg van onzin! Van mijn oogpunt uit gezien slaat alles wat je zei op de zorgen die mensen in het leven hebben. Wij doden hebben die niet. Zou je niet eens willen horen van de vreugde van de doden?
Goed, zei Zhuang Zhi.
Bij de doden zijn er geen heersers en geen dienaren en evenmin is er al dat werk der jaargetijden. Alles loopt vanzelf en onze jaren zijn eindeloos als hemel en aarde. Zelfs de koning op zijn troon kent de vreugde niet die wij ervaren.
Zhuang Zhi weigerde dit te geloven en zei: Als ik de Opzichter van het Lot ertoe zou kunnen bewegen je je lijf terug te geven, compleet met vlees, botten, spieren en huid, en je je ouders, je echtgenote, je woonplaats en je oude vrienden allemaal terug kreeg, hoe zou je dat vinden?
De schedel fronste zijn wenkbrauwen (!) en keek nors voor zich uit: Hoe zou ik ooit de vreugde van de doden willen opgeven om de vermoeienissen van het mensenleven daarvoor terug te krijgen!
pi_64854766
.
pi_64854798
Zelf overgetypt.
pi_64854829
Ik neem het niemand kwalijk als ze daar geen woord van lezen hoor. Ook als ik het zelf overgetypt heb, dan ook niet.
pi_64854832
Uhm... tsja. Zomaar iets, zeg je? Jezus.
pi_64854853
De moraal van het verhaal is in ieder geval dat JE HEEL VEEL BELEG OP JE BOTERHAM MAG DOEN.
pi_64854864
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:50 schreef Gellius het volgende:
Uhm... tsja. Zomaar iets, zeg je? Jezus.
Toe nou!
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:51:10 #118
37950 JAM
pi_64854868
Wat dacht je hiervan, Pope?
quote:
Broer Konijn wilde graag, dat hij en Broer Eekhoorn bij elkaar gingen wonen. ‘Ik zou zo graag bij jou komen wonen, Broer Eekhoorn,’ sprak Broer Konijn. ‘Maar jij woont in een boom, en ik kan niet in bomen klimmen. Had jij maar een holletje! Maar dat heb je niet.’
‘Maar jij hebt toch wel een holletje?’ antwoordde Broer Eekhoorn. ‘Eigenlijk zou ik mijn boom in jouw holletje moeten planten, dan waren we altijd dicht bij elkaar.’
‘Wat een leuk idee!’ vond Broer Konijn. ‘Denk je dat het kan?’
‘Het valt altijd te proberen,’ sprak broer Eekhoorn. ‘Knoop mijn broekje eens open.’ Broer Konijn was wel een beetje verbaasd, maar hij deed toch wat Broer Eekhoorn zei, en knoopte diens eekhoornbroekje open.
‘Hoe vind je mijn boompje?’ vroeg Broer Eekhoorn. ‘Ja, houd hem maar eens goed vast. Kun jij daar echt niet in klimmen?’
‘Ik denk niet, dat het gaat,’ antwoorde Broer Konijn. ‘Hij is wel erg glad en knoestig.’
‘Nu, dan planten we mijn boompje maar in jouw holletje,’ besloot Broer Eekhoorn. ‘Doe je broekje eens naar beneden.’
‘Moet dat echt?’ vroeg Broer Konijn bedremmeld, maar hij deed wel onmiddellijk wat Broer Eekhoorn vroeg, omdat hij zo veel van hem hield, en zo graag wilde dat ze samen zouden gaan wonen.
Meteen pakte Broer Eekhoorn Broer Konijn stevig beet, en duwde zijn eigen grote pielemuisboom van achteren in Broer Konijn zijn kleine konijneholletje, precies onder diens wipstaartje.
‘Ik bedoelde een heel ander holletje,’ zei Broer Konijn, ‘Au!’
‘Er is geen misverstand mogelijk,’ sprak Broer Eekhoorn. ‘En ik geloof dat het lukt. Wat een fijn lief warm holletje heb jij, Broertje Konijn! En mijn boompje kan er helemaal in. Ik kan het zelfs nog heen en weer bewegen! Nu kunnen wij altijd bij elkaar blijven. En hoe verder ik met mijn boompje in jouw holletje ga, hoe meer ik van je ga houden. Hoe vind je dat, Broer Konijn?’
‘Je doet me wel erg veel pijn, Broer Eekhoorn,’ zei Broer Konijn, ‘maar ik ben erg gelukkig, omdat we nu voorgoed bij elkaar gaan wonen, en omdat jij zoveel van me houdt. Ik voel het gewoon van binnen in mijn holletje, dat jij steeds meer van me gaat houden.’
pi_64854959
Is dit nou een legitimering van homoseksualiteit?
pi_64854995
Toch spat het cynisme er weer van af JAM, ik vind dat onsmakelijk.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:54:34 #121
37950 JAM
pi_64855035
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:53 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Is dit nou een legitimering van homoseksualiteit?
Those who find beautiful meanings in beautiful things are the cultivated. For these there is hope.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:55:23 #122
37950 JAM
pi_64855073
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:53 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Toch spat het cynisme er weer van af JAM, ik vind dat onsmakelijk.
Diversity of opinion about a work of art shows that the work is new, complex, and vital.
pi_64855153
'Lol'.

HEIDI HEIDEGGER

Heidi was een weeskind dat in
Achtien tachtig door Johanna Spyri
Werd verzonnen en dat bij haar
Eveneens verzonnen opa hoog
In de niet verzonnen Alpen woonde.

Heidegger was een filosoof die negen
Jaar later zich zelf begon te bedenken
En die ook op eenzame hoogtes leefde

In de Japanse televisieserie over Heidi
Met de titel Arupusu no Shoujo Haiji
Die ooit door de Avro werd uitgezonden
Mocht Lo van Hensbergen
De stem van opa Berg doen

Maar de echte opa Berg
Was Heidegger in zijn hut
Op de Todtnauberg in het Zwarte Woud
Waar hij zijn zwarte gedachtes koesterde
Over het zijn en over de tijd

Als Heidi en Heidegger waren getrouwd
(Een negen jaar oudere vrouw moet kunnen)
Hadden ze wellicht een dochtertje gekregen
Dat dan Heidi Heidegger had kunnen heten.

Maar het mocht niet zo zijn.
pi_64855200
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:02 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ja in mijn eerste jaar spraken we elkaar nog wel eens, CLAUDIA.
Je mag me wel meenemen naar een dierentuin of dolfinarium. Zodiakk is het vergeten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_64855228
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:54 schreef JAM het volgende:

[..]

Those who find beautiful meanings in beautiful things are the cultivated. For these there is hope.
Ja dat ken je van jou niet zeggen JAM.
pi_64855240
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je mag me wel meenemen naar een dierentuin of dolfinarium. Zodiakk is het vergeten.
Ja als Zodiakk het vergeet dan mag ik het doen. .
pi_64855262
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:55 schreef JAM het volgende:

[..]

Diversity of opinion about a work of art shows that the work is new, complex, and vital.
Jij wil zeker zeggen dat het niet cynisch is zeker, hè JAM?
pi_64855264
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:02 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Telkens als ik het diep oneens ben met een docent die een of ander miezerig commentaar over allerlei banaliteiten als enig commentaar op mijn stukken geeft (zo gaat dat bij politicologie), herinner ik me Claudia's belerende woorden, van wie ik nooit tegen de docent in mocht gaan, maar het bij mezelf moest zoeken en het de volgende keer maar beter doen.
Oh, en heb ik dat echt gezegd?
  vrijdag 9 januari 2009 @ 16:00:53 #129
37950 JAM
pi_64855305
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:58 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

Ja dat ken je van jou niet zeggen JAM.
No artist has ethical sympathies. An ethical sympathy in an artist is an unpardonable mannerism of style.
pi_64855320
Trouwens. Beweerde je nou dat ik een filosoof en wetenschapper ben? En dat ik niet een bewering zou kunnen doen zomaar? Of gewoon wat doen of zeggen? Net alsof de meeste beweringen zo interessant zijn.
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:46 schreef JAM het volgende:

[..]

Doe dat, Gellius. Beweer eens iets. Beweringen zijn meestal een stuk interessanter dan dat eeuwig bearumenteerde gelul van de schetenwappers en filosofen.
Schetenwapper. .
pi_64855338
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja hoor. Sindsdien heb ik nooit meer een e-mail naar een docent gestuurd.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 16:01:41 #132
37950 JAM
pi_64855342
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja,- dat heb jij zeker gezegd, want jij bent een vuile communiste! Jij gelooft wel in die wereldrevolutie enzo he, Claudia?
  vrijdag 9 januari 2009 @ 16:02:57 #133
37950 JAM
pi_64855400
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:01 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Trouwens. Beweerde je nou dat ik een filosoof en wetenschapper ben? En dat ik niet een bewering zou kunnen doen zomaar? Of gewoon wat doen of zeggen? Net alsof de meeste beweringen zo interessant zijn.
[..]

Schetenwapper. .
Natuurlijk beweerde ik dat. Ik draai m'n handje er niet voor om hoor, een bewerinkje hier en daar.
pi_64855406
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:00 schreef JAM het volgende:

[..]

No artist has ethical sympathies. An ethical sympathy in an artist is an unpardonable mannerism of style.
The only difference between a saint and a sinner is that every saint has a past, and every sinner has a future.
pi_64855434
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:01 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

Ja hoor. Sindsdien heb ik nooit meer een e-mail naar een docent gestuurd.
Ik ben er vrij zeker van dat het niet klopt. Heb je die opmerking nog in je MSN-geschiedenis staan?
pi_64855440
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:01 schreef JAM het volgende:

[..]

Ja,- dat heb jij zeker gezegd, want jij bent een vuile communiste! Jij gelooft wel in die wereldrevolutie enzo he, Claudia?
DAAR WEET JIJ HELEMAAL NIETS VAN WANT JIJ LAG MET JE DRONKEN KOP DE NIHILIST UIT TE HANGEN

ZO

HET HOGE WOORD IS ERUIT

JAM

ONZE JAM

JAM IS EEN NIHILIST
  vrijdag 9 januari 2009 @ 16:04:14 #137
37950 JAM
pi_64855461
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:03 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

The only difference between a saint and a sinner is that every saint has a past, and every sinner has a future.
The moral life of man forms part of the subject-matter of the artist, but the morality of art consists in the perfect use of an imperfect medium. No artist desires to prove anything. Even things that are true can be proved.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 16:04:58 #138
37950 JAM
pi_64855498
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ben er vrij zeker van dat het niet klopt. Heb je die opmerking nog in je MSN-geschiedenis staan?
Ach, maar iets waar men zeker van is kan toch nooit kloppen?
  vrijdag 9 januari 2009 @ 16:05:20 #139
37950 JAM
pi_64855523
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:03 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

DAAR WEET JIJ HELEMAAL NIETS VAN WANT JIJ LAG MET JE DRONKEN KOP DE NIHILIST UIT TE HANGEN

ZO

HET HOGE WOORD IS ERUIT

JAM

ONZE JAM

JAM IS EEN NIHILIST
Hulde. Hoei-hoei!
pi_64855547
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:04 schreef JAM het volgende:

[..]

The moral life of man forms part of the subject-matter of the artist, but the morality of art consists in the perfect use of an imperfect medium. No artist desires to prove anything. Even things that are true can be proved.
Ik zou veeleer zeggen: the imperfect use of a perfect medium.
pi_64855580
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik denk dat ik toen nog gebruik maakte van de computers van de universiteit.
pi_64855636
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:05 schreef JAM het volgende:

[..]

Hulde. Hoei-hoei!
. En je bent ook een neger. Een nihilistische neger.
pi_64855647
En niemand hoeft hardop uit te spreken wat men hier over het algemeen van negers denkt.
pi_64855660
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:06 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

Ik denk dat ik toen nog gebruik maakte van de computers van de universiteit.
Ik zou eerder iets gezegd hebben in de trant van 'wat de docent vindt doet er niet toe als je er zelf achter staat'.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 16:08:04 #145
37950 JAM
pi_64855663
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik zou veeleer zeggen: the imperfect use of a perfect medium.
...en wat is dat medium dan wel niet, C.?
  vrijdag 9 januari 2009 @ 16:09:20 #146
37950 JAM
pi_64855722
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:07 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

. En je bent ook een neger. Een nihilistische neger.
Gisternacht heb ik zeker nog 2.500 woorden over de negers geschreven. Ik zal het met je delen. Moment.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 16:10:39 #147
37950 JAM
pi_64855792
Godverdomme, is mooi m'n USB-stick kapot. Daar baal ik nu GRANDIOOS van.
pi_64855902
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:09 schreef JAM het volgende:

[..]

Gisternacht heb ik zeker nog 2.500 woorden over de negers geschreven. Ik zal het met je delen. Moment.
Ik over Chinezen, maar dat was niet gisternacht en is nog niet af.
pi_64855922
En ik heb geen flauw idee waar mijn usb stok is
pi_64855939
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:10 schreef JAM het volgende:
Godverdomme, is mooi m'n USB-stick kapot. Daar baal ik nu GRANDIOOS van.
Daarom moet je altijd dat dopje erop doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')