Spuit11quote:
Als je niks om het verleden van je club geeft ben je een gloryhunter imo. Voorbeeld: AZ.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:05 schreef Adothehague het volgende:
[..]
Dat zegt toch helemaal niks?
Als je daar blij mee bent op dit moment als supporter dan vind ik dat vreemd.
Het gaat toch nog altijd om je huidige prestaties, en niet die uit het verleden?
Dude, er is nog niets zekerquote:Op donderdag 8 januari 2009 15:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, maar wij hebben nu Elia en Wielaert, dus we zijn beter.
Wat een non-discussie.
Ik ben het wel met je eens dat je wel degelijk trots mag zijn op het verleden van je club.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:08 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Als je niks om het verleden van je club geeft ben je een gloryhunter imo. Voorbeeld: AZ.
Voor veel spelers is dat wel degelijk belangrijk.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:11 schreef Adothehague het volgende:
[..]
Ik ben het wel met je eens dat je wel degelijk trots mag zijn op het verleden van je club.
Maar het is niet zo dat een speler (Wielaert) naar Ajax gaat omdat het verleden zo geweldig was.
Het is begrijpelijk dat je in zo'n geval naar de huidige situatie kijkt van een club, en die is bij Twente op dit moment beter.
Maar als die jongen nou voor Ajax wil spelenquote:Op donderdag 8 januari 2009 15:05 schreef TerroRobbie het volgende:
Nou hij heeft natuurlijk wel een beetje gelijk. Zo'n geweldige sportieve verbetering is de overstap van Twente naar Ajax niet meer. Ajax heeft de laatste jaren niks noemenswaardigs meer gepresteerd. Nou Twente ook niet natuurlijk. Maar ze zijn op sportief gebied wel een stuk dichter bij Ajax in de buurt gekomen. En dit wordt natuurlijk het beste geillustreerd door de uitslag van de play-offs van verleden jaar, Twente die voorronde CL speelt ten koste van Ajax.
Nee volgens mij zijn het juist de dingen eromheen, waar het verschil nog inzit.
Nee, juist die PO's zijn dan een momentopname. Net als die 0-2 in Enschede. De 34 wedstrijden in de competitie bepalen juist hoe goed je werkelijk bent, en toen eindigden we gewoon als 2e op 3 puntjes van de koploper. Ik weet niet hoever Twente achterstond, dat interesseert me niet.quote:Op donderdag 8 januari 2009 14:54 schreef Adothehague het volgende:
[..]
Oke, ik en het met je eens die opmerking over de beker was dom.
Dat Ajax vorig jaar zonder de PO's boven Twente eindigd valt ook niet te ontkennen, maar het gaat er toch uiteindelijk om hoe je presteerd in de PO's aangezien dit bepaald hoe goed je werkelijk ben. Dus al had Twente 7 punten onder Ajax geeindigd vorig seizoen en alsnog play-offs behaald dan is dit sportief nog steeds dezelfde prestatie. FC Twente heeft vorig jaar Champions League voorronde gehaald ten koste van Ajax en sportief is dit een betere prestatie over het gehele seizoen. Dat Ajax met 0-2 in Twente won was knap, maar slechts een moment opname.
Ook dit seizoen is een club die nog op 3 fronten actief is voor prijzen sportief aantrekkelijker dan een club die nog maar op 2 fronten meedoet. Klopt ja dat Ajax een naam heeft een groter stadion (dat lang niet altijd vol zit itt Twente), en jij zegt dat het toevallig is dat Twente nu 2 keer achter elkaar Europees voetbal haalt, maar hoezo speel je bij Ajax altijd gegarandeerd Europees? Resultaten die behaald zijn in het verleden bieden 0% garantie voor de toekomst.
Niet als enige reden nee, maar vaak zegt de speler bij de presentatie nog wel dat ie ook gekozen heeft omdat Ajax zo'n rijke historie heeft.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:17 schreef TerroRobbie het volgende:
Dat is ook overrated natuurlijk, niemand gaat naar Ajax vanwege de vooroorlogse resultaten.
Dan heeftie groot gelijk. Hij wilde ooit ook voor FC Den Bosch spelen, dus het zal wel een verstandige jongen zijn.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:17 schreef Da_Sandman het volgende:
Maar als die jongen nou voor Ajax wil spelen?
Op dit moment is het inderdaad niet zo veel sportieve verbetering.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:25 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Dan heeftie groot gelijk. Hij wilde ooit ook voor FC Den Bosch spelen, dus het zal wel een verstandige jongen zijn.
Maar het ging nu gewoon puur om het punt "sportieve verbetering" speler/situatie onafhankelijk.
Jaap Stam wel.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:17 schreef TerroRobbie het volgende:
Dat is ook overrated natuurlijk, niemand gaat naar Ajax vanwege de vooroorlogse resultaten.
Die zin klopt niet.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:35 schreef TerroRobbie het volgende:
Jaap Stam, was dat die bonkige kerel die het op een gegeven allemaal niet meer aan kon, spelen voor Ajax?
quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:24 schreef Silenus het volgende:
Play - Offs is ook een momentopname ja. Maar ik ben het er niet mee eens dat de 34 wedstrijden in de competitie nog steeds bepalen hoe goed je ben. Vroeger voordat de PO's werden ingevoerd was het wel zo dat de stand na 34 wedstrijden bepaalde hoe goed je was. Maar nu weet ieder team dat er daarna pas echt gespeeld gaat worden over wie er Champions League en UEFA Cup haalt. Ik ben zelf overigens ook geen voorstander van die hele PO's, maar het is nu eenmaal ingevoerd. En vanaf nu gaan toch echt de Play -offs bepalen hoe goed je team daadwerkelijk is. Het is nou eenmaal een ingevoerde regel waar wij niks aan kunnen veranderen.quote:Nee, juist die PO's zijn dan een momentopname. Net als die 0-2 in Enschede. De 34 wedstrijden in de competitie bepalen juist hoe goed je werkelijk bent, en toen eindigden we gewoon als 2e op 3 puntjes van de koploper.
Klopt, maar dat was wel het afgelopen seizoen. Als het dit seizoen weer minder wordt met Twente ben ik het ermee eens dat het een incident geweest kan zijn. Maar naar mijn mening is er bij FC Twente een duidelijke stijgende lijn omhoog ingezet (En die wordt tot nu toe bevestigd in de resultaten). En niet alleen op sportief gebied met goede spelers, maar ook een goede trainer en een uitbreiding van het stadion.quote:Al met al is FC Twente dus welgeteld één seizoen, als je het verzonnen KNVB-regeltje interpreteert dat de uitkomst van de PO's de eindstand van de competitie bepalen, boven Ajax geëindigd. En allebei speelden ze UEFA-cup. Het seizoen dat Twente daarvoor een keer boven Ajax eindigde was in 1997 (Twente 3e, Ajax 4e).
Het is hoe je het bekijkt. Hoe meer prijzen je aan het seizoen haalt hoe beter. En aangezien Twente nog in de race is om 3 prijzen hebben ze een grotere kans er een te winnen. Ajax is nog maar voor 2 prijzen actief. Oke, ze staan 4 punten los van Twente, maar dat is niks is in het verleden al gebleken met andere clubs die voorsprongen van 10 punten lieten lopen.quote:Ajax staat nu 4 punten los van Twente (en met de 3 punten uit de uitwedstrijd tegen Twente al op zak) er dus sportief wel degelijk beter voor.
Eigenlijk is hierover discusseren vrij moeilijk.quote:Daarbij speelt Ajax sinds de invoering van het betaald voetbal (op een straf vanwege het staafincident na) elk jaar Europees voetbal. Dat kunnen we van FC Twente nou niet bepaald zeggen. Je kunt dus gewoon wel stellen dat Ajax elk jaar Europees speelt (dit is ongeveer net zo zeker als dat de zon elke dag opkomt, ook al heb je geen bewijs dat dat morgen/volgend jaar nog steeds gebeurt) en FC Twente dat lang niet elk jaar doet.
Weer spuit 11?quote:Gregory van der Wiel heeft zijn enkel in het ijs. Hij verstapte zich vanmiddag tijdens de training (13.38 uur).
Later meer over v/d Wiel!
Ja godverdommequote:
Vanaf nu? De PO's voor vCL zijn vanaf dit seizoen afgeschaft.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:40 schreef Adothehague het volgende:
Play - Offs is ook een momentopname ja. Maar ik ben het er niet mee eens dat de 34 wedstrijden in de competitie nog steeds bepalen hoe goed je ben. Vroeger voordat de PO's werden ingevoerd was het wel zo dat de stand na 34 wedstrijden bepaalde hoe goed je was. Maar nu weet ieder team dat er daarna pas echt gespeeld gaat worden over wie er Champions League en UEFA Cup haalt. Ik ben zelf overigens ook geen voorstander van die hele PO's, maar het is nu eenmaal ingevoerd. En vanaf nu gaan toch echt de Play -offs bepalen hoe goed je team daadwerkelijk is. Het is nou eenmaal een ingevoerde regel waar wij niks aan kunnen veranderen.
Twente is een stabiele subtopper en zal dat voorlopig nog wel even blijven. Maar Twente is nog lang geen AZ, en dat is nog geen topper. Een topper wordt namelijk niet 'even 13e' in een seizoen waarin het wat minder loopt. Een topper wint prijzen. Twente is een aardige club, heeft een aardige trainer, een stadion wat nog steeds kleiner is dan de Galgenwaard of het Abe Lenstra Stadion en Twente is nog lang geen Ajax.quote:Klopt, maar dat was wel het afgelopen seizoen. Als het dit seizoen weer minder wordt met Twente ben ik het ermee eens dat het een incident geweest kan zijn. Maar naar mijn mening is er bij FC Twente een duidelijke stijgende lijn omhoog ingezet (En die wordt tot nu toe bevestigd in de resultaten). En niet alleen op sportief gebied met goede spelers, maar ook een goede trainer en een uitbreiding van het stadion.
Haha, zo werkt het natuurlijk niet. Het feit dat Twente nog in 3 competities zit wil niet zeggen dat ze een grotere kans hebben er één te winnen. Integendeel, Twente is niet eens gewend aan meedoen op drie fronten en wie weet gaat dat wel zijn tol eisen in de loop van het seizoen. Ajax weet wat het is om mee te doen om een titel, om achterstanden in te lopen, om met druk om te gaan. (Met druk omgaan kunnen ze nauwelijks, maargoed, ze weten hoe het voelt). Bij Twente mocht alles. Twente mocht die PO's winnen, Ajax moest. Als jij denkt dat Twente kampioen WIL worden (ze weten daar zelf ook wel dat ze dat niet volhouden) dan wordt het moeten, en moeten is heel wat anders dan mogen.quote:Het is hoe je het bekijkt. Hoe meer prijzen je aan het seizoen haalt hoe beter. En aangezien Twente nog in de race is om 3 prijzen hebben ze een grotere kans er een te winnen. Ajax is nog maar voor 2 prijzen actief. Oke, ze staan 4 punten los van Twente, maar dat is niks is in het verleden al gebleken met andere clubs die voorsprongen van 10 punten lieten lopen.
Vitesse haalde ook ooit 4/5 jaar achter elkaar Europees voetbal, Heerenveen haalt dat nu ook en staat ook gewoon 7e. Het zegt allemaal nog niks. Twee jaar leuk meedoen wil nog niks zeggen.quote:Eigenlijk is hierover discusseren vrij moeilijk.
Wat je zegt dat Ajax ieder seizoen Europees haalt klopt, maar naar mijn mening is Twente echt een grotere club aan het worden en gaan die ook jaarlijks Europees halen. Maar dat zal de toekomst moeten uitwijzen. Zoals TR al zei is Twente op sportief gebied wel dichterbij de top aan het komen.
Moest ik ook al aan denken. De gedenkwaardige oneliners van onze Haagse denker vliegen je om de oren.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:51 schreef _Mike_ het volgende:
ADO word gewoon de hofleverancier van het " Het grote 'de plank wordt helemaal misgeslagen'-topic."
Juist, en wij staan al aan de top. Tataa, sportieve verbetering, klaar.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:40 schreef Adothehague het volgende:
Zoals TR al zei is Twente op sportief gebied wel dichterbij de top aan het komen.
quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:40 schreef Adothehague het volgende:
En vanaf nu gaan toch echt de Play -offs bepalen hoe goed je team daadwerkelijk is. Het is nou eenmaal een ingevoerde regel waar wij niks aan kunnen veranderen.
quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:50 schreef Silenus het volgende:
Oke, hier heb je je punt dan en ik moet je gelijk geven. De ranglijst bepaald aan het einde van het seizoen dus (gelukkig) weer wie er de beste is. Maar ik blijf van mening dat dat toen de PO's er nog waren dat niet zo was. Dus het is nu aan Ajax te laten zien dmv de ranglijst dat ze beter zijn dan Twente aan het einde van het seizoen.quote:Vanaf nu? De PO's voor vCL zijn vanaf dit seizoen afgeschaft.![]()
Klopt, je ben geen topper als je 1 seizoen hoog eindigd. Maar Twente zet dit seizoen de goede lijn van vorig seizoen gewoon voort (dit in tegenstelling tot AZ die na een heel goed seizoen zwaar terug vielen). Een topper wint ieder seizoen prijzen ja dat ben ik met je eens. Het is daarom frappant dat Ajax nog steeds een topper wordt genoemt terwijl ze vorig seizoen helemaal geen prijs wonnen. De enige stabiele topper hier de laatste jaren in Nederland is PSV hoewel het dit seizoen minder gaat. Bovendien ben ik niet van mening dat je de capiciteit van een stadion mag ophangen of een club een topclub is of niet. Met alle respect, Fortuna zou met zo'n stadion eredivisie horen te spelen, en Vitesse en Utrecht op zijn minst Europees. Een stadion zegt IMO niks over sportieve prestaties.quote:Twente is een stabiele subtopper en zal dat voorlopig nog wel even blijven. Maar Twente is nog lang geen AZ, en dat is nog geen topper. Een topper wordt namelijk niet 'even 13e' in een seizoen waarin het wat minder loopt. Een topper wint prijzen. Twente is een aardige club, heeft een aardige trainer, een stadion wat nog steeds kleiner is dan de Galgenwaard of het Abe Lenstra Stadion en Twente is nog lang geen Ajax.
Klopt, dat Twente een terugval kan krijgen en niet met druk om kan gaan. Maar laten we het zo zeggen: ze zijn op meer plaatsen in de race voor een prijs als Ajax. Dat lijkt mij toch als ik voetballer zou zijn ook aantrekkelijk.quote:Haha, zo werkt het natuurlijk niet. Het feit dat Twente nog in 3 competities zit wil niet zeggen dat ze een grotere kans hebben er één te winnen. Integendeel, Twente is niet eens gewend aan meedoen op drie fronten en wie weet gaat dat wel zijn tol eisen in de loop van het seizoen. Ajax weet wat het is om mee te doen om een titel, om achterstanden in te lopen, om met druk om te gaan. (Met druk omgaan kunnen ze nauwelijks, maargoed, ze weten hoe het voelt). Bij Twente mocht alles. Twente mocht die PO's winnen, Ajax moest. Als jij denkt dat Twente kampioen WIL worden (ze weten daar zelf ook wel dat ze dat niet volhouden) dan wordt het moeten, en moeten is heel wat anders dan mogen.
Klopt, als die voorzitter opstapt kan Twente zomaar Willem II achterna gaan.quote:Vitesse haalde ook ooit 4/5 jaar achter elkaar Europees voetbal, Heerenveen haalt dat nu ook en staat ook gewoon 7e. Het zegt allemaal nog niks. Twee jaar leuk meedoen wil nog niks zeggen.
Mag ik vragen hoe je daarbij komt?quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:56 schreef HeatWave het volgende:
twente kan ook zomaar het nieuwe Vitesse worden, die zouden ook wel even aanhaken bij de top....
quote:
Ja Ajax kan ook degraderen. Ok duidelijkquote:Op donderdag 8 januari 2009 16:12 schreef _Mike_ het volgende:
[..]HET KAN, dat zegt hij alleen maar
Staat toch niet dat hij denkt dat het gaat gebeuren. Alleen jaren geleden had Vitesse ook die plannen en moet je kijken waar ze nu staan.quote:
Mag ik jou vragen waarom niet?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |