De overheid zou zich wel degelijk moeten bemoeien met de lichamelijke en geestelijke mishandeling die dit soort kinderen dienen te ondergaan. Ik vind het een zeer kwalijke zaak dat dit soort dingen anno 2009 nog steeds worden toegestaan. Als kind kun je niet kiezen, dat doen je (soms debiele) ouders voor je, als school zou je juist de kinderen moeten beschermen i.p.v. ze te beschadigen. Religie hoort geen plaats te hebben in het verplichte onderwijsquote:Op donderdag 8 januari 2009 15:18 schreef RM-rf het volgende:
Tenzij je kunt duidelijk maken dat die kinderen lichamelijk beschadigd kunnen worden doordat ze een rok bij het fietsen naar school moeten dragen, ook als het koud is, is er geen grond daartegen in te grijpen.
stel je voor, het is geen taak van de Overheid om zich te bemoeien met hoe warm mensen zich aankleden (en ja, zelfs al gaat het hier om een school die dat bepaald, dat mensen vanuit een vrije keuze wel naar die school gaan maakt het, indirekt maar toch, een keuze van henzelf)
En waar staat het gedeelte waarin God verkondigt dat een broek een mannenkledingstuk is? Of is dat gewoon weer een menselijke regel?quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:54 schreef Iblis het volgende:
[..]
Deuteronomium 22:5
[..]
Wat jij zegt verwijst meer naar 1 Kor 11, waar het verschil in haardracht wordt gemotiveerd door de positie van man en vrouw:
1 Kor 11:2–16
[..]
daar heb je een punt.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:15 schreef zquing het volgende:
[..]
mannen en vrouwen zijn niet gelijk. Zolang een vrouw niet de zelfde plichten wil dragen kunnen ze moeilijik de zelfde rechten krijgen
Ik doelde dan meer op andere plichten zoals de dienstplicht maar goedquote:Op donderdag 8 januari 2009 16:25 schreef lightbearer het volgende:
[..]
Dus vrouwen die wel gaan werken zouden, volgens jouw redenatie, dezelfde rechten moeten krijgen als mannen, terwijl vrouwen die de verplichtingen van opvoeding op zich nemen met minder rechten genoegen zouden moeten nemen?
Als ze al zo ver gaan met de kledingvoorschriften wat denk je dan wat ze bij biologie te horen krijgenquote:Op donderdag 8 januari 2009 16:40 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Als het nou om een inhoudelijk punt zou gaan (het onderwijzen van creationisme bijvoorbeeld) is het nog wel een discussie waard. Maar kom op zeg, zo'n drama maken over kledingvoorschriften?
Zal ik een voorzetje doen?quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Als ze al zo ver gaan met de kledingvoorschriften wat denk je dan wat ze bij biologie te horen krijgen
Dienstplicht?quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik doelde dan meer op andere plichten zoals de dienstplicht maar goed
Door de kou fietsen met praktisch blote benen terwijl het vijf graden vriest daarentegen wel.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:31 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Ja. Tot kinderen 18 worden bepalen hun ouders wat ze zich moeten laten welgevallen. Het zou zeer onjuist zijn voor de overheid om daarin in te grijpen. (Behoudens gevallen als kindermishandeling, maar door de kou moeten fietsen is nauwelijks mishandeling te noemen.)
Het zijn of de ouders of de overheid die kiest. Een overheid kan kinderen niet opvoeden, dus zullen ouders moeten bepalen wat het beste is voor hun kind. Dat leidt wel eens tot rare keuzes, maar ja, wie bepaalt wat normaal is.quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:01 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De overheid zou zich wel degelijk moeten bemoeien met de lichamelijke en geestelijke mishandeling die dit soort kinderen dienen te ondergaan. Ik vind het een zeer kwalijke zaak dat dit soort dingen anno 2009 nog steeds worden toegestaan. Als kind kun je niet kiezen, dat doen je (soms debiele) ouders voor je, als school zou je juist de kinderen moeten beschermen i.p.v. ze te beschadigen. Religie hoort geen plaats te hebben in het verplichte onderwijs![]()
![]()
Dus je mag wel een dikke maillot dragen en geen broekquote:Op donderdag 8 januari 2009 20:05 schreef Herald het volgende:
waarom dragen ze dan geen dikkere panty of maillot zoals alle andere Hollandse meisjes?
Rare keuzes? Eerder onlogische keuzes. Ik stel voor dat soort mensen een voortplantingsverbod opgelegd krijgt.quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:08 schreef Weltschmerz het volgende:
Het zijn of de ouders of de overheid die kiest. Een overheid kan kinderen niet opvoeden, dus zullen ouders moeten bepalen wat het beste is voor hun kind. Dat leidt wel eens tot rare keuzes, maar ja, wie bepaalt wat normaal is.
En er bestaan ook wollen kousen.
quote:
quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:17 schreef xenobinol het volgende:
Ik stel voor dat soort mensen een voortplantingsverbod opgelegd krijgt.
Laat nu het zwaar reformatorische Calvijn College in Goes ( zeeland) nu net de beste middelbare school van dit land te zijn. Overigens niet voor het eerst.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:54 schreef lightbearer het volgende:
[..]
Ik vind niet dat ouders het recht hebben hun kinderen over te leveren aan een instelling die gerund wordt door geesteszieken. Het moge duidelijk zijn dat streng gereformeerden niet goed bij hun hoofd zijn.
Iedereen heeft recht op goed onderwijs, ook kinderen van gereformeerden.
Ja, ter bescherming van die kinderen die geestelijk en/of lichamelijk mishandeld gaan worden door dit soort lieden. Je kind religieus opvoeden == geestelijke mishandeling!quote:
Your point?quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:31 schreef Klummie het volgende:
Laat nu het zwaar reformatorische Calvijn College in Goes ( zeeland) nu net de beste middelbare school van dit land te zijn. Overigens niet voor het eerst.
Nee, vrijheid is dat jij gaat bepalen hoe kinderen opgevoed moeten wordenquote:Op donderdag 8 januari 2009 20:37 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ja, ter bescherming van die kinderen die geestelijk en/of lichamelijk mishandeld gaan worden door dit soort lieden. Je kind religieus opvoeden == geestelijke mishandeling!