quote:
Ludiek, jeweetsquote:Op donderdag 8 januari 2009 10:54 schreef Echo99 het volgende:
[..]
![]()
Want, daar worden tenminste alle religies fair beoordeelt op de matchbaarheid bij slippers?
Quote uit de OP:quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:32 schreef SpecialK het volgende:
Nee. Teleurgesteld want dit kan veel grappiger.
Leef je uitquote:Uiteraard staat het vrij (de redactie moedigt het zelfs aan) om eigen reviews te posten.
quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:30 schreef Frollo het volgende:
Er zijn de afgelopen millennia bibliotheken vol diepgaande theologische en cultuurhistorische werken geschreven over de verhoudingen tussen de wereldreligies, maar kijk, zó kan het dus ook!
Sinds wanneer gebruiken ze daar echt vlees om op die strontflapjes te leggen?quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:48 schreef Echo99 het volgende:
- Koeien zijn heilig dus een gang naar de plaatselijke McDonalds is er niet bij.![]()
Best goed dat het atheisme op een Religie- O -Meter een 5/10 weet te scoren dat is al 5 meer dan ik had verwachtquote:Op donderdag 8 januari 2009 11:25 schreef Echo99 het volgende:
Aflevering 2: Atheisme. (Niet te verwarren met het antitheisme)
Op de Religie-O-Meter scoort het Atheisme een 5/10:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hitler was katholiek.quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:46 schreef SpecialK het volgende:
Zonder moraliteit staat het hen vrij om de ergste misdaden te plegen zonder dat ze zich daar zelf verantwoordelijk voor zullen voelen. Denk maar eens aan de bekende atheisten zoals Hitler. BOEE!! HITLER, Toch? Juist.
Oh ja joh?quote:
Satanisme is niet hetzelfde als atheisme.quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:46 schreef SpecialK het volgende:
Aflevering 1:
Atheisme ofwel Anti-theisme ofwel Satanisme:
Plaatje van een willekeurige atheist:
[ afbeelding ]
Het atheisme is infeit eeen nihilistische godsdienst waarbij een ieder eerst zijn gehoorzaamheid moet zweren aan Satan. Ze hoeven daarna geen regels meer na te leven. Zonder moraliteit staat het hen vrij om de ergste misdaden te plegen zonder dat ze zich daar zelf verantwoordelijk voor zullen voelen. Denk maar eens aan de bekende atheisten zoals Hitler. BOEE!! HITLER, Toch? Juist.
Het skimmen van pinpasjes van oude omatjes, het pissen op het gazon van een recht geschapen Christen (tm). Alles is geoorlooft. Zelfs het verkrachten van babies. Waarom denk je dat ze zo graag jonge babietjes willen aborteren. Omdat ze er gewoon voor die katholieke priesters bij willen zijn.
Hoe meer leed een atheist bij anderen weet te veroorzaken in z'n leven hoe hoger z'n positie straks zal zijn aan Satans zijde. Het hoogste doel daarbij is om zoveel mogelijk rechtgeschapen Christenen (tm) te doen twijfelen aan hun geloof met als doel hen slaven te maken in de zwavelputten van de achterste warmste hoeken van de hel. Dit het liefst via grote internetfora zoals fok.nl, somethingawful.com en vooral forums.worldofwarcraft.com
Voordelen
- Atheisten in hoge posities van het atheisme gilde zijn toegestaan om regelmatig Lucifer's zwaar geschapen penis oraal tot zich te nemen. ALS JE DAT EEN VOORDEEL MAG NOEMEN!! RIGHT KIDS?
Nadelen
- Eeuwige verdoemenis
- Slechte gothic kleding
- Nooit de liefde van Onze Lieve Heer mogen kennen
- Puisten en op ten duur sowieso minstens 4 verschillende soorten herpes (waarvan 2 exotische versies)
Op de Religie-O-Meter scoort het Atheisme/Satanisme een 0/10 [ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
we know, we just don't carequote:Op vrijdag 9 januari 2009 20:52 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Satanisme is niet hetzelfde als atheisme.
Jouw sig spreekt boekdelenquote:
Geen idee of je het een geloof mag noemen. Maar agnosten geloven dat er wel iets is maar wat dat weten ze niet.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:15 schreef BurnaBoy het volgende:
Goed topic![]()
Is agnost ook een geloof ? Naja daar maak ik wel een review van.
Of ze geloven dat er niets in maar ze weten het niet zeker. Kan allebei.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:16 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Geen idee of je het een geloof mag noemen. Maar agnosten geloven dat er wel iets is maar wat dat weten ze niet.
Dankje voor de aanvullingquote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:25 schreef fluitbekzeenaald het volgende:
[..]
Of ze geloven dat er niets in maar ze weten het niet zeker. Kan allebei.
Dat was geen Amish maar Mormonen of Jehova's volgens mij.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 11:01 schreef ToT het volgende:
@ Amish: ander nadeeltje vind ik dat je meteen al je geloofwaardigheid verliest als je er in gelooft, als je ziet hoe dat geloof tot stand is gekomen. Zo is het ongeveer gegaan (wederom volgens een South Park aflevering, maar ook volgnes een google search die ik toentertijd naar aanleiding daarvan heb gedaan) :
Iemand zei ooit dat hij gouden tabletten / stenen of zo van een engel had gekregen waarop stond dat Jezus in Amerika geleefd had. Niemand mocht deze stenen zien, maar hij wilde deze visie wel verspreiden, dus deed hij ze in een hoge hoed en ging naar een uitgever. Met zijn gezicht in de hoed las hij op wat hij op die stenen zag, terwijl die uitgever alles opschreevn. Het enige wat die uitgever dus daadwerkelijk zag, was een kerel met zijn gezicht in een hoed die hem dingen aan het vertellen was.
De vrouw van de uitgever was skeptisch en zei dat hij 1 van de pagina's die hij genoteerd had, moest verwijderen. Als er inderdaad gouden tabletten / stenen in die hoed zaten, zou hij letterlijk dezelfde tekst weer voor moeten kunnen lezen.
De man met de hoed werd woest toen de uitgever zei dat hij een pagina was kwijt geraakt. Hij is er vandoor gegaan en heeft gebeden voor een antwoord. Toen hij terug naar de uitgever ging, zei hij dat de engel die hem de stenen had gegeven, hem als straf voor de mensheid voor het verliezen van de pagina nu ANDERE stenen had gegeven, met dezelfde boodschap er op, maar dan met andere woorden.
(Ik hoop dat ik het een beetje goed onthouden heb.)
Die van Echo99 is veel leuker.quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:46 schreef SpecialK het volgende:
Aflevering 1:
Atheisme ofwel Anti-theisme ofwel Satanisme:
Plaatje van een willekeurige atheist:
[ afbeelding ]
Het atheisme is infeit eeen nihilistische godsdienst waarbij een ieder eerst zijn gehoorzaamheid moet zweren aan Satan. Ze hoeven daarna geen regels meer na te leven. Zonder moraliteit staat het hen vrij om de ergste misdaden te plegen zonder dat ze zich daar zelf verantwoordelijk voor zullen voelen. Denk maar eens aan de bekende atheisten zoals Hitler. BOEE!! HITLER, Toch? Juist.
Het skimmen van pinpasjes van oude omatjes, het pissen op het gazon van een recht geschapen Christen (tm). Alles is geoorlooft. Zelfs het verkrachten van babies. Waarom denk je dat ze zo graag jonge babietjes willen aborteren. Omdat ze er gewoon voor die katholieke priesters bij willen zijn.
Hoe meer leed een atheist bij anderen weet te veroorzaken in z'n leven hoe hoger z'n positie straks zal zijn aan Satans zijde. Het hoogste doel daarbij is om zoveel mogelijk rechtgeschapen Christenen (tm) te doen twijfelen aan hun geloof met als doel hen slaven te maken in de zwavelputten van de achterste warmste hoeken van de hel. Dit het liefst via grote internetfora zoals fok.nl, somethingawful.com en vooral forums.worldofwarcraft.com
Voordelen
- Atheisten in hoge posities van het atheisme gilde zijn toegestaan om regelmatig Lucifer's zwaar geschapen penis oraal tot zich te nemen. ALS JE DAT EEN VOORDEEL MAG NOEMEN!! RIGHT KIDS?
Nadelen
- Eeuwige verdoemenis
- Slechte gothic kleding
- Nooit de liefde van Onze Lieve Heer mogen kennen
- Puisten en op ten duur sowieso minstens 4 verschillende soorten herpes (waarvan 2 exotische versies)
Op de Religie-O-Meter scoort het Atheisme/Satanisme een 0/10 [ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Mormonen inderdaad.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 11:12 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat was geen Amish maar Mormonen of Jehova's volgens mij.
Ik twijfelde maar mijn eerste keuze was Mormonen.quote:
Leugens.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 11:17 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Die van Echo99 is veel leuker.
Alle religies zijn leugens.quote:
Heb jij bewijs dat het niet zo is dan?quote:
Jij komt met een stelling, dus moet jij 'm onderbouwen!quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:09 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Heb jij bewijs dat het niet zo is dan?
Is goed ik die stelling onderbouwen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:39 schreef ToT het volgende:
[..]
Jij komt met een stelling, dus moet jij 'm onderbouwen!
Lekker onderbouwd vriendquote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:42 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Is goed ik die stelling onderbouwen.
Is er enige bewijs dat Jezus of God bestaat? Nee
In de bijbel staan dingen die totaal niet kloppen. Hetzelfde geld voor elke ander religie.
In iets geloven en werkelijkheid zijn twee verschillende dingen. Ik houd het bij de werkelijkheid. En in dingen geloven die niet bewezen kunnen worden doe ik niet.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:47 schreef ToT het volgende:
True, er staan duidelijk dingen in de Bijbel die niet kloppen en er is geen bewijs voor dat Jezus of God bestaat, maar dat betekent niet dat alle religies leugens zijn.
Er zijn wel vaker dingen geloofd die niet helemaal klopten en waar niet direct bewijs voor waren, maar dat betekende niet dat al die dingen automatisch leugens waren. (Kan ff niet met een gevat voorbeeld komen!)
Nee de bijbel als bron gebruiken is ook lekker betrouwbaar.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:57 schreef FashionXstar het volgende:
[..]
Lekker onderbouwd vriend![]()
Er zijn zoveel wonderen verricht, zoveel profeet gekomen en gegaan,dus er bestaat degelijk wel een God.
Als een levenswijze (richtlijn) zeer gebruikbaar, het kunnen vertrouwen op een bovenaardse geeft je van binnen veel rustquote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:58 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Nee de bijbel als bron gebruiken is ook lekker betrouwbaar.
Als jij daar kracht uit put moet je dat doen. Maar ik heb liever iets tastbaarders. Dus ik geloof daar dus niet in.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 13:01 schreef FashionXstar het volgende:
[..]
Als een levenswijze (richtlijn) zeer gebruikbaar, het kunnen vertrouwen op een bovenaardse geeft je van binnen veel rust
Wie zegt dat jouw visie de werkelijkheid is?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:57 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
In iets geloven en werkelijkheid zijn twee verschillende dingen. Ik houd het bij de werkelijkheid. En in dingen geloven die niet bewezen kunnen worden doe ik niet.
Dit is trouwens veels te serieus voor ONZ.
Ah, je GELOOFT er niet in, dat is wat anders dan dat het een leugen IS!quote:Op zaterdag 10 januari 2009 13:04 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Als jij daar kracht uit put moet je dat doen. Maar ik heb liever iets tastbaarders. Dus ik geloof daar dus niet in.
Iets wat je kan voelen met handen betekent dat het gelijk staat aan jou, een God,een kracht dat hoog staat, is alleen met je illusie te voelenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 13:04 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Als jij daar kracht uit put moet je dat doen. Maar ik heb liever iets tastbaarders. Dus ik geloof daar dus niet in.
Wat ik wel raar vind dat veel mensen dingen klakkeloos aannemen voor waar omdat het in de bijbel staat. Maar dan kan ik toch net zo goed beweren dat Harry Potter echt bestaat. Of dat Frodo echt bestaat.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 13:06 schreef ToT het volgende:
[..]
Wie zegt dat jouw visie de werkelijkheid is?Als mensen in een boekje geloven zonder dat er keiharde bewijzen zijn, dan betekent het niet automatisch dat er leugens in dat boekje staan. Als de wetenschap alles wat niet bewezen is als leugen zou beschouwen, zouden er heel veel uitvindingen nooit gedaan zijn.
idd @ te serieus voor ONZ, maar misschien krijgt het nog een plaatsje in WFL als we het diepzinnig genoeg kunnen krijgen!
Maar het betekend niet automatisch dat het andere waar is.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 13:06 schreef ToT het volgende:
[..]
Ah, je GELOOFT er niet in, dat is wat anders dan dat het een leugen IS!
Daarom geloof ik ook niet in God of de Duivel of iets anders boven natuurlijks.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 13:09 schreef FashionXstar het volgende:
[..]
Iets wat je kan voelen met handen betekent dat het gelijk staat aan jou, een God,een kracht dat hoog staat, is alleen met je illusie te voelen
Ik gebruik Harry Potter als voorbeeld om aan te geven dat het best wel raar is dat mensen als wat in de bijbel staat voor waar aannemen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 13:14 schreef ToT het volgende:
Klopt, maar jij zegt dat alle religies leugens zijn. Jij vergelijkt de Bijbel met Harry Potter, dus kun je net zo goed zeggen dat alle boeekn leugens zijn!
Ik ben ook Christelijk opgevoed. Dus ik weet ook waar ik het over heb. En van jongs af aan voelde ik al dat er iets niet klopte alleen toen kon ik dat nog niet goed uitleggen of begrijpen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 13:16 schreef ToT het volgende:
Voor de duidelijkheid: ik ben wel Christelijk opgevoed, maar geloof er niet in. Ik heb er nooit in geloofd, maar ik zeg NIET dat het een leugen IS: wie ben ik om te zeggen dat alles waar een paar miljard mensen in geloven alleen maar leugens zijn? Wie weet zit er ergens wel een kern van waarheid in, maar is het symbolisch uitgelegd met het scheppingsverhaal enzo, omdat mensen toentertijd de waarheid absoluut nooit zouden kunnen bevatten?
JA DUH het is een GELOOF..quote:Dat mensen die geloven claimen een monopoly te hebben om de waarheid.
True, dat staat me ook tegen en dat is NIET waar een GELOOF om draait: je GELOOFT dat iets zo is. Als iemand anders iets anders gelooft: prima, maar DIT is waar jij ZELF in gelooft. Val daar niemand anders mee lastig!quote:Op zaterdag 10 januari 2009 13:29 schreef tijnbrein het volgende:
Dat mensen die geloven claimen een monopoly te hebben om de waarheid. Dat vind ik ook vreemd.
Ik clam een kolonisten van catan op de waarheid te hebben.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 13:29 schreef tijnbrein het volgende:
Dat mensen die geloven claimen een monopoly te hebben om de waarheid.
Ook een big plus inderdaadquote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:41 schreef FashionXstar het volgende:
Hindoeisme: Die Goden kan je voor ¤1euro (of minder) bij de Xenos kan halen
Zal ik het doen?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 13:58 schreef Topspin het volgende:
Leuk topic
Ben zelf niet zo creatief maar ben benieuwd of iemand de Islam kan reviewen hier
Of dat er een fatwa op jouw hoofd uitgeroepen wordt?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:14 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Angst dat men mijn reviews helemaal niet leuk vind.
Beide.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:16 schreef ToT het volgende:
[..]
Of dat er een fatwa op jouw hoofd uitgeroepen wordt?
Dan claim ik Risk op de waarheid te hebben.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 13:37 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Ik clam een kolonisten van catan op de waarheid te hebben.
Ach het zal veel moeite kosten om uit te zoeken welke meid SPW in Rotterdam doet en tevens call-agent is.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:19 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Beide.
Dan loop ik het risico om te sterven voor iets wat men toch niet boeide.
Waag een poging zo erg kan het niet zijn. Volgens mij heb jij best wel humorquote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:14 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Angst dat men mijn reviews helemaal niet leuk vind.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Cmonv op 10-01-2009 15:18:26 ]
Ik dacht dat Wiccans dat echt geloofde.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:19 schreef ToT het volgende:
LOL @ wicca omschrijving!Klopt verdomde weinig van, maar het is wel humor!
P.s. Het 5e element is ether!
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:27 schreef Echo99 het volgende:
Heb effe een TR geplaatst dat alle mods dit topic maar even beroepsmatig tvp-en want dit kon wel eens gezellig worden...
Ontopic: Mocht dit mn laatste post zijn: Ik hou van jullie
Aflevering 7 gaat over de Islamquote:
En geen alcohol! Ook een minpunt!quote:
D'oh! Het belangrijkste minpunt zelfs!quote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:55 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
En geen alcohol! Ook een minpunt!![]()
Pluspunt is wel dat je als mannen meerdere vrouwen mag hebben.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:03 schreef ToT het volgende:
[..]
D'oh! Het belangrijkste minpunt zelfs!
Hoewel: dames alleen maar in theedoeken gewikkeld zien is toch nog wel een tikkeltje erger!
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:09 schreef Cmonv het volgende:
Disclaimer:Das ook niet de bedoeling van het topic om iemand te kwetsenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goeie review van het materialisme.
Als je ouders maar genoeg gelovig zijn valt het met de erfenis wel mee denk ik
Lang leve mij! *O*
Jawel, auto's en huizen!quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:27 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Als je ouders maar genoeg gelovig zijn valt het met de erfenis wel mee denk ik
Dat is beste geloof dat er is inderdaad.quote:
Een geloof word door gelovigen ook vaak omschreven als een weten, dat anderen het niet met je eens zijn maakt niet uit voor de beleving voor de gelovige.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 23:51 schreef Cmonv het volgende:
in jezelf geloven is weten, dat is iets anders
Volgens mij valt het aspect geloof daar nog wel mee in de oorlogsvoering. Het is eerder onderdrukking (palestijnen) vs veiligheid en economisch belang (israel). Maar misschien speelt het wel een beetje mee ja.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |