abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 januari 2009 @ 12:16:31 #51
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64881276
Wat een treurig verhaal van die Mormonen
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_64881808
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 12:09 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Heb jij bewijs dat het niet zo is dan?
Jij komt met een stelling, dus moet jij 'm onderbouwen!
  zaterdag 10 januari 2009 @ 12:41:54 #53
241293 FashionXstar
A shy,gypsy girl
pi_64881893
Hindoeisme: Die Goden kan je voor ¤1euro (of minder ) bij de Xenos kan halen
Maybe She's Born With It, Maybe It's Maybelline
pi_64881906
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 12:39 schreef ToT het volgende:

[..]

Jij komt met een stelling, dus moet jij 'm onderbouwen!
Is goed ik die stelling onderbouwen.
Is er enige bewijs dat Jezus of God bestaat? Nee
In de bijbel staan dingen die totaal niet kloppen. Hetzelfde geld voor elke ander religie.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_64882095
True, er staan duidelijk dingen in de Bijbel die niet kloppen en er is geen bewijs voor dat Jezus of God bestaat, maar dat betekent niet dat alle religies leugens zijn.

Er zijn wel vaker dingen geloofd die niet helemaal klopten en waar niet direct bewijs voor waren, maar dat betekende niet dat al die dingen automatisch leugens waren. (Kan ff niet met een gevat voorbeeld komen! )
  zaterdag 10 januari 2009 @ 12:57:04 #56
241293 FashionXstar
A shy,gypsy girl
pi_64882438
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 12:42 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Is goed ik die stelling onderbouwen.
Is er enige bewijs dat Jezus of God bestaat? Nee
In de bijbel staan dingen die totaal niet kloppen. Hetzelfde geld voor elke ander religie.
Lekker onderbouwd vriend
Er zijn zoveel wonderen verricht, zoveel profeet gekomen en gegaan,dus er bestaat degelijk wel een God.
pi_64882484
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 12:47 schreef ToT het volgende:
True, er staan duidelijk dingen in de Bijbel die niet kloppen en er is geen bewijs voor dat Jezus of God bestaat, maar dat betekent niet dat alle religies leugens zijn.

Er zijn wel vaker dingen geloofd die niet helemaal klopten en waar niet direct bewijs voor waren, maar dat betekende niet dat al die dingen automatisch leugens waren. (Kan ff niet met een gevat voorbeeld komen! )
In iets geloven en werkelijkheid zijn twee verschillende dingen. Ik houd het bij de werkelijkheid. En in dingen geloven die niet bewezen kunnen worden doe ik niet.
Dit is trouwens veels te serieus voor ONZ.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_64882515
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 12:57 schreef FashionXstar het volgende:

[..]

Lekker onderbouwd vriend
Er zijn zoveel wonderen verricht, zoveel profeet gekomen en gegaan,dus er bestaat degelijk wel een God.
Nee de bijbel als bron gebruiken is ook lekker betrouwbaar.
14 SHADES OF GREY
  zaterdag 10 januari 2009 @ 13:01:30 #59
241293 FashionXstar
A shy,gypsy girl
pi_64882605
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 12:58 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Nee de bijbel als bron gebruiken is ook lekker betrouwbaar.
Als een levenswijze (richtlijn) zeer gebruikbaar, het kunnen vertrouwen op een bovenaardse geeft je van binnen veel rust
pi_64882710
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:01 schreef FashionXstar het volgende:

[..]

Als een levenswijze (richtlijn) zeer gebruikbaar, het kunnen vertrouwen op een bovenaardse geeft je van binnen veel rust
Als jij daar kracht uit put moet je dat doen. Maar ik heb liever iets tastbaarders. Dus ik geloof daar dus niet in.
14 SHADES OF GREY
pi_64882747
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 12:57 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

In iets geloven en werkelijkheid zijn twee verschillende dingen. Ik houd het bij de werkelijkheid. En in dingen geloven die niet bewezen kunnen worden doe ik niet.
Dit is trouwens veels te serieus voor ONZ.
Wie zegt dat jouw visie de werkelijkheid is? Als mensen in een boekje geloven zonder dat er keiharde bewijzen zijn, dan betekent het niet automatisch dat er leugens in dat boekje staan. Als de wetenschap alles wat niet bewezen is als leugen zou beschouwen, zouden er heel veel uitvindingen nooit gedaan zijn.

idd @ te serieus voor ONZ, maar misschien krijgt het nog een plaatsje in WFL als we het diepzinnig genoeg kunnen krijgen!
pi_64882770
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:04 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Als jij daar kracht uit put moet je dat doen. Maar ik heb liever iets tastbaarders. Dus ik geloof daar dus niet in.
Ah, je GELOOFT er niet in, dat is wat anders dan dat het een leugen IS!
  zaterdag 10 januari 2009 @ 13:09:36 #63
241293 FashionXstar
A shy,gypsy girl
pi_64882852
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:04 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Iets wat je kan voelen met handen betekent dat het gelijk staat aan jou, een God,een kracht dat hoog staat, is alleen met je illusie te voelen
pi_64882894
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:06 schreef ToT het volgende:

[..]

Wie zegt dat jouw visie de werkelijkheid is? Als mensen in een boekje geloven zonder dat er keiharde bewijzen zijn, dan betekent het niet automatisch dat er leugens in dat boekje staan. Als de wetenschap alles wat niet bewezen is als leugen zou beschouwen, zouden er heel veel uitvindingen nooit gedaan zijn.

idd @ te serieus voor ONZ, maar misschien krijgt het nog een plaatsje in WFL als we het diepzinnig genoeg kunnen krijgen!
Wat ik wel raar vind dat veel mensen dingen klakkeloos aannemen voor waar omdat het in de bijbel staat. Maar dan kan ik toch net zo goed beweren dat Harry Potter echt bestaat. Of dat Frodo echt bestaat.
Dat is mijn punt.
14 SHADES OF GREY
pi_64882925
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:06 schreef ToT het volgende:

[..]

Ah, je GELOOFT er niet in, dat is wat anders dan dat het een leugen IS!
Maar het betekend niet automatisch dat het andere waar is.
14 SHADES OF GREY
pi_64882982
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:09 schreef FashionXstar het volgende:

[..]

Iets wat je kan voelen met handen betekent dat het gelijk staat aan jou, een God,een kracht dat hoog staat, is alleen met je illusie te voelen
Daarom geloof ik ook niet in God of de Duivel of iets anders boven natuurlijks.
14 SHADES OF GREY
pi_64883013
Klopt, maar jij zegt dat alle religies leugens zijn. Jij vergelijkt de Bijbel met Harry Potter, dus kun je net zo goed zeggen dat alle boeekn leugens zijn!
pi_64883067
Voor de duidelijkheid: ik ben wel Christelijk opgevoed, maar geloof er niet in. Ik heb er nooit in geloofd, maar ik zeg NIET dat het een leugen IS: wie ben ik om te zeggen dat alles waar een paar miljard mensen in geloven alleen maar leugens zijn? Wie weet zit er ergens wel een kern van waarheid in, maar is het symbolisch uitgelegd met het scheppingsverhaal enzo, omdat mensen toentertijd de waarheid absoluut nooit zouden kunnen bevatten?
pi_64883078
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:14 schreef ToT het volgende:
Klopt, maar jij zegt dat alle religies leugens zijn. Jij vergelijkt de Bijbel met Harry Potter, dus kun je net zo goed zeggen dat alle boeekn leugens zijn!
Ik gebruik Harry Potter als voorbeeld om aan te geven dat het best wel raar is dat mensen als wat in de bijbel staat voor waar aannemen.
14 SHADES OF GREY
pi_64883128
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:16 schreef ToT het volgende:
Voor de duidelijkheid: ik ben wel Christelijk opgevoed, maar geloof er niet in. Ik heb er nooit in geloofd, maar ik zeg NIET dat het een leugen IS: wie ben ik om te zeggen dat alles waar een paar miljard mensen in geloven alleen maar leugens zijn? Wie weet zit er ergens wel een kern van waarheid in, maar is het symbolisch uitgelegd met het scheppingsverhaal enzo, omdat mensen toentertijd de waarheid absoluut nooit zouden kunnen bevatten?
Ik ben ook Christelijk opgevoed. Dus ik weet ook waar ik het over heb. En van jongs af aan voelde ik al dat er iets niet klopte alleen toen kon ik dat nog niet goed uitleggen of begrijpen.
14 SHADES OF GREY
pi_64883322
Voor mijn gevoel en volgens mijn verstand klopt het verhaal ook niet zoals het er letterlijk staat, maar nogmaals: het gaat mij te ver om het allemaal leugens te noemen. Veel dingen zijn zoals gezegd symbolisch omschreven, maar andere dingen zijn gewoon volksverhalen die samen in 1 boek zijn geplempt.
Had het verhaal zich in Australië afgespeeld, dan zou de legende van de maan en de haas in de Bijbel opgenomen zijn. (De maan zou allemaal kraters hebben omdat de haas hem heeft opengekrabt tijdens een ruzie, en de haas heeft een gespleten lip omdat de maan uit wraak een scherpe stok tegen z'n lip heeft gegooid.)
pi_64883451
Misschien neem ik de dingen gewoon te letterlijk en kijk niet in de figuurlijke zin van het verhaal. Dan is er nog een ander punt. Dat mensen die geloven claimen een monopoly te hebben om de waarheid. Dat vind ik ook vreemd.
Verder vind ik dat iedereen vrij is om te geloven wat hij/zij zo lang ze daar andere maar niet mee lastig vallen.
14 SHADES OF GREY
pi_64883477
quote:
Dat mensen die geloven claimen een monopoly te hebben om de waarheid.
JA DUH het is een GELOOF..
pi_64883560
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:29 schreef tijnbrein het volgende:
Dat mensen die geloven claimen een monopoly te hebben om de waarheid. Dat vind ik ook vreemd.
True, dat staat me ook tegen en dat is NIET waar een GELOOF om draait: je GELOOFT dat iets zo is. Als iemand anders iets anders gelooft: prima, maar DIT is waar jij ZELF in gelooft. Val daar niemand anders mee lastig!

Sommige Christenen roepen meteen dat je zult branden in de Hel als je geen Christen bent volgens hun specifieke stroming. Anderen doen het meer manipulatief en zeggen op een heel vriendelijke en positieve manier dat het niet aan hen is om over jou te oordelen: God zal er wel voor zorgen dat je rechtvaardig beoordeeld wordt in het hiernamaals! (Met andere woorden: je zult branden in de Hel! )
pi_64883612
Zeg gaat iemand nog een review plaatsen? In plaats van serieus te discussiëren in ONZIN.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_64883700
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:29 schreef tijnbrein het volgende:
Dat mensen die geloven claimen een monopoly te hebben om de waarheid.
Ik clam een kolonisten van catan op de waarheid te hebben.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 13:44:11 #77
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64883888
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 12:41 schreef FashionXstar het volgende:
Hindoeisme: Die Goden kan je voor ¤1euro (of minder ) bij de Xenos kan halen
Ook een big plus inderdaad

D'r zijn genoeg kerken waar je een tiende van je inkomen af moet staan
Lang leve mij! *O*
pi_64884345
Leuk topic

Ben zelf niet zo creatief maar ben benieuwd of iemand de Islam kan reviewen hier
Genieten is toegestaan!!!
pi_64884471
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:58 schreef Topspin het volgende:
Leuk topic

Ben zelf niet zo creatief maar ben benieuwd of iemand de Islam kan reviewen hier
Zal ik het doen?
pi_64884585
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 14:02 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Zal ik het doen?
Wat houdt je tegen
Genieten is toegestaan!!!
pi_64884723
Ik vrees dat dat een storm van reacties gaat opleveren!
pi_64884792
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 14:06 schreef Topspin het volgende:

[..]

Wat houdt je tegen
Angst dat men mijn reviews helemaal niet leuk vind.
pi_64884831
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 14:14 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Of dat er een fatwa op jouw hoofd uitgeroepen wordt?
pi_64884911
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 14:16 schreef ToT het volgende:

[..]

Of dat er een fatwa op jouw hoofd uitgeroepen wordt?
Beide.

Dan loop ik het risico om te sterven voor iets wat men toch niet boeide.
pi_64885224
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:37 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Ik clam een kolonisten van catan op de waarheid te hebben.
Dan claim ik Risk op de waarheid te hebben.
14 SHADES OF GREY
pi_64885358
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 14:19 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Beide.

Dan loop ik het risico om te sterven voor iets wat men toch niet boeide.
Ach het zal veel moeite kosten om uit te zoeken welke meid SPW in Rotterdam doet en tevens call-agent is.
Zal wel een tijdje duren voor ze achterhaald hebben wie je bent, tenzij je veel persoonlijke dingen op Fok gepost hebt? (Ik heb je postgeschiedenis nog niet bekeken. )
pi_64885435
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 14:14 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Waag een poging zo erg kan het niet zijn. Volgens mij heb jij best wel humor
14 SHADES OF GREY
pi_64886505
Wicca / Gothic

Beste kijker,

het volgende geloof dat de revue passeert is Wicca. Een geloof waar je in de middeleeuwen nog voor in de hens werd gestoken maar nu gelukkig weer helemaal hip is.

Wat voor de Christenen een kruis is, is voor de Wicca een pentagram:

Een goed voorbeeld van een wicca priesteres ziet men hieronder.

Helaas ziet de gemiddelde wicca aanhanger er ongeveer zo uit.

Wat wicca geloven weten ze zelf ook niet, maar volgens wikipedia is het ongeveer het volgende:
Er is een God en een Godin die ergens leven in het bos. Of die zijn zelf het bos. Of zoiets. Maar in ieder geval, wicca's zijn heksen en geloven dus in de natuur. Vuur, aarde, water, wind en nog wat zijn de vijf elementen waar de natuur zich mee toont (zie 5 punten van pentagram). Magie is hier een belangrijk gevolg van, kruiden en kristallen hebben speciale krachten waarmee o.a de toekomst beïnvloed kan worden. Voor meer informatie verwijs ik u naar Harry Potter deel 1 t/m 7.

Ook rituelen spelen een belangrijke rol. Deze spelen zich vaak in een bos af. Aangezien satanisten dit ook doen, worden satanisten vaak verward met wicca's. MAAR DAT IS ABSOLUUT NIET HETZELFDE!!! OMGWTF! Enfin, er bestaat ook een inwijdingsritueel. Dit moet volgens de regels verlopen, inclusief een hogepriester, anders kan het kwaad. Dan krijg je bijvoorbeeld een groene snor. Nouja, hier de Bron, meer leesvoer

Dan komen we bij de balans:

Voordelen
- Als je boos bent op je leraar/ouders/baas kan je deze omtoveren in een pad.
- De benodigde kruiden zijn bij de bekende blauwe supermarkt te koop. Wierook en kaarsen zijn ook niet al te duur en de juiste stenen jat je uit de vijver van de buurman.
- Een afgezonderd ritueel met kaarsen in een donker bos is goed voor je zelfmedelijden.
- Eindelijk een reden om Buffy the Vampire slayer nog een keer te kijken.
- Bomen neuken is fijn.

Nadelen
- Je krijgt er een raar uiterlijk van.
- Als je een ritueel fout uitvoert, kan het desastreuze gevolgen hebben (zie vorige punt)
- Als je ondergoed van Björn Borg draagt, zul je verbannen worden. Denk ik.
- Grote kans dat je Voldemort op je nek krijgt.

Al met al een leuk geloof, alleen kan je het voor jezelf en anderen aardig verkloten als je het niet goed doet. Respect voor de natuur is altijd een goed ding.

Uiteindelijk verdient wicca een 7/10 op de Relig-O-Meter:

Disclaimer:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cmonv op 10-01-2009 15:18:26 ]
pi_64886845
LOL @ wicca omschrijving! Klopt verdomde weinig van, maar het is wel humor!

P.s. Het 5e element is ether!

[ Bericht 0% gewijzigd door ToT op 10-01-2009 15:46:06 ]
pi_64887803
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 15:19 schreef ToT het volgende:
LOL @ wicca omschrijving! Klopt verdomde weinig van, maar het is wel humor!

P.s. Het 5e element is ether!
Ik dacht dat Wiccans dat echt geloofde.
14 SHADES OF GREY
pi_64888275
Dit is wat ik heb begrepen:

Wiccans geloven in de God en de Godin en in de vele manifestaties ervan.
Over het ontstaan van het universum wordt gezegd dat het witte, het goede, het vrouwelijke bang was voor het zwarte, het kwade, het mannelijke. Zij deed er alles aan om hem buiten te houden, maar pas toen ze hem binnen liet, werd alles zoals het moest zijn: zonder kwaad geen goed, zonder vernietiging geen opbouw enz. Ying en yang.

De god en godin manifesteren zich door de tijden heen op verschillende manieren. Elke manifestatie heeft gewoon kracht, dus kun je gewoon elke god die je aanstaat om gunsten vragen: Wodan, Mars, Isis of een Zuid-Amerikaanse godheid: hun energie blijft door de tijden heen bestaan, omdat er niet zoiets bestaat als tijd.
pi_64888404
dat zeg ik toch
pi_64888484

Okay, next: Christendom, anyone?
  zaterdag 10 januari 2009 @ 16:26:17 #94
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64888850
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 16:12 schreef ToT het volgende:

Islam is in de maak
Lang leve mij! *O*
  zaterdag 10 januari 2009 @ 16:27:27 #95
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64888879
Heb effe een TR geplaatst dat alle mods dit topic maar even beroepsmatig tvp-en want dit kon wel eens gezellig worden...

Ontopic: Mocht dit mn laatste post zijn: Ik hou van jullie
Lang leve mij! *O*
  zaterdag 10 januari 2009 @ 16:32:20 #97
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64889011
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 16:29 schreef ToT het volgende:
Xie geen TR!
Was een grapje
Lang leve mij! *O*
pi_64889177
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 16:27 schreef Echo99 het volgende:
Heb effe een TR geplaatst dat alle mods dit topic maar even beroepsmatig tvp-en want dit kon wel eens gezellig worden...

Ontopic: Mocht dit mn laatste post zijn: Ik hou van jullie
Nu kan ik vredig sterven
  zaterdag 10 januari 2009 @ 16:39:43 #100
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64889212
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 16:12 schreef ToT het volgende:

Aflevering 7 gaat over de Islam

De Islam in een notendop!

Ik heb me rot gegoogled op plaatjes van allah, maar ze zijn er niet... 13.gif

Wel pics gevonden van een kudde moslims

En een plaatje van een dikke moskee (een moskee is een synagoge voor moslims)

Tjsa, de islam... Hoeft eigenlijk weinig uitleg. De religie van de wereldvrede en verdraagzaamheid en vooruitgang... /sarcasme

Ironisch genoeg wordt deze religie geregeerd vanuit de krochten van de wereld waar de klok sinds de val van het Byzantische rijk heeft stil gestaan. Aanhangers zijn over het algemeen VMBO-ers en mensen die vroeger gepest werden op school. Bekende aanhangers van het moslimdom zijn:

-Osama Bin Laden
- Iedereen met de toevoeging 'el' in zijn achternaam
- Gargamel (gezien zijn blinde haat voor alles wat anders is moet dat haast wel...)
- JP Balkenende (Geert Wilders heeft gelijk... Nederland gaat kapot)

Pluspunten aan de Islam:
- Je bent (als man) thuis in ieder geval de baas
- Lekker weer in Mekka
- Suikerfeest (soort Sint Maarten voor moslims)

Minpunten aan de Islam: In willekeurige volgorde hoor, ik wilde eerst alfabetisch doen maar dan wordt de post te lang...
-Bomgordels
-Mohammed B.
-Fatwas's
-Moslims in het algemeen
-Meki zie punt hierboven
-etc.

Conclusie: de lijst met minpunten is overduidelijk langer...
Op de Religie-O-Meter scoort de islam dan ook een 2/10
Lang leve mij! *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')